Η κυβέρνηση θέλει μόρφωση «εμπόρευμα» και φοιτητές «πελάτες»
Οι Φοιτητές που σπουδάζουν με εξ αποστάσεως σπουδές για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία : «Τις αντιδράσεις μας, τις πυροδοτούν οι αντισυνταγματικές αποφάσεις τις κυβέρνησης και όχι οι φοιτητές»

Οι Φοιτητές εξ αποστάσεως σπουδών εκφράζουν την αντίθεση τους για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία που έρχεται να συμπληρώσει την απόφαση ΔΟΑΤΑΠ, που τελικά ανακλήθηκε, και ήθελε να βάλει φρένο στις εξ αποστάσεως σπουδές. Οι φοιτητές πιστεύουν ότι ο βασικότερος λόγος που έλαβε χώρα η «επικαιροποίηση» του πλαισίου αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ, ήταν για την εξυπηρέτηση των κολεγίων, ενώ με το νέο νομοσχέδιο, απειλούνται τα δικαιώματα των φοιτητών, καθώς και η ελευθερία έκφρασης στον χώρο των πανεπιστημίων.

Η ανακοίνωση των φοιτητών

Τις τελευταίες μέρες ζούμε την συνέχεια της επίθεσης στην Ανώτατη εκπαίδευση με το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία, κάνουμε λόγο για «συνέχεια» καθώς ήδη από την αρχή της θητείας της υπουργού, έχουν στοχοποιηθεί στο έπακρο τα Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τα δικαιώματα των φοιτητών. Η αρχή έγινε με την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και στην συνέχεια σε συνεργασία με τον ΔΟΑΤΑΠ επιχειρήθηκε η απαξίωση των πτυχίων χιλιάδων φοιτητών οι οποίοι σπουδάζουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού με την μέθοδο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.            

Από τον Ιούλιο του 2020, τόσο εμείς οι φοιτητές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όσο και πολλοί ακαδημαϊκοί, είχαμε επισημάνει, ότι ο βασικότερος λόγος που έλαβε χώρα η «επικαιροποίηση» του πλαισίου αναγνώρισης από τον ΔΟΑΤΑΠ, ήταν για την εξυπηρέτηση των κολεγίων. Φυσικά, η άποψη αυτή, δεν άργησε να επιβεβαιωθεί, καθώς μόλις λίγο καιρό πριν, τα κολέγια απέκτησαν ίσα επαγγελματικά δικαιώματα με τα ελληνικά ΑΕΙ, την ίδια στιγμή, που χιλιάδες απόφοιτοι πανεπιστημίων του εξωτερικού, τόσο των συμβατικών όσο και των εξ αποστάσεως, δεν μπορούν να πάρουν την αντιστοιχία με βάση το πρόγραμμα που φοιτούν. Γεγονός, που έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούν οι απόφοιτοι να εργαστούν πάνω στην επιστήμη που έχουν σπουδάσει. Καθώς επίσης, πολλά είναι και τα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ, τα οποία στερούνται επαγγελματικών δικαιωμάτων. Εδώ λοιπόν, αξίζει να αναρωτηθούμε όλοι μας, για το ποια είναι η μόρφωση που επιλεγεί να στηρίξει η υπουργός. Σύμφωνα με τα γεγονότα, δυστυχώς, βλέπουμε να απαξιώνει την Ανώτατη και να δίνει μεγαλύτερη βάση στην μη τυπική μεταλυκειακή εκπαίδευση, η οποία προσφέρεται από τα κολεγιά.

Εντελώς αιφνιδιαστικά και για ακόμη μια φορά, με πρόφαση την πανδημία, η κυβέρνηση αποφάσισε να απαγορεύσει την συνάθροιση άνω των 100 ατόμων εν όψει του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου που προγραμματίζεται να λάβει χώρα στις 28/1/2021, κατά του νέου νομοσχεδίου για την παιδεία. Φυσικά, η απαγόρευση αυτή, έγινε με τέτοιο τρόπο ώστε να αφορά μονάχα τις διαδηλώσεις. Καθώς, η «συνάθροιση» δεν αποτελεί πρόβλημα σε εμπορικούς χώρους κλπ. Με την στάση της αυτή, ή κυβέρνηση δείχνει ότι ανησυχεί περισσότερο για την εικόνα της, παρά για τα δικαιώματα των πολιτών. Αν πραγματικά στόχος της ήταν η προστασία των φοιτητών από τον ιό, τότε θα έπρεπε να διαχειριστούν εντελώς διαφορετικά την κατάσταση, καθώς τις αντιδράσεις μας, τις πυροδοτούν οι αντισυνταγματικές αποφάσεις της κυβέρνησης και όχι οι φοιτητές.

Με το νέο νομοσχέδιο, απειλούνται τα δικαιώματα των φοιτητών, καθώς και η ελευθερία έκφρασης στον χώρο των πανεπιστημίων. Η υπουργός, αποκλείει χιλιάδες φοιτητές από το δικαίωμα στις ανώτατες σπουδές, από την στιγμή που αποφασίζει να μην μπορεί να περάσει κανείς σε κάποια σχολή αν δε συγκεντρώσει 10. 000 μόρια. Με λίγα λόγια, ένας φοιτητής ο οποίος θα συμμετέχει στο απαρχαιωμένο σύστημα των πανελληνίων, δίνοντας μαθήματα μη σχετικά με την σχολή που πρόκειται να περάσει, δεν θα μπορεί να σπουδάσει αν συγκεντρώσει βαθμολογία κάτω του 10, ενώ την ίδια στιγμή κάποιος που θα κάνει αίτηση σε κολέγιο με απολυτήριο ίσως και κάτω από την βάση, να μπορεί να σπουδάσει ό,τι θέλει και μάλιστα να του παρέχεται και η ανάλογη άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Με λίγα λόγια, η κυβέρνηση θα συνεχίζει να καθορίζει την ζωή των υποψηφίων από μια και μόνο μέρα, χωρίζοντάς τους, σε «καλούς και κακούς» υποψήφιους, γεγονός που μακροπρόθεσμα θα έχει ως αποτέλεσμα, λόγω των κενών θέσεων των σχολών να συγχωνεύονται ή ακόμα και να καταργούνται τμήματα.

Συχνά, το Υπουργείο Παιδείας για να υποστηρίξει τις κινήσεις του, επικαλείται τον τρόπο εισαγωγής στα Ανώτατα ιδρύματα της αλλοδαπής, τα οποία είναι με δίδακτρα και στην πλειοψηφία τους δεν απαιτούν εξετάσεις εισαγωγής. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφερθούν οι τεράστιες διαφορές που το υπουργείο επιμελώς «ξεχνάει» να αναφέρει. Καταρχάς, μιλάμε για Ανώτατα ιδρύματα, και όχι για ιδιωτικές επιχειρήσεις που στόχο έχουν το κέρδος, τα ιδρύματα αυτά ελέγχονται από τους εκάστοτε κρατικούς οργανισμούς ποιότητας για την ανώτατη εκπαίδευση με αποτέλεσμα να πληρούν όλες τις προδιαγραφές, σε αντίθεση με τα κολέγια των οποίων η ποιότητα δεν ελέγχεται από κανέναν. Με την καταβολή των διδάκτρων, οι φοιτητές έχουν εξασφαλίσει όλα όσα χρειάζονται για τις σπουδές τους, σε αντίθεση με τα κολέγια που τα όποια δίδακτρα, συμβάλουν στην αύξηση των κερδών των επιχειρηματιών που τα λειτουργούν. Εν ολίγοις, η κυβέρνηση προσπαθεί να μετατρέψει την μόρφωση σε εμπόρευμα και τους φοιτητές σε πελάτες.

Με το μέτρο «Προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας και αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος» καταλύεται κάθε δημοκρατικό δικαίωμα των φοιτητών και των πανεπιστημιακών, καθώς προβλέπει την ύπαρξη κάμερας σε κάθε χώρο, την παρουσία μόνιμης αστυνομικής δύναμης κλπ. Με το πειθαρχικό δίκαιο, το υπουργείο προσπαθεί να αποκτήσει κάθε έλεγχο των Ανώτατων ιδρυμάτων καταργώντας στην ουσία το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων. Τέλος με τις διαγραφές των φοιτητών, προσπαθεί με ακόμα ένα τέχνασμα να οδηγήσει την δημοσιά ανώτατη εκπαίδευση σε συρρίκνωση. Ο κάθε φοιτητής από την στιγμή που η χώρα μας έχει το σύστημα των εξετάσεων για την εισαγωγή στα ιδρύματα, κατοχυρώνει την θέση του και δεν μπορεί κανείς να του την στερήσει. Αξιό λόγου είναι, ότι οι φοιτητές που έβαλε στο στόχαστρο να διαγράψει η υπουργός, είναι οι φοιτητές οι οποίοι άρχισαν τις σπουδές τους εν μέσω της βαριάς κρίσης, κατάσταση που είχε ως αποτέλεσμα πολλοί από αυτούς να διακόψουν τις σπουδές τους για κάποιο διάστημα λόγω των οικονομικών κ.α κακουχιών που βίωναν εκείνη την εποχή.

Κλείνοντας, εμείς οι φοιτητές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι και ο δικός μας αγώνας δεν πρόκειται να σταματήσει, παρά την συνεχόμενη προσπάθεια να αποκρυφτεί κάθε θέμα που αφορά την υπόθεσή μας. Όλο αυτό το διάστημα παρά τις εκκλήσεις μας σε τηλεοπτικούς σταθμούς και site, δεν έγινε καμία αναφορά στο πρόβλημα που μας έχει δημιουργήσει το υπουργείο σε συνεργασία με τον ΔΟΑΤΑΠ. Παρά τις επιστολές διαμαρτυρίας, τα υπομνήματα που έχουμε αποστείλει τόσο μέσω του δικηγόρου μας όσο και προσωπικά ο καθένας στο υπουργείο, δεν έχουμε λάβει καμία απολύτως απάντηση! Γεγονός που αποτελεί προσβολή για κάθε δημοκρατικό πολίτη!

Ως ομάδα, αλλά και ως φοιτητές και εμείς, στεκόμαστε δίπλα στον αγώνα όλων των φοιτητών και των εκπαιδευτικών και προτρέπουμε τόσο τα μέλη μας όσο και τους πολίτες να μην σταθούν αδιάφοροι απέναντι σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα για την παιδεία.

Ομάδα Φοιτητών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ
Τραγωδία στη Σκιάθο: Νεκρός σε τροχαίο 17χρονος οδηγός μηχανής
Το τροχαίο δυστύχημα σημειώθηκε στην περιοχή της Μεγάλης Αμμου όταν από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία ο 17χρονος έχασε τον έλεγχο της μηχανής του και...
Τραγωδία στη Σκιάθο: Νεκρός σε τροχαίο 17χρονος οδηγός μηχανής