ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

Ο Χρήστος Κάτσικας γεννήθηκε το 1960. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1979-1983) και από το 1985 εργάζεται στη μέση εκπαίδευση. Είναι συντάκτης του περιοδικού "Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης", μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Αποτέλεσε για πάνω από 25 χρόνια  εκπαιδευτικός συντάκτης της εφημερίδας "Τα Νέα". Είναι υποψήφιος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αυτή την περίοδο αρθρογραφεί στην Εφημερίδα των Συντακτών και στο alfavita.gr. Είναι συγγραφέας μεταξύ άλλων και των βιβλίων "Η ανισότητα στην ελληνική εκπαίδευση" Gutenbert 1994, 2000 (μαζί με τον Γ. Καββαδία), "Η ελληνική εκπαίδευση στο ορίζοντα του 2000", Gutenberg 1996 (μαζί με τον Γ. Καββαδία).,  "Δώδεκα μύθοι της εκπαίδευσης", Τα Τραμάκια 1997., "Κρίση του σχολείου και εκπαιδευτική πολιτική", Gutenberg 1998 (μαζί με τον Γ. Καββαδία), "Σχολείο, τάξη και ιδεολογία - Τα παραμύθια της σχολικής μας ζωής" Ελληνικά Γράμματα 1999 κ.ά., η "αξιολόγηση στην εκπαίδευση"

Η “πίσω ουρά”: Τι σημαίνει — και τι όχι — η εισαγωγή του International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία
Η “πίσω ουρά”: Τι σημαίνει — και τι όχι — η εισαγωγή του International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία
Η προοπτική εισαγωγής του IB στα δημόσια σχολεία της Ελλάδας — ειδικά εν όψει του 2026 — παρουσιάζεται ως θετική εξέλιξη από την κυρίαρχη...
Η “πίσω ουρά”: Τι σημαίνει — και τι όχι — η εισαγωγή του International Baccalaureate (IB) στα δημόσια σχολεία
Η ηλεκτρονική απάτη του 2025: Η «σιωπηλή πανδημία» σε email, τηλέφωνα και online banking
Η ηλεκτρονική απάτη του 2025: Η «σιωπηλή πανδημία» σε email, τηλέφωνα και online banking
Online Banking: Οι νέες απάτες που «αδειάζουν» λογαριασμούς σε δευτερόλεπτα - Από το χριστουγεννιάτικο «δόλωμα» μέχρι τον αριθμό-παγίδα 2144027860 -...
Η ηλεκτρονική απάτη του 2025: Η «σιωπηλή πανδημία» σε email, τηλέφωνα και online banking
Σχολική Στέγη στην Ειδική Αγωγή: Ο Δήμος Αθηναίων δηλώνει έτοιμος για χρηματοδότηση της ανέγερσης ΕΕΕΕΚ στους Αμπελοκήπους
Σχολική Στέγη στην Ειδική Αγωγή: Ο Δήμος Αθηναίων δηλώνει έτοιμος για χρηματοδότηση της ανέγερσης ΕΕΕΕΚ στους Αμπελοκήπους
Γονείς και εκπαιδευτικές συλλογικότητες ζητούν άρση θεσμικών εμποδίων
Σχολική Στέγη στην Ειδική Αγωγή: Ο Δήμος Αθηναίων δηλώνει έτοιμος για χρηματοδότηση της ανέγερσης ΕΕΕΕΚ στους Αμπελοκήπους
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
Η σχολική βία δεν κάνει διακρίσεις. Εμφανίζεται σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία, μικρές και μεγάλες κοινότητες, ανεξαρτήτως οικονομικού επιπέδου....
Bullying στα ιδιωτικά σχολεία: Όταν το «καλό όνομα» σκεπάζει τις σκιές
amfitheatro-aei-foitites
Απόρριψη της προσφυγής του ΥΠΑΙΘΑ: «Πράσινο φως» στη συνέχιση της απεργίας–αποχής των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ
Το δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή του ΥΠΑΙΘΑ κατά της απεργίας–αποχής των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ σχετικά με τις διαγραφές φοιτητών. Συνεχίζεται...
Απόρριψη της προσφυγής του ΥΠΑΙΘΑ: «Πράσινο φως» στη συνέχιση της απεργίας–αποχής των διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ
τηλεκπαίδευση
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν το αυτονόητο: να γίνεται μάθημα με αξιοπρέπεια, με ασφάλεια, με ανθρώπινους όρους. Το σχολείο θέλει ανθρώπους, όχι καλώδια
Τηλεκπαίδευση στην κακοκαιρία: Το σχολείο δεν είναι πλατφόρμα. Δεν είναι οθόνη. Δεν είναι εντολή με e-mail.
Πανελλαδικές εξετάσεις
Τα «μαργαριτάρια» των μαθητών είναι τα αποκαϊδια της εκπαιδευτικής πολιτικής
Κι όμως, μέσα σε αυτά τα γραπτά υπάρχει μια υπενθύμιση: Η γλώσσα δεν είναι βάρος. Είναι εργαλείο ελευθερίας...
Τα «μαργαριτάρια» των μαθητών είναι τα αποκαϊδια της εκπαιδευτικής πολιτικής
daskalos
Τι κρύβεται πίσω από τις συκοφαντικές επιθέσεις κατα των εκπαιδευτικών και γιατί ορισμένοι δημοσιογράφοι τους στοχοποιούν
Οι συκοφαντικές επιθέσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών δεν είναι τυχαίες ούτε ουδέτερες. Εδράζονται σε οικονομικά συμφέροντα, πολιτικές ανάγκες και...
Τι κρύβεται πίσω από τις συκοφαντικές επιθέσεις κατα των εκπαιδευτικών και γιατί ορισμένοι δημοσιογράφοι τους στοχοποιούν
δασκαλος
Όταν ο δάσκαλος μένει στην τάξη ως τα 67 — και μερικές φορές, δεν προλαβαίνει να φύγει
Οι μεγαλύτεροι εκπαιδευτικοί δεν παραμένουν στην τάξη από εμμονή. Πολλοί μένουν γιατί δεν έχουν επιλογή, λόγω συντάξεων που δεν επαρκούν. Άλλοι γιατί...
Όταν ο δάσκαλος μένει στην τάξη ως τα 67 — και μερικές φορές, δεν προλαβαίνει να φύγει
ekpaieytikos
Όταν το σχολείο γίνεται… ψηφιακός λαβύρινθος: Ακόμη και σε ένα σχολείο γεμάτο οθόνες, ο πιο φωτεινός «διαδραστικός πίνακας» παραμένει το πρόσωπο του εκπαιδευτικού.
Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί της παλιότερης γενιάς μπήκαν στο σχολείο για να μιλήσουν σε παιδιά, όχι σε μηχανές. Για να κοιτάζουν τα μάτια των...
Όταν το σχολείο γίνεται… ψηφιακός λαβύρινθος: Ακόμη και σε ένα σχολείο γεμάτο οθόνες, ο πιο φωτεινός «διαδραστικός πίνακας» παραμένει το πρόσωπο του εκπαιδευτικού.
ΛΕΥΚΗ ΚΟΛΛΑ
Λευκές κόλλες σε μαύρο μέλλον: Το νέο σχολικό τοπίο και η κοινωνική κινητικότητα που καταρρέει
Κοινωνικό χάσμα μέσα στην τάξη: «άλογα κούρσας» και «ουραγοί». Το βάθεμα των κοινωνικών ανισοτήτων, προϊόν της κρίσης και της υποχρηματοδότησης της...
Λευκές κόλλες σε μαύρο μέλλον: Το νέο σχολικό τοπίο και η κοινωνική κινητικότητα που καταρρέει
ΜΑΘΗΤΡΙΑ
Όταν τα «μαργαριτάρια» μιλούν: τι αποκαλύπτουν τα λάθη των μαθητών για το σχολείο μας
Μικρές γλωσσικές «εκρήξεις» που μας κάνουν να γελάμε — αλλά και να αναλογιστούμε τι κρύβεται πίσω από αυτές.
Όταν τα «μαργαριτάρια» μιλούν: τι αποκαλύπτουν τα λάθη των μαθητών για το σχολείο μας
mathites
Για τα προβλήματα των γραπτών των μαθητών: Όταν το σχολείο καλλιεργεί «σωστές απαντήσεις» αντί για σκέψη
Τι μας αποκαλύπτουν τα μαθητικά γραπτά για το σχολείο που έχουμε – και για εκείνο που ονειρευόμαστε
Για τα προβλήματα των γραπτών των μαθητών: Όταν το σχολείο καλλιεργεί «σωστές απαντήσεις» αντί για σκέψη
εκπαιδευτικος
Μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση στη σκιά των πειθαρχικών ή όταν φιμώνεται η ελευθερία έκφρασης;
Οι διώξεις εκπαιδευτικών, η κουλτούρα της σιωπής και τα επικίνδυνα μηνύματα για το σχολείο
Μπορεί να υπάρξει εκπαίδευση στη σκιά των πειθαρχικών ή όταν φιμώνεται η ελευθερία έκφρασης;