Οι μεταβολές σχολικών μονάδων 2022/23 και ο εφιάλτης των μαζικών συγχωνεύσεων
Νέα εγκύκλιος για τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-2023

Κοινοποιήθηκε η υπ. αριθμ. 141901/ΓΔ4/5-11-2021 Εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ αναφορικά με τις μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχ. έτος 2022-2023.

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, ανάμεσα σε άλλα «ο αριθμός των μαθητών/τριών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι μαθητές και οι κτιριακές υποδομές με στόχο τη δημιουργία άρτιων, εξοπλισμένων και επαρκώς στελεχωμένων σχολικών μονάδων».

Προκειμένου για την υλοποίηση των παραπάνω ακολουθούνται τα εξής: Οι Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καταχωρούν τις προτάσεις τους μέχρι 15-11-2021 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 22-11-2021 για τις υπόλοιπες μεταβολές των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς τους, συμπληρώνοντας και υποβάλλοντας τις σχετικές φόρμες στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool, σύμφωνα με τις αναρτημένες σε αυτό οδηγίες.

Παράλληλα, πρέπει εγγράφως να αποστείλουν προς τους Δήμους τις τεκμηριωμένες προτάσεις που θα καταχωρίσουν στο Πληροφοριακό Σύστημα Myschool για κάθε είδους σχολική μεταβολή (ίδρυση, προαγωγή, συγχώνευση, υποβιβασμό, κατάργηση, μετατροπή, προσθήκες/καταργήσεις τομέων και ειδικοτήτων στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια – ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ.) για το σχολικό έτος 2022-2023 και να ζητήσουν τη γνωμοδότηση των Δημοτικών Συμβουλίων επί αυτών, στην οποία ρητά θα προσδιορίζεται το ζήτημα της στέγασης (ακριβής χώρος στέγασης).

Κατόπιν αφού συγκεντρώσουν τις γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων θα τις διαβιβάσουν μέχρι 7-12-2021 στο Υ.ΠAI.Θ. και στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις.

Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης πρέπει μέχρι 29-11-2021 για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και μέχρι 10-12-2021 για τις υπόλοιπες σχολικές μεταβολές, να υποβάλουν την εισήγησή τους στις αντίστοιχες ειδικές φόρμες εισηγήσεων του Myschool, αφού μελετήσουν και επεξεργαστούν τις προτάσεις των Διευθύνσεων περιοχής ευθύνης τους. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης εισηγείται θετικά ή αρνητικά επ’ αυτών και τεκμηριώνει ενώ ο ίδιος εάν επιθυμεί μπορεί να εισηγηθεί και μεταβολή, η οποία δεν έχει προταθεί από τον Διευθυντή Π/θμιας ή Δ/θμιας Εκπαίδευσης.

Συνειρμοί και ανησυχίες

Η Εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για τις μεταβολές σχολικών μονάδων έχει δημιουργήσει ανησυχία στους εκπαιδευτικούς φορείς καθώς γίνονται αφενός στο πλαίσιο της «Έκθεσης Πισσαρίδη» (η οποία ως γνωστόν προτείνει μαζικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων) αφετέρου στο πλαίσιο των ανάλογων κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας (Να θυμίσουμε ότι σε τηλεδιάσκεψη στελεχών της εκπαίδευσης ο Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας ανήγγειλε γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων σε πανελλαδικό επίπεδο, με στόχο να προκύψει πλεόνασμα 8.500 εκπαιδευτικών).

Στην ατζέντα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας βρίσκεται η αντιμετώπιση των μεγάλων εκπαιδευτικών κενών. Να επισημάνουμε ότι την τρέχουσα σχολική χρονιά αναμένεται να προσληφθούν περίπου 38-40.000 αναπληρωτές (ήδη έχουν προσληφθεί πάνω από 37.000) παρόλη την επιχείρηση συγχωνεύσεων εκατοντάδων τμημάτων που έγιναν μέσα στον Οκτώβριο). Αν κανείς πάρει υπόψη ότι με το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους 2021/22 αναμένεται να παραιτηθούν (για συνταξιοδότηση), με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς, συνολικά, πάνω από 9.000 εκπαιδευτικοί καταλαβαίνει κανείς ότι, το υπουργείο Παιδείας, σύντομα, θα βρεθεί μπροστά σε αριθμό εκπαιδευτικών κενών ανάλογο με αυτόν που υπήρχε πριν από τον πρόσφατο μόνιμο διορισμό 11.700 εκπαιδευτικών.

Και βέβαια μιλάμε για μια κεντρική πολιτική που αφενός θεωρεί πολυτέλεια την στελέχωση με μόνιμους εργαζόμενους του τομέα Υγεία – Παιδεία αφετέρου θεωρεί ότι, σε επίπεδο μαθητικού πληθυσμού, η σημαντική μείωση λόγω της υπογεννητικότητας θα μειώσει τον μαθητικό πληθυσμό σε Γυμνάσια και Λύκεια.

Ο νομιμοποιητικός λόγος των συγχωνεύσεων

Η «Έκθεση» Πισσαρίδη που υλοποιείται βήμα βήμα εδώ και ένα χρόνο προωθεί συγχωνεύσεις σχολείων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και νέες διαδικασίες κατανομής της κρατικής χρηματοδότησης στις σχολικές μονάδες, ώστε να συνδεθούν με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων τα 13.000 σχολεία, οι περίπου 1,4 εκατ. μαθητές και οι περίπου 180 χιλιάδες μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί!

Η Έκθεση Πισσαρίδη «ανακαλύπτει» ότι το κόστος ανά ώρα επαφής δασκάλου/καθηγητή και μαθητή στην Ελλάδα είναι ένα από τα υψηλότερα στον ΟΟΣΑ. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα πάντα με τους «ειδικούς» της Έκθεσης, (α) στο μικρό μέσο μέγεθος των τάξεων στην ελληνική πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και (β) στον σχετικά χαμηλό αριθμό ωρών διδασκαλίας των Ελλήνων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους.

Στο πλαίσιο αυτής της «αθώας» συλλογιστικής – διάγνωσης, που ειρήσθω εν παρόδω αποτελεί την πιο γλυκιά νεοφιλελεύθερη «καραμέλα» όλων των Υπουργών Παιδείας της τελευταίας 10ετίας (από τη Διαμαντοπούλου έως τον Αρβανιτόπουλο και από τον Λοβέρδο έως την Κεραμέως) έρχεται σαν ώριμο φρούτο η θεραπευτική αγωγή των «ειδικών» μας: «Στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αναλογία μαθητών – εκπαιδευτικών είναι σκόπιμο να συγκλίνει με το μέσο όρο των χωρών της ΕΕ. Στην κατεύθυνση αυτή μπορεί να συμβάλλει η σύγκλιση του διδακτικού και εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών, η αναδιάρθρωση του ημερήσιου ωραρίου λειτουργίας και των ωρολογίων προγραμμάτων των σχολείων, καθώς και η αύξηση του μεγέθους των τάξεων (με αύξηση του ελάχιστου αριθμού μαθητών ανά τάξη). Επιπλέον είναι απαραίτητη η προώθηση συγχωνεύσεων σχολείων και η δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών μονάδων».

Η επιχειρηματολογία και τα στοιχεία που χρησιμοποιούνται ξεφωνίζουν παραπλάνηση, επιλεκτικότητα και αναξιοπιστία, καθώς έρχονται σε ευθεία αντίθεση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα των ασφυκτικά μεγάλων τμημάτων, των τραγικών ελλείψεων προσωπικού, του υπερβολικού και ολοένα αυξανόμενου φόρτου εργασίας.

Η αλήθεια που κρύβεται με επιμέλεια με την βοήθεια των δημοσιογράφων – υπηρεσίας είναι ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί διδάσκουν κατά κανόνα περισσότερο από τους ευρωπαίους συναδέλφους τους, επιβαρύνονται με περισσότερα καθήκοντα και μεγαλύτερο φόρτο εργασίας για το σπίτι – και όλα αυτά με περίπου τις μισές ετήσιες αποδοχές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ηλικιωμένος εκπαιδευτικός
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται
Όπου στις κείμενες διατάξεις αναφέρεται προϋπηρεσία προσωρινού αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού
Εκπαιδευτικοί (μόνιμοι και αναπληρωτές): εκπαιδευτικών: Ποιες είναι οι προϋπηρεσίες που προσμετρούνται