Μάλιστα, μια από τις πρώτες κατηγορηματικές δηλώσεις του πρωθυπουργού στη δεύτερη θητεία του, ήταν ότι θα φέρει για άμεση έγκριση στη Βουλή το λεγόμενο «πολυνομοσχέδιο κουρελού» (το οποίο είχε συνταχτεί ήδη στο πρώτο 7μηνο συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αλλά δεν είχε ψηφιστεί) με το οποίο προωθούνται σημαντικές αλλαγές σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Το πολυνομοσχέδιο αριθμεί 84 σελίδες, εκ των οποίων οι 59 αφορούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Βέβαια, από τις πρώτες κυβερνητικές δηλώσεις μέχρι τις …προγραμματικές δηλώσεις, κύλησε αρκετό νερό στο αυλάκι. Η κυβέρνηση επέβαλε, αναίρεσε, ξαναεπέβαλε, ξανααναίρεσε, προσωρινά τουλάχιστον, το 23% στην «παράλληλη ιδιωτική εκπαίδευση» κατά την ακριβή φράση του Φίλη. Η κυβέρνηση πρόλαβε επίσης, πριν καλά-καλά μοιράσει τα υπουργεία και τα υφυπουργεία, να εκτοξεύσει ένα δύο πυροτεχνήματα, όπως ήταν αυτό της ευκολότερης διαδικασίας απαλλαγής των μαθητών από το μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά ακόμη και σε αυτό επήλθε αναδίπλωση: «Δεν θα γίνουν μονομερείς ενέργειες στα Θρησκευτικά» βεβαιώνει τώρα τους παπάδες ο υπουργός Παιδείας, μολονότι έχει εξηγήσει πολλάκις ότι κράτος και εκκλησία πρέπει να λειτουργούνε ξεχωριστά.
Το πολυνομοσχέδιο κουρελού δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση στο γενικό αλαλούμ που επικρατεί στην κυβέρνηση, η οποία λειτουργεί σαν καρυδότσουφλο σε τρικυμία, έρμαιο των πιέσεων οι οποίες κατευθύνουν τις πολιτικές επιλογές των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ σταθερά επί το αντιδραστικότερο. Σήμερα η κυβέρνηση επανέρχεται με …νέες διατυπώσεις, και εκεί που ήταν έτοιμη να ψηφίσει το πολυνομοσχέδιο ως είχε (μάλιστα είχε εγκριθεί και η συνταγματικότητά του καταλεπτώς), τώρα ισχυρίζεται ότι το πολυνομοσχέδιο θα αποτελέσει «μέρος του κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία».
Ας δούμε, ενδεικτικά, λίγες από τις «εμβληματικές» μεταρρυθμίσεις που διατυπώνονται στο πολυνομοσχέδιο κουρελού και σε ό,τι αφορά στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, λίγα από τα κρίσιμα μέρη του διαλόγου που φέρνει ο ΣΥΡΙΖΑ στο τραπέζι της συζήτησης. Τι διαπιστώνουμε;
α) για πρώτη φορά, ρητή, κατηγορηματική ισοτίμηση των πτυχίων 4ετούς φοίτησης των δημόσιων πανεπιστημίων με τα διπλώματα bachelor (3ετούς φοίτησης) του πανεπιστημίων του εξωτερικού και των παραρτημάτων τους - κολλεγίων στη χώρα μας. Η καθαρή υποβάθμιση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων, βαδίζει χέρι-χέρι με την ταυτόχρονη, φανερή πριμοδότηση των τίτλων από ευρωπαϊκά και αμερικανικά πανεπιστήμια, καθώς και από τα εγχώρια κολλέγια:
«Τα πτυχία ή διπλώματα που απονέμονται από Α.Ε.Ι. κατόπιν επιτυχούς ολοκλήρωσης Προγράμματος Σπουδών με χρόνο φοίτησης ίσο με τέσσερα έτη κατατάσσονται στο 6ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και είναι ισοδύναμα με πτυχία Bachelor στη βασική ειδικότητα του Τμήματος ή της μονοτμηματικής Σχολής.»
β) ενίσχυση του επιχειρηματικού πνεύματος και του ανταγωνιστικού όσο και ανταποδοτικού χαρακτήρα των πανεπιστημίων, υπό το εύηχο πέπλο της «ανάπτυξης της έρευνας». Τα ΑΕΙ καλούνται να ξαναδούν πιο θερμά:
«την εκπόνηση μελετών, την παροχή υπηρεσιών και υλοποίηση πάσης φύσεως συμφωνιών με άλλους φορείς του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα».
γ) σιωπηρή αναπαραγωγή αντιεκπαιδευτικών άρθρων που είχαν ψηφιστεί στα νομοθετήματα των Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλου, σε πιο …light έκδοση.
► για μία ακόμη φορά, ορίζεται διδακτικό «6μηνο» με 13 εβδομάδες μαθημάτων, χωρίς ευτυχώς να διευκρινίζεται συγκεκριμένα, τι θα συμβεί αν για διάφορους λόγους (πχ. κινητοποιήσεις φοιτητών ή εργαζομένων στα πανεπιστήμια) δεν συμπληρωθούν οι …προαπαιτούμενες 13 εβδομάδες διδασκαλίας:
«Κάθε εξάμηνο περιλαμβάνει τουλάχιστον δεκατρείς (13) πλήρεις εβδομάδες διδασκαλίας».
Θυμίζουμε, ότι η Διαμαντοπούλου θεωρούσε ότι, αν δεν συμπληρώνονταν οι 13 εβδομάδες διδακτικού εξαμήνου (πχ. λόγω καταλήψεων ή κινητοποιήσεων εργαζομένων στα πανεπιστήμια), τα αποτελέσματα των εξεταζόμενων μαθημάτων του εξαμήνου θα όφειλαν να λογίζονται άκυρα.
► Το «ν+2» εδραιώνεται σε ό,τι αφορά στις φοιτητικές παροχές:
«Φοιτητές που έχουν υπερβεί τον ελάχιστο χρόνο φοίτησης σύμφωνα με το ενδεικτικό πρόγραμμα σπουδών του οικείου Τμήματος προσαυξανόμενο κατά δύο έτη δεν δικαιούνται παροχές σίτισης, στέγασης και διευκολύνσεων για τις μετακινήσεις τους».
► Δεν θα γίνουν μαζικές, αυτόματες επανεγγραφές των χιλιάδων φοιτητών που έχουν διαγραφεί, όπως αρχικά υποσχόταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε διαγραμμένος φοιτητής, θα πρέπει να υποβάλει αίτηση στη γραμματεία του οικείου τμήματος/σχολής του:
«Η επανεγγραφή φοιτητών που απώλεσαν αυτοδικαίως τη φοιτητική τους ιδιότητα δυνάμει της παραγράφου 1 του άρθρου 49 του ν.4009/2011 (Α’ 195) πραγματοποιείται με έγγραφη αίτησή τους στο Τμήμα ή στη μονοτμηματική Σχολή».
δ) ακόμη και το πανεπιστημιακό άσυλο, επανέρχεται με πολλούς αστερίσκους. Στην πραγματικότητα, ανοίγεται διάπλατα μια μεγάλη κερκόπορτα για μελλοντική άρση και καταπάτησή του, σύμφωνη με τα περιθώρια ερμηνειών του νόμου:
«Το ακαδημαϊκό άσυλο αναγνωρίζεται για την κατοχύρωση των ακαδημαϊκών ελευθεριών, την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών, την προστασία του δικαιώματος στη γνώση, τη μάθηση και την εργασία, έναντι οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει».
* Στέλεχος της οργάνωσης νεολαίας ΠΟΡΕΙΑ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη