Η Πανελλήνια Επιστημονική Ένωση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνει στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να θεσμοθετήσει μέγιστο αριθμό 20 μαθητών ανά τμήμα από το σχολικό έτος 2026-2027, επικαλούμενη τη μείωση των εγγραφών, την αύξηση μαθητών με ειδικές ανάγκες και τις έρευνες που δείχνουν ότι μεγαλύτερα τμήματα δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η Ένωση υποστηρίζει ότι η ρύθμιση είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, συμβάλλοντας σε πιο αποτελεσματική και εξατομικευμένη παιδαγωγική παρέμβαση, και καλεί όλα τα κόμματα να τοποθετηθούν και να προωθήσουν σχετική συζήτηση στη Βουλή.
Η ανακοίνωση της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης:
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, λαμβάνοντας υπόψη:
α. τη μείωση του αριθμού των εγγραφών μαθητών/τριών στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων της χώρας, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια,
β. τη συνεχή αύξηση του αριθμού των μαθητών/τριών που λαμβάνουν γνωματεύσεις για αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
γ. τις σχετικές έρευνες που αποδεικνύουν πως τμήματα νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων με αριθμό μαθητών/τριών που υπερβαίνει τους 20 δυσχεραίνουν, σε κάθε περίπτωση, την εκπαιδευτική διαδικασία, την παιδαγωγική οργάνωσή της και, τελικά, την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων,
καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας:
Να νομοθετήσει άμεσα, για τις εγγραφές του σχολικού έτους 2026-2027, που θα πραγματοποιηθούν στα νηπιαγωγεία και την Α΄ τάξη των δημοτικών σχολείων τον Μάρτιο του 2026, ως μέγιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 20 μαθητές/τριες, και ως ελάχιστο αριθμό ανά τμήμα τους/τις 12 μαθητές/τριες. Με τον τρόπο αυτό, σε βάθος εξαετίας, και συγκεκριμένα από το σχολικό έτος 2031-2032 και μετά, σε κανένα τμήμα των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων της χώρας δεν θα φοιτούν πάνω από 20 μαθητές/τριες.
Η μείωση του αριθμού των μαθητών/τριών σε 20 ανά τμήμα, μπορεί να συμβάλει σημαντικά, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις, οι δυνατότητες, τα ενδιαφέροντα και, γενικά, οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες του/της κάθε μαθητή/τριας στο σχολείο, από άποψη γλωσσική, γνωστική, νοητική, συναισθηματική, πολιτισμική και κοινωνική, μέσω της δυνατότητας των εκπαιδευτικών για εξατομικευμένη παιδαγωγική και διδακτική παρέμβαση.
Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι απολύτως ρεαλιστική και εφαρμόσιμη, και μπορεί να συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου που επιτελείται στα δημόσια σχολεία.
Καλούμε όλα τα πολιτικά κόμματα να τοποθετηθούν υπεύθυνα επί του ιδιαίτερα σημαντικού αυτού ζητήματος και να εισηγηθούν την πραγματοποίηση σχετικής συζήτησης στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Λεωνίδας Βουρλιώτης