ταξη
Η εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από πλατφόρμες - φωτεινά στολίδια που θαμπώνουν αλλά από το άπλετο φως που διαλύει τις σκιές. Έχει ανάγκες από εκπαιδευτικό προσωπικό, από τάξεις με λιγότερους μαθητές, από ελκυστικά βιβλία, από μικρότερη εξεταστέα ύλη, από σχολικές υποδομές που να δικαιολογούν την ονομασία τους

«Όλο το σχολείο σε μία ψηφιακή πλατφόρμα» ήταν ο κεντρικός τίτλος σε μια φιλοκυβερνητική εφημερίδα πριν ενάμιση περίπου χρόνο.

Πράγματι. Η σχολική εκπαίδευση γέµισε με λογής-λογής ψηφιακές πλατφόρµες τα τελευταία χρόνια.

Μετά την πλατφορμα τηλεκπαίδευσης (2019) και την πλατφόρμα αυτοαξιολόγησης (2020) ήρθε η πλατφόρμα επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (2021), η πλατφόρμα για την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων (2021), η πλατφόρμα για τις αποτιμήσεις του αξιολογητή και η πλατφόρμα εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών (2022 και 2023) και «τράβα κορδέλλα».

Τους τελευταίους μήνες νέες πλατφόρμες κάνουν την εμφάνισή τους.

Τον Σεπτέμβριο ακούσαμε για το “ψηφιακό μάτι” στα σχολεία, την πλατφόρμα eParents, στην οποία θα έχουν πρόσβαση γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Στις αρχές Οκτωβρίου μάθαμε ότι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)  άνοιξε την πλατφόρμα για τον "Συλλογικό Προγραμματισμό σχολικού έτους 2023-24", στα μέσα Οκτωβρίου ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μίλησε για την πλατφόρμα της ψηφιακής Ενισχυτικής Διδασκαλίας που θα λειτουργήσει σταδιακά από το νέο έτος ενώ στις αρχές Νοεμβρίου η υφυπουργός Παιδείας κ. Δόμνα Μιχαηλίδου μίλησε αναλυτικά για τη νέα ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρµα καταγραφής καταγγελιών για περιστατικά βίας σε βάρος παιδιών και εφήβων στο σχολικό χώρο,  που θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στο μήνα που τρέχει (Νοέμβριο).

tilekpaideysi

 Σε ρόλο "Αϊ-Βασίλη" όταν πρόκειται για πλατφόρμες και σε ρόλο "θείου Σκρουτζ" σε ό,τι αφορά στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Όλες αυτές οι πλατφόρμες προβάλλονται από το υπουργείο Παιδείας ως φαρμακευτική αγωγή για τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος. Και ενώ παρατηρείται, σε επίπεδο διακηρύξεων κυρίως, πρόοδος και σπουδή για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στα σχολεία, σοβαρά χρονίζοντα προβλήματα της εκπαίδευσης παραμένουν άλυτα.

Στο σχολείο των περικοπών, των φορτωμένων τάξεων, της υποβάθμισης, των εκπαιδευτικών κενών, της διαφοροποίησης, του συχνά αντιεπιστημονικού περιεχομένου, τα οφέλη της τεχνολογίας και οι πλατφόρμες κινδυνεύουν να γκρεμιστούν μαζί με τους σοβάδες...

 

Καλές οι πλατφόρμες αλλά με τα κενά εκπαιδευτικών τι γίνεται;

Η εκπαίδευση δεν έχει ανάγκη από πλατφόρμες - φωτεινά στολίδια που θαμπώνουν αλλά από το άπλετο φως που διαλύει τις σκιές. Έχει ανάγκες από εκπαιδευτικό προσωπικό, από τάξεις με λιγότερους μαθητές, από ελκυστικά βιβλία, από μικρότερη εξεταστέα ύλη, από σχολικές υποδομές που να δικαιολογούν την ονομασία τους. 

Αν και το υπουργείο Παιδείας διακηρύσσει ότι έχουν καλυφθεί όλα τα κενά στα σχολεία τα μηνύματα που έρχονται από τα εκπαιδευτικά σωματεία σε όλη την Ελλάδα είναι ότι τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν πολλά, δυο σχεδόν μήνες από την έναρξη του σχολικού έτους.

Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το γεγονός ότι δυο μόλις στενά από το Υπουργείο Παιδείας, στο ΓΕΛ Αμαρουσίου ακόμα υπάρχει κενό Φυσικού για κατεύθυνση Β Λυκείου, κενό καθηγητή φυσικής Αγωγής και κενό καθηγητή Γερμανικών!!

Βέβαια, το υπουργείο φρόντισε φέτος να βρει νωρίς τη λύση με την Εγκύκλιο που έστειλε στα σχολεία και με την οποία ορίζει να βγει η καθορισμένη εξεταστέα ύλη και ότι υπεύθυνος γι αυτό είναι αποκλειστικά ο καθηγητής και ο διευθυντής αν δεν κάνει αναμόρφωση προγράμματος!

Κρήτη: Λείπουν εκατοντάδες δάσκαλοι και καθηγητές στα σχολεία

Εκατοντάδες είναι στην Κρήτη τα κενά στα σχολεία δύο μήνες από την έναρξη των μαθημάτων. Μόνο στους Ν. Ηρακλείου και Χανίων τα κενά ανέρχονται σε 350 χωρίς να περιλαμβάνονται τα κενά στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία των Χανίων

Αυτό περιγράφουν εκπαιδευτικοί τόσο σε δημοτικά σχολεία, όσο και σε γυμνάσια και λύκεια, πως είναι η πραγματικότητα δύο μήνες από την έναρξη των σχολείων, υπό το βάρος των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς που ακόμη δεν έχει τακτοποιηθεί. 

Υπολογίζεται ότι σε επίπεδο Ηρακλείου τα κενά για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τα 140, με τον αριθμό σε ειδικότητες καθηγητών να είναι περίπου ο ίδιος και σε ότι αφορά τους καθηγητές σε γυμνάσια και λύκεια.

Στα Χανιά λείπουν 70 καθηγητές και χάνονται περίπου 1.400 ώρες μαθήματος την εβδομάδα!

Όπως σημειώνει Έγγραφο της ΕΛΜΕ Χανίων: "Δυστυχώς μετά από 2 μήνες όπου η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει τα κενά μετά και την 3η φάση πρόσληψης αναπληρωτών είναι περίπου εκεί που τα αφήσαμε στην αρχή της χρονιάς δηλαδή λείπουν περίπου 70 καθηγητές στην Γενική Εκπαίδευση και 1.400 διδακτικές ώρες να χάνονται εβδομαδιαίως.

Ανάλογη αν όχι χειρότερη κατάσταση επικρατεί στην Ειδική Εκπαίδευση με εκπαιδευτικούς στην πραγματικότητα να κάνουν φύλαξη και όχι εκπαίδευση.

Θεσσαλονίκη: Με «χιονοστιβάδα» υπερωριών προσπαθούν να κρύψουν τα κενά...

Μορφή χιονοστιβάδας έχει πάρει η τακτική ανάθεσης υπερωριών σε εκπαιδευτικούς σχολείων της ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Το ΠΥΣΔΕ Ανατολικής μοιράζει υπερωρίες 1ης και 2ης ανάθεσης για τους περισσότερους. Επίσης τοποθετεί αναπληρωτές για λιγότερες ώρες απ’ όσες χρειάζεται το σχολείο, στη συνέχεια τρέχουν για συμπλήρωση σε 3 και 4 σχολεία με αποτέλεσμα να περισσεύουν ώρες οι οποίες καλύπτονται με υπερωρίες. Έτσι και το κενό δεν φαίνεται μεγάλο και η ΔΔΕ κάνει τη δουλειά της με λιγότερους εκπαιδευτικούς που είναι το ζητούμενο για το Υπουργείο.

Για τα εκπαιδευτικά κενά στην Κέρκυρα και τις τακτικές της Διοίκησης

Η κατάσταση στην Κέρκυρα με τα κενά εκπαιδευτικών έχει φτάσει στο απροχώρητο. Δεκάδες κενά υπάρχουν ακόμα σε όλα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας σε όλες τις ειδικότητες. Υπάρχουν σχολεία σε όλη την Κέρκυρα, όπου οι μαθητές κάνουν 4ωρα και 5ωρα για όλη σχεδόν την εβδομάδα.

Σε σχολείο αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να πάρουν από τρεις ώρες υπερωρία ο καθένας, προκειμένου να καλυφθεί το κενό του εκπαιδευτικού που υπάρχει.

Μέσα Νοεμβρίου και χάνονται 3.348 ώρες κάθε βδομάδα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Πειραιά!

2.313 ώρες στην Α’ Πειραιά στη Γενική Εκπαίδευση (Πειραιάς, όλοι οι γύρω Δήμοι και Σαλαμίνα), 267 ώρες στη Β’ Πειραιά στη Γενική Εκπαίδευση (Αργοσαρωνικός), 18 ώρες στη Γ’ Πειραιά στη Γενική Εκπαίδευση (Κύθηρα), 363 στα Τμήματα Ένταξης και 387 ώρες στα Ειδικά Σχολεία! Σύνολο: 3.348 χαμένες ώρες κάθε βδομάδα!

Αυτή είναι η κατάσταση στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά σύμφωνα με αναλυτική ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το ΥΠΑΙΘΑ, αντί να καλύψει τα κενά έστειλε στις 2/11 στις ΔΙΔΕ οδηγία σύμφωνα με την οποία οι Σύλλογοι Διδασκόντων πρέπει να προβούν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος, με σκοπό να καλυφτεί η ύλη στα μαθήματα που εξετάζονται στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις των τριών τάξεων του Λυκείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι αποκαλύπτει για τον χαρακτήρα σας αν βρίζετε - ποια είναι τα οφέλη;

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 4/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apth
Θεσσαλονίκη: Επίθεση έξω από το σπίτι του κοσμήτορα της Νομικής του ΑΠΘ, Παναγιώτη Γκλαβίνη
«Κάτω τα χέρια από τις φοιτήτριες και τους φοιτητές που αγωνίζονται για δημόσια και δωρεάν Παιδεία. Ούτε σκέψη για ιδιωτικά ΑΕΙ»
Θεσσαλονίκη: Επίθεση έξω από το σπίτι του κοσμήτορα της Νομικής του ΑΠΘ, Παναγιώτη Γκλαβίνη