Για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα 54ο και 55ο δημοτικά σχολεία Αθήνας πραγματοποίησαν παρέμβαση οι σύλλογοι διδασκόντων, στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθήνας στις 06/12.
Η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου, η παράταξη του Δημάρχου Καμίνη, αποφάσισε στη συγκεκριμένη συνεδρίαση την ίδρυση νέου ΕΕΕΕΚ στον χώρο που στεγάζονται σήμερα τα δύο δημοτικά.
Όταν επιχειρήθηκε η παρέμβαση των εκπαιδευτικών και των συνδικαλιστικών τους εκπροσώπων από ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ, ο Δήμαρχος Αθηναίων κάλεσε την ασφάλεια του δημοτικού συμβουλίου να βγάλει έξω τους εκπαιδευτικούς από την αίθουσα, επειδή διαμαρτύρονταν για την κατάσταση.
Όπως ακόμη καταγγέλλεται, και η παράταξη «Ανοικτή Πόλη» (ΣΥΡΙΖΑ) επιχείρησε να στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς των σχολείων χαρακτηρίζοντας τους «φοβικούς» απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
"Σε αυτό το κλίμα και με αυτές τις μεθοδεύσεις προχώρησε η δημοτική αρχή με fast track διαδικασίες στην ψήφιση της εισήγησης για δημιουργία νέου ΕΕΕΕΚ στο συγκεκριμένο χώρο", τονίζουν οι σύλλογοι εκπαιδευτικών των δύο δημοτικών.
Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν «άστοχη» και «προβληματική την ίδρυση νέου ΕΕΕΕΚ στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα, καθώς αποτελεί κίνηση που αναμένεται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα.
Αναλυτικά τα όσα καταγγέλλουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων:
Στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Αθήνας στις 06/12/18 αποφασίστηκε από την πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου (Καμίνης), η ίδρυση νέου ΕΕΕΕΚ στο χώρο που στεγάζονται σήμερα δύο δημοτικά σχολεία το 54ο και 55ο δημοτικά σχολεία Αθήνας.
Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αντιμετώπιση της δημοτικής αρχής απέναντι στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας!!!
Είναι χαρακτηριστική η προσπάθεια που έγινε να μην συζητηθούν τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν, να μην ακουστούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα συμβούλιο παρωδία, όπου ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου με συνεχείς διακοπές δεν άφηνε τον εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών να διαβάσει το κείμενο μίας σελίδας των συλλόγων διδασκόντων, δεν έδωσε το λόγο στους εκπροσώπους από την ΟΛΜΕ και την τοπική ΕΛΜΕ, φτάνοντας στο σημείο να καλεί την ασφάλεια του δημοτικού συμβουλίου να βγάλει έξω τους εκπαιδευτικούς (!!!) από την αίθουσα, επειδή διαμαρτύρονταν για αυτή την κατάσταση. Απαράδεκτη ήταν και η προσπάθεια της παράταξης «Ανοικτή Πόλη» (ΣΥΡΙΖΑ), να στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς των σχολείων χαρακτηρίζοντας τους «φοβικούς» απέναντι στα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Σε αυτό το κλίμα και με αυτές τις μεθοδεύσεις προχώρησε η δημοτική αρχή με fast track διαδικασίες στην ψήφιση της εισήγησης για δημιουργία νέου ΕΕΕΕΚ στο συγκεκριμένο χώρο.
Είναι γνωστά τα κτιριακά και λειτουργικά προβλήματα των σχολικών κτιρίων του 54ου και 55ου δημ. Σχολείων Αθηνών. Πρόκειται για ένα απαρχαιωμένο, μη συντηρημένο σχολικό συγκρότημα που ακόμη και σήμερα λειτουργούν αίθουσες διδασκαλίας σε ακατάλληλους χώρους (υπόγεια χωρίς παράθυρα, δίπλα στο καυστήρα φυσικού αερίου κτλ) ενώ δεν υπάρχουν και απαραίτητες αίθουσες για άλλες λειτουργίες, όπως αίθουσα εκδηλώσεων, αίθουσα για τη σίτιση των μαθητών (αυτό γίνεται στις τάξεις). Επιπλέον τα συγκεκριμένα σχολεία και λόγω της χωροταξικής θέσης που βρίσκονται (κέντρο της Αθήνας), έχουν αναλάβει ένα σημαντικό κομμάτι στην υποδοχή και ένταξη των προσφύγων μαθητών στο δημόσιο σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία, με πολλές δυσκολίες και προβλήματα, την αυταπάρνηση των εκπαιδευτικών και των διευθυντών των δύο σχολείων. Μέσα σε ένα χρόνο τα τμήματα υποδοχής προσφύγων έχουν φτάσει τα 6 και του χρόνου μπορεί να είναι και 8, οι ανάγκες έχουν αυξηθεί, με ότι σημαίνει αυτό για υποδομές και εκπαιδευτικό προσωπικό. Μόνο φέτος είχαμε την ένταξη περίπου 70 προσφύγων μαθητών.
Μετά τη μεταστέγαση του 42ου ΓΕΛ Αθηνών, παραχωρήθηκαν κάποιες αίθουσες στα δύο σχολεία (4 στο 55 δσ, 2 στο 54 δσ, 1 στο 54 νηπ) για να μπορούν να γίνουν λειτουργικά προσωρινά (να φύγουν τάξεις από τα υπόγεια), χωρίς όμως να λύνεται οριστικά το πρόβλημα καθώς παραμένει η ανάγκη για ακόμη περισσότερες αίθουσες (αίτημα 55ου δημ σχολ. προς ΔΕΠ 06/2018, καθώς και του 54ου 09/2018).
Η επιλογή της ίδρυσης νέας σχολικής μονάδας και συγκεκριμένα νέου ΕΕΕΕΚ στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα είναι τουλάχιστον «άστοχη» και «προβληματική». Σε αυτό το σχολείο με τις παραπάνω ιδιαιτερότητες επιλέγεται να δημιουργηθεί νέα σχολική μονάδα ειδικής αγωγής, δηλαδή σχολική μονάδα που χρειάζεται συγκεκριμένες προδιαγραφές για παιδιά με ειδικές ανάγκες, για να υπηρετεί τον παιδαγωγικό της ρόλο, να εξασφαλίζει την απαραίτητη ασφάλεια για όλα τα παιδιά. Ακόμη και οι συζητήσεις που ακούγονται για απογευματινή λειτουργία (παγκόσμια πρωτοτυπία στα εκπαιδευτικά δεδομένα) του σχολείου δεν αλλάζει την προβληματική της πρότασης.
Αυτή η απόφαση αντικειμενικά θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στα ήδη υπάρχοντα και είναι πέρα από κάθε λογική.
Οι σύλλογοι διδασκόντων των δύο σχολείων, δεν μπορούμε να συναινέσουμε σε αυτή την προοπτική, που δεν υπηρετεί τις παιδαγωγικές ανάγκες ούτε των μαθητών των δημοτικών σχολείων, ούτε και των μαθητών με ειδικές ανάγκες του ΕΕΕΕΚ. Τα σχολειά μας δεν μπορεί να γίνονται «αποθήκες ψυχών».
Ζητάμε από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθήνας να μην προχωρήσει σε αυτή την απόφαση και άμεσα να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για:
-Τη στήριξη των υπαρχόντων δομών με ενίσχυση του ταμείου της σχολικής επιτροπής και εκτεταμένα έργα συντήρησης από τον προϋπολογισμό του Δήμου Αθήνας και την τεχνική υπηρεσία του.
-Να βρεθεί κατάλληλος χώρος που να πληροί όλες τις προδιαγραφές για ίδρυση νέου σχολείου ΕΕΕΕΚ (οδός Λάμψα Αμπελόκηποι) οι όπου αλλού προσδιοριστούν με παιδαγωγικά κριτήρια.
Οι σύλλογοι διδασκόντων του 54ου και 55ου δημοτικών σχολείων Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη