Thumbnail
Ένας μαθητής γράφει στο alfavita.gr για την τράπεζα θεμάτων στην Α' Λυκείου και τις συνέπειές της

Σε μια περίοδο αβεβαιότητας και αναταραχών εμφανίζεται, ως σωτήρας μεταρρυθμίσεων στα δικά του θέματα, το υπουργείο Παιδείας προσπαθώντας να μετουσιώσει τις άτοπες σκέψεις του σε πράξεις. Αναλαμβάνει, λοιπόν, έργο να εντάξει καινούργια νομοσχέδια και θεσμούς στην εκπαίδευση με μόνη σκέψη την "βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος" προχωρώντας σε αλλαγές.

Έχουμε έτσι από το φετινό σχολικό έτος την ένταξη της τράπεζας θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις για τους μαθητές της Α' τάξης του Λυκείου. Μια ενέργεια που προωθεί πλέον αναμφισβήτητα την εγγραφή των μαθητών σε φροντιστήρια ως μόνη λύση για την ορθή κάλυψη της ύλης στα εξεταζόμενα μαθήματα.

Γεννώνται όμως δύο σημαντικά ερωτήματα. Αρχικά, γιατί χρειάζεται το φροντιστήριο για την κάλυψη και κατανόηση της ύλης, ή μάλλον γιατί αυτό δεν παραμένει δυνατή προτεραιότητα και ανταπόκριση του σχολείου; Σαφέστατα, λόγω των συνθηκών.

Το κύριο μέλημα του κάθε καθηγητή είναι, πράγματι, η ολοκλήρωση της ύλης, μα σε μια τόσο ιδιαίτερη χρόνια σπεύδει να φέρει εις πέρας την αποστολή του χωρίς την επιτυχή ανταπόκριση από τον μαθητή λόγω των ήδη αρκετών χαμένων διδακτικών ωρών και την εν μέρει προβληματική λειτουργία της τηλεκπαίδευσης.

Ιδιαίτερη όμως είναι και η κατάσταση σε σχολεία απομακρυσμένων περιοχών -και όχι μόνο- με κενές θέσεις καθηγητών που δεν έχει υπάρξει -και ούτε, πλέον, πρόκειται- αυτή η πολυζητούμενη κάλυψη. Επιπροσθέτως, σε αυτή την περίοδο, πώς θα στείλει ο γονιός το παιδί σε φροντιστήριο όταν αυτός έχασε την δουλειά του, έκλεισε την επιχείρηση του κ.τ.λ; Σίγουρα τα σημεία και ζητήματα που θα μπορούσαμε να θίξουμε είναι αμέτρητα μα, ίσως, τα προαναφερθέντα επαρκούν για μια ενδεικτική αναφορά.

Βέβαια υπάρχει και η αντίθετη φωνή. Η φωνή, δηλαδή, που κατακρίνει τους μαθητές ως ανίκανα πολιτικοποιημένα πρόσωπα μιας "βολεμένης" γενιάς που περιφέρονται στους κόλπους της αριστεράς. Αυτή η φωνή, σίγουρα, δεν ανήκει σε μαθητή και σαφώς διαψεύδεται. Λόγω όμως αυτής της αναφοράς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι μαθητές ταυτίζονται με τον αριστεροφανή επαναστατικό αγώνα και το υπουργείο με ένα αδίστακτο δικαστή που κοιτά να φέρει στον ίσιο δρόμο τους δήθεν αριστερόφιλους. Σίγουρα, δεν μπορεί να μην υπάρξει και το κάθε άκρο, ή η κάθε εξαίρεση, αποτελώντας όμως μια μειονότητα.

Συνοψίζοντας, το θέμα δεν είναι η χρήση της τράπεζας θεμάτων αλλά ο χρόνος ο οποίος επιλέγεται και οι αποφάσεις που θα έπρεπε ήδη να έχουν διαμορφωθεί για αυτή την ειδική χρονιά -που δεν είναι και η πρώτη. Η συζήτηση μεταξύ μαθητών-αρμοδίων, η κοινή λύση και η κατανόηση της έχουσας κατάστασης θα ήταν -και είναι- το ιδανικό βήμα το οποίο όμως για κάποιον αόριστο λόγο δεν έχει κάνει ακόμη την εμφάνιση του.

*Βασίλης Ηλιόπουλος, μαθητής Α' Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

titanikos.jpg
Τιτανικός: Ο πραγματικός λόγος που δεν βρέθηκαν σκελετοί στα συντρίμμια
Η βύθιση του Τιτανικού το 1912 στοίχισε τη ζωή σε περίπου 1.517 ανθρώπους, πολλοί από τους οποίους παρασύρθηκαν από τα ρεύματα του ωκεανού ή...
Τιτανικός: Ο πραγματικός λόγος που δεν βρέθηκαν σκελετοί στα συντρίμμια