Αξιολόγηση
Αξιολόγηση: Ο χαφιεδισμός εκσυγχρονίζεται «σύμφωνα με τον νόμο»! Το παράδειγμα του Πειραιά είναι εικόνα από το μέλλον!

Το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης γυρίζει τους δείκτες των ρολογιών 41 χρόνια πίσω. Και αν τότε οι Σχολικού Σύμβουλοι και παλαιότερα οι Επιθεωρητές είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην ιδεολογική χειραγώγηση – πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στο σημερινό θεσμικό πλαίσιο που θεσπίζεται με νόμους και Υπουργικές Αποφάσεις της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΧΑ – ΑΝΕΛ και της σημερινής της ΝΔ με βάση τις επιταγές του ΟΟΣΑ και της ΕΕ είναι ακόμα πιο πολυδαίδαλο διαμορφώνοντας ένα πανοπτικό σύστημα ασφυκτικού ελέγχου. Στρατηγικός στόχος να οικοδομήσουν ένα πανοπτικό μοντέλο αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που όλοι ελέγχουν όλους μέσα από άκρως ιεραρχικές και εξουσιαστικές σχέσεις. Επιδιώκει να μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς σε «άβουλους και μοιραίους», «yes men», υπαλλήλους που πάσχοντας από μόνιμη οσφυοκαμψία ευθυγραμμίζονται με την εκπαιδευτική πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και την επίσημη κρατική διδακτική.

Σε αυτό το πλαίσιο σημαντικό ρόλο παίζουν οι θεσμοί του Μέντορα και των ενδοσχολικών Συντονιστών. Οδηγούν στην πολυδιάσπαση του συλλόγου διδασκόντων σε φατρίες και κυνηγούς μορίων, με υποσχέσεις για πιθανή «εξέλιξη» σε στελέχη της εκπαίδευσης ή μια καλή βάση στην ατομική αξιολόγηση. Με κριτήρια προσοντολογίου ένας εκπαιδευτικός αναλαμβάνει το ρόλο του ελεγκτή των άλλων για το τρέξιμο της ύλης και της υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος, για την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών κ.α. Δεν αποτελεί τίποτε παραπάνω από μια ακόμη «διαβάθμιση» - διάσπαση στο «σώμα» του συλλόγου διδασκόντων, έναν ακόμη πολιορκητικό κριό στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

Το παράδειγμα του Πειραιά – Οι φάκελοι και οι φόρμες της ΔΑΚΕ

Το παράδειγμα του Πειραιά με τη σοβαρή και τεκμηριωμένη καταγγελία της Ενότητας Αντίστασης Ανατροπής ότι ένας εξαιρετικός και αγαπημένος των μαθητών φιλόλογος στο 1ο ΓΕΛ Πειραιά, ο Νεκτάριος Χατζηανδρέου κλήθηκε σε «διευκρινίσεις» από τον ΔΔΕ Πειραιά μετά από αναφορά της Ενδοσχολικής Συντονίστριας Φιλολόγων, και υποψήφια με τη ΔΑΚΕ Πειραιά είναι εικόνα από το προσεχές μέλλον για όλα τα σχολεία της χώρας.

Οι φάκελοι εκσυγχρονίζονται και οι Μέντορες – Συντονιστές εκτός των άλλων συμπληρώνουν ακόμα και τις ιδεολογικοπολιτικές τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών!

Δε μένει παρά η φιλοκυβερνητική παράταξη της ΔΑΚΕ να διαμορφώσει και τις φόρμες του εκσυγχρονισμένου χαφιεδισμού δείγμα που κυκλοφόρησε ως ανακοίνωση της ΔΑΚΕ Πειραιά πρόσφατα. Παραθέτουμε ένα σχετικό απόσπασμα:

«Οι έγγραφες ανακοινώσεις - καταγγελίες  που έγιναν για τις παραπάνω αναρτήσεις, ότι  ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης "αντιμετωπίζει τον διαδικτυακό τόπο της Δ.Δ.Ε. Πειραιά ως προσωπικό του facebook", μόνο μικροψυχία αποδεικνύουν.

Και δυστυχώς υπάρχει και συνέχεια…

Χαρακτηρισμοί, όπως "αήθης – τρομοκρατία – αθλιότητες", δεν δικαιολογούνται από την «συνδικαλιστική άδεια» και εφόσον είναι ανυπόστατες χαρακτηρίζουν τους γράφοντες και όχι αυτούς για τους οποίους γράφονται.

Υπηρετούμε τον συνδικαλισμό στην Εκπαίδευση με αγωνιστικότητα, αποτελεσματικότητα, ευγένεια και ήθος, σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες που συνάδουν με το λειτούργημα του Εκπαιδευτικού. Η ευπρέπεια στον συνδικαλισμό και δη στον χώρο της Εκπαίδευσης είναι απαραίτητη.

ΤΟ  Δ.Σ. ΤΗΣ  Δ.Α.Κ.Ε.  ΠΕΙΡΑΙΑ»

Μια «φόρμα» εκσυγχρονισμένου χαφιεδισμού Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου

Μια τέτοια «φόρμα» που θα απευθύνεται στον διοικητικό μηχανισμό της εκπαίδευσης θα μπορούσε να αναφέρει:

Θα ήθελα να σας ενημερώσω για την περίπτωση …(συμπληρώνετε όποιον αριθμό εκπαιδευτικών θέλετε να καταδώσετε) συναδέλφων … (συμπληρώνετε ειδικότητα) που είτε δε συμμετέχουν στις εργασίες του συντονισμού… είτε δυσχεραίνουν με τη συμπεριφορά τους την όλη διαδικασία:

Α) Ο κύριος … (συμπληρώνετε ονοματεπώνυμο) διαφωνεί ιδεολογικά με την εκπαιδευτική πολιτική της κυρίας Υπουργού της Παιδείας. …Ανήκει στην … (Αποφύγετε να αναφέρετε παράταξη ή οργάνωση. Να περιγράψετε …)

Β) Η κυρία … (συμπληρώνετε ονοματεπώνυμο) δεν προσήλθε στη σύσκεψη που όρισα ως συντονίστρια … δεν μου έχει παραδώσει συμπληρωμένες τις φόρμες παρακολούθησης της ύλης ως όφειλε…

«δεν συνειργάσθη αρμονικώς μετά της Συντονίστριας εκπαιδευτικού έργου και δεν επέδειξε ιδιαιτέραν τινά δραστηριότητα πέραν της συνήθους». (Μπορείτε να το αποφύγετε, γιατί είναι δείγμα παλαιότερων εκθέσεων)

Γ) Η κυρία … (συμπληρώνετε ονοματεπώνυμο) η συμπεριφορά της απέναντί μου δεν είναι η ενδεδειγμένη. Είναι επιθετική προς εμένα και προς τους άλλους συναδέλφους …. (Συμπληρώνετε ονόματα φίλων σας που σε ενδεχόμενη ΕΔΕ θα σας στηρίξουν…).

Παρακαλείσθε όπως πράξετε τα δέοντα…

Σημείωση: Εφόσον έχετε φιλοδοξίες να αναλάβετε άμεσα καθήκοντα διευθυντή καλό είναι σε ήπιους τόνους να γράψετε και ορισμένες παρατηρήσεις για τον Διευθυντή!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μάτια
Γιατί ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας; Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες
Οι περισσότεροι άνθρωποι πιστεύουν ότι το να ανοιγοκλείνουν τα μάτια τους βοηθάει στη λίπανση, το καθάρισμα και την ενυδάτωση των ματιών
Γιατί ανοιγοκλείνουμε τα μάτια μας; Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες
Φλωρεντία
Μαγικό ταξίδι στην Τοσκάνη της Ιταλίας: Μέρη που κόβουν την ανάσα (Video)
Η ομορφιά της Τοσκάνης στο «πιάτο» - Δείτε βίντεο υψηλής ευκρίνειας από τη Φλωρεντία, τη Σαν Τζιμινιάνιο, το Μοντεριτζιόνι και το Κολόντι
Μαγικό ταξίδι στην Τοσκάνη της Ιταλίας: Μέρη που κόβουν την ανάσα (Video)