ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

Ο Χρήστος Κάτσικας γεννήθηκε το 1960. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (1979-1983) και από το 1985 εργάζεται στη μέση εκπαίδευση. Είναι συντάκτης του περιοδικού "Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης", μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων. Αποτέλεσε για πάνω από 25 χρόνια  εκπαιδευτικός συντάκτης της εφημερίδας "Τα Νέα". Είναι υποψήφιος διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αυτή την περίοδο αρθρογραφεί στην Εφημερίδα των Συντακτών και στο alfavita.gr. Είναι συγγραφέας μεταξύ άλλων και των βιβλίων "Η ανισότητα στην ελληνική εκπαίδευση" Gutenbert 1994, 2000 (μαζί με τον Γ. Καββαδία), "Η ελληνική εκπαίδευση στο ορίζοντα του 2000", Gutenberg 1996 (μαζί με τον Γ. Καββαδία).,  "Δώδεκα μύθοι της εκπαίδευσης", Τα Τραμάκια 1997., "Κρίση του σχολείου και εκπαιδευτική πολιτική", Gutenberg 1998 (μαζί με τον Γ. Καββαδία), "Σχολείο, τάξη και ιδεολογία - Τα παραμύθια της σχολικής μας ζωής" Ελληνικά Γράμματα 1999 κ.ά., η "αξιολόγηση στην εκπαίδευση"

Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες. Είναι ο ζωντανός οργανισμός που καλλιεργεί την κριτική...
Το σχολείο δεν είναι ο τοίχος που κρεμάμε τιμητικές πινακίδες για πολιτικές σκοπιμότητες (Με αφορμή την ονοματοδοσία ενός σχολείου)
Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
Εκεί που ο μέσος πολίτης βλέπει παραλίες και ξενοδοχεία, οι δάσκαλοι και καθηγητές βλέπουν έξοδα, έξωση και αβεβαιότητα.
Αναπληρωτές και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί «άστεγοι» στα τουριστικά hotspots: Όταν το κουδούνι σημαίνει... έξωση
Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια
Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια
Στο τραπέζι του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται ξανά η συντόμευση των σπουδών κατά τα πρότυπα της Συνθήκης της Μπολόνιας που προβλέπει 3 χρόνια...
Μεθοδεύουν σπουδές-φασόν με πτυχία στα τρία χρόνια
Πανελλαδικές: Όταν η εξέταση δεν μετρά τη γνώση αλλά «ρυθμίζει» την κατανομή
Πανελλαδικές: Όταν η εξέταση δεν μετρά τη γνώση αλλά «ρυθμίζει» την κατανομή
Από τα «διαβαθμισμένα» έως τα «αφύσικα» θέματα – Μια εκπαιδευτική διαδικασία που δεν μετρά τη μάθηση αλλά κατασκευάζει στατιστικές
Πανελλαδικές: Όταν η εξέταση δεν μετρά τη γνώση αλλά «ρυθμίζει» την κατανομή
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ
Πανελλήνιες: Ο μύθος των «εύκολων» θεμάτων και η πραγματικότητα των «μαθημάτων-καρμανιόλα»
Κάθε επιστημονικό πεδίο έχει το δικό του μάθημα-σφαγείο. Στο 1ο Πεδίο, η Ιστορία. Στο 2ο και 3ο, η Φυσική. Στο 4ο, τα Μαθηματικά
Πανελλήνιες: Ο μύθος των «εύκολων» θεμάτων και η πραγματικότητα των «μαθημάτων-καρμανιόλα»
πανελλήνιες μαθηματικά
Πανελλήνιες 2025 – Χειρότερες επιδόσεις καταγράφονται στα Μαθηματικά - Εκτιμήσεις για κατάρρευση βαθμολογιών
Πανελλήνιες - Μαθηματικά: Τα στοιχεία που καθόρισαν την εξέταση και τις επιδόσεις
Πανελλήνιες 2025 – Χειρότερες επιδόσεις καταγράφονται στα Μαθηματικά - Εκτιμήσεις για κατάρρευση βαθμολογιών
ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ στο στόχαστρο
Τι κρύβεται πίσω από τις δημοσκοπήσεις: Αν η άρση της μονιμότητας ήταν η απάντηση για πείτε μας ποιά ήταν η ερώτηση;
Οι «λαγοί» της άρσης μονιμότητας: Όταν η προπαγάνδα γίνεται πολιτική στρατηγική - Κατευθυνόμενα ερωτήματα και το παιχνίδι της κοινής γνώμης
Τι κρύβεται πίσω από τις δημοσκοπήσεις: Αν η άρση της μονιμότητας ήταν η απάντηση για πείτε μας ποιά ήταν η ερώτηση;
βαθμολογητες
Υποψήφιοι και βαθμολογητές στα «καλούπια» των ενδεικτικών απαντήσεων της ΚΕΕ: Όταν η Έκθεση γίνεται άσκηση υπακοής!
Οι μαθητές, από τον φόβο της απόρριψης, μαθαίνουν να σκέφτονται με «κουτάκια». Διστάζουν να επιχειρηματολογήσουν για κάτι που δεν έχει ειπωθεί σε...
Υποψήφιοι και βαθμολογητές στα «καλούπια» των ενδεικτικών απαντήσεων της ΚΕΕ: Όταν η Έκθεση γίνεται άσκηση υπακοής!
ekpaideytikos
"Βροχή από πέτρες" στους εκπαιδευτικούς: Περισσότερη απαξίωση, στοχοποίηση, ενοχοποίηση...πεθαίνεις!
Η ένταξη στους πίνακες των εκπαιδευτικών ή ακόμα και ο «πολυπόθητος» μόνιμος διορισμός δεν φαίνεται να αντισταθμίζει τις συνθήκες που οδηγούν πολλούς...
"Βροχή από πέτρες" στους εκπαιδευτικούς: Περισσότερη απαξίωση, στοχοποίηση, ενοχοποίηση...πεθαίνεις!
ekpaideytikoi
Απίστευτο! Δικάζονται τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας μετά από μήνυση Διευθύντριας
Η υπόθεση αυτή έχει αποκτήσει συμβολικό χαρακτήρα για τον κλάδο των εκπαιδευτικών, καθώς το επίδικο δεν αφορά μόνο την προσωπική αντιπαράθεση μεταξύ...
Απίστευτο! Δικάζονται τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Κέρκυρας μετά από μήνυση Διευθύντριας
mathites
Μύθος και πραγματικότητα για την επίδοση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία
Οι υψηλές σχολικές επιδόσεις και η σχολική επιτυχία των μαθητών ορισμένων πασίγνωστων ιδιωτικών σχολείων συντελούνται, σε κάθε περίπτωση, με τη...
Μύθος και πραγματικότητα για την επίδοση των μαθητών στα ιδιωτικά σχολεία
daskala
Όταν οι παιδαγωγοί διώκονται επειδή παιδαγωγούν: Δύο γυναίκες στην πρώτη γραμμή της αξιοπρέπειας
Όλα τα παραπάνω δεν είναι "μεμονωμένα περιστατικά". Συνιστούν μια βαθύτερη πολιτική: την ποινικοποίηση της φωνής, τη διοικητική φίμωση της ελευθερίας...
Όταν οι παιδαγωγοί διώκονται επειδή παιδαγωγούν: Δύο γυναίκες στην πρώτη γραμμή της αξιοπρέπειας
apognosi
Εκπαιδευτικός ζήτησε δημιουργία νέου τμήματος στο Νηπιαγωγείο — Πήρε κλήση σε πειθαρχικό!
Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυστηρότητα. Είναι η πειθαρχημένη σιωπή που απλώνεται στους εκπαιδευτικούς χώρους. Ο φόβος να μιλήσεις, να...
Εκπαιδευτικός ζήτησε δημιουργία νέου τμήματος στο Νηπιαγωγείο — Πήρε κλήση σε πειθαρχικό!