Δεν είναι λίγες οι φορές που μαθητές αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες στην τάξη, αδυνατώντας να ολοκληρώσουν τις ασκήσεις τους στον ίδιο χρόνο με τα υπόλοιπα παιδιά.
Κάτι τέτοιο δεν πρέπει να λαμβάνει κριτική και είναι καλό να μην παραβλέπεται, αλλά να δίνεται βοήθεια. Τι μπορούν, λοιπόν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί για να συνεισφέρουν στη βελτίωση των δυνατοτήτων των μαθητών;
Συμβουλές για την καλύτερη επικουρία
Οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να έχουν ενσυναίσθηση και να μπορούν να κατανοήσουν, όσο είναι δυνατόν, τη δυσκολία που αντιμετωπίζει ο εκάστοτε μαθητής και να είναι σε θέση να του προσφέρουν την πιο αποτελεσματική βοήθεια.
Η βοήθεια είναι καλό να παρέχεται διακριτικά, ώστε να μη στοχοποιείται ο μαθητής από άλλα παιδιά, αλλά και ο ίδιος να μη νιώθει ότι αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα. Παράλληλα η καλή επικοινωνία με το παιδί μπορεί να του δώσει να καταλάβει ότι οι δυσκολίες του γίνονται κατανοητές, δεν κρίνονται και με τη σωστή διαδικασία θα αντιμετωπιστούν.
Χρήσιμα είναι πολλές φορές και σχεδιαγράμματα, η δημιουργία των οποίων διασαφηνίζει καλύτερα το μάθημα και ρυθμίζει αρτιότερα το διάβασμα του παιδιού.
Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι αναγκαίο να θυμόμαστε ότι το παιδί χρειάζεται επιείκεια στους βαθμούς του και ενθάρρυνση για να συνεχίσει να προσπαθεί, χωρίς να βλάψει την αυτοεκτίμησή του και να παρατήσει το διάβασμα.
Τέλος, είναι επίσης σημαντικό να γίνεται σεβαστός ο χρόνος που έχει ανάγκη το παιδί για να φέρει εις πέρας ό,τι του έχει δοθεί, χωρίς πίεση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη