μολυβια
Η ΕΛΜΕ Λήμνου καταγγέλλει το ΥΠΑΙΘΑ για συγχωνεύσεις τμημάτων στη μέση της χρονιάς

Με οξύ τόνο και σαφείς αιχμές προς το Υπουργείο Παιδείας, η ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου επανέρχεται στο ζήτημα των σοβαρών εκπαιδευτικών κενών που εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τα σχολεία της Λήμνου. Αφορμή στάθηκε η πρόσφατη απάντηση της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή, την οποία η ΕΛΜΕ χαρακτηρίζει αντιφατική και αποκομμένη από την πραγματικότητα. «Και τη συνηθισμένη σημασία που είχαν οι λέξεις την άλλαξαν κατά πως τους άρεσε…» σημειώνει χαρακτηριστικά, επικαλούμενη τον Θουκυδίδη για να υπογραμμίσει την προσπάθεια του ΥΠΑΙΘΑ να «παίζει με τις λέξεις».

Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, παρότι η Υπουργός υποστηρίζει ότι «δεν προέβη σε καμία συγχώνευση τμημάτων» η ΔΙΔΕ Λέσβου, τα γεγονότα μιλούν διαφορετικά: στο ΓΕΛ Μύρινας, τα τρία τμήματα της Β’ Λυκείου «έγιναν δύο», με αποτέλεσμα τμήματα 25 μαθητών και εκπαιδευτικούς που καλούνται να καλύψουν κενά «με υποχρεωτικές υπερωρίες». Η Ένωση κάνει λόγο για «αντιπαιδαγωγικές συμπτύξεις στη μέση της χρονιάς» που επιβαρύνουν μαθητές και εκπαιδευτικούς, εξαιτίας ενός συστήματος που επιχειρεί να καλύψει πρόχειρα τις ελλείψεις προσωπικού.

Η ΕΛΜΕ ζητά από το ΥΠΑΙΘΑ «να μην προχωρήσει σε καμία αντιπαιδαγωγική σύμπτυξη τμημάτων» και να προχωρήσει άμεσα σε προσλήψεις για την κάλυψη των υπαρχόντων κενών, ενώ καλεί τους εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας της ΟΛΜΕ και απαιτώντας γραπτές εντολές για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμά τους.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Λήμνου – Αγίου Ευστρατίου

Για την απάντηση της Υπουργού Παιδείας στην ανακοίνωση της ΕΛΜΕ (αριθμ. πρωτ. 77/17-11-2025)αναφορικά με τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό στη Λήμνο και την αντιμετώπισή τους από το ΥΠΑΙΘΑ.

… Και τη συνηθισμένη σημασία που είχαν οι λέξεις

την άλλαξαν κατά πως τους άρεσε…

(Θουκυδίδη Κερκυραϊκά)

Αναγκαζόμαστε να επανέλθουμε στο σοβαρό ζήτημα της διαχείρισης των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό που συνεχίζουν να υπάρχουν σε αρκετά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Λήμνου. Ειδικότερα, στο ΓΕΛ Μύρινας, η ΔΙΔΕ Λέσβου αποφάσισε να προχωρήσει στην από κάθε άποψη αντιπαιδαγωγική συγχώνευση των 3 τμημάτων της Β΄ Λυκείου σε 2 τμήματα των 25 μαθητών, ώστε να «εξοικονομηθούν» κάποιες ώρες διδασκαλίας συναδέλφων, τους οποίους στη συνέχεια διαθέτει στο ΕΠΑΛ Μύρινας, επιβαρύνοντάς τους επιπλέον και με υποχρεωτικές υπερωρίες, ώστε να καλυφθούν κενά που υπάρχουν εκεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς.

Η επίσημη απάντηση της Υπουργού στην ανάδειξη του θέματος στη Βουλή, μετά την παράθεση της σχετικής νομοθεσίας, αναφέρει ότι «… η εν λόγω υπηρεσία (βλ. ΔΙΔΕ Λέσβου) δεν προέβη σε καμία συγχώνευση τμημάτων στο συγκεκριμένο σχολείο.» Δεν ξέρουμε αν στο ΥΠΑΙΘΑ αυτή τη μεταβολή στη μέση της χρονιάς την ονομάζουν σύμπτυξη, συγχώνευση ή …. οτιδήποτε άλλο, όμως γεγονός αδιαμφισβήτητο παραμένει ότι τα 3 τμήματα έγιναν 2 και οι συνάδελφοι υποχρεώνονται σε αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου, για να καλυφθούν –όπως-όπως και εις βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών – κενά που υπάρχουν με ευθύνη του Υπουργείου.

Καλούμε το ΥΠΑΙΘΑ να μην παίζει με τις λέξεις, να μην προχωρήσει σε καμία αντιπαιδαγωγική σύμπτυξη τμημάτων στη μέση της χρονιάς, να αφήσει τους συναδέλφους να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς έμμεση και υποχρεωτική αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου,να προσλάβει άμεσα αναπληρωτές συναδέλφους για την προσωρινή κάλυψη όλων των κενών που υπάρχουν στα νησιά μας, και να φροντίσειεπιτέλους για την μόνιμη κάλυψη όλων των μη-έκτακτων κενών με μόνιμους διορισμούς.

Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς:

α) Εφόσον δεν επιθυμούν να αναλάβουν υπερωρίες, να συμμετέχουν στις σχετικές στάσεις εργασίας που έχουν κηρυχθεί από την ΟΛΜΕ και βρίσκονται κανονικά σε ισχύ. Οι στάσεις αυτές αφορούν αποκλειστικά τις υποχρεωτικές υπερωρίες και, ως εκ τούτου, η συμμετοχή σε αυτές δεν επιφέρει καμία μισθολογική μείωση.

β) Να ζητούν εγγράφως την εντολή για την καταπάτηση του θεσμοθετημένου ωρολογίου προγράμματος και την αναμόρφωση των ωρών διδασκαλίας, δεδομένου ότι στο Δημόσιο οι προφορικές εντολές δεν έχουν ισχύ. Σε κάθε περίπτωση, να ενημερώνουν το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ προκειμένου να διασφαλίζεται η συνδικαλιστική τους κάλυψη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πατέρας νεκρού στρατιώτη
«Μπαμπά θα πάμε να ρίξουμε χειροβομβίδες – Σιγά μη χάσω το πανηγύρι»: Τα τελευταία λόγια του 19χρονου στρατιώτη
Συγκλονίζει ο πατέρας του 19χρονου Ραφαήλ – «Το παιδί μου έφυγε χαρούμενο» λέει για τον γιο του που σκοτώθηκε από έκρηξη χειροβομβίδας στη Ρόδο
«Μπαμπά θα πάμε να ρίξουμε χειροβομβίδες – Σιγά μη χάσω το πανηγύρι»: Τα τελευταία λόγια του 19χρονου στρατιώτη
Χριστούγεννα στην Αθήνα
Χριστούγεννα στην Αθήνα: Το Σύνταγμα φωταγωγήθηκε εν μέσω βροχής και χειροκροτημάτων (Video)
Η Αθήνα φόρεσε τα γιορτινά της, φωταγωγήθηκε το χριστουγεννιατικο δέντρο στο Σύνταγμα
Χριστούγεννα στην Αθήνα: Το Σύνταγμα φωταγωγήθηκε εν μέσω βροχής και χειροκροτημάτων (Video)
ΔΙΕΚ
ΣΑΕΚ: Οι εργαζόμενοι ζητούν σαφή κριτήρια και αναγνώριση εμπειρίας για τις θέσεις Υποδιευθυντών
«Η εσωτερική στελέχωση δεν περιορίζει την αξιοκρατία» – Επιστολή ΠΣΥΚΣΑΥΠ για τις προκηρύξεις Υποδιευθυντών των ΣΑΕΚ
ΣΑΕΚ: Οι εργαζόμενοι ζητούν σαφή κριτήρια και αναγνώριση εμπειρίας για τις θέσεις Υποδιευθυντών
agori-viasmos-seksoualiki-parenoxlisi.jpg
«Να ξαναπάρεις τα παιδιά στο σπίτι, ήταν ωραία» – Φρίκη στην Αττική από τον θείο και τον σύντροφό του που ασελγούσαν στα ανιψάκια του
«Να ξαναπάρεις τα παιδιά στο σπίτι, ήταν ωραία» – Φρικτές αποκαλύψεις για τον θείο που ασελγούσε μαζί με τον φίλο στα ανίψια του
«Να ξαναπάρεις τα παιδιά στο σπίτι, ήταν ωραία» – Φρίκη στην Αττική από τον θείο και τον σύντροφό του που ασελγούσαν στα ανιψάκια του