Αξιότιμη κυρία Κεραμέως,
Eίμαι μαθητής ενός Γενικού Λυκείου στα Ιωάννινα, στην Α' τάξη, και γράφω αυτό το ηλεκτρονικό μήνυμα, προκειμένου να σας εκφράσω τις σκέψεις τις σκέψεις και τους προβληματισμούς μου αναφορικά με τη σχολική χρονιά που διανύουμε. Όπως άλλωστε και η ίδια κατανοείτε, εξαιτίας της πανδημίας του covid-19 η ζωή του συνόλου των μαθητών της χώρας έχει υποστεί ριζική μεταβολή, λόγω της τηλεκπαίδευσης, η οποία ομολογουμένως, ναι μεν λειτούργησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, αλλά δε «σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία», όπως η ίδια επισημαίνετε σε διάφορες δηλώσεις σας.
Προσωπικά, όσον αφορά την εκπαίδευση εξ αποστάσεως, νιώθω ευλογημένος για το γεγονός ότι η χώρα ξεπέρασε την πλειοψηφία των τεχνικών προβλημάτων και κατάφερε, μέσω αυτού του τεχνολογικού άλματος, να μη σταματήσει την εκπαιδευτική διαδικασία. Ωστόσο, παρότι καταβλήθηκε κάθε δυνατή προσπάθεια για επίτευξη της μάθησης από τους εκπαιδευτικούς μας, αλλά και από εμάς, υφίστανται, ακόμη και σήμερα λόγοι, εξαιτίας των οποίων δεν είμαστε σε θέση να αποδώσουμε κατά τον τρόπο που μπορούμε, κατά τον τρόπο που θα θέλαμε:
Πρώτο και κύριο, οι ανισότητες στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Έχετε συλλογιστεί ποτέ ουσιαστικά τα ποικίλα καθημερινά τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζονται σε όλους εμάς, τους μαθητές, είτε λόγω προβλημάτων του διαδικτύου σε περιπτώσεις κακοκαιρίας και υπερφόρτωσης δικτύου είτε λόγω προβλημάτων των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας είτε της πλατφόρμας τηλεδιδασκαλίας, το Webex; Αν ναι, σίγουρα θα έχετε διαπιστώσει ότι έχουν υπάρξει -και υπάρχουν- πολλές φορές που σημαντικό μέρος μαθητών ενός τμήματος δεν έχει πρόσβαση στη ζωντανή διδασκαλία, τη στιγμή που το υπόλοιπο τμήμα είναι συνδεδεμένο με την «τάξη» του. Τι κι αν δε χρεώνεται την απουσία; Δηλαδή, το ζητούμενο είναι απλά να ολοκληρώσουμε την τάξη με την ένδειξη «επαρκής φοίτηση» ή να αποκτήσουμε γνώσεις που θα αποβούν χρήσιμες για τη μελλοντική μας πορεία;
Δεύτερον, σε συνάφεια με το προηγούμενο εύλογο ερώτημα βρίσκεται το σχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για καθολική εφαρμογή-επαναφορά του θεσμού της Τράπεζας Θεμάτων για τα εξεταζόμενα μαθήματα της Α' Λυκείου.
Για τους παροικούντες την Ιερουσαλήμ, η Τράπεζα Θεμάτων συνιστά τρόπο προαγωγής μαθητών στις Λυκειακές τάξεις, εξαιτίας του οποίου το 2014, όταν εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη χώρα μας, περίπου το 40% των μαθητών δεν προήχθη τον Ιούνιο, με επακόλουθο όλες αυτές οι οικογένειες να αναγκαστούν να πληρώσουν κατά τη διάρκεια των διακοπών χρήματα για φροντιστηριακά ή ιδιαίτερα μαθήματα, προκειμένου τα παιδιά να καταφέρουν να περάσουν την τάξη.
Χωρίς, μάλλον, να λαμβάνετε υπόψη σας τη συγκεκριμένη πραγματικότητα, επιλέξετε να εφαρμόσετε το θεσμό αυτό και τη φετινή σχολική χρονιά, μια χρονιά, την οποία ανοιγοκλείνουν οι εκπαιδευτικές μονάδες σε όλη τη χώρα. Έτσι, σημαντικό ποσοστό των μαθητών δεν έχει για τους λόγους που προαναφέρθηκαν πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, κάτι που προκαλεί αναστάτωση και ψυχική οδύνη σε χιλιάδες μαθητές και οικογένειες.
Μου προξενεί εξάλλου εντύπωση πως, παρά το ότι επισημαίνετε ανά τακτά χρονικά διαστήματα ότι «το Υπουργείο Παιδείας ακούει τις ανάγκες της κοινωνίας», επιμένετε να εφαρμόσετε τη συγκεκριμένη πολιτική για την πραγματοποίηση των προαγωγικών εξετάσεων στη Α' Λυκείου. Άρα, στοχεύετε με τις επιλογές σας στο να δημιουργήσετε «Λύκειο για λίγους», αγνοώντας τις ανάγκες και τις κοινωνικές αντιδράσεις ή να «αναβαθμίσετε» την εκπαίδευση στη χώρα, παραχωρώντας έδαφος στην παραδιδασκαλία;
Τρίτον, αναρωτιέμαι για το εξής: Γιατί υιοθετείτε την τακτική του «ράβε-ξήλωνε» σχετικά με την εξέλιξη και την ολοκλήρωση της φετινής σχολικής χρονιάς; Από τη μια, τονίζετε πως η εκπαίδευση συνεχίζεται και θα συνεχίζεται σύμφωνα με το «πρόγραμμα», αλλά απ' την άλλη δηλώνετε ότι δε θα διστάσετε να κάνετε αναπροσαρμογές, αφήνοντας να αιωρούνται πολλαπλές, συχνά αντικρουόμενες, φήμες που αποσυντονίζουν, τόσο εμάς όσο και την κοινωνία.
Θα ήθελα εν κατακλείδι να δηλώσω ότι όλη η μαθητική κοινότητα αποζητά συνεχώς, δυστυχώς μάταια, το να έχει κάποιες σταθερές στην καθημερινότητά της, ώστε να πορεύεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στη δύσκολη αυτή συγκυρία. Για αυτό θα θέλαμε όλοι τη συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας. Δεν είναι δυνατόν να μη γνωρίζουμε το πότε και το αν θα επιστρέψουμε στα σχολεία, το πώς θα προαχθούμε στην επόμενη τάξη και το πότε θα τελειώσει η φετινή σχολική χρονιά. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι αναγκαίο να παραταθεί η σχολική χρονιά. ΕΧΟΥΜΕ ΚΕΝΑ. Και, χωρίς φροντιστήρια δια ζώσης, αγνοώντας τα μέτρα κατά της διασποράς της πανδημίας, με ποιον τρόπο θα τα καλύψουμε; Θα έπρεπε ίσως να ακυρώσετε φέτος τις προαγωγικές εξετάσεις, για να έχουμε χρόνο εμπέδωσης της ύλης; ΔΕΝ ΞΕΡΩ. Επιτέλους... ασχοληθείτε με τις ουσιαστικές ανάγκες των μαθητών, που δεν είναι σίγουρα οι αναπροσαρμογές στις Πανελλαδικές και παρ' τε την καλύτερη απόφαση, σκεπτόμενοι τις ανάγκες μας.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ... Σκεφτείτε, για ποιον λόγο υπάρχει απόγνωση σε όλους μας; Γιατί δεν μας ακούτε; Γιατί υποβαθμίζετε τη δημόσια παιδεία, μετατρέποντας έμμεσα τις μονάδες εκπαίδευσης αποκλειστικά σε εξεταστικά κέντρα;
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.
Με εκτίμηση,
Προβληματισμένος μαθητής Α' Λυκείου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη