Μαθηματικά Λυκείου: Σε ΦΕΚ το νέο αμφιλεγόμενο Πρόγραμμα Σπουδών
Νέο ΠΣ Μαθηματικών Λυκείου: Η μαθηματική σκέψη προϋποθέτει την ικανότητα διαχείρισης των βασικών δομικών στοιχείων των Μαθηματικών, καθώς και των τρόπων τεκμηρίωσης και «νομιμοποίησης» του μαθηματικού συλλογισμού

Το πολυσυζητημένο νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Μαθηματικά του Λυκείου, δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ.

Υπενθυμίζεται ότι η Μαθηματική Εταιρεία έχει χαρακτηρίσει  "εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου" τα νέα Π.Σ, τονίζοντας ότι "οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα και των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών"

Μάλιστα η ΕΜΕ είχε καταθέσει πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα ΑΠ να συνδέονται, αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και σε μια ευέλικτη και συμπεριληπτική παιδαγωγική προοπτική, οι οποίες, προφανώς, αγνοήθηκαν από το ΙΕΠ

Απαντώντας  το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καταλόγισε στην Μαθηματική Εταιρία «ατεκμηρίωτους και αυθαίρετους ισχυρισμούς» και «εμπάθεια», ενώ η αντιπαράθεση έχει και αθέατες πλευρές.

Το νέο ΠΣ λοιπόν, αναφέρει ως προς τη φυσιογνωμία του μαθήματος:

Τα Μαθηματικά αναγνωρίζονται ως ένας από τους πλέον κρίσιμους τομείς του ανθρώπινου πολιτισμού, εξαιτίας του ισχυρού τρόπου ερμηνείας του κόσμου που προσφέρουν και της σημαντικής, ως συνέπεια, συνεισφοράς τους στην ανάπτυξη της ατομικής αλλά και της συλλογικής σκέψης. Αυτή η παρατήρηση αιτιολογεί την κεντρική θέση που κατέχουν διαχρονικά στα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων, καθιστώντας την επιτυχημένη σχολική μαθητεία σε αυτά καθοριστικό παράγοντα της γνωστικής και της ακαδημαϊκής ανάπτυξης, της επαγγελματικής ανέλιξης και της κοινωνικής επιτυχίας κάθε πολίτη και κατ’ επέκταση της εξέλιξης των κοινοτήτων στις οποίες αυτός συμμετέχει. Αντικείμενο των Μαθηματικών είναι η μελέτη δομών και σχέσεων, η κατανόηση των οποίων χαρακτηρίζει αυτό που ονομάζεται μαθηματικός τρόπος σκέψης και συλλογισμού. Η μαθηματική σκέψη προϋποθέτει την ικανότητα διαχείρισης των βασικών δομικών στοιχείων των Μαθηματικών, καθώς και των τρόπων τεκμηρίωσης και «νομιμοποίησης» του μαθηματικού συλλογισμού. Οι μαθηματικοί συλλογισμοί καθιστούν φανερές τις σχέσεις των μαθηματικών οντοτήτων και των μεταξύ τους συνδέσεων, δηλαδή τη θέση τους σε ένα δίκτυο ιδεών που δομείται στη βάση διαφανών, αυστηρά και λογικά καθορισμένων συνδέσεων. Η συνεκτικότητα και η συνοχή που χαρακτηρίζουν τη μαθηματική επιστήμη και συνεισφέρουν στην ισχύ και στο εύρος των εφαρμογών της οφείλονται σε αυτήν ακριβώς τη διαπίστωση.

Δείτε ΟΛΟ το ΠΣ στα μαθηματικά Α,Β,Γ Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πινακίδα για τον Δακτύλιο στην Αθήνα
Τι ισχύει τελικά με τον Δακτύλιο την περίοδο των γιορτών - Τα πρόστιμα και οι κυρώσεις
Παρά τις αργίες, οι οδηγοί καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, καθώς το μέτρο δεν αναστέλλεται συνολικά τις γιορτές και οι παραβάσεις...
Τι ισχύει τελικά με τον Δακτύλιο την περίοδο των γιορτών - Τα πρόστιμα και οι κυρώσεις
φιλολογοι
ΠΥΣΠΕ Α΄Αθήνας: Μονιμοποιήσεις, μεταθέσεις και αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
Εκπαιδευτικά ζητήματα και υπηρεσιακές μεταβολές στη συνεδρίαση στις 22 Δεκεμβρίου
ΠΥΣΠΕ Α΄Αθήνας: Μονιμοποιήσεις, μεταθέσεις και αναγνώριση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών στο επίκεντρο
εστια
Οξύ το πρόβλημα φοιτητικής στέγασης στην Ξάνθη – Καταγγελίες για εξώσεις και άδειες εστίες
Λιγότερο από το 6% των φοιτητών στις εστίες: Αδιέξοδο για τη στέγαση στο ΔΠΘ
Οξύ το πρόβλημα φοιτητικής στέγασης στην Ξάνθη – Καταγγελίες για εξώσεις και άδειες εστίες
Υπουργείο Παιδείας
Υπουργείο Παιδείας: Στις 28 Φεβρουαρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων για το 2026-27
Νέα προθεσμία για τα παραρτήματα ξένων Πανεπιστημίων στην Ελλάδα
Υπουργείο Παιδείας: Στις 28 Φεβρουαρίου η καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων για παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων για το 2026-27