Thumbnail
«Εξαρχής βλέπουμε λοιπόν την μεγάλη διαφορά μεταξύ μιας παράλληλης στήριξης η οποία παρέχεται δωρεάν από το ελληνικό κράτος όπως και θα πρέπει να εξακολουθήσει να ισχύει και μιας παράλληλης στήριξης της οποίας οι γονείς υποχρεούνται» - Γράφει ο Γρίβας Αθανάσιος

Έχοντας 33 χρόνια εκπαιδευτικός εκ των οποίων τα 15 τουλάχιστον στην ειδική αγωγή, με έκπληξη  διάβασα τις προτάσεις του βουλευτή της Ν.Δ Στέλιου  Κυμπουρόπουλου, σχετικά με την επιλογή των παράλληλων στηρίξεων από τους γονείς των μαθητών αυτών. 

Όπως όλοι γνωρίζουμε η παράλληλη στήριξη είναι ο ένας από τους δύο πυλώνες της αντισταθμιστικής αγωγής και εκπαίδευσης των παιδιών τα οποία παρουσιάζουν και ποιες δυσκολίες στο να μπορέσουμε να συμβαδίσουν με τους υπόλοιπους συμμαθητές τους ,στα τμήματα που είναι ενταγμένοι και άρα να χρειάζονται μία μικρή υποβοήθηση έτσι ώστε να μπορέσουν να καταφέρουν να φέρουν σε πέρας τους κόπους της εκπαιδευτικής διδακτικής διαδικασίας.

Η άποψη η οποία διατυπώθηκε είναι ότι  οι παράλληλες στηρίξεις θα μπορούσε να υποδεικνύονται από τους γονείς των μαθητών αυτών, άρα να περάσουμε σε μία φάση που αυτές θα λειτουργούν,όπως οι ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις ,οι οποίες υπάρχουν ήδη ως θεσμός και λειτουργούν όμως με διαφορετικό Πλαίσιο. 

Θα πρέπει να γνωρίζουμε ορισμένα πράγματα., Η  παράλληλη στήριξη  παρέχονται στους μαθητές από εξειδικευμένο ειδικό προσωπικό μέσα από πίνακες που καταρτίζονται από το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας και η τοποθέτησή τους σε περιφέρειες και σχολεία της Ελληνικής επικράτειας γίνονται μέσα από προτιμήσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών και οι τοποθετήσεις τους ανάλογα με τις ανάγκες τις οποίες παρουσιάζουν οι κάθε περιφέρειες ενώ  οι ιδιωτικές παράλληλες στηρίξεις όπως  λέγονται συμπληρώνουν τις παράλληλες όταν δεν υπάρχει τοποθέτηση, παράλληλης στήριξης, πληρώνονται από τους γονείς και εγκρίνονται από τους συλλόγους των εκπαιδευτικών μέσω του συλλόγου των εκπαιδευτικών κάθε σχολείου,  προσκομίζοντας κάποια ελάχιστα δικαιολογητικά .

Εξαρχής βλέπουμε λοιπόν την μεγάλη διαφορά μεταξύ μιας παράλληλης στήριξης η οποία παρέχεται δωρεάν από το ελληνικό κράτος όπως και θα πρέπει να εξακολουθήσει να ισχύει ,και μιας παράλληλης στήριξης (ιδιωτική παράλληλη) της οποίας οι γονείς υποχρεούνται αν και δεν θα έπρεπε να πληρώνουν με ένα ποσό το οποίο υπόκεινται στη συμφωνία των δύο μερών.

Θα ήθελα να προτείνω βελτιώσεις των ήδη υπαρχόντων παράλληλων στηρίξεων δημόσιο τομέα χωρίς την Οικονομική συμμετοχή των γονιών Αφού η εκπαίδευση θα πρέπει να παρέχετε όσο το δυνατόν δωρεάν σε όλους τους μαθητές σε μία ευνομούμενη Δημοκρατική χώρα

Παρατήρηση πρώτη είναι ότι οι παράλληλες στηρίξεις θα πρέπει να κατανέμονται  ανά  μαθητή και όχι όπως σε πολλές περιπτώσεις συμβαίνει ,αν και η αρμόδια υπηρεσία ΚΕΔΑΣΥ εισηγείται την πλήρη και αποκλειστική στήριξη του μαθητή όλες τις ώρες ,αυτή να μοιράζεται σε δύο ή τρεις μαθητές , λόγω μειωμένων προσλήψεων ,χωρίς να καλύπτει τις ανάγκες για τις οποίες προσλήφθηκε . Το παρομοίαζα πάντα( το μοίρασμα των παραλλήλων σε πολλούς μαθητές),  σαν ένας γιατρός να έχει ένα χάπι με το οποίο θα μπορούσε να προσφέρει τη ζωή σε κάποιον και οι αρμόδιοι,( οι υπηρεσίες που δίνουν εντολές να μοιράζονται οι παράλληλες σε περισσότερους του )να λένε να μοιραστεί το χάπι σε τρεις ασθενείς ( οι μαθητές) άρα χωρίς καμιά αποτελεσματικότητα σε όλους.

Το πρώτο λοιπόν θέμα είναι η σωστή κατανομή των παράλληλων στηρίξεων που πρέπει να   είναι μία μαθητή. 

Παρατήρηση δεύτερη ο θεσμός της παράλληλης στήριξης θα πρέπει αφού έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τη δημιουργία του να ελεγχθεί ως προς την αποδοτικότητα η αποτελεσματικότητα της.

Θεωρώ ότι η παράλληλη στήριξη θα πρέπει να έχει εκτός από μία αρχή και ένα τέλος, κάποτε θα πρέπει ο μαθητής να εντάσσεται στο τμήμα του και να μην την έχει ανάγκη την παράλληλη στήριξη π.χ. μου φαίνεται αδιανόητο να υπάρχουν μαθητές με  παράλληλη στήριξη  από  την πρώτη δημοτικού και  να  έχουν ακόμα στο τέλος του Λυκείου παράλληλη. Η  παράλληλη στήριξη θα πρέπει να βοηθήσει το παιδί έτσι ώστε να ενσωματωθεί και να ενταχθεί μέσα στη σχολική τάξη και όχι να είναι το δεκανίκι του για την διάρκεια των 12 ετών που θα βρεθεί το μαθητή στην εκπαιδευτική διαδικασία .

Παρατήρηση τρίτη,  θα πρέπει να βρεθεί το πλαίσιο της άμεσης συνεργασίας των εκπαιδευτικών της τάξης με της παράλληλης στήριξης που βρίσκονται στις τάξεις τόσο σε επίπεδο σχολείου όσο και σε επίπεδο ευρύτερου Δήμου και περιφέρειες έτσι ώστε να υπάρχει ανταλλαγή κατάλληλων πρακτικών τεχνικών πέρασμα των προβληματισμών οι οποίοι μόνο καλό θα μπορούσα να κάνω σε όλους

Ακόμη μία πρόταση την οποία Θεωρώ πολύ σημαντική είναι ότι ένας μαθητής θα πρέπει για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα να κρατά την ίδια την παράλληλη στήριξη και όχι κάθε χρονιά με έχει και διαφορετικό άτομο, υποστηρίζω ότι θα πρέπει εάν συμφωνεί τόσο ο γονιός όσο του σχολείου όσο και ο ίδιος εκπαιδευτικός της παράλληλης η ίδια παράλληλη στήριξη να βρίσκεται δίπλα στον μαθητή για τουλάχιστον 3 χρόνια όπως γίνεται και με οποιονδήποτε εκπαιδευτικό της τάξης θα μπορούσε λοιπόν να προταθεί να επιχορηγούνται με περισσότερα μόρια οι εκπαιδευτικοί των παραλλήλων ή υπηρετούν σε μία περιφέρεια -μόνο για αυτή την περιφέρεια-και κατά προτεραιότητα να τοποθετούνται,  ίδιες του , στην ίδια σχολική μονάδα έτσι ώστε να συνεχίσουν το έργο και να μπορέσουμε να το ολοκληρώσουν.

Μία ακόμη παρατήρηση είναι η ενημέρωση των γονέων για τα καθήκοντα των παράλληλων στηρίξεων και για το ποιος είναι ο σκοπός αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία , (δεν είναι οι γονείς   οι εργοδότες των παράλληλων στηρίξεων)οι γονείς θα πρέπει να είναι οι συνεργάτες  με  κοινό έργο και σκοπό,   το έργο, που είναι η βελτίωση του επιπέδου των μαθητών.

 ραγδαία αύξηση αιτήσεων παράλληλων στηρίξεων τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση την τελευταία εξαετία μας δείχνει ότι θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα αυτό με μεγαλύτερη σοβαρότητα.

Να ψάξουμε να βρούμε τους λόγους που η αύξηση αυτή συμβαίνει, να ψάξουμε να βρούμε τρόπους καλύτερης κατανομής των παράλληλων στηρίξεων, τις αιτίες που αυξάνεται ο μαθητικός πληθυσμός που χρειάζεται παράλληλη στήριξη 

Να δούμε αν τα προγράμματα σπουδών όλων των τάξεων του σχολείου ανταποκρίνονται στην σημερινές συνθήκες.

Γνωρίζοντας πόσο περιορισμένοι είναι τόσο οικονομική όσο και η ανθρώπινη πόροι  στη χώρα μας θα πρέπει να γίνει η σωστότερη κατανομή μέσω της κατάθεσης προτάσεων ανθρώπων που βρίσκονται μάχιμα μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία ,είτε ως εκπαιδευτικοί τμημάτων είτε ως εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης και το γονεικό  κινήματος έτσι ώστε να μπορέσουμε μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα και η παράλληλη  στήριξη να είναι επαρκής.

* ΓΡΙΒΑΣ   ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ     ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ  18 Δ.Σ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ, Π. Δ/ΝΤΗΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΟΡΘΙΟΙ ΑΔΕΡΦΙΑ.jpg
Αγωνιστική Παρέμβαση (ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου): Δυο κουβέντες μόνο και το ψηφοδέλτιο μας
Όλα μας τα χρόνια μαζί με τους αγώνες ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες για τη ζωή και τη δουλειά μας, δώσαμε...
Αγωνιστική Παρέμβαση (ΕΛΜΕ Νέας Σμύρνης Καλλιθέας Μοσχάτου): Δυο κουβέντες μόνο και το ψηφοδέλτιο μας
Λύματα στο Ηράκλειο
Εφιάλτης στο Ηράκλειο: Λύματα πλημμύρησαν ολόκληρες γειτονιές – Έντονη δυσοσμία
Από το συγκεκριμένο σημείο διέρχονται καθημερινά και μικρά παιδιά που μεταβαίνουν σε σχολικό συγκρότημα της περιοχής
Εφιάλτης στο Ηράκλειο: Λύματα πλημμύρησαν ολόκληρες γειτονιές – Έντονη δυσοσμία