ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

Ο Χρήστος Κάτσικας γεννήθηκε το 1960. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1979-1983) και από το 1985 εργάζεται στη μέση εκπαίδευση. Είναι συντάκτης του περιοδικού "Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης", μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Αποτέλεσε για πάνω από 25 χρόνια  εκπαιδευτικός συντάκτης της εφημερίδας "Τα Νέα". Είναι υποψήφιος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αυτή την περίοδο αρθρογραφεί στην Εφημερίδα των Συντακτών και στο alfavita.gr. Είναι συγγραφέας μεταξύ άλλων και των βιβλίων "Η ανισότητα στην ελληνική εκπαίδευση" Gutenbert 1994, 2000 (μαζί με τον Γ. Καββαδία), "Η ελληνική εκπαίδευση στο ορίζοντα του 2000", Gutenberg 1996 (μαζί με τον Γ. Καββαδία).,  "Δώδεκα μύθοι της εκπαίδευσης", Τα Τραμάκια 1997., "Κρίση του σχολείου και εκπαιδευτική πολιτική", Gutenberg 1998 (μαζί με τον Γ. Καββαδία), "Σχολείο, τάξη και ιδεολογία - Τα παραμύθια της σχολικής μας ζωής" Ελληνικά Γράμματα 1999 κ.ά., η "αξιολόγηση στην εκπαίδευση"

Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής
Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής
Δεν υπάρχει πιο οικείος θεσμός από το σχολείο της γειτονιάς. Είναι το κτίριο που ανοίγει κάθε πρωί με γνώριμες φωνές, το σημείο συνάντησης...
Όταν το σχολείο παύει να ανήκει στη γειτονιά: Η σιωπηλή μετατροπή σχολείων και η ανατροπή της σχολικής ζωής
Φοιτητές «εκτός χρόνου», γνώση «εκτός δημόσιου χώρου»; Η αθέατη πλευρά της διαγραφής των λεγόμενων αιωνίων φοιτητών
Φοιτητές «εκτός χρόνου», γνώση «εκτός δημόσιου χώρου»; Η αθέατη πλευρά της διαγραφής των λεγόμενων αιωνίων φοιτητών
Ο φοιτητής που εκδιώκεται από το δημόσιο πανεπιστήμιο «απ’ το αυτί», βρίσκει ανοιχτή πόρτα στο ιδιωτικό. Όχι επειδή άλλαξε η ακαδημαϊκή του επάρκεια,...
Φοιτητές «εκτός χρόνου», γνώση «εκτός δημόσιου χώρου»; Η αθέατη πλευρά της διαγραφής των λεγόμενων αιωνίων φοιτητών
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!
Το ερώτημα που θέτει ο φοιτητής προς την κυβέρνηση δεν αφορά μόνο τον ίδιο: τι θεωρεί τελικά «εγκληματική πράξη» η εκπαιδευτική πολιτική; Την...
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!
πανεπιστημια
Χιλιάδες άδειες θέσεις στα ΑΕΙ: Δεν έφταιξε το δημογραφικό, αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ
Η πτώση των εισακτέων δεν οφείλεται στη μείωση των μαθητών, αλλά στη ριζική αλλαγή του τρόπου εισαγωγής και στον νέο χάρτη σπουδών.
Χιλιάδες άδειες θέσεις στα ΑΕΙ: Δεν έφταιξε το δημογραφικό, αλλά κάτι πολύ πιο βαθύ
ΤΑΞΗ
Η “πίσω ουρά”: Τι σημαίνει — και τι όχι — η εισαγωγή του International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία
Η προοπτική εισαγωγής του IB στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας — ειδικά εν όψει του 2026 — παρουσιάζεται ως θετική εξέλιξη από την κυρίαρχη...
Η “πίσω ουρά”: Τι σημαίνει — και τι όχι — η εισαγωγή του International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία
apati
Η ηλεκτρονική απάτη του 2025: Η «σιωπηλή πανδημία» σε email, τηλέφωνα και online banking
Online Banking: Οι νέες απάτες που «αδειάζουν» λογαριασμούς σε δευτερόλεπτα - Από το χριστουγεννιάτικο «δόλωμα» μέχρι τον αριθμό-παγίδα 2144027860 -...
Η ηλεκτρονική απάτη του 2025: Η «σιωπηλή πανδημία» σε email, τηλέφωνα και online banking
γονεις ΕΕΕΕΚ
Σχολική Στέγη στην Ειδική Αγωγή: Ο Δήμος Αθηναίων δηλώνει έτοιμος για χρηματοδότηση της ανέγερσης ΕΕΕΕΚ στους Αμπελοκήπους
Γονείς και εκπαιδευτικές συλλογικότητες ζητούν άρση θεσμικών εμποδίων
Σχολική Στέγη στην Ειδική Αγωγή: Ο Δήμος Αθηναίων δηλώνει έτοιμος για χρηματοδότηση της ανέγερσης ΕΕΕΕΚ στους Αμπελοκήπους
bullying
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
Η σχολική βία δεν κάνει διακρίσεις. Εμφανίζεται σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, μικρές και μεγάλες κοινότητες, ανεξαρτήτως οικονομικού επιπέδου....
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
amfitheatro-aei-foitites
Απόρριψη της προσφυγής του ΥΠΑΙΘΑ: «Πράσινο φως» στη συνέχιση της απεργίας–αποχής των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ
Το δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή του ΥΠΑΙΘΑ κατά της απεργίας–αποχής των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ σχετικά με τις διαγραφές φοιτητών. Συνεχίζεται...
Απόρριψη της προσφυγής του ΥΠΑΙΘΑ: «Πράσινο φως» στη συνέχιση της απεργίας–αποχής των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ
τηλεκπαίδευση
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν το αυτονόητο: να γίνεται μάθημα με αξιοπρέπεια, με ασφάλεια, με ανθρώπινους όρους. Το σχολείο θέλει ανθρώπους, όχι καλώδια
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
Πανελλαδικές εξετάσεις
Τα «μαργαριτάρια» των μαθητών είναι τα αποκαϊδια της εκπαιδευτικής πολιτικής
Κι όμως, μέσα σε αυτά τα γραπτά υπάρχει μια υπενθύμιση: Η γλώσσα δεν είναι βάρος. Είναι εργαλείο ελευθερίας...
Τα «μαργαριτάρια» των μαθητών είναι τα αποκαϊδια της εκπαιδευτικής πολιτικής
daskalos
Τι κρύβεται πίσω από τις συκοφαντικές επιθέσεις κατα των εκπαιδευτικών και γιατί ορισμένοι δημοσιογράφοι τους στοχοποιούν
Οι συκοφαντικές επιθέσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών δεν είναι τυχαίες ούτε ουδέτερες. Εδράζονται σε οικονομικά συμφέροντα, πολιτικές ανάγκες και...
Τι κρύβεται πίσω από τις συκοφαντικές επιθέσεις κατα των εκπαιδευτικών και γιατί ορισμένοι δημοσιογράφοι τους στοχοποιούν
δασκαλος
Όταν ο δάσκαλος μένει στην τάξη ως τα 67 — και μερικές φορές, δεν προλαβαίνει να φύγει
Οι μεγαλύτεροι εκπαιδευτικοί δεν παραμένουν στην τάξη από εμμονή. Πολλοί μένουν γιατί δεν έχουν επιλογή, λόγω συντάξεων που δεν επαρκούν. Άλλοι γιατί...
Όταν ο δάσκαλος μένει στην τάξη ως τα 67 — και μερικές φορές, δεν προλαβαίνει να φύγει