Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλήνιες 2025: «Παρακαλώ να μην επιβραβεύεται η στείρα αποστήθιση και να δοθούν αυτοί οι βαθμοί στα παιδιά που δούλεψαν σκληρά όλα αυτά τα χρόνια» - Η επιστολή υποψήφιας για τα θέματα στη Βιολογία

Καθώς χιλιάδες υποψήφιοι αναμένουν με αγωνία την ανακοίνωση των βαθμολογιών που θα κρίνουν την εισαγωγή τους στα πανεπιστήμια, φωνές αμφισβήτησης για την εγκυρότητα μέρους της διαδικασίας έρχονται να σκιάσουν την αξιοπιστία των Πανελλήνιων Εξετάσεων 2025. Μια υποψήφια καταγγέλλει στο alfavita.gr ότι στο μάθημα της Βιολογίας έχει σημειωθεί σοβαρή αβλεψία, η οποία επηρεάζει άμεσα τη βαθμολογία αρκετών μαθητών.

Το επίμαχο ζήτημα εντοπίζεται στο θέμα Α1, όπου –σύμφωνα με την καταγγελία– υπάρχει δεύτερη ορθή απάντηση, η οποία όμως δεν αναγνωρίζεται ως σωστή με βάση τις αρχικές οδηγίες της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ). Ως αποτέλεσμα, υποψήφιοι που την επέλεξαν χάνουν πολύτιμα μόρια.

«Παρακαλώ θερμά να γίνει αποδεκτή η απάντηση δ) στο ερώτημα Α1 στο μάθημα της βιολογίας. Παρακαλώ να μην επιβραβεύεται η στείρα αποστήθιση και να δοθούν αυτοί οι βαθμοί στα παιδιά που δούλεψαν σκληρά όλα αυτά τα χρόνια» λέει στην επιστολή της η υποψήφια.

Παρόμοιο πρόβλημα είχε διαπιστωθεί και σε άλλα φετινά θέματα, όπως το Γ1Β και το Δ5, ωστόσο η ΚΕΕ επανήλθε με αναθεωρημένες οδηγίες, αναγνωρίζοντας και τις δύο σωστές εκδοχές ως αποδεκτές.

Η καταγγέλλουσα απευθύνθηκε με επιστολή της στην Επιτροπή, ζητώντας ίση μεταχείριση και στο θέμα Α1: «Η αποδοχή της απάντησης δ) στο Α1 θα διορθώσει μια υπαρκτή αδικία και θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη μας σε μια διαδικασία που οφείλει να είναι αντικειμενική και αξιοκρατική. Ελπίζουμε ειλικρινά πως η Επιτροπή θα επιδείξει την ίδια ευαισθησία που έδειξε στο Δ5 και για το Α1, ώστε να μην μείνει καμία πλευρά αδικημένη».

Παρά την έντονη δυσαρέσκεια που –όπως αναφέρει– έχει εκφραστεί και από άλλους υποψηφίους, μέχρι στιγμής η ΚΕΕ δεν έχει ανταποκριθεί στο ζήτημα του Α1, το οποίο μένει «ανοιχτό», λίγες μόλις ημέρες πριν τη δημοσιοποίηση των βαθμολογιών.

Η υποψήφια ελπίζει ότι η Επιτροπή θα αναθεωρήσει τη στάση της, προκειμένου να διασφαλιστεί η δίκαιη μεταχείριση όλων των εξεταζομένων. Το ερώτημα πλέον είναι αν η ΚΕΕ θα προχωρήσει, όπως έκανε ήδη σε άλλα θέματα, σε διορθωτικές οδηγίες για τους βαθμολογητές – προτού η αδικία γίνει τετελεσμένο.

Η επιστολή της υποψήφιας στην ΚΕΕ

Αξιότιμα μέλη της ΚΕΕ,

Είμαι μαθήτρια που συμμετείχα στις φετινές Πανελλήνιες εξετάσεις, από το πεδίο Υγείας, και θα ήθελα να σας εκφράσω την έντονη ανησυχία και απογοήτευσή μου σχετικά με τις αδικίες που παρατηρήθηκαν στη θεματοδότηση και κυρίως στη διαχείριση των απαντήσεων στο μάθημα της Βιολογίας.

Καταρχάς, το ερώτημα Δ5 ήταν σαφέστατο και οποιοσδήποτε μαθητής πρότεινε την «εναλλακτική λύση», την οποία εν τέλει κάνατε αποδεκτή, δεν είχε εξασκηθεί επαρκώς σε ανάλογες ασκήσεις. Ωστόσο, μετά από τηλεφωνικές κλήσεις από πολιτικό πρόσωπο και παράκληση από την ΟΕΦΕ, αποφασίσατε ότι θα γινόταν αποδεκτή κάθε απάντηση στο ερώτημα αυτό.

Από την άλλη πλευρά όμως, στο ερώτημα Α1 είναι επιστημονικά ορθές δύο απαντήσεις, τόσο τα χιάσματα, όσο και το αδρό ενδοπλασματικό δίκτυο. Το δεύτερο μάλιστα, αν και δεν αναγράφεται στο σχολικό βιβλίο, έχει μεγαλύτερο μέγεθος και είναι πιο ευδιάκριτο, όπως συμφώνησε και η Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων στην επίσημη ανακοίνωση της, στην οποία ΔΕΝ αναφερόταν ότι υπάρχει δεύτερη λύση στο ερώτημα Δ5. Παρ’ ολ’ αυτά, στο Α1 δεν δεχτήκατε και την απάντηση δ).

Είμαστε πολλοί εμείς που απαντήσαμε σωστά το ερώτημα Δ5, όμως «λανθασμένα» το Α1, όμως έχετε δώσει ένα άδικο προβάδισμα στους μαθητές που έδωσαν επιστημονικά λανθασμένη απάντηση στο Δ5 και όχι σε εμάς. Έχουμε επίσης την πλήρη υποστήριξη των καθηγητών μας, καθώς και καθηγητών πανεπιστημίου, οι οποίοι έχουν ασχοληθεί με μικροσκόπια και γνωρίζουν πολύ καλά ότι το αδρό ενδοπλασματικό δίκτυο είναι ορατό στο οπτικό μικροσκόπιο.

Μάλιστα έχουμε προσπαθήσει πολυάριθμες φορές να επικοινωνήσουμε μαζί σας, με την ΠΕΒ, με την ΟΕΦΕ, καθώς και με ιστοσελίδες στις οποίες αναρτώνται ενστάσεις αναφορικά με τις Πανελλήνιες εξετάσεις, χωρίς να λάβουμε ανταπόκριση. Μήπως αυτό συμβαίνει επειδή δεν ανήκουμε σε μεγάλα φροντιστήρια; Ή επειδή δεν έχουμε τη βοήθεια πολιτικής παρέμβασης; Πραγματικά, αυτή είναι η μεγαλύτερη αδικία που έχει συμβεί στις πανελλήνιες εξετάσεις και θα είναι ο λόγος που δεν θα καταφέρουμε να περάσουμε στις σχολές που επιθυμούμε, παρόλο που δουλέψαμε σκληρά για αυτό.

Παρακαλώ θερμά να γίνει αποδεκτή η απάντηση δ) στο ερώτημα Α1 στο μάθημα της βιολογίας. Παρακαλώ να μην επιβραβεύεται η στείρα αποστήθιση και να δοθούν αυτοί οι βαθμοί στα παιδιά που δούλεψαν σκληρά όλα αυτά τα χρόνια.

Θα σας επισυνάψω επίσης μερικές πηγές που υποστηρίζουν ότι το αδρό ενδοπλασματικό δίκτυο είναι ορατό με το οπτικό μικροσκόπιο:

Α) 1.2. The Discovery of the Endoplasmic Reticulum

The ER was first observed in light microscopy by Bernhard Solger, who called it “basal filaments” (10), and subsequently by Charles Garnier, who named it “ergastoplasm” and predicted its involvement in secretion (11).

Μετάφραση: 1.2. Η ανακάλυψη του ενδοπλασματικού δικτύου

Το ενδοπλασματικό δίκτυο παρατηρήθηκε για πρώτη φορά σε οπτική μικροσκοπία από τον Bernhard Solger, ο οποίος το ονόμασε «βασικά νημάτια» (10), και στη συνέχεια από τον Charles Garnier, ο οποίος το ονόμασε «εργαστόπλασμα» και προέβλεψε τη συμμετοχή του στην έκκριση (11).

https://journals.physiology.org/doi/pdf/10.1152/physrev.00038.2021

Όπως φαίνεται, το ενδοπλασματικό δίκτυο, όχι μόνο είναι ορατό, αλλά μάλιστα ανακαλύφθηκε στο οπτικό μικροσκόπιο.

ΒIn the light microscope, the rough endoplasmic reticulum can be visualized as masses of material staining with basic dyes. The basophilia of the RER in H&E staining is due to the presence of negatively charged rRNA in the ribosomes attached to the cisternae.

Μετάφραση: Στο οπτικό μικροσκόπιο, το αδρό ενδοπλασματικό δίκτυο μπορεί να απεικονιστεί ως μάζες υλικού που χρωματίζονται με βασικές χρωστικές. Η βασεοφιλία του RER στη χρώση H&E οφείλεται στην παρουσία αρνητικά φορτισμένου rRNA στα ριβοσώματα που είναι προσαρτημένα στις δεξαμενές.

https://medcell.org/histology/cell_lab/rough_endoplasmic_reticulum.php

Γ) https://rsscience.com/endoplasmic-reticulum/

Επομένως, είναι επιστημονικά ορθή η απάντηση δ) στο ερώτημα Α1 στο μάθημα της βιολογίας των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων.

Καθώς οι Πανελλήνιες Εξετάσεις αποτελούν τον πιο κρίσιμο σταθμό για χιλιάδες μαθητές, είναι ζωτικής σημασίας οι αποφάσεις σας να βασίζονται σε επιστημονικά και παιδαγωγικά κριτήρια, με ισότιμη μεταχείριση όλων. Η αποδοχή της απάντησης δ) στο Α1 θα διορθώσει μια υπαρκτή αδικία και θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη μας σε μια διαδικασία που οφείλει να είναι αντικειμενική και αξιοκρατική. Ελπίζουμε ειλικρινά πως η Επιτροπή θα επιδείξει την ίδια ευαισθησία που έδειξε στο Δ5 και για το Α1, ώστε να μην μείνει καμία πλευρά αδικημένη.

Με εκτίμηση,

Υποψήφια Πανελληνίων

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλήνιες 2025: Εδώ θα δείτε τα αποτελέσματα σας - Άνοιξε η πλατφόρμα SMS

Μηχανογραφικό 2025: Σπουδές με χαμηλή βάση και υψηλές προοπτικές — Οι κρυφές ευκαιρίες στα ΑΕΙ

Πανελλαδικές 2025: Τι φανερώνουν οι πρώτες ενδείξεις για την πορεία των βάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τραυματισμένο παιδί στη βομβαρδισμένη Γάζα
ΟΗΕ: Ρεκόρ βίας κατά παιδιών σε εμπόλεμες ζώνες - «Δεν υπάρχει πια επιστροφή»
Ετήσια Έκθεση ΟΗΕ: Η Γάζα στην κορυφή της ντροπής – Τα δάκρυα χιλιάδων παιδιών που μεγάλωσαν με ήχους πολέμου αντί για παιδικά γέλια
ΟΗΕ: Ρεκόρ βίας κατά παιδιών σε εμπόλεμες ζώνες - «Δεν υπάρχει πια επιστροφή»
β ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης Αγωνιστική Παρέμβαση
ΑΣΕ προς την ΟΛΜΕ: «Καλύψτε το κόστος των προσφυγών για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων»
Αιχμές κατά της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας για «συνειδητή υπονόμευση» – Ζητείται πλήρης πολιτική, οργανωτική και οικονομική στήριξη από την...
ΑΣΕ προς την ΟΛΜΕ: «Καλύψτε το κόστος των προσφυγών για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων»
σοφια
Σοφία Ζαχαράκη: Ενίσχυση του ΕΚΠΑ με 2,8 εκατ. ευρώ για υποδομές και ερευνητικό εξοπλισμό
Επένδυση στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Σημαντική χρηματοδότηση για τη βελτίωση των υποδομών του ΕΚΠΑ
Σοφία Ζαχαράκη: Ενίσχυση του ΕΚΠΑ με 2,8 εκατ. ευρώ για υποδομές και ερευνητικό εξοπλισμό