sxoleio germania
«Στο δημόσιο σχολείο υπάρχει ανέκαθεν ο κλάδος των εκπαιδευτικών που είναι οι μοναδικοί πιστοποιημένοι, με άρτια επιστημονική κατάρτιση και παιδαγωγική επάρκεια και αυτός είναι ο κλάδος των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, όχι μόνο με ειδικότητα παραδοσιακού χορού, που υπάρχει στα προγράμματα σπουδών των ΣΕΦΑΑ της χώρας»

Μας έκανε μεγάλη εντύπωση και μας ξένισε ένα σχόλιο που προστέθηκε την τελευταία στιγμή, υπό μορφή υπομνήματος, στη διαβούλευση του άρθρου 1 του νομοσχεδίου του υπουργείου παιδείας «Αναβάθμιση των σχολείων και άλλες διατάξεις» και προέρχονταν από τον κύριο Ιωάννη Κεβρεκίδη, με την ιδιότητα, όπως αναγράφονταν, εκπαιδευτικός/χοροδιδάσκαλος, το οποίο υπογράφονταν από τους αξιότιμους κ.κ., εκτός του κυρίου Κεβρεκίδη, Βασίλη Δημητρόπουλο επίσης εκπαιδευτικό/χοροδιδάσκαλο, Αγγελική Καραγεώργου χοροδιδάσκαλο και Λιάρο Γεώργιο χοροδιδάσκαλο/εκδότη του περιοδικού «Χορεύω».

Με το εν λόγω υπόμνημα, οι παραπάνω ζητούν την εισαγωγή επιμέρους θεματικής ενότητας στην εκπαίδευση, στα πλαίσια του 3ου θεματικού κύκλου «Ενδιαφέρομαι και ενεργώ» στην πιλοτική εισαγωγή της δράσης «Εργαστήρια δεξιοτήτων», με τον τίτλο «Δημοτικός χορός», την οποία ενότητα, ούτε λίγο ούτε πολύ, ζητούν να την διδάξει ένας ξεχωριστός κλάδος εκπαιδευτικών, την δημιουργία του οποίου ζητούν, για να του ανατεθεί η διδασκαλία της θεματικής αυτής.

Ήθελα να ήξερα, δεν γνωρίζουν οι, κατά τα άλλα, είμαι σίγουρη, περίφημοι χορευτές και άξιοι μελετητές των δημοτικών και όχι μόνο χορών, και αξιοσέβαστοι κύριοι ότι στο δημόσιο σχολείο υπάρχει ανέκαθεν ο κλάδος των εκπαιδευτικών που είναι οι μοναδικοί πιστοποιημένοι, με άρτια επιστημονική κατάρτιση και παιδαγωγική επάρκεια και αυτός είναι ο κλάδος των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, όχι μόνο με ειδικότητα παραδοσιακού χορού, που υπάρχει στα προγράμματα σπουδών των ΣΕΦΑΑ της χώρας, αλλά  και οποιασδήποτε άλλης ειδικότητας του κλάδου.

Στην κατεύθυνση αυτή, της απάντησης δηλαδή στο παραπάνω υπόμνημα, άκρως κατατοπιστικό είναι το άρθρο – απάντηση του πρώην πανεπιστημιακού δασκάλου Σταύρου Σπηλιάκου, το οποίο ασπάζεται και ο πανεπιστημιακός δάσκαλος της ειδικότητας παραδοσιακών χορών στη ΣΕΦΑΑ Θεσσαλίας, κύριος Γιάννης Δήμας, αλλά και σχετικό υπόμνημα της χορολογικής εταιρείας πανελλήνιος σύλλογος καθηγητών Φυσικής Αγωγής ειδικότητας ελληνικών παραδοσιακών χορών, τα οποία και παραθέτω αυτούσια, για ενημέρωση του κοινού και προς άρση πάσης αμφιβολίας. Δεν μπορεί πλέον κανείς, να επιβουλεύεται ασυλλόγιστα το αντικείμενο και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής.

Διαβάστε το άρθρο του κυρίου Σπηλιάκου:

«Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι.

Δύσκολοι οι καιροί και με τις πράξεις μας τους κάνουμε πιο δύσκολους !!
Πιο συγκεκριμένα:

Στην διαβούλευση του Υπουργείου Παιδείας έχει αναρτηθεί ένα Υπόμνημα για το πολυνομοσχέδιο που ετοιμάζεται με τέσσερες υπογράφοντες και είναι το ακόλουθο και στην ακόλουθη διεύθυνση:

http://www.opengov.gr/ypepth/?p=5132&cpage=19#comment-71487

https://xoroballomata.files.wordpress.com/2020/05/cea5cea0ce9fce9cce9dce97ce9cce91.jpg?w=350&h=296

Τίτλος του:
Υπόμνημα για την εισαγωγή στον 3ο Θεματικό Κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ», 4ης επιμέρους Θεματικής με αντικείμενο τον Δημοτικό Χορό.

Να σημειώσω εδώ προς διευκρίνιση ότι το υπόμνημα αυτό δεν έχει καμία σχέση με το επίσης επίμαχο άρθρο του νομοσχεδίου για την εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στα Νηπιαγωγεία στα “Εργαστήρια δεξιοτήτων” (τι εμπνευσμένος τίτλος κι αυτός!!!) και τη θέση των συναδέλφων μας!!!!

Ακόμα βουίζουν τ’ αυτιά μου από την λέξη που χιλιοειπώθηκε και λέγεται αναβαπτισμένη και στην συνείδηση του κόσμου: Ε Π Ι Σ Τ Η Μ Ο Ν Α Σ  !!!
Κι αμέσως μετά εμφανίζεται η αμφισβήτησή του από Υπομνήματα που κατατίθενται στο πλέον αρμόδιο Υπουργείο για τις επιστήμες και τους επιστήμονες, το Υπουργείο Παιδείας.

Στο Υπόμνημα αυτό καταβάλλεται προσπάθεια να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα εισόδου στην εκπαιδευτική διαδικασία στο γνωστικό αντικείμενο «Δημοτικός χορός» (η ορολογία είναι των υπογραφόντων) και αυτοί που, όπως ισχυρίζονται και επικαλούνται το Π.Δ. του 1983, έχουν εμπειρία “διδασκαλίας” τριών ετών σε σχετικούς Συλλόγους και “δάσκαλοι” του Λυκείου Ελληνίδων.
Σημ.: Τώρα πλέον δίδει και βεβαίωση ικανότητας διδασκαλίας και το Σωματείο της Δ. Στράτου. Σε λίγο καιρό, θα διεκδικούν κι οι χορευτές τους επαγγελματικά δικαιώματα από το δημόσιο σε μια εποχή που όλοι σιχτιρίζουν το Δημόσιο. Κι όμως όλοι σ’ αυτό προστρέχουν!!!!

1) Εάν ενδώσει το Υπουργείο και υιοθετήσει τις προτάσεις των υπογραφόντων το Υπόμνημα, θα τεθεί οριστική ταφόπλακα στα προγράμματα σπουδών των ΣΕΦΑΑ της Χώρας, τα οποία αναφέρονται στον Ελληνικό Παραδοσιακό Χορό («Δημοτικό» τον αναφέρουν στο υπόμνημά τους), αλλά και στην Ειδικότητα ως επιστημονικό πεδίο των φοιτητών τους.

2) Ταυτόχρονα θα σημάνει και την συνεχιζόμενη και επαυξανόμενη απάνθρωπη ανεργία των ήδη πτυχιούχων και αυτών που κατά δεκάδες και εκατοντάδες έρχονται.

3) Η κατάκτηση των πτυχιούχων να διεκδικούν αξιοκρατικά την είσοδό τους μέσω του ΑΣΕΠ στην δημόσια εκπαίδευση αναστέλλεται ή καταργείται.
Έτσι θα ανοίξει η κερκόπορτα για την είσοδο ανθρώπων που έκαναν (καλώς ή κακώς) τις όποιες άλλες επιλογές στη ζωή τους και σήμερα, άδικα, να ζητούν και να διεκδικούν τα ίδια και ίσα δικαιώματα με τους πτυχιούχους στην εκπαίδευση της οποίας δεν μετείχαν.

4) Για τον σκοπό αυτό επικαλούνται στο Υπόμνημά τους, μελέτη που έγινε στην αλλοδαπή, αναδεικνύοντας αξίες και δράσεις με τις οποίες ο Ελληνικός Άυλος πολιτισμός ελάχιστα συναντιέται μ’ αυτόν που κατατίθεται στην εν λόγω μελέτη. Δηλαδή σύγκριση μπανανών με πορτοκάλια !!!
Μάλιστα προστίθεται σ’ αυτό το εδάφιο και το: “… Είναι επίσης μεγάλη υπόθεση η διδασκαλία όχι μόνο του «φαινοτύπου» τού Δημοτικού χορού -των σωματικών κινήσεων- αλλά και του «γονοτύπου» που τον διαιωνίζει: του ήθους και του χαρακτήρα που υπονοεί, μορφοποιεί και εκφράζει…”.
Συμπερασματικά λοιπόν, η παραπάνω θέση τους δείχνει παντελή άγνοια του περιεχομένου των Προγραμμάτων Σπουδών και μάλιστα των δυο εξαμήνων των Ειδικοτήτων στα ΤΕΦΑΑ (ΣΕΦΑΑ).
Αυτά τα περί “φαινοτύπου” και “γονοτύπου” σε πιο Ακαδημαϊκό Τμήμα ανθρωπιστικών σπουδών διδάσκονται;  Που σπουδάζονται ακαδημαϊκά και επαρκώς ως γνωστικό αντικείμενο, αλλά και παιδαγωγικά και ψυχολογικά;;;

5) Αναφέρονται σε “φαινότυπους” (=το σύνολο των εμφανών εξωτερικών χαρακτηριστικών τού ατόμου που καθορίζονται ή από τα γονίδια ή από το περιβάλλον ή από την αλληλεπίδρασή τους) και “γονότυπους”, δηλ. όρους της Φυσιολογίας, που χρησιμοποιήθηκαν και πιο παλιές εποχές με συνέπειες που έχει καταγράψει με μελανά γράμματα η ιστορία.

Ο διαχωρισμός γονοτύπου – φαινοτύπου προτάθηκε από τον Δανό φυσιολόγο Βίλελμ Γιόχανσεν (Wilhelm Johannsen) το 1911 προκειμένου να διαχωριστεί η κληρονομικότητα ενός οργανισμού από ό,τι αυτή παράγει ως αποτέλεσμα.

Εμείς (τόσα χρόνια στα ΤΕΦΑΑ της χώρας) αναφερόμασταν πειστικά συστηματικά στη μορφή και το περιεχόμενου του χορού. Θεωρούσαμε και θεωρούμε ότι, ο χορός έχει ως υποκείμενό του τον άνθρωπο, ως άτομο με προσωπικότητα, ον λογικό, ιστορικό, κοινωνικό, ομιλητικό, ως πρόσωπο. Ο χορός του δε, είναι φαινόμενο ανθρωπολογικό, ιστορικό, κοινωνικό, ανθρωποποιητικό. Ο χορός του τον κάνει καλύτερο άνθρωπο. Με τον χορό του δημιουργούνται πλέον αγαθές κοινωνίες, κοινωνίες των διαπροσωπικών σχέσεων, κοινωνίες αλληλεγγύης.
Η αντίληψη για τον χορό,  που του αποδίδονται φυσιολογικά χαρακτηριστικά, με βρίσκει εντελώς αντίθετο διότι κοντά σ’ αυτό είναι και η λογική του πολιτιστικού DND που προσδιορίζει πολιτιστικές φυλές με τις γνωστές ιστορικές συνέπειες του παρελθόντος.

Επιμελημένα βέβαια αυτό εξασθενεί με τις υποπαραγράφους α)β) και γ) όπου αναπτύσσονται θεματικές, που αν έχουν πρόθεση να τις υποστηρίξουν και εξ αυτού να κάνω εγώ λάθος σκέψεις, τότε ας μας διευκρινίσουν και ας μας θέσουν τα προσόντα με βάση τα βιογραφικά των ενδιαφερομένων,  που, πότε και με ποια εκπαιδευτική διαδικασία απέκτησαν αυτές τις γνώσεις. Γνωρίζω ότι, η πείρα, οι εμπειρίες προσθέτουν σοφία, αλλά σοφία ζωής και όχι γνώση συγκεκριμένων γνωστικών επιστημονικών αντικειμένων!!!!! Εκτός κι αν πρέπει να κλείσουν τα Πανεπιστήμια.

6) Επίσης, στην παράγραφο του Υπομνήματος όπου εισάγουν το θέμα: Η προσθήκη της επιμέρους Θεματικής «Δημοτικός Χορός» αποβλέπει: ….
Με τις αριθμημένες με α), β) και γ) παραγράφους γίνεται προσπάθεια να θεωρητικοποιθεί μέσα σε λίγες γραμμές, όπως θεωρούν οι υπογράφοντες, κάτι που εδώ και πολλά χρόνια έχει αποτελέσει πεδίο έρευνας και εφαρμογής ως και δεκάδες έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις, αλλά και ως εφαρμογή με πάμπολλα σεμινάρια από συναδέλφους με ηυξημένα στο γνωστικό αντικείμενο προσόντα, από το πρώην Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αλλά και με μελέτες και εφαρμοσμένες προτάσεις των Τμημάτων Φυσικής Αγωγής των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

Και ας υποθέσουμε ότι όλα όσα περιλαμβάνει η προτεινόμενη προσθήκη γίνονται αποδεκτά, αυτοί που δεν μετείχαν των Ακαδημαϊκών σπουδών, πως θεωρείται ότι απέκτησαν αυτές τις γνώσεις ειδικών γνωστικών αντικειμένων;
Και κάτι ακόμα για το περιεχόμενο της προσθήκης.

Είναι σίγουροι οι υπογράφοντες ότι αυτό που προτείνουν ως προσθήκη αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω του “Δημοτικού Χορού”; Εάν ναι, γιατί αγνοούν τον προεξάρχοντα σκοπό της εμπλοκής των νέων με αυτό το στοιχείο του πολιτισμικού μας πλούτου;

Και ποιος μπορεί να είναι αυτός;
Μα τι άλλο από την μορφωτική δύναμη και παιδαγωγική αξία αυτού του ίδιου του χορού είτε ως μορφή είτε ως περιεχόμενο. Στοιχεία που περιλαμβάνονται χρόνια τώρα στα προγράμματα σπουδών των ΤΕΦΑΑ των Ελληνικών Πανεπιστημίων.

7) Το Υπόμνημα κάνει κι ένα βήμα παραπέρα σε μια προσβλητική θέση για τη λειτουργούσα εκπαιδευτική διαδικασία, με ταυτόχρονη επίκληση στην μεταρρυθμιστική ανάγκη. Ενώ δηλ. επικαλείται την έρευνα αναφέρεται σε ξένα δεδομένα τοποθετώντας τα όμως ως ενδεικτικά για την Ελληνική πραγματικότητα!!!
Σεβόμαστε τις αντιλήψεις του διακεκριμένου Βρετανού Sir Kan Robinson για τις καινοτομίες που προτείνει για την εκπαίδευση, αλλά στο Υπόμνημα κατατίθενται τα εξής: “Με έλλειψη όμως προγράμματος εκπαίδευσης στο σχολείο ή εξουσιοδότησης και κυρίως μέσα σε αδιαβάθμητο και ελευθεριάζον σύστημα όλων σχεδόν των πρωταγωνιστών, οι ενδείξεις για την ορθότητα της παραπάνω υπόθεσης ενισχύονται από το 75,4% των ερωτηθέντων στην έρευνα που δηλώνουν ανικανοποίητοι από τον τρόπο εκμάθησης του παραδοσιακού χορού από την παρούσα εκπαιδευτική διαδικασία”.

Λίγη αυτοσυγκράτηση δεν θα έβλαπτε . Ή τέλος πάντων, ποια είναι αυτή η έρευνα βάσει της οποίας εξάγονται αυτά τα ποσοστιαία αποτελέσματα; Ποια είναι τα στοιχεία της, ποια είναι η ταυτότητά της, ποιοι συμμετείχαν, σε τι δείγμα, σε μαθητές ποιας βαθμίδας, ποιας ελληνικής περιφέρειας, αστικών κέντρων ή ημιαστικών, σε ποια χώρα τελικά;;;;
Με άλλα λόγια, ή λαμβάνει χώρα η ανακάλυψη εκ μέρους των υπογραφόντων της κόπρου του Αυγείου (σ.σ. τόσων και τόσων πτυχιούχων και εκπαιδευτικών, αλλά και όλης της επιστημονικής εργασίας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) ή ανακάλυψη της πυρίτιδας με τεχνάσματα προκειμένου να εισέλθουν στην δημόσια εκπαίδευση με τις εμπειρίες τους!!!  Τις εμπειρίες από έναν χορευτικό Σύλλογο χωρίς προηγούμενη Εκπαίδευση; Αυτό είναι το εισιτήριο; Σ’ αυτό το Κράτος αναφερόμαστε;

Για να συνέλθουμε!!! Προετοιμασία και Πανελλαδικές εξετάσεις, οχτώ με 10 εξάμηνα αμφιθέατρο και εργαστήρια, πτυχιακή εργασία, παρακολούθηση επιστημονικών Συνεδρίων και Ημερίδων, συμμετοχή στη σχολική διαδικασία ως προϋπόθεση προαγωγής στο μάθημα της Διδακτικής και των Παιδαγωγικών, πενήντα τέσσερα (54) μαθήματα ανθρωποκεντρικά στο Πρόγραμμα Σπουδών, Πτυχιακή Εργασία, Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, δυο και τρεις φορές εξετάσεις στον ΑΣΕΠ και τελικά εργαζόμενος σε οποιαδήποτε άλλη εργασία λόγω αδιοριστίας…… Δηλαδή οι Πτυχιούχοι μετά απ’ όλα αυτά θα αυτοκτονήσουν;
Και τι θα τα κάνουν όλα αυτά που απεκόμισαν με κόπο και χρόνια ζωής με τη δια βίου μελέτη, τις σύγχρονες εκπαιδευτικές τεχνικές, και την παιδαγωγική μας επάρκεια που και πάλι η πολιτεία (το δημόσιο) τους απένειμε!!!

8) Το Υπόμνημα δίδει πληροφορίες λανθασμένες τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου που επεξεργάζονται τις νέες διατάξεις του νέου νόμου, επικαλούμενοι στο Φ.Ε.Κ. του 1983

Με βάση το πρόγραμμα των Σχολών Χορού ο Ελληνικοί Χοροί καταλαμβάνουν στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα την 1 ώρα ανά έτος, αλλαγές επιτρέπονται από το Υπουργείο Πολιτισμού κι όχι από το Υπουργείο Παιδείας προς οποίο απευθύνεται το παραπάνω Υπόμνημα και τέλος ο Ελληνικός Χορός ανήκει στα δευτερεύοντα μαθήματα.
Και εν τοιαύτη περιπτώσει ποιος ο ρόλος των Σχολών Φ.Α.Α. των Ελληνικών Πανεπιστημίων και ιδιαίτερα της ειδικότητας του Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού με ένα πρόγραμμα σπουδών για όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες και για τα δυο τελευταία εξάμηνα των σπουδών (7ο + 8ο) αποκλειστικά με μαθήματα Ειδίκευσης.
Άλλωστε, υπάρχουν εκατοντάδες αδιόριστοι πτυχιούχοι αυτών των Τμημάτων με σχετική Ειδίκευση. Ποια η χρεία άλλων (εμπειροτεχνών, όπως οι ίδιοι δηλώνουν) στα σχολεία ;;;;

Θα αποτελέσει το σχολείο αντικείμενο επαγγελματικής απασχόλησης επιμελητών χορευτικών ομάδων με απολυτήριο Λυκείου επειδή επιμελήθηκαν χορευτικές ομάδες Συλλόγων κατ’ ελάχιστον επί μια τριετία;

Ποια η σχέση τους με τα τεκμηριωμένα προσόντα που απαιτεί το Α.Σ.Ε.Π. για την υπό εξέταση ικανότητα κάποιου πτυχιούχου ΑΕΙ για να εισέλθει στα Ελληνικά σχολεία;

10) Και να θέλει κάποιος να δει διαφορετικά το θέμα στο Προεδρικό Διάταγμα του 1983, το οποίο και επικαλούνται, υπάρχει μια αναντίρρητη ανακολουθία.
Σχετικά αναφέρουν οι υπογράφοντες: “«Κανονισμός, οργάνωσης και λειτουργίας Ανωτέρων Σχολών Χορού», στα προσόντα καθηγητών (κεφ. Γ, άρθρο 3) αναφέρεται ότι ο Καθηγητής Ελληνικών Χορών πρέπει να έχει είτε δίπλωμα αναγνωρισμένης ανώτερης ή ανώτατης σχολής χορού και πενταετή διδακτική πείρα σε αναγνωρισμένη σχολή χορού, είτε τριετή αποδεδειγμένη διδακτική πείρα σε σωματείο χορού ή Λύκειο Ελληνίδων.”.
Πως είναι δυνατόν να συμψηφίζονται τα απαιτούμενα προσόντα ενός που έχει ΔΙΠΛΩΜΑ (όχι ΠΤΥΧΙΟ) ανώτερης ή ανώτατης Σχολής χορού και πενταετή διδακτική πείρα (αλήθεια σε ποια χώρα αναφερόμαστε;) με εκείνον που “δίδαξε” (θα τρίζουν τα οστά τόσων και τόσων μεγάλων Ελλήνων Παιδαγωγών) τρία χρόνια σε σωματείο χορού ή Λύκειο Ελληνίδων;
Ποιο σωματείο πραγματικά και Λύκειο Ελληνίδων; Σε μερικά δε από αυτά διδάσκουν αξιολογότατοι και πετυχημένοι συνάδελφοι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής.

11) Τέλος καλούν τον νομοθέτη για την θεσμοθέτηση ανεξάρτητης κατεύθυνσης «Δημοτικού Χορού» τόσο στα Μουσικά Σχολεία της Δ/θμιας Εκπαίδευσης όσο και στα Καλλιτεχνικά Σχολεία και, ως εκ τούτου, τον ορισμό του ανάλογου αναλυτικού προγράμματος μαθημάτων καθώς και των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους.
Εάν υιοθετηθεί και αυτή η πρόταση τότε θα μπορούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία οι απόφοιτοί τους να διδάσκουν και τα υπόλοιπα μαθήματα (φιλολογικά κ.λπ.);
Και βέβαια τότε να ορισθεί ημερομηνία λήξης των Προγραμμάτων Σπουδών των ΣΕΦΑΑ όλης της χώρας!!

Ελπίζω στη λογική !!!» 

Διαβάστε το υπόμνημα της Χορολογικής Εταιρείας:

«Χορολογική Εταιρεία: Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ειδικότητας Ελληνικών Παραδοσιακών Χορών

Οι Πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που εδρεύουν στην ελληνική επικράτεια, εντάσσονται αυτοδίκαια σε οποιονδήποτε αντίστοιχο θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Είναι σαφές, εδώ και δεκαετίες, πως σε όλες τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης, έχουν θεσμοθετηθεί και λειτουργούν ποικίλα αναλυτικά προγράμματα αλλά και προγράμματα σπουδών,  που αφορούν στη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού. Τόσο από τη στελέχωση με Διδακτικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό όλων των βαθμίδων, που δραστηριοποιούνται διδακτικά και ερευνητικά στους τομείς Χορολογίας των Ελληνικών Πανεπιστημίων (Τ.Ε.Φ.Α.Α./Σ.Ε.Φ.Α.Α.) με έμφαση στον ελληνικό παραδοσιακό χορό, όσο και από τους οδηγούς σπουδών των Τ.Ε.Φ.Α.Α. και την τρέχουσα δεκαετία των Σ.Ε.Φ.Α.Α. της χώρας μας, διαφαίνεται ξεκάθαρα, πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός, ανήκει, ως αντικείμενο διδασκαλίας, στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού.

Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, επίσης μέσω των σύγχρονων αναλυτικών προγραμμάτων Φυσικής Αγωγής, επιβεβαιώνεται, πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός κατέχει ιδιαίτερη θέση στην Επιστήμη της Φυσικής Αγωγής. Είναι μέσον δόμησης της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Κουτσούμπα, 2002:20). Συμβάλλει ουσιαστικά στην ενίσχυση της πολιτισμικής μας ταυτότητας (Lykesas, 2017:105) και στοχεύει στο να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες ιστορικά, κοινωνικά και διαπολιτισμικά στοιχεία, καθώς και να αναπτύξουν την επικοινωνία, τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα, την εκφραστικότητα και την απελευθέρωση, μέσω πολυποίκιλων παραδοσιακών ρυθμικών κινητικών μοτίβων και φορμών.

Επιπροσθέτως, θεωρείται αυτονόητο από την επιστημονική κοινότητα, ότι η εξειδίκευση σε κάθε γνωστικό αντικείμενο προσφέρει τις ειδικές γνώσεις και δεξιότητες που χρειάζονται οι μαθητές και οι μαθήτριες, για να επιτευχθεί, τελικά, η κατάκτηση της γνώσης (βλ. προκηρύξεις για προσλήψεις σε ειδικά γνωστικά αντικείμενα των Επιστημών Υγείας, Ανθρωπιστικών Σπουδών, ειδικότητες στην Εκπαίδευση, κ.λπ.).

Επίσης, η θεωρητική και παιδαγωγική επάρκεια, καθώς και το διδακτικό και εκπαιδευτικό έργο των πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής είναι άκρως ικανοποιητικό. Σε θεωρητικό επίπεδο, η κατάρτιση αυτή, τεκμηριώνεται διαχρονικά με αξιόλογες δημοσιεύσεις και ανακοινώσεις, με την ολοκλήρωση των σπουδών χιλιάδων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής, με απονομές μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών (M.Sc, PhD), με απασχόληση μεταδιδακτορικών ερευνητών, με έδρες Διδακτικού Προσωπικού σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τακτικές επιστημονικές επιμορφώσεις από δομές της Εκπαίδευσης και θεσμοθετημένους μη κερδοσκοπικούς φορείς (βλ. Χορολογική Εταιρεία, κ.ά.), για την διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στα σχολεία.

Σε πρακτικό επίπεδο, στην αστικοποιημένη ελληνική κοινωνία και τη σύγχρονη εκπαιδευτική διαδικασία που χαρακτηρίζεται από τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και την παιδαγωγική επάρκεια, ο ελληνικός παραδοσιακός χορός διδάσκεται μεθοδικά και παρουσιάζεται επί σκηνής σε υψηλό επίπεδο και με υψηλές προδιαγραφές, επίσης από ικανούς και έμπειρους πτυχιούχους Φυσικής Αγωγής (βλ. Ελληνικά Φεστιβάλ, διεθνείς παρουσιάσεις, αντίστοιχες τηλεοπτικές εκπομπές, εκδηλώσεις Ο.Τ.Α., Πανεπιστημιακές και Σχολικές εκδηλώσεις).

Με δεδομένη την παραπάνω περιγραφόμενη ποιότητα και επάρκεια στην διδακτική του ελληνικού παραδοσιακού χορού, αλλά και τον μεγάλο αριθμό συναδέλφων πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. που περιμένουν την διάθεσή τους στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας μας, καταγγέλλουμε οποιεσδήποτε φανταστικές αξιώσεις από οπουδήποτε και αν προέρχονται, οι οποίες  δεν αποδέχονται την αδιαμφισβήτητη γνωσιακή και παιδαγωγική εμπειρία και επάρκεια των συναδέλφων μας.

Οι πτυχιούχοι Φυσικής Αγωγής (διορισμένοι ή αδιόριστοι), οι συνάδελφοι που ανήκουν στις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ελληνικής επικράτειας, είναι οι εξειδικευμένοι συνάδελφοι, που μπορούν να αναλάβουν  οποιονδήποτε θεματικό κύκλο, δομή, κ.λπ., που αφορά στην διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής και φυσικά την εκμάθηση του ελληνικού παραδοσιακού χορού στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Υπενθυμίζουμε προς κάθε κατεύθυνση, πως έχουν προβλεφθεί και θεσμοθετηθεί από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, διαυγείς και αδιαμφισβήτητες προϋποθέσεις ένταξης των συναδέλφων Φυσικής Αγωγής, σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική δράση χρειαστεί, σχετικά με τον ελληνικό παραδοσιακό χορό. Οποιαδήποτε άλλη προσέγγιση και συζήτηση,  εμπεριέχει άλλες σκοπιμότητες!

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Χορολογικής Εταιρείας

Πομώνης Νικόλαος, Πρόεδρος

Χρόνης Νικόλαος, Γραμματέας

Μικρώνης Γρηγόριος, Ταμίας

Μπαρούνη Αριστέα, Αντιπρόεδρος

Τσενίκογλου Μαρία, Βοηθός Γραμματέα

Κολλύρου Αθηνά, Μέλος

Σιολέ Μαρία, Μέλος

Βιβλιογραφία

Κουτσούμπα, Μ. (2002). Πολιτισμική Ταυτότητα και Χορός: Μια Πρώτη Προσέγγιση. Στο Κ. Σαβράμη (επιμ.) Πρακτικά Συνεδρίου: η τέχνη του χορού σήμερα, εκπαίδευση, παραγωγή, παράσταση, σσ. 17-24. Αθήνα: Σύνδεσμος Υποτρόφων Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης.

Lykesas, G. (2017). “The Transformation of Traditional Dance from Its First to Its Second Existence: The Effectiveness of Music - Movement Education and Creative Dance in the Preservation of Our Cultural Heritage”. In Journal of Education and Training Studies, Vol. 6, No.1, pp. 105-113.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panellinies panelladikes
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
Πανελλήνιες - Πανελλαδικές 2024: Πόσο μετράει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο; Μάϊου 
Πανελλήνιες 2024: Τι ρόλο παίζει ο βαθμός του Λυκείου για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο;
foto_education_pencils_molivia.jpg
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ
Το παρακάτω είναι εισήγηση στην εκδήλωση της Ένωσης Φιλολόγων Ν. Ηρακλείου με θέμα «Η διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Λύκειο»
Η διδασκαλία της Έκθεσης στο νέο Λύκειο: Από την έκθεση ιδεών στις ήπιες γλωσσικές δεξιότητες της αγοραίας κουλτούρας του ΟΟΣΑ