Thumbnail
Θα αξιολογηθούν οι ελλιπείς, μέχρι τραγικές συχνά, υποδομές των σχολείων; Θα αξιολογηθεί η δυσκολία να κάνεις μάθημα με 28-30 παιδιά στην τάξη; Τα ταβάνια που πέφτουν και οι πλημμυρισμένες αυλές; Οι κρύες αίθουσες;

Δεν είναι πέντε, δεν είναι δέκα, αλλά συνολικά είναι 63 (!) τα κριτήρια στα οποία οι νεοτοποθετηθέντες Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και άλλα στελέχη, θα κληθούν να αξιολογήσουν τους εκπαιδευτικούς!

Την αρίθμηση έκανε, αναλύοντας τον σχετικό νόμο, μια νέα πρωτοβουλία που επέλεξε ένα ειρωνικό, αλλά ουσιαστικό όνομα, η «Ομάδα Πειραματόζωων Εκπαιδευτικών» για να καταδείξει το παράλογο  της ατομικής αξιολόγησης με τον τρόπο Κεραμέως.

Θα αξιολογηθούν οι ελλιπείς, μέχρι τραγικές συχνά, υποδομές των σχολείων; Οχι. Θα αξιολογηθεί η δυσκολία να κάνεις μάθημα με 28-30 παιδιά στην τάξη; Τα ταβάνια που πέφτουν και οι πλημμυρισμένες αυλές; Οι κρύες αίθουσες; Η απουσία διοικητικών υπαλλλήλων που εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να κάνουν και δουλειές γραφείου -πέρα από όλες τις άλλες; Θα αξιολογηθεί το ,«ταξίδι» από σχολείο σε σχολείο που αναγκάζονται να κάνουν χιλιάδες αναπληρωτές για να συμπληρώσουν ωράριο; Θα αξιολογηθούν τα προγράμματα σπουδών συνειδητά περιορίζουν τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική ικανότητα των μαθητών; Η αγωνία των εκπαιδευτικών που ζουν με αποδοχές μνημονίων, ενώ η στέγη έχει γίνει πανάκριβη και δυσεύρετη και το κόστος των μετακινήσεων και – γενικά διαβίωσης – δυσβάσταχτο για όλον τον κόσμο της εργασίας;

Η απάντηση σε όλα αυτα, και πολλά άλλα που δεν έχει νόημα να περιγράψουμε, είναι ένα μεγάλο όχι. Οχι, αυτά δεν θα αξιολογηθούν, αντίθετα όμως  η αξιολόγηση θα συνδεθεί αργά ή γρήγορα με αυξήσεις μισθών για τους λίγους προφανώς που θα αξιολογούνται ως 'άριστοι'. Ενώ, οι υπόλοιποι θα τιμωρούνται με μισθολογική καθήλωση που σε συνθήκες πληθωρισμού ισοδυναμούν με μείωση μισθού.  Στρατηγικός στόχος είναι να οικοδομήσουν ένα πανοπτικό μοντέλο αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που όλοι ελέγχουν όλους μέσα από άκρως ιεραρχικές και εξουσιαστικές σχέσεις

Ετοιμάζεται απεργία και κινητοποιήσεις

Για τους λόγους αυτούς, το  Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. έκανε χτες σαφές ότι η έναρξη της λεγόμενης αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θα βρει τους εκπαιδευτικούς απέναντι, στηριζόμενους στις παιδαγωγικά τεκμηριωμένες θέσεις μας που ενισχύουν το δημόσιο σχολείο. Ο κλάδος έχει την εμπειρία και τη δύναμη να αποτρέψει την εφαρμογή του ν.4823/21 ως προς την ατομική «αξιολόγηση», όπως έπραξε και με την εσωτερική κι εξωτερική «αξιολόγηση» της κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων. Το αμέσως επόμενο διάστημα, από 25/1 μέχρι και 17/2, η βάση του κλάδου καλείται σε Γενικές Συνελεύσεις, με Ολομέλεια Προέδρων στις 20 Φεβρουαρίου 2023, ώστε να αποφασίσουμε τη δράση μας ενάντια στην ένταση της επίθεσης κυβέρνησης και Υ.ΠΑΙ.Θ. Μένει να δούμε τι θα κάνει η ΟΛΜΕ,καθώς πολλές ΕΛΜΕ ζητούν επίσης συνελεύσεις και κατεβάζουν προτάσεις αντίστασης και απεργιών, ακόμα κι αν γνωρίζουν ότι η κ.Κεραμέως δε θα διστάσει να προσφύγει για πολλοστή φορά στα δικαστήρια, το μόνο που της απέμεινε για να σώσει τις αυταρχικές της αποφάσεις. Μόνο που τα δικαστήρια δε θα μπορέσουν να σώσουν την ίδια από τον καταποντισμό στις επερχόμενες εκλογές, ούτε να αλλάξουν τον τρόπο που θα γραφτεί το όνομά της στην εκπαιδευτική ιστορία του τόπου. Γιατί αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί; Είναι οπαδοί της ήσσονος προσπάθειας, βολεμένοι υπαλληλοι που προσπαθούν να αποφύγουν να φανεί η ένδειά τους, όπως υποστηρίζει η κυβερνητική προπαγάνδα; Ας αφήσουμε να απαντήσουν οι ίδιοι:

Ο, τι κι αν ζητήσουμε από το ΥΠΑΙΘ η απάντηση είναι μία!

Ζητάμε χρηματοδότηση των Δημοσίων Σχολείων: Αξιολόγηση

Ζητάμε συντήρηση των σχολικών κτιριακών εγκαταστάσεων -κοινώς να μην μας πέφτει το ταβάνι στο κεφάλι και να μη σκοτώνονται μαθητές
μας από εκρήξεις καυστήρων: Αξιολόγηση. 

Ζητάμε καινούρια βιβλία - που το βιβλίο Λατινικών της Γ Λυκείου που διαβάζαμε εδώ και 30 χρόνια ως μαθητές ,το διδάσκουμε τώρα ως καθηγητής :Αξιολόγηση.

Ζητάμε καινούρια προγράμματα σπουδών: Αξιολόγηση

Ζητάμε διαρκή επιμόρφωση από ΥΠΑΙΘ -ΙΕΠ γιατί οι συνάδελφοι έχουν κουραστεί πια να επιμορφώνονται με δικό τους κόστος: Αξιολόγηση. 

Ό,τι κι αν ζητήσουμε από το ΥΠΑΙΘ η απάντηση είναι μία και μοναδική : ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.

Λες και η κυρά- Αξιολόγηση θα κρατά ένα μαγικό ραβδάκι και ως δια μαγείας θα λύσει όλα τα προαναφερθέντα κι άλλα τόσα. Προφανώς και δε θα λύσει τίποτε από τα προηγούμενα η αξιολόγηση. Άλλωστε δεν είναι αυτός ο σκοπός της. 

Η αξιολόγηση είναι ο φερετζές του Υπουργείου, πίσω από τον οποίο προσπαθεί να κρύψει την παντελή έλλειψη αγάπης, ενδιαφέροντος και ενσυναίσθησης απέναντι στους μαθητές μας και εμάς.

Τα 63 κριτήρια της αξιολόγησης

Αναλυτικά όλα τα Πεδία και Κριτήρια αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών

(Η αρίθμηση έγινε από την ομάδα πειραματόζωων-εκπαιδευτικών)

(Άρθρο 67, Ν.4823/2021)

1. Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α) το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, το οποίο εξειδικεύεται σε Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης και Β) υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια του εκπαιδευτικού.

2. Όσον αφορά στο πεδίο Α1, το διδακτικό και παιδαγωγικό έργο του εκπαιδευτικού, στο πλαίσιο της γενικής και ειδικής διδακτικής του γνωστικού αντικειμένου, αξιολογείται τεκμηριωμένα από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας), με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Προετοιμασία διδασκαλίας: αα) αξιολογούνται:

(1) ο σχεδιασμός του μαθήματος,

(2) η προετοιμασία εκπαιδευτικού υλικού ή δραστηριοτήτων,

(3) η σαφήνεια των διδακτικών στόχων,

(4) η επιλογή και η συνεκτικότητα των δραστηριοτήτων,

(5) η εφαρμογή πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης και εν γένει σύγχρονων τεχνικών διδασκαλίας σε εναρμόνιση με τα προγράμματα σπουδών, τις συνθήκες της τάξης, τις γνωστικές και τις άλλες ανάγκες των μαθητών,

(6) η αξιοποίηση και των ψηφιακών μέσων και

(7) η γενικότερη μεθοδολογία της διδασκαλίας

και αβ) για τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης, αξιολογούνται επιπλέον η εξειδίκευση των βασικών αξόνων του Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (Ε.Π.Ε.), κατόπιν κατάλληλης διερεύνησης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ή άλλων αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η κατάρτιση κατάλληλα προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτων εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών, η αποτίμηση και επαναξιολόγηση αυτών, καθώς και η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης των μαθητών.

β) Ετοιμότητα ως προς το γνωστικό αντικείμενο: Αξιολογούνται

(8) η επιστημονική εγκυρότητα της διδασκαλίας,

(9) ο βαθμός επικαιροποίησης της γνώσης και

(10) ο επιτυχής μετασχηματισμός του γνωστικού αντικειμένου σε σχολική γνώση.

γ) Διδακτική μεθοδολογία και πρακτικές: Ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, τη βαθμίδα εκπαίδευσης και το γνωστικό αντικείμενο, αξιολογούνται

(11) η χρήση συμμετοχικών διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών,

(12) η διαχείριση του χρόνου,

(13) η ενεργητική και ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία,

(14) η σύνδεση του μαθήματος με την προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών,

(15) η οργάνωση της εργασίας των μαθητών,

(16) η κατάλληλη αξιοποίηση εποπτικών μέσων και των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.),

(17) η αντιμετώπιση λειτουργικών και οργανωτικών ζητημάτων και δυσκολιών,

(18) η επικοινωνιακή ικανότητα,

(19) η ενθάρρυνση για ομαδοσυνεργατικές δράσεις,

(20) ο ρυθμός του μαθήματος,

(21) η ακρίβεια και σαφήνεια των οδηγιών. 

(22) η χρήση διαφοροποιημένων διδακτικών στρατηγικών και τεχνικών,

(23) η ανάπτυξη συνεργατικών και διεπιστημονικών πρακτικών για τον σχεδιασμό του περιεχομένου των διδακτικών δραστηριοτήτων, ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τις μαθησιακές δυνατότητες και την ηλικία των μαθητών,

(24) η αξιοποίηση εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης και η ανατροφοδότηση των μαθητών.

δ) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης: Αξιολογούνται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη

(25) δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη,

(26) στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών,

(27) στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας,

(28) στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων,

(29) η επίδρασή του στη στάση των μαθητών απέναντι στη μάθηση, (30) οι ευκαιρίες για εποικοδομητικό διάλογο,

(31) η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία,

(32) η αποδοχή της διαφορετικότητας,

(33) η σχέση των μαθητών με τον εκπαιδευτικό, τους συμμαθητές τους και τα λοιπά μέλη της σχολικής κοινότητας.

ε) Αναστοχασμός της διδασκαλίας -Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού: Αξιολογείται

(34) η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού ως προς τη διδασκαλία και το παιδαγωγικό έργο του,

(35) κριτικής επανεξέτασης των πρακτικών του,

(36) εντοπισμού των προβληματικών σημείων της διδασκαλίας του και (37) εξεύρεσης λύσεων για την αντιμετώπισή τους.

3. Όσον αφορά στο πεδίο Α2, το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης αξιολογούνται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Παιδαγωγικό κλίμα και διαχείριση της τάξης: Αξιολογείται η συμβολή του εκπαιδευτικού στη δημιουργία κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, στην προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των μαθητών στην εμπλοκή τους στη μαθησιακή διαδικασία, στην πρόληψη προβλημάτων πειθαρχίας, στην επίλυση διαφορών και στη διαχείριση συγκρούσεων και στην αποδοχή της διαφορετικότητας. β) Αναστοχασμός Αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού: Αξιολογείται η ικανότητα αναστοχασμού του εκπαιδευτικού, ως προς

(38) τη διαχείριση του παιδαγωγικού κλίματος της τάξης,

(39) την κριτική επανεξέταση των πρακτικών του,

(40) τον εντοπισμό των προβληματικών σημείων στη διαχείριση του κλίματος και

(41) την υιοθέτηση σύγχρονων παιδαγωγικών προσεγγίσεων για την αντιμετώπισή τους.

4. Το έργο των Διευθυντών ή των Προϊσταμένων σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.), των υποδιευθυντών τους και των Υπευθύνων τομέων Ε.Κ. αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα, στην οποία το έργο τους διαβαθμίζεται από εξαιρετικό, σε πολύ καλό, σε ικανοποιητικό ή σε μη ικανοποιητικό, ως προς δύο (2) πεδία: Α1) γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και Α2) παιδαγωγικό κλίμα και τη διαχείριση της τάξης. Κατά τα λοιπά ισχύουν αναλόγως όσα ορίζονται στις παρ. 2 και 3.

5. Όσον αφορά στο πεδίο Β, η υπηρεσιακή συνέπεια και η επάρκεια του εκπαιδευτικού αξιολογούνται τεκμηριωμένα από τον Διευθυντή ή Προϊστάμενο της σχολικής μονάδας και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, με βάση τα εξής κριτήρια:

α) Συνέπεια και ενδιαφέρον κατά την εκτέλεση των υπαλληλικών υποχρεώσεών του: Αξιολογούνται

(42) η συνέπεια του εκπαιδευτικού κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του και

(43) η ανταπόκρισή του στο θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας της σχολικής μονάδας, όπως

(44) η τήρηση του ωραρίου,

(45) η έγκαιρη προσέλευση στο μάθημα,

(46) η ενεργός συμμετοχή στις συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων,

(47) η αποτελεσματική διεκπεραίωση εργασιών που του αναθέτει η διεύθυνση της σχολικής μονάδας, όπως

(48) οι εργασίες γραφείου,

(49) η ενεργός συμμετοχή στις εκδηλώσεις του σχολείου και

(50) η συμβολή του στην εύρυθμη λειτουργία του.

β) Ενεργός συμμετοχή στη λειτουργία της σχολικής μονάδας και στην αυτοαξιολόγησή της: Αξιολογούνται η

(51) ανάληψη πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας,

(52) το ενδιαφέρον για τα ζητήματα του σχολείου,

(53) η ενεργός συμμετοχή στην καθημερινότητα της σχολικής ζωής,

(54) η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων,

(55) η ενεργός συμμετοχή στην οργάνωση της σχολικής μονάδας και

(56) στις διαδικασίες συλλογικού προγραμματισμού και

(57) εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και

(58) του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου.

γ) Συνεργασία με τους συναδέλφους: Αξιολογείται η συνεργασία με τον Διευθυντή και τους συναδέλφους,

(59) για τον προγραμματισμό των δράσεων του σχολείου,

(60) για τον σχεδιασμό του διδακτικού έργου, καθώς και

(61) για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας γενικότερα.

δ) Επικοινωνία και συνεργασία με γονείς και φορείς: Αξιολογούνται

(62) η συνεργασία του εκπαιδευτικού με τους γονείς ή κηδεμόνες και την κοινότητα προς όφελος των μαθητών,

(63) η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των γονέων ή κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών. 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι πολύ σοβαρό θεραπεύουν οι τηγανητές πατάτες;

ΕΛΜΕΠΑ: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής για εκπαιδευτικούς

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Πιερρακάκης
Δείτε ΤΩΡΑ live τη συζήτηση στην επιτροπή για τα μη κρατικά πανεπιστήμια
Ξεκίνησε σήμερα, Τρίτη, στις 10 το πρωί, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η συζήτηση επί του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας
Δείτε ΤΩΡΑ live τη συζήτηση στην επιτροπή για τα μη κρατικά πανεπιστήμια
σοβαδες 10ο ειδικο δ.σ αθηνας
Επικίνδυνα σχολεία: Εξοργισμένοι οι γονείς από την πτώση σοβάδων στο 10ο Ειδικό Δ.Σ Αθήνας
Πρόκειται για μια ακόμα περίπτωση διακινδύνευσης της σωματικής ακεραιότητας μαθητών και εκπαιδευτικών σε ασυντήρητα σχολικά κτίρια
Επικίνδυνα σχολεία: Εξοργισμένοι οι γονείς από την πτώση σοβάδων στο 10ο Ειδικό Δ.Σ Αθήνας
amfitheatro.jpg
Καταγγελία Πανεπιστημιακών: «Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε είναι χειρότερο από αυτό που αναρτήθηκε για διαβούλευση»
«Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή είναι χειρότερο από αυτό που αναρτήθηκε για διαβούλευση», καταγγέλλουν οι Πανεπιστημιακοί
Καταγγελία Πανεπιστημιακών: «Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε είναι χειρότερο από αυτό που αναρτήθηκε για διαβούλευση»