Μαθηματικά Λυκείου: Σε ΦΕΚ το νέο αμφιλεγόμενο Πρόγραμμα Σπουδών
Νέο ΠΣ Μαθηματικών Λυκείου: Η μαθηματική σκέψη προϋποθέτει την ικανότητα διαχείρισης των βασικών δομικών στοιχείων των Μαθηματικών, καθώς και των τρόπων τεκμηρίωσης και «νομιμοποίησης» του μαθηματικού συλλογισμού

Το πολυσυζητημένο νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Μαθηματικά του Λυκείου, δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ.

Υπενθυμίζεται ότι η Μαθηματική Εταιρεία έχει χαρακτηρίσει  "εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου" τα νέα Π.Σ, τονίζοντας ότι "οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα και των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών"

Μάλιστα η ΕΜΕ είχε καταθέσει πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα ΑΠ να συνδέονται, αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και σε μια ευέλικτη και συμπεριληπτική παιδαγωγική προοπτική, οι οποίες, προφανώς, αγνοήθηκαν από το ΙΕΠ

Απαντώντας  το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής καταλόγισε στην Μαθηματική Εταιρία «ατεκμηρίωτους και αυθαίρετους ισχυρισμούς» και «εμπάθεια», ενώ η αντιπαράθεση έχει και αθέατες πλευρές.

Το νέο ΠΣ λοιπόν, αναφέρει ως προς τη φυσιογνωμία του μαθήματος:

Τα Μαθηματικά αναγνωρίζονται ως ένας από τους πλέον κρίσιμους τομείς του ανθρώπινου πολιτισμού, εξαιτίας του ισχυρού τρόπου ερμηνείας του κόσμου που προσφέρουν και της σημαντικής, ως συνέπεια, συνεισφοράς τους στην ανάπτυξη της ατομικής αλλά και της συλλογικής σκέψης. Αυτή η παρατήρηση αιτιολογεί την κεντρική θέση που κατέχουν διαχρονικά στα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) όλων των εκπαιδευτικών συστημάτων, καθιστώντας την επιτυχημένη σχολική μαθητεία σε αυτά καθοριστικό παράγοντα της γνωστικής και της ακαδημαϊκής ανάπτυξης, της επαγγελματικής ανέλιξης και της κοινωνικής επιτυχίας κάθε πολίτη και κατ’ επέκταση της εξέλιξης των κοινοτήτων στις οποίες αυτός συμμετέχει. Αντικείμενο των Μαθηματικών είναι η μελέτη δομών και σχέσεων, η κατανόηση των οποίων χαρακτηρίζει αυτό που ονομάζεται μαθηματικός τρόπος σκέψης και συλλογισμού. Η μαθηματική σκέψη προϋποθέτει την ικανότητα διαχείρισης των βασικών δομικών στοιχείων των Μαθηματικών, καθώς και των τρόπων τεκμηρίωσης και «νομιμοποίησης» του μαθηματικού συλλογισμού. Οι μαθηματικοί συλλογισμοί καθιστούν φανερές τις σχέσεις των μαθηματικών οντοτήτων και των μεταξύ τους συνδέσεων, δηλαδή τη θέση τους σε ένα δίκτυο ιδεών που δομείται στη βάση διαφανών, αυστηρά και λογικά καθορισμένων συνδέσεων. Η συνεκτικότητα και η συνοχή που χαρακτηρίζουν τη μαθηματική επιστήμη και συνεισφέρουν στην ισχύ και στο εύρος των εφαρμογών της οφείλονται σε αυτήν ακριβώς τη διαπίστωση.

Δείτε ΟΛΟ το ΠΣ στα μαθηματικά Α,Β,Γ Λυκείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Οι «Σεϋχέλλες» της Αττικής: Η παραλία-έκπληξη μόλις 1,5 ώρα από την Αθήνα!

Προσοχή! Ανακαλείται εμφιαλωμένο νερό λόγω πιθανής μόλυνσης

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 11/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Κυριάκος Αναστασιάδης
Πρύτανης ΑΠΘ: Ανάγκη για γενναία αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό
Οι προτάσεις που κατέθεσε στην 109η Σύνοδο Πρυτάνεων
Πρύτανης ΑΠΘ: Ανάγκη για γενναία αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Ημερίδα για την Παιδεία την Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή της υπουργού Σoφίας Ζαχαράκη
Διάλογος για το μέλλον της εκπαίδευσης με τη συμμετοχή του Υπουργείου Παιδείας
Ημερίδα για την Παιδεία την Τετάρτη στη Θεσσαλονίκη, με τη συμμετοχή της υπουργού Σoφίας Ζαχαράκη
daskalos
Απαιτούνται τουλάχιστον 2.500 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση
Αποκατάσταση των οργανικών θέσεων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια
Απαιτούνται τουλάχιστον 2.500 μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών στην Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση
κυσε
Ενστάσεις αποσπάσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ 2025: Πλήρης Ενημέρωση ανακλήσεις και τοποθετήσεις
Πρόκειται για μια ουσιαστική ενημέρωση που στοχεύει στην ορθή και διαφανή διαχείριση των υπηρεσιακών μεταβολών
Ενστάσεις αποσπάσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ 2025: Πλήρης Ενημέρωση ανακλήσεις και τοποθετήσεις