δομνα μιχαηλιδου
Δόμνα Μιχαηλίδου: «Εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Και αυτοί οι διορισμοί δεν μας φθάνουν. Η αρχή όμως, έχει γίνει και έχουμε δείξει ότι το κατανοούμε στο επίπεδο αυτό.»

"Τρεις χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, αν τα  υπολογίσουμε με βάση το σύνολο του εκπαιδευτικού σώματος για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια -που ξεπερνά τις εκατόν τριάντα χιλιάδες εκπαιδευτικούς- είμαστε στο 2%, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2% των εκπαιδευτικών δεν είναι στα σχολεία μαζί με τα παιδιά μας. Είναι ένα ποσοστό πολύ μεγάλο; Δεν είναι".

Αυτή ήταν η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας κ. Δόμνας Μιχαηλίδου στην επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού του “ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ” κ. Αθηνάς Λινού προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα: “Άμεση ανάγκη κάλυψης των κενών θέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”, συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου. 

Και συμπλήρωσε η Δόμνα Μιχαηλίδου: «Είναι ένα ποσοστό που μας νοιάζει, όμως, γιατί όπως το είπατε και εσείς κάθε ώρα στην οποία τα παιδιά δεν έχουν έναν εκπαιδευτικό δίπλα τους, είναι ένα κρίμα, είναι μια μεγάλη αγωνία για το ίδιο το παιδί, την οικογένεια του, αλλά και βέβαια εμάς ως Υπουργείο αρμόδιο για τα εκπαιδευτικά ζητήματα στη χώρα.»  

Η Υφυπουργός Παιδείας αναφερόμενη στα της Παράλληλης Στήριξης ανέφερε πως: «Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη για παιδιά με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μόλις πριν πέντε χρόνια για την εκπαιδευτική χρονιά, δηλαδή 2018-2019 ήταν στις 7,5 χιλιάδες. Πέντε χρόνια μετά έχει υπερτριπλασιαστεί και είμαστε στις 20 χιλιάδες. Αυτό από τη μια είναι μια θετική εξέλιξη, διότι σημαίνει ότι ναι, μπορεί δυστυχώς να έχουν αυξηθεί οι ανάγκες των παιδιών αλλά από την άλλη δεν μπορεί μόνο να έχουν αυξηθεί, σημαίνει ότι έχει αυξηθεί και η εγρήγορση των γονέων και των οικογενειών ότι δεν υπάρχουν όσα στερεότυπα υπήρχαν στο παρελθόν και άρα ζητείται για το παιδί η βοήθεια η οποία μπορεί να του παρέχεται. Από την άλλη δημιουργεί μια αυξανόμενη ζήτηση για εκπαιδευτικούς, τους οποίους το σύστημα δεν γνωρίζει εκ των προτέρων, καθότι η ανάγκη αυτή προκύπτει από τα ΚΕΔΑΣΥ με γνωματεύσεις καινούργιες κάθε χρόνο και μάλιστα γνωματεύσεις εν μέσω της χρονιάς, οι οποίες δίνονται» 

Η Ερώτηση της Αθηνάς Λινού για τα κενά στα σχολεία

Το διαχρονικό φαινόμενο της μη έγκαιρης πλήρωσης των οργανικών και λειτουργικών κενών που υπάρχουν στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Γενικής και Ειδικής Αγωγής και αφορούν σε διάφορες ειδικότητες εκπαιδευτικών, θέτει η Αθηνά Λινού με επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζει ότι οι ελλείψεις εκπαιδευτικών, εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, εντείνουν και δημιουργούν περισσότερες ανισότητες στην πρόσβαση των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη δυνατότητα εισαγωγής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προκαλούν προβλήματα στους εργαζόμενους γονείς, αυξάνουν το στρες και την πίεση των εκπαιδευτικών και τους κινδύνους υγιεινής και ασφάλειας για τους μαθητές, και γενικά δημιουργούν μεγάλη αναστάτωση στα σχολεία υποβαθμίζοντας περαιτέρω την εκπαιδευτική διαδικασία.

Επιπλέον, η βουλευτής αναφέρεται σε στοιχεία του τρέχοντος σχολικού έτους, επισημαίνοντας ότι μέχρι την 3 η φάση διορισμών, που πραγματοποιήθηκε στις 26/10/2023 και διορίστηκαν 2.763 εκπαιδευτικοί, έχει παρέλθει το ¼ σχεδόν των ημερών διδασκαλίας ολόκληρου του σχολικού έτους ενώ παραμένουν περισσότερες από 3.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών.

Είναι αυτονόητο πως όταν οι ελλείψεις αφορούν σε πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, μπορεί να οδηγήσουν, σε συνδυασμό με το μέτρο της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, ακόμα και σε αποκλεισμό υποψηφίων μαθητών από την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τη βουλευτή, το επιχείρημα της δυσκολίας εύρεσης εκπαιδευτικών σε ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας, όπως για παράδειγμα στην ειδικότητα της Πληροφορικής ή της Οικονομίας, καταρρίπτεται από τους αριθμούς υποψηφίων που υπάρχουν στους πίνακες αναπληρωτών για τις ειδικότητες αυτές. Οι περιπτώσεις μη αποδοχής διορισμού, αν υπάρχουν, σχετίζονται κυρίως με το υψηλό κόστος διαβίωσης σε σχέση με τις αποδοχές των εκπαιδευτικών, καθώς και με άλλα μέτρα που έχουν παρθεί στο πλαίσιο των μνημονίων και έχουν δημιουργήσει στρεβλώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία (π.χ. ενοποιήσεις κλάδων όπως ΠΕ80-Οικονομίας, μείωση ωρών διδασκαλίας ή κατάργηση μαθημάτων με αποτέλεσμα τη μη σύσταση οργανικών θέσεων για κάποιες ειδικότητες σε αρκετά σχολεία κ.ά.)

Με βάση τα παραπάνω η βουλευτής απευθύνει τις ακόλουθες ερωτήσεις στον Υπουργό Παιδείας:

1. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα κάλυψης των όλων των κενών κατά το τρέχον σχολικό έτος και ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει ο Υπουργός προκειμένου από το επόμενο σχολικό έτος, να γίνονται έγκαιρα οι διορισμοί εκπαιδευτικών και να μην επαναλαμβάνεται το φαινόμενο αυτό;

2. Ποια μέτρα σκοπεύει να πάρει ο Υπουργός ώστε να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς να διορίζονται σε περιοχές με πρόβλημα στέγης και υψηλό κόστος διαβίωσης;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα