Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 14 – 7 – 2020 συνεδρίαση του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής, τα θέματα της Η. Δ. της συνεδρίασης ήταν τα παρακάτω:
ΘΕΜΑ 1ο : Απαλλαγή στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους.
ΘΕΜΑ 2ο: Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή.
ΘΕΜΑ 3ο: Διακοπή άδειας χωρίς αποδοχές για το σχολικό έτος 2019-2020.
ΘΕΜΑ 4ο: Χορήγηση άδειας χωρίς αποδοχές σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021
Στο 2ο θέμα για την χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε 11 στελέχη εκπαίδευσης απείχαμεαπό τη διαδικασία με βάση την πάγια θέση μας και το παρακάτω αιτιολογικό. Το Α. Π. Υ. Σ. Π. Ε. Αττικής ψήφισε ομόφωνα στα 1ο , 3οκαι το 4ο θέματα. Απάλλαξε από τα καθήκοντά τους (40) συναδέλφους – στελέχη εκπαίδευσης (4 διευθυντές/διευθύντριες δημοτικών σχολείων, 21 υποδιευθυντές/υποδιευθύντριες δημοτικών σχολείων και 15 προϊστάμενες νηπιαγωγείων κατόπιν αιτήσεώς τους. Επίσης, ομόφωνα ενέκρινε τη διακοπή άδειας άνευ αποδοχών δύο (2) συναδέλφων κατόπιν αιτήσεώς του. Τέλος ενέκρινε ομόφωνα τη χορήγηση άδειαςχωρίς αποδοχές σε ( 49) εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021, για διάφορους λόγους (οικογενειακούς, λόγους υγείας, σπουδών κ.λ.π) με βάση τους νόμους 1566/1985 και 3528/2007.
Για τις άδειες ιδιωτικού έργου Συντονιστών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ.
Με βάση πάγια τοποθέτησή μας απέχουμε από τη διαδικασία και επισημαίνουμε ότι:
Αφενός η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου είναι αναφαίρετο δικαίωμά όλων των εκπαιδευτικών, είναι επίσης μία ανάγκη που επιδείνωσαν οι μισθολογικές περικοπές των μνημονιακών χρόνων σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό (μόνιμους και αναπληρωτές).
Αφετέρου:
α) τα επαναλαμβανόμενα αιτήματα Συντονιστών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου παρουσιάζουν αλληλοκάλυψη ωρών και ημερών πολλές φορές (στο παρελθόν έχουν εγκριθεί 6 έργα ετησίως).
β) οι αυξημένες αποδοχές που λαμβάνουν δεδομένου ότι το ΑΠΥΣΠΕ δεν τις ελέγχει
γ) οι χρονικές και επιστημονικές δεσμεύσεις που τα έργα αυτά επιβάλλουν στο στελεχικό δυναμικό των Συντονιστών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. με τα ήδη αυξημένα καθήκοντα καθώς και η στόχευσή των έργων.
Ζητάμε να υπάρχει από τις αρμόδιες και υπεύθυνες διοικητικές υπηρεσίες άμεση παρέμβαση για να διαμορφωθεί το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο που θα καθορίζει τα όρια και τις προϋποθέσεις άσκησης ιδιωτικού έργου, έτσι ώστε να μην υπάρχει υπερβολική ενασχόληση των στελεχών εκπαίδευσης με έργο εκτός και εις βάρος των βασικών καθηκόντων τους. Επισημαίνουμε ότι ο Ν.3528/2007 αρ.31 θέτει κάποιες προϋποθέσεις για τις άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου, αλλά την κύρια ευθύνη για το πλαίσιο έχει το υπηρεσιακό συμβούλιο με τη «σύμφωνη -αιτιολογημένη γνώμη» του.
Συγκεκριμένα προτείνουμε:
1. Να επανεξεταστεί όλο το πλαίσιο που επιτρέπει την άσκηση ιδιωτικού έργου στα στελέχη με ερώτημα-αίτημα της περιφέρειας προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.
2. Να υπάρχει ο προβλεπόμενος οικονομικός έλεγχος και η οικονομική καταγραφή των ποσών που εισπράττονται από την άσκηση του ιδιωτικού έργου.
Η δημοκρατία και ο λαός στο γύψο
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση Ν. Δ. από την πρώτη μέρα που εκλέχτηκε, πριν ένα χρόνο, αλλά και πριν την εκλογή της στο πλαίσιο του δόγματος «του νόμου και της τάξης» είχε γνωστοποιήσει την πρόθεσή της να φέρει έναν νόμο που θα απαγόρευε τις διαμαρτυρίες, διαδηλώσεις και την ελεύθερη συνάθροιση. Με αφορμή την καραντίνα και την υγειονομική κρίση του Covit 19, προσπάθησε να επιβάλλει την απαγόρευση των συναθροίσεων με τις αντιδημοκρατικές Π.Ν.Π. Παρόλη την τρομοκρατία εκείνων των μηνών της καραντίνας δεν κατέστη δυνατόν να σταματήσουν οι διεκδικήσεις και οι αγώνες των εργαζόμενων. Έτσι τώρα επιδιώκουν να το κάνουν με έναν χουντικής έμπνευσης νόμο που προωθεί νέα μέτρα περιορισμού, καταστολής και διάλυσης των διαδηλώσεων και του βασικού εργατικού και κοινωνικού δικαιώματος του συνέρχεσθαι, που κατακτήθηκε με πολλούς, διαχρονικούς κι αιματηρούς αγώνες.
Με το νόμο για τις δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις που ψήφισε την προηγούμενη Πέμπτη 9/7/2020 η Κυβέρνηση της ΝΔ μαζί με την Ελληνική Λύση και το ΚΙΝΑΛ, επιχειρείται μια αντιδραστική τομή στην ύπαρξη και ανάπτυξη των κοινωνικοπολιτικών και εργατικών αγώνων και αντιστάσεων. Επιχειρείται στην ουσία η κατάργηση του δικαιώματος του συνέρχεσθαι. Τα παραπάνω τα επιβεβαιώνει το όργιο αστυνομικής βίας και καταστολής απέναντι στους χιλιάδες διαδηλωτές που διαμαρτυρόταν ειρηνικά την ώρα που ο χουντονόμος ψηφιζόταν στη Βουλή. Ξύλο, χημικά, κρότου λάμψης, άγριο κυνηγητό των διαδηλωτών, οι ειδικοί φρουροί της ομάδας ΔΡΑΣΗ να τρέχουν με τις μηχανές τους σαν δαιμονισμένοι επάνω στους διαδηλωτές, συλλήψεις στο σωρό, αυτή ήταν η εικόνα της «δημοκρατικής Ελλάδας» την προηγούμενη Πέμπτη 9 Ιουλίου, πρόβα τζενεράλε για ό,τι θα ακολουθήσει από δω και μπρος.
Ένας νόμος που μας γυρίζει πίσω σε σκοτεινές εποχές.
Είναι φανερό ότι πρόκειται για ένα «νόμο», αντιγραφή του χουντικού «νόμου» του 1971, που ορίζει την αστυνομία και τους μηχανισμούς της ως ανώτατη αρχή καθώς της αναθέτει διευρυμένο και επιτελικό ρόλο: Θα μπορεί να καθορίζει τους περιορισμούς που πρέπει να επιβληθούν σε μια διαδήλωση, να επινοεί δικούς της, να έχει τη διακριτική ευχέρεια να αποφασίζει εκ των προτέρων αν θα επιτραπεί μια δημόσια συνάθροιση, αν αυτή είναι αυθόρμητη, ποιοι περιορισμοί θα επιβάλλονται. Φέρνουν ξανά το χωροφύλακα στα σωματεία, στους φοιτητικούς συλλόγους, στις διαδηλώσεις, στις συνελεύσεις, στις λαϊκές κινητοποιήσεις.
Οι βασικές αλλαγές που επιφέρει ο νόμος αυτός αφορούν τα άρθρα 2, 3 και 9 που εισάγουν τις εξής «καινοτομίες»:
1. Υποχρεωτική γνωστοποίηση εκ των προτέρων και εγκαίρως προς την αστυνομία, εγγράφως ή ηλεκτρονικά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της Ελληνικής Αστυνομίας για τη σκοπούμενη πραγματοποίηση της δημόσιας υπαίθριας συνάθροισης. Η γνωστοποίηση περιλαμβάνει οπωσδήποτε τα στοιχεία ταυτότητας και επικοινωνίας του οργανωτή, τον ακριβή τόπο, τον χρόνο έναρξης και τον εκτιμώμενο χρόνο λήξης, τον σκοπό καθώς και το προτεινόμενο δρομολόγιο της συνάθροισης. Αυτή η υποχρέωση αφορά το σύνολο των υπαίθριων συναθροίσεων, σταθερών (συγκεντρώσεων) ή κινούμενων (πορειών), με την εξαίρεση των διαδηλώσεων της Πρωτομαγιάς και της 17ης Νοεμβρίου.
2. Καταρχήν απαγόρευση των αυθόρμητων υπαίθριων συναθροίσεων, ενώ δύνανται κατ’ εξαίρεση να επιτραπούν από την αστυνομική αρχή εφόσον δεν διαφαίνονται κίνδυνοι διασάλευσης της δημόσιας ασφάλειας ή σοβαρής διατάραξης της κοινωνικοοικονομικής ζωής, με την επιβολή των ειδικά προβλεπόμενων περιορισμών (περιορισμός σε συγκεκριμένο τμήμα του οδοστρώματος, αλλαγή δρομολογίου κ.ά.).
3. Υποχρεωτικός ορισμός Οργανωτή, δηλαδή υπεύθυνου προσώπου για την πραγματοποίηση εκάστης διαδήλωσης ο οποίος φέρει τις υποχρεώσεις της προσήκουσας γνωστοποίησης και αποτελεί το πρόσωπο στο οποίο γνωστοποιούνται οι αποφάσεις της αστυνομίας για απαγόρευση ή εισαγωγή περιορισμών σε δημόσια υπαίθρια συνάθροιση.
4. Πρόβλεψη για αστική ευθύνη στο πρόσωπο του οργανωτή για πράξεις τρίτων που θα λάβουν χώρα στο πλαίσιο της συνάθροισης.
Ένας νόμος βγαλμένος από την περίοδο της Χούντας του 1967.
1) Επαναφορά της χουντικής διάταξης για διαδήλωση κατόπιν αδείας
Με την εισαγωγή της προϋπόθεσης προγενέστερης γνωστοποίησης για την πραγματοποίηση συνάθροισης, κατ’ ουσίαν επαναφέρεται δια νόμου η διάταξη του άρθρου 18 του Συντάγματος της χούντας 1968/73 σύμφωνα με την οποία «Αι δημόσιαι συναθροίσεις πρέπει να γνωστοποιούνται δεόντως εις την αστυνομικήν αρχήν τεσσαράκοντα οκτώ ώρας πρό της πραγματοποιήσεώς των. Αι εν τω υπαίθρω συναθροίσεις δύνανται να απαγορευθούν αν εκ τούτων επίκειται κίνδυνος για την δημόσιαν τάξιν και ασφάλειαν».
Η διάταξη του νόμου είναι επανάληψη των §4 και 5 του άρθρου 3 του νομοθετικού διατάγματος 794/71. Επαναφέρει διατάξεις του καταργηθέντος «ανώμαλου» συνταγματικού καθεστώτος που επέβαλε η χούντα με το γνωστό «δημοψήφισμα» παρωδία του 1968 και μάλιστα με πιο αντιδραστική μορφή
2) Οργανωτής – υπεύθυνος για αποζημίωση για πράξεις αόριστου αριθμού τρίτων προσώπων
Πρόκειται και πάλι για επαναφορά επί τα χείρω των διατάξεων των άρθρων 3 και 9 του χουντικού νομοθετικού διατάγματος 794/71.
Η διάταξη που εισάγει ένα είδος “αντικειμενικής” αστικής ευθύνης του οργανωτή της συγκέντρωσης για τις ζημίες που τυχόν θα προκληθούν κατά την διάρκεια της συγκέντρωσης είναι σαφώς αντισυνταγματική και ασύμβατη με την Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, αφού στοχεύει να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για τη διοργάνωση κάθε συνάθροισης.
3) Απεριόριστη εξουσία της αστυνομίας για διάλυση διαδηλώσεων με κάθε μέσο
Με τη συγκεκριμένη διάταξη όχι απλώς θεσμοθετείται η σε κάθε περίπτωση δυνατότητα διάλυσης της συνάθροισης από την αστυνομία, αλλά προβλέπεται επιπλέον η άσκηση κάθε μέσου για τη διάλυσή της. Έτσι το άρθρο 12 του νόμου προβλέπει ότι για την διάλυση δημόσιας συνάθροισης η αστυνομική αρχή μπορεί να χρησιμοποιεί απεριόριστη εξουσία και κάθε μέσο, ξεπερνώντας και πάλι ακόμα και το χουντικό νομοθέτημα.
Η εξουσία της αστυνομίας να αποφασίζει για την διεξαγωγή ή μη συναθροίσεων καθίσταται απεριόριστη. Ο νόμος προβλέπει δήθεν δυνατότητα προσφυγής στη δικαιοσύνη με αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ κατά αναιτιολόγητων ή εσφαλμένων αποφάσεων απαγόρευσης. Δηλαδή η μη εφαρμογή της αστυνομικής απαγόρευσης, επαφίεται σε μία χρονοβόρα και δυσκίνητη δικαιοδοτική διαδικασία, καθιστώντας άνευ ουσίας τη σχετική δυνατότητα.
4) Ποινική αντιμετώπιση της διαδήλωσης και ιδιώνυμο αδίκημα
Ο νόμος εισάγει αυστηρή ποινική μεταχείριση της ανυπακοής, δηλαδή της συμμετοχής σε «απαγορευθείσα από την αστυνομία συνάθροιση» με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.
Μάλιστα εισάγει ιδιώνυμο αδίκημα που κολάζει ποινικά αυτοτελώς την «πρόθεση», με τη διάταξη σύμφωνα με την οποία «Στην περίπτωση που παρεισφρέουν σε αυτήν πρόσωπα με σκοπό να αλλοιώσουν με βιαιοπραγίες τον ειρηνικό χαρακτήρα της συνάθροισης, τιμωρούνται με φυλάκιση μέχρι δύο (2) ετών, εκτός αν οι πράξεις τους τιμωρούνται βαρύτερα με άλλη διάταξη». Ρητά η διάταξη αποσυνδέει την ποινική τιμωρία από οποιαδήποτε πράξη, προβλέποντας φυλάκιση μέχρι 2 ετών σε περίπτωση απλώς μετάβασης σε διαδήλωση με υποτιθέμενο σκοπό αλλοίωσης του ειρηνικού χαρακτήρα! Τέτοια διάταξη δεν υφίστατο ούτε στο σχετικό χουντικό νομοθετικό πλαίσιο.
Αναγκαία η καταδίκη και αντίσταση
ενάντια στην επαναφορά χουντικών διατάξεων.
Ο νόμος αυτός έρχεται σε συνέχεια μια σειράς αντιδραστικών νομοθετημάτων, όπως ο προηγηθείς Ποινικός Κώδικας, οι νέες διατάξεις του οποίου στόχευσαν συγκεκριμένα στην ποινικοποίηση συγκεκριμένων αγωνιστικών συλλογικών δράσεων και πρακτικών, που κατά τα περασμένα έτη πέτυχαν όταν υιοθετήθηκαν μαζικά από το κοινωνικό και εργατικό κίνημα, να ασκήσουν πίεση στις μνημονιακές κυβερνήσεις και να αναδείξουν δρόμους υπεράσπισης και διεύρυνσης των λαϊκών-κοινωνικών, εργατικών δικαιωμάτων και συμφερόντων (όπως οι αγώνες ενάντια στους πλειστηριασμούς, στις εξώσεις, στις διακοπές ρεύματος-νερού- τηλεφώνου κλπ)
Σήμερα, ο νέος νόμος επιχειρεί να θεσμοθετήσει προληπτική καταστολή για τις μαζικές λαϊκές αντιδράσεις.
Η κυβέρνηση από την αρχή της εκλογής της έχει επενδύσει την «επιτυχία» της διακυβέρνησής της στην αυταρχική θωράκιση του κράτους και των μηχανισμών του με την όξυνση της κρατικής καταστολής και της αστυνομικής βίας Με την επιβολή του δόγματος του «νόμου και της τάξης», με την όξυνση ακραίας κατασταλτικής βίας απέναντι σε εργαζόμενους, φοιτητές και μαθητές και την κανονικοποίηση των αυθαιρεσιών και παραβιάσεων δικαιωμάτων, των μαζικών «προληπτικών» συλλήψεων και ελέγχων, απειλούν κάθε εργαζόμενο.
Επιπλέον, αυτός ο νομός επιχειρεί να θεσμοθετήσει την κατάλυση του θεμελιώδους δικαιώματος στη διαδήλωση και την κοινωνική διαμαρτυρία μέσα από την εισαγωγή αποτρεπτικών μηχανισμών, όπως η ποινική αντιμετώπιση της συμμετοχής σε απαγορευμένη διαδήλωση ή η αστική ευθύνη του οργανωτή, αλλά και μηχανισμών «νόμιμης» απαγόρευσης ή διάλυσης κατά το δοκούν, διαδηλώσεων που δεν είναι πολιτικά επιθυμητές.
Με αυτό τον νόμο η ΝΔ αποκαλύπτει τον πραγματικό, μακροπρόθεσμο, σκοπό της πολιτικής της που είναι να τεθεί εκτός νόμου και προληπτικά το ίδιο το δικαίωμα της διεκδίκησης και της κοινωνικής διαμαρτυρίας. Στοχεύει σε ένα αποφασιστικό χτύπημα στους κοινωνικούς και εργατικούς αγώνες. Εφόσον ένα τέτοιο νομοθέτημα εφαρμοστεί, θα σημάνει καταλυτικό περιορισμό της δυνατότητας του κοινωνικού και εργατικού κινήματος να συγκροτείται αποφασιστικά και μαχητικά και σε αυτό ακριβώς αποσκοπεί. Συνεπώς, οι εν λόγω ρυθμίσεις εντάσσονται στην λογική της επιπλέον θωράκισης των κρατικών μηχανισμών, κάτι που αποτελεί ένα μακροπρόθεσμο στοίχημα των κρατούντων και του κεφαλαίου που τα προηγούμενα χρόνια των μεγάλων αντιμνημονιακών και νεολαιίστικων αναμετρήσεων και αγώνων είδαν συχνά να κλονίζονται κυβερνήσεις και στρατηγικές επιλογές του.
Το βάθος του αντιδραστικού χαρακτήρα του νόμου πρέπει να βρει απέναντί του όλη την κοινωνία, το σύνολο των συνδικάτων και κάθε εργαζόμενο. Αυτός ο νόμος δεν πρέπει να εφαρμοστεί. Παλλαϊκός ξεσηκωμός και πλατιά μαζική ανυπακοή πρέπει να είναι η απάντηση. Είναι καθήκον μας να υπερασπιστούμε τα κοινωνικά- εργατικά δικαιώματα και ελευθερίας που κερδήθηκαν με τους αντιδικτατορικούς και μεταπολιτευτικούς κοινωνικούς αγώνες οι οποίοι συνεχίζονται μέχρι σήμερα!
ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!!!
ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ-
ΛΕΥΤΕΡΙΑ στους ΣΥΛΛΗΦΘΕΝΤΕΣ
Καββαδία ΦωτεινήΤακτική Αιρετός εκπρόσωπος στο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής τηλ. επικοινωνίας :6932628101 – 2108068683
Μελαμπιανάκη Ζέττα Αναπληρωματική Αιρετός εκπρόσωπος στο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής τηλ. επικοινωνίας: 6977885092
εκλεγμένες με το ψηφοδέλτιο των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων Π.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη