Τι γίνεται όμως όταν θύματα του bullying δεν είναι μαθητές, αλλά είναι οι καθηγητές;
Τα παιδιά έχουν ένστικτο. Αντιλαμβάνονται και το ενδιαφέρον και την αγάπη. Δίνουμε την μάχη μας να τους το αποδεικνύουμε. Μια μάχη που δίνουμε καθημερινά που δεν μας εξασφαλίζει την νίκη πάντα

Η λέξη bullying ακούγεται όλο και πιο συχνά στις σχολικές αίθουσες.

Μαθητές εκφοβίζονται από συμμαθητές τους λεκτικά και πολλές φορές σωματικά.

Οι εκπαιδευτικοί έχουν καθήκον να προστατέψουν το δικαίωμα κάθε μαθητή να μην απειλείται η σωματική του και ψυχική του ακεραιότητα.

Τι γίνεται όμως όταν θύματα του bullying δεν είναι μαθητές, αλλά είναι οι καθηγητές; Πόσο εύκολο θεωρεί ένας μέσος άνθρωπος που δεν έχει σχέση με την εκπαίδευση, ότι είναι το επάγγελμα του εκπαιδευτικού;

Αρκετοί καθηγητές υποφέρουν μέσα στην τάξη, προσπαθώντας να επιβληθούν μπροστά σε ένα αδιάφορο κοινό εφήβων, που φέρονται με αγένεια και θράσος. Εγχειρίδιο χειρισμού παιδιών δεν υπάρχει. Τρόπος να ελέγχουμε το μυαλό τους, επίσης δεν έχει ανακαλυφθεί. Προσπαθούμε με δημοκρατικό τρόπο, με συζήτηση και συνεργασία, να τους βοηθήσουμε στην κατανόηση του αντικειμένου που διδάσκουμε. Πετυχαίνει; Όχι πάντα…

Οι λόγοι είναι πολλοί και με πολλές συνιστώσες.

α) Έλλειψη εποπτικών τρόπων διδασκαλίας. Όταν όλοι οι μαθητές πια χειρίζονται άψογα την τεχνολογία, ο απαρχαιωμένος τρόπος διδασκαλίας δεν τους κεντρίζει το ενδιαφέρον, με αποτέλεσμα να μην έχουν διάθεση να συνεργαστούν με τον καθηγητή. Τα σχολεία δεν διαθέτουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να βοηθηθεί ο καθηγητής να δημιουργήσει ένα πιο ενδιαφέρον μάθημα.

β) Απαξίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού από την κοινωνία γενικότερα. Ο εκπαιδευτικός είναι στο στόχαστρο μιας ανελέητης κριτικής χωρίς να αναγνωρίζεται και να εκτιμάται το έργο του.

γ) Η δυσκολία επικοινωνίας των εφήβων μέσα στην οικογένεια. Η πλειοψηφία των παιδιών, που έχουν προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο προέρχονται από προβληματικό οικογενειακό περιβάλλον. Γονείς με υψηλές προσδοκίες που πιέζουν τα παιδιά τους για να έχουν υψηλότερη απόδοση ή αδιάφορους γονείς που δεν ασχολούνται καθόλου με την συμπεριφορά των παιδιών και εκτός και εντός του σχολείου. Όπως και γονείς που αρνούνται ότι τα παιδιά τους είναι παραβατικά, γιατί νιώθουν ότι ματαιώνονται εκείνοι ως γονείς.

Το να μεγαλώνεις παιδιά σήμερα είναι σαν να κολυμπάς σε αχαρτογράφητα νερά. Το θέμα είναι να έχει ο γονιός την διάθεση να συμπλεύσει με τα παιδιά του. Και να υπάρχει διάθεση από πλευράς των γονιών να είναι το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί συνεργάτες στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών.

Είναι χαρακτηριστική η εικόνα του γονιού, που πηγαίνει στο σχολείο να ρωτήσει για την επίδοση του παιδιού του. Πριν δεκαετίες ο γονιός μάλωνε το παιδί του για τους κακούς βαθμούς. Στις μέρες μας ο γονιός μαλώνει τον εκπαιδευτικό και τον απαξιώνει.

Το σημαντικό είναι να καλλιεργείται ένα κλίμα επικοινωνίας και από τις δυο πλευρές. Οι γονείς και οι καθηγητές πρέπει να συνεργάζονται χωρίς αντιπαλότητα και καχυποψία. Δεν είναι αντίπαλοι. Είναι σύμμαχοι. Τουλάχιστον θα πρέπει να είναι.

γ) Άλλος σημαντικός παράγοντας είναι το φαινόμενο του ‘’burn out ‘’ το οποίο εμφανίζεται έντονα τα τελευταία χρόνια στους καθηγητές και στους δασκάλους. Η αίσθηση της ψυχικής, της συναισθηματικής και διανοητικής κούρασης, αποτέλεσμα του παρατεταμένου εργασιακού στρες που προκαλείται από την αδιάκοπη διαπραγμάτευση με τους μαθητές.

Το να ζητήσει κάποιος συνάδελφος βοήθεια για την δυσκολία αντιμετώπισης μιας κρίσης σε κάποιο τμήμα, πολλές φορές χαρακτηρίζεται ως ‘’ταμπού‘’ γιατί νιώθει ότι χαρακτηρίζεται ως ‘’ αδύναμος‘’.

Σε όλους τους εκπαιδευτικούς θα συμβεί κάποια στιγμή να αντιμετωπίσουν κάποια μορφή κρίσης μέσα στην τάξη. Είμαστε άνθρωποι με συναισθήματα και διαχειριζόμαστε ανθρώπους και όχι ρομπότ. Ο κώδικας επικοινωνίας των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους είναι αναμφισβήτητα το μυστικό για μια επιτυχημένη σχέση. Και όπως όλες οι σχέσεις των ανθρώπων , πρέπει να καταβάλεις προσπάθεια για να είναι γόνιμες. Είναι σαν ένα λουλούδι που πρέπει να το ποτίζεις κάθε μέρα, με αγάπη, για να μην μαραθεί…

Τα παιδιά έχουν ένστικτο. Αντιλαμβάνονται και το ενδιαφέρον και την αγάπη. Δίνουμε την μάχη μας να τους το αποδεικνύουμε. Μια μάχη που δίνουμε καθημερινά που δεν μας εξασφαλίζει την νίκη πάντα. Είναι το στοίχημα που βάζουμε με τον εαυτό μας σαν παιδαγωγοί. Και θα καταβάλουμε προσπάθεια πάντα να το κερδίζουμε. Καθε φορά που ανοίγουμε την πόρτα της τάξης….

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
georgiadis
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»
«Δεν έγινε ένα έγκλημα, όπως λένε από το πρωί έως το βράδυ. Ο Καραμανλής ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Ο Μητσοτάκης ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Άρα,...
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»