katsibelis
Η δημόσια επίπληξη σε εκπαιδευτικό μέσα σε εκκλησιαστικό χώρο – όπως εξακριβώθηκε – προκάλεσε έντονη αντίδραση από την εκπαιδευτική κοινότητα ως ζήτημα αξιοπρέπειας επαγγέλματος. Η Διεύθυνση, όμως, αντί να αναδείξει πρωτίστως την αδικία, επικεντρώνει σε «θέμα ένδυσης» και «εύπρεπης εκπροσώπησης». Φαίνεται ως να αποδίδει το πρόβλημα στην «ένδυση» και όχι στο γεγονός της δημόσιας προσβολής.

Στις 28 Οκτωβρίου 2025, σε εκδήλωση στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Αγίου Νικολάου ­– με αφορμή την εθνική επέτειο – ο διευθυντής του 1ο Δημοτικό Σχολείο Ζακύνθου, κ. Ηλίας Φλάμπουρας, εκφώνησε τον πανηγυρικό του λόγο. Την ίδια στιγμή, ο Χρυσόστομος (Μητροπολίτης Δωδώνης) επέβαλε δημόσια παρατήρηση στον κ. Φλάμπουρα για την ενδυμασία του («Με τα πουκάμισα έξω ήρθες να βγάλεις λόγο ; Απαράδεκτος. Αίσχος»). 
Ο τοπικός Σύλλογος Εκπαιδευτικών (Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ζακύνθου) καταδίκασε αυτή την παρέμβαση ως «απαράδεκτη προσβολή της προσωπικότητας και της αξιοπρέπειας» ενός εκπαιδευτικού που υπηρετεί με ήθος και συνέπεια. 
Σε αντίθετη κατεύθυνση, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου, μέσω του Διευθυντή της Αθανασίου Κατσίμπελη, απέστειλε επιστολή προς τους Μητροπολίτες, εκφράζοντας «λύπη» για το γεγονός και αναλαμβάνοντας «το μερίδιο ευθύνης που αναλογεί» ως διοικητικό όργανο. 

Η αξιοπρεπής στάση του διευθυντή

Ο κ. Φλάμπουρας, παρότι υπέστη τη δημόσια παρατήρηση μπροστά σε κοινό και εντός ναού, επέλεξε να μην εγκαταλείψει τον ρόλο του: συνέχισε την ομιλία του και στο τέλος σχολίασε πως η αρχική επίθεση πιθανότατα ήταν «απάντηση σε όσους μου επιτέθηκαν». 
Η επιλογή του, λοιπόν, να μην απαντήσει με «ανταπάντηση», να μην αποσυρθεί από το βήμα, αλλά να εκπληρώσει το παιδαγωγικό του έργο — επιδεικνύοντας ψυχραιμία — αποτελεί παράδειγμα αξιοπρέπειας και υπεράσπισης της εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Η στάση της Διεύθυνσης – προβληματισμοί

Η Διεύθυνση επιλέγει: Αντί να σταθεί αμέσως στο πλευρό του διευθυντή όπως ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών τονίζει, η διοικητική αρχή επιλέγει — κατά την ανακοίνωσή της — να αποστείλει επιστολή μέσω της οποίας ζητά «συγγνώμη/λύπη» προς τους Μητροπολίτες και «αναλαμβάνει ευθύνη».
Από τη μια, αυτό μπορεί να ερμηνευτεί ως προσπάθεια αποκατάστασης των σχέσεων με την εκκλησιαστική αρχή· από την άλλη, εγείρει κρίσιμα ερωτήματα:

  • Σε μία αλληλοεπιδραστική συγκυρία μεταξύ σχολείου–κοινωνίας–εκκλησίας, ποιος εκπροσωπεί ποιον; Ο διευθυντής σχολείου εκπροσωπεί την εκπαιδευτική κοινότητα· η Διεύθυνση εκπροσωπεί το θεσμό της δημόσιας εκπαίδευσης. Με την «επιστολή συγγνώμης» προς την εκκλησία, δίνεται η εντύπωση ότι εκπροσωπείται πρωτίστως το θεσμικό πρόσωπο της Διεύθυνσης και όχι η υποστήριξη του εκπαιδευτικού που υπέστη δημόσια προσβολή.

  • Η δημόσια επίπληξη σε εκπαιδευτικό μέσα σε εκκλησιαστικό χώρο – όπως εξακριβώθηκε – προκάλεσε έντονη αντίδραση από την εκπαιδευτική κοινότητα ως ζήτημα αξιοπρέπειας επαγγέλματος. Η Διεύθυνση, όμως, αντί να αναδείξει πρωτίστως την αδικία, επικεντρώνει σε «θέμα ένδυσης» και «εύπρεπης εκπροσώπησης». Φαίνεται ως να αποδίδει το πρόβλημα στην «ένδυση» και όχι στο γεγονός της δημόσιας προσβολής.

  • Το μήνυμα που στέλνει στους εκπαιδευτικούς είναι διττό: «φροντίστε την εμφάνισή σας» αλλά παράλληλα «όταν συμβεί κάτι, εμείς θα ζητήσουμε συγγνώμη προς την εκκλησία». Ενώ η ενδυματολογική πλευρά δεν πρέπει να υποτιμάται, η ουσία του περιστατικού — που αφορά σε θεσμική ισορροπία, σε σεβασμό προς τον εκπαιδευτικό — υποβαθμίζεται.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου θα μπορούσε να είχε επιλέξει να σταθεί με σαφή στήριξη στο πρόσωπο του διευθυντή που υπέστη αγενή κρίση, να επαναβεβαιώσει ανοιχτά την αξιοπρέπεια του εκπαιδευτικού λειτουργήματος. Αντί αυτού, η επιστολή προς την εκκλησία – και η έμφαση στην εμφάνιση – δημιουργεί εντυπώσεις ότι η «φορμαλιστική» πλευρά υπερτερεί της ουσιαστικής.

Ωστόσο, δεν πρέπει να αφήσουμε τη σκιά να επικρατήσει: η εκπαιδευτική κοινότητα στη Ζάκυνθο έχει αποδείξει ότι μπορεί να υπερασπιστεί τις αξίες της. Και αυτό είναι ο σπόρος που μπορεί να ανθίσει: προς ένα σχολείο όπου ο σεβασμός δεν θα είναι "ένδυμα", αλλά στάση ζωής.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νέα μέτρα - ταξίδια
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Ψηφιακά σύνορα, τουριστικοί φόροι και περιορισμοί στον μαζικό τουρισμό αλλάζουν τον ταξιδιωτικό χάρτη της Ευρώπης
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Τζέκου Δροσής
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
Η πρόωρη απώλειά της συγκλονίζει. Η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από το έργο της, τα παιδιά που στήριξε και τις αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
mavri_tripa
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες δεν καταπίνουν μόνο ύλη, αλλά εκτοξεύουν ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν το φως και τη δομή...
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
φοιτητες
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!
Το ερώτημα που θέτει ο φοιτητής προς την κυβέρνηση δεν αφορά μόνο τον ίδιο: τι θεωρεί τελικά «εγκληματική πράξη» η εκπαιδευτική πολιτική; Την...
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!