Ναι στη δια ζώσης διδασκαλία στα σχολεία της χώρας, αλλά με εφαρμογή ενός αυστηρού εκπαιδευτικού πρωτοκόλλου, που θα περιλαμβάνει δωρεάν υγειονομικό έλεγχο όλων των μελών της σχολικής κοινότητας πριν την έναρξη των μαθημάτων με δαπάνη είτε της Πολιτείας, καθορισμό ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τάξη που δεν θα υπερβαίνει τα 15 άτομα, κ.α, λέει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ)
Σε ανακοίνωσή της η ΟΙΕΛΕ ζητά ακόμα, σε περίπτωση που απαιτηθεί η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, θα εφαρμοστεί κατά γράμμα η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και, όπως προβλέπει (ακόμη κι ο αντιεργατικός) Ν. 4808/2021, γνωστός κι ως Νόμος Χατζηδάκη, από τη στιγμή που ο εργαζόμενος παρέχει υπηρεσίες τηλεργασίας από το σπίτι με δικές του υποδομές, θα πρέπει να του καταβληθεί σχετικό επίδομα
Όλη η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ
Η ΟΙΕΛΕ και όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία παρακολουθούμε με αγωνία την κορύφωση του πανδημικού κύματος λίγες ημέρες πριν από την επανέναρξη των μαθημάτων. Θεωρούμε πως σε περίπτωση που ανοίξουν τα σχολεία, αυτό θα πρέπει να γίνει με αυστηροποίηση των ιδιαίτερα προβληματικών πρωτοκόλλων αντιμετώπισης που ήδη ισχύουν. Στην περίπτωση εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, θα πρέπει να γίνει σεβαστή η απόφαση (μετά από προσφυγή της ΟΙΕΛΕ) της απόφασης της Αρχής Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και να καταβληθεί επίδομα τηλεργασίας, όπως προβλέπει ο Ν. 4808/2021.
Η Ομοσπονδία μας έχει πολύ καθαρά τοποθετηθεί υπέρ της δια ζώσης διδασκαλίας για λόγους παιδαγωγικούς αλλά και ψυχοσυναισθηματικούς. Δεν πρόκειται να υποκαταστήσουμε τους επιστήμονες και θα περιμένουμε τα πορίσματά τους. Ωστόσο, η πραγματοποίηση της δια ζώσης διδασκαλίας με μόνη πρόβλεψη τα self tests και ένα προβληματικό υγειονομικό πρωτόκολλο προκαλεί εύλογα έντονη ανησυχία σε ολόκληρη την κοινωνία, ακόμη περισσότερο στους εκπαιδευτικούς, στο υποστηρικτικό προσωπικό των σχολείων, στους μαθητές και στις οικογένειές τους.
Σε περίπτωση, επομένως, που ανοίξουν τα σχολεία, χρειάζεται η εφαρμογή ενός αυστηρού εκπαιδευτικού πρωτοκόλλου, όπως έχει προταθεί από την ΟΙΕΛΕ πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αυτό είναι ακόμη σημαντικότερο στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τόσο στα ιδιωτικά σχολεία (λόγω του μεγάλου αριθμού μαθητών ανά τάξη και της μεταφοράς με σχολικά) όσο και στα Φροντιστήρια, στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών, στα Κέντρα Μελέτης και στις λοιπές ιδιωτικές εκπαιδευτικές μονάδες για λόγους που αναφέρθηκαν σε προηγούμενή μας ανακοίνωση, είναι απαραίτητη η τήρηση δέσμης μέτρων για την προστασία μαθητών, εργαζόμενων και της κοινωνίας. Ενδεικτικά προτείνουμε:
Πριν ανοίξουν τα σχολεία
Τον δωρεάν υγειονομικό έλεγχο όλων των μελών της σχολικής κοινότητας πριν την έναρξη των μαθημάτων με δαπάνη είτε της Πολιτείας (για τα δημόσια σχολεία) είτε των ιδιωτικών σχολείων τόσο με rapid όσο και με PCR tests. Είναι αδιανόητο σε μια χώρα βαρύτατα χτυπημένη από την υγειονομική κρίση, με χαμηλούς μισθούς να είναι τόσο υψηλό το κόστος του υγειονομικού ελέγχου σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ε.Ε.
Τον καθορισμό ανώτατου ορίου μαθητών σε σχολικά λεωφορεία για τη μεταφορά μαθητών και την τήρηση σχολαστικών μέτρων υγιεινής σε αυτά.
Μέσα στο σχολείο
Καθορισμός ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τάξη (βάσει της μέσης χωρητικότητας των τάξεων και της ανάγκης τήρησης αποστάσεων ο αριθμός αυτός δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 15 άτομα). Πρόσληψη εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες εξαιτίας της αύξησης των τμημάτων. Λειτουργία σχολικών μονάδων με πρωινές και απογευματινές βάρδιες, όπου απαιτείται.
Συρρίκνωση της διδακτικής ώρας ώστε το διάλειμμα να αυξηθεί.
Αυστηροποίηση του πρωτοκόλλου για το κλείσιμο τάξης.
Σε περίπτωση ύποπτου/υπαρκτού κρούσματος
Να αυστηροποιηθεί το πρωτόκολλο ιχνηλάτησης και καραντίνας σε περίπτωση που διαπιστωθεί κρούσμα, ώστε να αποφευχθεί η διασπορά του ιού στην ευρύτερη κοινότητα
Να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες εκπαιδευτικών/μαθητών με σαφή και έγκαιρο προσδιορισμό των ομάδων αυτών (ασθενείς, έγκυες, άτομα που έχουν στο περιβάλλον τους ασθενείς κ.λπ.)
Τηλεκπαίδευση: Να γίνει σεβαστή η απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και να καταβληθεί επίδομα τηλεργασίας στους εκπαιδευτικούς
Μετά από την προσφυγή της ΟΙΕΛΕ το Μάιο του 2020, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα εξέδωσε την υπ. αριθμ. 50/2021 απόφασή της, σύμφωνα με την οποία σε τουλάχιστον πέντε (5) περιπτώσεις, το ΥΠΑΙΘ έχει παραβιάσει τον Κανονισμό GDPR (ΓΚΠΔ) και έθεσε προθεσμία δύο (2) και τεσσάρων (4) μηνών κατά περίπτωση για την αποκατάσταση της νομιμότητας.
Θεωρούμε, επομένως, αυτονόητο ότι, σε περίπτωση που απαιτηθεί η εφαρμογή της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, θα εφαρμοστεί κατά γράμμα η απόφαση της Αρχής.
Τέλος, όπως προβλέπει (ακόμη κι ο αντιεργατικός) Ν. 4808/2021, γνωστός κι ως Νόμος Χατζηδάκη, από τη στιγμή που ο εργαζόμενος παρέχει υπηρεσίες τηλεργασίας από το σπίτι με δικές του υποδομές, θα πρέπει να του καταβληθεί σχετικό επίδομα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη