ΣΧΟΛΕΊΟ
Ιωάννινα: Τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ακόμη δεν έχουν καλυφτεί με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες σε καθημερινή βάση

Τα κενά της Παράλληλης Στήριξης στα Ιωάννινα, είναι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 54 στα Δημοτικά και 8 στα Νηπιαγωγεία και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 7 Φιλόλογοι, 3 Μαθηματικοί, 2 Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό και αρκετοί Σχολικοί Νοσηλευτές...

Παράλληλα, οι γονείς της πόλης δηλώνουν εξοργισμένοι από την  εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (93506/Δ3/25-8-2023) που ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης Στήριξης. Εγκύκλιος που έρχεται σε κάθετη αντίθεση με τις επιστημονικές διαγνώσεις των αρμόδιων φορέων. Βλέπουμε δηλαδή από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, μια απόλυτα αντιεπιστημονική αντιμετώπιση, ενός σοβαρότατου εκπαιδευτικού ζητήματος.

Για τα ζητήματα αυτά, καθώς και για όλα όσα απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα της πόλης, το Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ιωαννιτών πραγματοποίησε τη Δευτέρα 25/9/2023 στη 1μμ, παράσταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου όπου είχε συνάντηση με τις Διευθύντριες, Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ηπείρου, Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων.

Κατά τη συνάντηση έγινε συζήτηση για τα οξυμένα προβλήματα της εκπαίδευσης στον Δήμο Ιωαννιτών και τους επιδόθηκε σχετικό υπόμνημα.

Το ΥΠΟΜΝΗΜΑ

Ως Ένωση Γονέων θέλουμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για τις συνθήκες εκπαίδευσης των παιδιών μας, όπως αυτές διαμορφώνονται τις πρώτες μέρες λειτουργία των σχολείων. Όλα τα προηγούμενα χρόνια τόσο με τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις μας, όσο με τις προτάσεις και τον δημόσιο λόγο μας, αποσκοπούμε στην υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών όλων των βαθμίδων, στην διασφάλιση ισότιμων όρων εκπαίδευσης όλων των παιδιών, χωρίς διακρίσεις. Στα πλαίσια αυτά κινείται και το πλαίσιο αιτημάτων μας, για στελέχωση των σχολικών μονάδων με όλο το απαραίτητο προσωπικό όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, για σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή σε όλα τα σχολεία, για τη διασφάλιση κλίματος δημοκρατικού διαλόγου και συνεργασίας σε επίπεδο σχολικής κοινότητας, για εκπαίδευση υψηλού επιπέδου σύμφωνα με τις σύγχρονες ανάγκες.

Διαχρονικά, διαπιστώνουμε δυστυχώς, ότι τα αιτήματά μας, που αποτελούν αναγκαιότητα της εποχής μας, όχι μόνο μένουν ανεκπλήρωτα με ευθύνη των εκάστοτε κυβερνήσεων, αλλά κάθε χρόνο προστίθενται και νέα προβλήματα. Συγκεκριμένα:

  1. Τα κενά της Παράλληλης Στήριξης είναι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση 54 στα Δημοτικά και 8 στα Νηπιαγωγεία και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 7 Φιλόλογοι, 3 Μαθηματικοί, 2 Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό και αρκετοί Σχολικοί Νοσηλευτές. Ταυτόχρονα, μας έχει εξοργίσει η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας (93506/Δ3/25-8-2023) που ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης Στήριξης. Εγκύκλιος που έρχεται σε κάθετη αντίθεση με τις επιστημονικές διαγνώσεις των αρμόδιων φορέων. Βλέπουμε δηλαδή από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, μια απόλυτα αντιεπιστημονική αντιμετώπιση, ενός σοβαρότατου εκπαιδευτικού ζητήματος. Όπως ορίζει η εγκύκλιος, σε κάθε τάξη που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας θα είναι ο εκπαιδευτικός που θα στηρίζει τα παιδιά και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί της Π.Σ., αν υπάρχουν ανάγκες, θα στηρίζουν μαθητές και όμορων σχολείων. Ήδη, όπως έχουμε ενημερωθεί από γονείς, όλες σχεδόν οι Π.Σ. έχουν κατανεμηθεί σε 2 και 3 παιδιά σε διαφορετικά σχολεία.

Τα παραπάνω, έχουν δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση στα σχολεία από τις πρώτες ημέρες. Δεχόμαστε συνεχώς τηλεφωνήματα από γονείς που βρίσκονται σε κατάσταση απόγνωσης μην γνωρίζοντας αν και πότε θα διοριστεί εκπαιδευτικός Π.Σ. για τα παιδιά τους. Επιπλέον, σας είναι γνωστό τι συνθήκες δημιουργούνται σε μια τάξη όταν δεν υπάρχει εκπαιδευτικός υποστήριξης. Κάνουμε ξεκάθαρο ότι σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχτούμε το κόστος της Π.Σ. να το φορτωθεί ο γονέας με πρόσληψη από τον ίδιο εκπαιδευτικού. Απαιτούμε να προσληφθούν άμεσα όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ).

  1. Ενώ από την προηγούμενες σχολικές χρονιές έχουμε καταθέσει αίτημα δημιουργίας νέων Τμημάτων Ένταξης, κυρίως στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που οι ανάγκες είναι τεράστιες, το ΥΠΑΙΘΑ για μια ακόμη χρονιά κωφεύει σκόπιμα στο αίτημά μας. Δεν ίδρυσε κανένα νέο Τμήμα ένταξης για τη νέα σχολική χρονιά στον Νομό Ιωαννίνων (εκτός από ένα στην Κόνιτσα, με «πλάγιο» και αδιαφανή τρόπο μάλιστα) παρότι υπάρχουν αιτήματα και διαγνώσεις από επιστημονικούς φορείς. Αυτό σημαίνει ότι πολλοί μαθητές θα μείνουν για μια ακόμη χρονιά χωρίς την εκπαιδευτική υποστήριξη που δικαιούνται και θα μείνουν κυριολεκτικά εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτό το «κόστος», πώς άραγε θα καλυφτεί γι’ αυτά τα παιδιά;

  2. Τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ακόμη δεν έχουν καλυφτεί με αποτέλεσμα να χάνονται δεκάδες διδακτικές ώρες σε καθημερινή βάση. Όπως γνωρίζουμε, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση λείπουν περισσότεροι από 15 δάσκαλοι τάξεων, 8 νηπιαγωγοί, 10 τουλάχιστον εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων: Φυσικής Αγωγής, Γερμανικών, Γαλλικών, Θεατρικής Αγωγής, Εικαστικών.

Αρκετά Ολοήμερα ακόμη δεν έχουν λειτουργήσει, ενώ εκπαιδευτικοί Ολοημέρων μετακινούνται από τη Διεύθυνση Π.Ε. για να καλύψουν ανάγκες τάξεων, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα σε εργαζόμενους γονείς που ήδη από την αρχή της χρονιάς έχουν κάνει τον οικογενειακό προγραμματισμό τους.

Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, παρότι δηλώνεται επίσημα ότι δεν υπάρχουν κενά, πλήθος σχολείων σχολάει (τρεις βδομάδες μετά την έναρξη των μαθημάτων) στο 4/ωρο και το 5/ωρο και μάλιστα στα Λύκεια όπου οι ανάγκες είναι (λόγω Πανελλαδικών) αυξημένες. Ενημερωθήκαμε επίσης από Διευθυντές σχολείων ότι επιχειρούνται από τη Διεύθυνση Δ.Ε. συμπτύξεις τμημάτων, έτσι ώστε να δημιουργηθούν τμήματα των 27 -28 μαθητών προκειμένου να «εξοικονομηθούν» κονδύλια και να μην γίνουν νέοι διορισμοί εκπαιδευτικών. Θεωρούμε, ως γονείς, την ενέργεια αυτή «αιτία πολέμου». Δεν θα επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση συγχώνευση ολιγομελούς τμήματος (16-17-18 μαθητών) εις βάρους των μαθησιακών δικαιωμάτων των παιδιών μας.

  1. Οι ελλείψεις εκπαιδευτικών αναδεικνύουν και πάλι το πρόβλημα της αναπλήρωσής τους όταν απουσιάζουν με πολυήμερες άδειες ασθένειας . Η αναπλήρωση με «διασπορά» των μαθητών στις τάξεις (πρωτοβάθμια) ή η σύμπτυξη του προγράμματος (δευτεροβάθμια), συντελεί στη δημιουργία μαθησιακών κενών στους μαθητές και διακόπτει την συνέχεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το ίδιο πρόβλημα δημιουργείται με τις πολυήμερες επιμορφωτικές άδειες των εκπαιδευτικών κατά τη διάρκεια του εκπαιδευτικού έτους. Σε καμία περίπτωση δεν λέμε οι εκπαιδευτικοί να μην επιμορφώνονται, αλλά οι πολυήμερες επιμορφώσεις (Erasmus κλπ) μπορούν να γίνονται κατά την περίοδο των διακοπών ή να υπάρχει αναπλήρωση των αδειούχων εκπαιδευτικών. Ως εκ τούτου, κατά την άποψή μας, μια λύση υπάρχει: ο διορισμός πρόσθετων εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία για την κάλυψη των κάθε είδους πολυήμερων αδειών των εκπαιδευτικών.

Θέλουμε επίσης να θέσουμε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που αφορά αρκετούς εκπαιδευτικούς, που λόγω προβλημάτων υγείας, αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα, ωστόσο, τους ανατίθενται διδακτικά καθήκοντα, με πολύ αρνητικές συνέπειες τόσο στη μόρφωση των παιδιών όσο και στην υγεία των ίδιων. Πρόκειται για ένα ζήτημα που διαρκώς διογκώνεται, ως αποτέλεσμα της έντονης πίεσης που δημιουργεί το άκρως ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό μας σύστημα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Δεν λέμε ότι πρέπει να χάσουν τη δουλειά τους, ωστόσο η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο, καθώς υπάρχουν δικαιολογημένες διαμαρτυρίες από γονείς που αγωνιούν για τη μόρφωση των παιδιών τους. Εκτιμούμε ότι, εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση, μπορούν οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί να απασχοληθούν σε μη διδακτικά καθήκοντα.

  1. Επανερχόμαστε στο ζήτημα της λήψης επιπλέον μέτρων για την εκπαιδευτική και ψυχολογική υποστήριξη των μαθητών. Τόσο τα χρόνια της πανδημίας όσο και τα σοβαρά περιστατικά βίας (που όλο και πιο συχνά εμφανίζονται στην πόλη μας) αναδεικνύουν την αναγκαιότητα σειράς μέτρων για την υποστήριξη των παιδιών που προέρχονται από τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΑμΕΑ, Ρομά, Πρόσφυγες κλπ) αλλά και για την αντιμετώπιση περιστατικών βίας, χρήσης ουσιών και λογής – λογής εξαρτήσεων. Τα μέτρα αυτά πρέπει να αφορούν πρώτα και κύρια τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη σε όλα τα σχολεία με προοπτική την αναλογία 1/15 στην Πρωτοβάθμια και 1/20 στη Δευτεροβάθμια, τη λειτουργία των τμημάτων Ενισχυτικής Διδασκαλίας, τμημάτων ΖΕΠ, την πρόσληψη όλου του απαραίτητου Εκπαιδευτικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, την υποστήριξη των οικογενειών τους κ.ά..

  2. Τονίζουμε ότι ως Ένωση Γονέων δεν θα πάψουμε να υποστηρίζουμε ότι το σχολείο μπορεί και πρέπει να λύνει τα όποια προβλήματα προκύπτουν στα πλαίσια της σχολικής κοινότητας με διάλογο, επικοινωνία και συνεννόηση όλων των μελών (εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων). Μόνο έτσι μπορούν να αποφευχθούν εντάσεις και δυσάρεστες καταστάσεις που διαταράσσουν τις σχέσεις των μελών της σχολικής κοινότητας και σίγουρα δεν συμβάλλουν στη δημιουργία του παιδαγωγικού κλίματος που απαιτείται σε ένα σχολείο για την μετάδοση της γνώσης και την ομαλή λειτουργία του. Στα πλαίσια αυτά, έχουμε αποδείξει ότι καταβάλλουμε προσπάθειες για την αντιμετώπιση κρίσεων στα πλαίσια των σχολικών μονάδων και για την αρμονική σχέση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Ωστόσο δηλώνουμε ότι δεν θα αποδεχτούμε σε καμία περίπτωση τον παραγκωνισμό των Συλλόγων Γονέων από μερίδα Διευθυντών Σχολείων (πχ άρνηση απόδοσης στοιχείων σε Συλ.Γονέων, μη κλήση τους στα Σχολικά Συμβούλια), ή αυταρχικές στάσεις απέναντι σε μαθητές και γονείς.

  3. Πέρα από την καταδίκη με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο του φαινομένου των βανδαλισμών σε σχολεία της πόλης μας - η οποία από τη μεριά μας είναι δεδομένη - προβάλλει η απαίτηση για την λήψη πρωτοβουλιών στα σχολεία που θα αναδεικνύουν στους μαθητές το αποκρουστικό πρόσωπο των τραμπούκικων – φασιστικών ομάδων και τις πραγματικές τους στοχεύσεις.

  4. Θέτουμε για μια ακόμη φορά το αίτημα αρκετών Συλλόγων Γονέων για τη διεύρυνση των «Σχολικών Γευμάτων» με την ένταξη νέων σχολείων. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη, ειδικότερα το διάστημα που διανύουμε με τις συνεχώς επιδεινούμενες οικονομικές συνθήκες, να λαμβάνουν τα παιδιά όλων των σχολείων ένα πλήρες μεσημεριανό γεύμα. Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μην εντάξει ούτε ένα νέο σχολείο στα Γιάννενα στα Σχολικά Γεύματα τη νέα σχολική χρονιά.

  5. Παρά το ότι υπάρχει εφησυχασμός από τους αρμόδιους για τη νόσηση από τον covid και από άλλες σοβαρές εποχιακές ιώσεις, ωστόσο είναι διακριτές πλέον οι απουσίες μαθητών και εκπαιδευτικών το τελευταίο διάστημα. Αυτό, προβάλλει την απαίτηση λήψης μέτρων υγιεινής καθώς υπάρχει κίνδυνος για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες των μαθητών. Καταθέτουμε το αίτημα για δωρεάν τεστ δυο φορές την εβδομάδα και τη λήψη πρόσθετων μέτρων για την καθαριότητα και την υγιεινή των χώρων των σχολείων.

  6. Τέλος, εκφράζουμε την κάθετη αντίθεση των γονέων με τους θεσμούς της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Θέτουμε τον προβληματισμό μας για τον ανταγωνιστικό – εξετασιοκεντρικό χαρακτήρα του σχολείου. Δεν μπορεί, από το Δημοτικό ακόμα, να καταναλώνεται ατέλειωτος εκπαιδευτικός χρόνος για επαναλαμβανόμενα τεστ, συνεχή διαγωνίσματα, εξετάσεις κάθε είδους (Pisa, ενδοσχολικές, πανελλαδικές κ.ά.) εις βάρους της διδασκαλίας και της μάθησης. Όλα τα παραπάνω συντελούν στο να «εκπαραθυρώνονται» όλο και πιο πολλοί μαθητές από τα Πανεπιστήμια, ενώ η παραπαιδεία συνεχίζει να αφαιμάζει το εισόδημά μας για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών που θα έπρεπε το δημόσιο σχολείο να καλύπτει δωρεάν.

Παρακαλούμε για δικές σας ενέργειες.

ΤΟ Δ.Σ. της ΕΝΩΣΗΣ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Δ. ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

altsxaimer.jpg
Αλτσχάιμερ: Η δημοφιλής διατροφή που φρενάρει την άνοια και δυναμώνει τη μνήμη
Δημοφιλές διατροφικό μοτίβο ενδεχομένως να μπορεί να αναστρέψει την εξέλιξη της άνοιας και να μειώσει τις διαταραχές μνήμης
Αλτσχάιμερ: Η δημοφιλής διατροφή που φρενάρει την άνοια και δυναμώνει τη μνήμη
Lauterbrunnen
Το γραφικό χωριό της Ελβετίας που θέλει να χρεώνει τους επισκέπτες
Η προτεινόμενη χρέωση, η οποία θα καταβληθεί μέσω μιας εφαρμογής για smartphone, θα είναι μεταξύ 5 και 10 ελβετικών φράγκων (5,50 έως 10,99 $) και θα...
Το γραφικό χωριό της Ελβετίας που θέλει να χρεώνει τους επισκέπτες