Τηλεκπαίδευση
«Τηλεκπαίδευση, ουδείς αμφιβάλλει ότι πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο, το Υπουργείο όμως θεωρεί ότι ανακάλυψε το Άγιο Δισκοπότηρο της Εκπαίδευσης, την πανάκεια που θεραπεύει πάσα…. ασθένεια, αλλά πώς;» - Γράφει ο Νίκος Γεωργιάδης

Είναι καλό να θυμόμαστε ότι το σύμπαν —με μια μικρή, ασήμαντη εξαίρεση— αποτελείται από τους άλλους.

John Andrew Holmes, 1874-1937, Αμερικανός γιατρός & γνωμικογράφος

Αφορμή για την αναζήτηση του παραπάνω γνωμικού είναι η ανάγκη να εκφράσω την γνώμη μου, ως μάχιμος εκπαιδευτικός με 28 έτη υπηρεσίας και παραιτηθείς Διευθυντής  Γυμνασίου από τον Οκτώβριο του 2021, για τα τεκταινόμενα στον χώρο της εκπαίδευσης και τις επιλογές του αρμόδιου Υπουργείου κατά την τελευταία διετία, που στην χώρα μας σοβεί  κρίση υγειονομική, προσφάτως μετεξελιχθείσα και σε οικονομική.

Διαχείριση πανδημίας στα σχολεία: καθιέρωση μέτρων σύνθετων, δύσκολα εφαρμόσιμων, ειδικά όταν απευθύνονται σε παιδιά και οικογένειες – που λόγω συνθηκών –δεν μπορούν να υποστηρίζουν επαρκώς τις ανάγκες τους, αλλά και αλληλοαναιρούμενων. Ενδεικτικά αναφέρω την αιτιολόγηση του καθηγητή Επιδημιολογίας κου Μαγιορκίνη (δηλώσεις στις 28 Αυγούστου 2020) αναφορικά με το ερώτημα ” πόση είναι η επιβάρυνση των αποστάσεων >1.5 μέτρου στις τάξεις 25 μαθητών σε σχέση με τις τάξης 15 μαθητών;”, o οποίος παραπέμποντας σε έναν πίνακα εξηγεί:« Για να βοηθήσω λιγάκι στην εξήγηση έχω φτιάξει ένα διάγραμμα τάξης 15 μαθητών (δεξιά). Με πράσινα βελάκια δείχνω τις ανά 2 αποστάσεις του μαθητή στο πρώτο θρανίο με όλους τους μαθητές στην δίπλα σειρά (8 αποστάσεις), για λόγους ευκολίας δεν δείχνω τις υπόλοιπες με μαθητές τις ίδιας σειράς (6 αποστάσεις). Οι αποστάσεις του μαθητή αυτού είναι 14 και όλες υπερβαίνουν το 1.5 μέτρο. Το σύνολο των αποστάσεων σε αυτήν την διάταξη είναι 120. Όπως φαίνεται και παρακάτω μία τάξη 25 μαθητών οι ανά 2 αποστάσεις είναι 325 με 13 να παραβαίνουν το όριο του 1.5 μέτρου δηλαδή μόλις το 4% όλων των πιθανών συνδυασμών. Αυτές οι “παραβάσεις” είναι μόνο σε οριζόντιο επίπεδο, και δεν επιτρέπουν την μετάδοση στον κάθετο άξονα τη τάξης».

https://thepressproject.gr/amfilegomeno-diagramma-magiorkini-gia-ton-arithmo-ton-paidion-stis-taxeis/   

mathites_apostaseis

http://www.katiousa.gr/politika/diagramma-gkika-magiorkini-poies-apostaseis-stochos-na-stirichtei-i-kyvernitiki-politiki/

Απολύτως κατανοητό, εύληπτο και εφαρμόσιμο εφόσον μιλάμε για κέρινα ομοιώματα και όχι ανθρώπους (και δη παιδιά). Με την έναρξη του σχολικού έτους 2021-22 ορίστηκε το περίφημο «50%+1» για να ανασταλεί η λειτουργία τμήματος, μεσούσης της πανδημίας, και λίγο αργότερα (αρχές Οκτώβρη) έγιναν με εντολή του ΥΠΑΙΘ συγχωνεύσεις τμημάτων – οι οποίες μάλιστα προωθούνταν από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προφορικά στα σχολεία - διότι όπως είπε ο γ.γ του Υπουργείου μας «πρέπει να τηρηθεί ο νόμος».  Να υπενθυμίσω ότι το ζητούμενο στα σχολεία είναι η αποφυγή του συγχρωτισμού. Η συνέπεια, γνώση και ενσυναίσθηση στο απόγειό της…

Τηλεκπαίδευση, ουδείς αμφιβάλλει ότι πρόκειται για ένα χρήσιμο εργαλείο, το Υπουργείο όμως θεωρεί ότι ανακάλυψε το Άγιο Δισκοπότηρο της Εκπαίδευσης, την πανάκεια που θεραπεύει πάσα…. ασθένεια, αλλά πώς; Χωρίς να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς και χωρίς να παράσχει τον απαραίτητο εξοπλισμό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αυτόν τον θεώρησε δεδομένο. Η αλήθεια είναι ότι το Υπουργείο πραγματοποίησε μία επιμόρφωση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την πρωτοτυπία ότι όποιος ήθελε μπορούσε να δηλώσει επιμορφούμενος ή επιμορφωτής [θυμίζει το «Στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις» (το πρωτοείπε ο ηθοποιός Τζαβαλάς Καρούσος, αλλά το διέδωσε ο Γιάννης Τσαρούχης)]. Αλλά με τι εξοπλισμό και σε ποιον χώρο; Ας το καταλάβει το Υπουργείο∙ όταν κάποιος (μαθητής ή εκπαιδευτικός) επικαλείται αδυναμία για την πραγματοποίηση της τηλεκπαίδευσης είτε λόγω έλλειψης μέσων είτε λόγω έλλειψης χώρου (μικρά σπίτια, πολλοί διαμένοντες), ποιος μπορεί να του πει ότι ψεύδεται και είναι φυγόπονος; Και κάτι ακόμη, που αφορά τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι δύο χρόνια με φιλότιμο και προσωπικές θυσίες κάνουν τηλεκπαίδευση. Πρόσφατα (3 Δεκεμβρίου 2021)δημοσιεύθηκε Νόμος του Υπουργείου Εργασίας (Υπουργική Απόφαση οικ. 98490/2021 - ΦΕΚ 5646/Β/3-12-2021

Καθορισμός του ελάχιστου κόστους της παρ. 4 του αρθρ. 67 του ν. 4808/2021 (Α' 101) για την τηλεργασία), που ορίζει ως ελάχιστο μηνιαίο κόστος και αποζημίωση από τον εργοδότη στον εργαζόμενο που παρέχει τηλεργασία στο δικό του οικιακό χώρο  ως εξής: 

α) ως ελάχιστο μηνιαίο κόστος χρήσης του οικιακού χώρου εργασίας ορίζεται το ποσό των δεκατριών (13) ευρώ.

β) ως ελάχιστο κόστος επικοινωνιών ορίζεται το ποσό των δέκα (10) ευρώ.

γ) ως ελάχιστο κόστος συντήρησης του εξοπλισμού ορίζεται το ποσό των πέντε (5) ευρώ.

Προφανώς και κανείς δεν σώθηκε με 28 ευρώ το μήνα, αλλά είναι η χειρονομία καλής θέλησης και η αναγνώριση της προσπάθειας. Το δικό μας Υπουργείο τι;;;
Σε αυτήν την υποψία για την έλλειψη ενσυναίσθησης να προσθέσω την προώθηση πολιτικών και μέτρων (και με δικαστική συνδρομή) μέσα στην πανδημία: αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και εξωτερική αξιολόγηση (δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα είπαμε, αμάν οι όποιοι καχύποπτοι) Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Γυμνάσιο (άλλο μεγάλο και ξεχωριστό κεφάλαιο για την επιμόρφωση από την …ιστοσελίδα του ΙΕΠ και για το ποιος τελικά κάνει το μάθημα στα σχολεία), Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στο Λύκειο («απεγκλωβίστηκαν» χιλιάδες μαθητές από την «εμμονή» τους να φοιτήσουν στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο). Επίσης εντολή για τηλεκπαίδευση παντού και πάντα (σεισμοί σε Θεσσαλία και Κρήτη το Μάρτιο και τον Σεπτέμβριο του 2021) και το τελευταίο και πολύ χαρακτηριστικό με τον χθεσινό χιονιά σε Αττική, Εύβοια κλπ. Δεν μπορούσε το Υπουργείο μας γνωρίζοντας και κατανοώντας τις δύσκολες συνθήκες (μάθημα σε κατεψυγμένες αίθουσες με …ανοιχτά παράθυρα – το υγειονομικό πρωτόκολλο γαρ…) να ζητήσει πρώτο από τους αρμόδιους για την αναστολή λειτουργίας των σχολείων λόγω καιρικών φαινομένων, τη λήψη αυτού του μέτρου; Έπρεπε να βγεί πρώτος (…και μπράβο του) ο περιφερειάρχης, κος Πατούλης; Και αφού τελικά ανακοινώθηκε και κηρύχθηκε γενική αργία για τις 25 Ιανουαρίου , τι ρόλο έπαιζε η βραδινή ανακοίνωση του Υπουργείου μας για μη παροχή τηλεκπαίδευσης λόγω μη προσέλευσης του «διοικητικού προσωπικού» στα σχολεία; Δηλαδή αν δεν κηρυσσόταν η ημέρα ως γενική αργία, το Υπουργείο μας (πάντα, αυτό δεν αλλάζει)  θα έδινε εντολή για τηλεκπαίδευση;

Με τέτοιες πρακτικές ο προϊστάμενος και ηγέτης δεν εμπνέει το σεβασμό, αλλά τον φόβο.

Ευχαριστώ και εύχομαι κάποια στιγμή να πρυτανεύσει η λογική και η ανάγκη για το κοινό καλό.

* Νίκος Γεωργιάδης, Θεολόγος, 1ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού - «Αντώνης Σαμαράκης».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα