Thumbnail
Για πολυτεχνεία και Γεωπονικές

Θέμα αναθεώρησης της Συνθήκης της Μπολόνια, όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται η συμφωνία 47 χωρών για τη διαμόρφωση ενός Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης με κοινά χαρακτηριστικά, έθεσε η χώρα μας με στόχο την αναβάθμιση με μάστερ των 5ετών πτυχίων που χορηγούν τα πολυτεχνεία.

Στη σύνοδο των 47 υπουργών, που έγινε πριν από λίγες ημέρες στο Ερεβάν της Αρμενίας- την Ελλάδα πάντως δεν εκπροσώπησε ο Αρ. Μπαλτάς αλλά αντιπροσωπεία υπό την Κυβέλη Κούβελα, σύμβουλο του υπουργού, κάτι που προκάλεσε σχόλια στους πανεπιστημιακούς κύκλους – η χώρα μας έθεσε θέμα αναθεώρησης της Συνθήκης ώστε να μπορεί να λειτουργήσει σύστημα «παράλληλων ροών». Δηλαδή να επιτρέπονται τόσο οι ενιαίες και αδιάσπαστες 5ετείς σπουδές (Integrated Master) που προσφέρουν τα πολυτεχνεία και οι γεωπονικές σχολές στη χώρα μας όσο και οι χαμηλότεροι κύκλοι σπουδών (Bachelor) που παρέχουν αγγλοσαξονικές σχολές μηχανικών.

Τι προβλέπει η συνθήκη

Αυτό έγινε καθώς η Συνθήκη της Μπολόνια, μεταξύ άλλων, προβλέπει τώρα τρεις κύκλους ανώτατων σπουδών στα ευρωπαϊκά ιδρύματα (τον πρώτο που οδηγεί με πτυχίο, τον δεύτερο που οδηγεί σε μάστερ, και τον τρίτο που οδηγεί σε διδακτορικό) με αποτέλεσμα να μην έχει θεσμοθετηθεί η απονομή μάστερ κατόπιν αδιάσπαστων πενταετών σπουδών – με συνέπεια τα πτυχία των ελληνικών πολυτεχνείων να είναι υποβαθμισμένα από  την πλευρά αυτή σε σχέση με ανάλογα πτυχία άλλων ιδρυμάτων με μικρότερης διάρκειας σπουδές.

Σημειώνεται ότι ο κ. Μπαλτάς, που ως καθηγητής του ΕΜΠ γνωρίζει το θέμα, βλέπει θετικά την αναγνώριση των πτυχίων ως μάστερ, κάτι που είχαν αποκαλύψει «ΤΑ ΝΕΑ» στις 40 Μαρτίου, όταν είχε συναντηθεί με την αντιπρόεδρο του ΤΕΕ και πρώην αντιπρύτανη του ΕΜΠ Τώνια  Μοροπούλου, η οποία επανέφερε το αίτημα των πολυτεχνείων.

Η Ελληνική παρέμβαση.

Στο Έρεβαν λοιπόν, όπου επίσης συμμετείχε Τώνια Μοροπούλου, μαζί με τον αναπληρωτή πρύτανη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Επ. Παπλωματα και τον πρώην πρύτανη του ΕΜΠ Θεμ. Ξανθόπουλο, έγινε ομόφωνα δεκτή ελληνική παρέμβαση στο ανακοινωθέν του πολιτικού φόρουμ για την αναθεώρηση της Συνθήκης της Μπολόνια, για συνέχιση του διαλόγου ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης, με φορέα βέβαια αναγνώρισής τους τα εθνικά συστήματα και την καταχώρισή τους στο εθνικό πλαίσιο προσόντων.

Όλα αυτά πάντως θα τα συζητήσει και κ. Μπαλτάς με τους ομολόγους του αυτή την εβδομάδα στις Βρυξέλλες, σε αντίστοιχη σύνοδο των ευρωπαίων υπουργών Παιδείας.

Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να βρίσκονται στο έλεος της οποιασδήποτε ανώνυμης ή κακόβουλης καταγγελίας
Καταγγελίες προς εκπαιδευτικούς: Στοχοποίηση Εκπαιδευτικών και το βάρος που καλούνται να σηκώσουν
Τρόφιμα
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
Η ελληνική κουζίνα στην κορυφή του κόσμου, στα βραβεία του Taste Atlas - Τα δέκα φαγητά που μας έδωσαν την πρωτιά
Taste Atlas 2024-2025: Η ελληνική κουζίνα η καλύτερη στον κόσμο - Η λίστα με τα φαγητά
kena.jpg
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών
Κοντεύουν Χριστούγεννα, η Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών έχει ολοκληρωθεί και στο σχολείο υπάρχουν ακόμα εκπαιδευτικά κενά σε Αγγλικά,...
Παύλα (-) στα μαθήματα Αγγλικά, Πληροφορική, Φυσική Αγωγή και Θρησκευτικά λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών