Έντονος προβληματισμός έχει προκύψει στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας σχετικά με τη διατύπωση των φετινών θεμάτων στο μάθημα της Βιολογίας Προσανατολισμού, με τους εκπαιδευτικούς να κάνουν λόγο για ασάφεια αλλά και παραβίαση της εξεταστέας ύλης.
Μετά τη δημόσια παρέμβαση για το Δ5 θέμα, που χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως ασαφές, νέα καταγγελία φέρνει στο προσκήνιο σοβαρό ζήτημα με το θέμα Α2 των φετινών Πανελλαδικών. Συγκεκριμένα, πολλοί Βιολόγοι εντοπίζουν ότι ζητήθηκε από τους μαθητές να ξεχωρίσουν τα νουκλεοτίδια στηριζόμενοι σε πληροφορία που δεν υπήρχε στο κυρίως κείμενο, αλλά σε εικόνα.
«Η διαφοροποίηση, η οποία οφείλεται στη διαφορετική σύσταση της ριβόζης και της δεοξυριβόζης, αναφέρεται μόνο σε εικόνα και όχι στο κείμενο», σημειώνουν χαρακτηριστικά σε επικοινωνία τους στο alfavita.gr.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι, σύμφωνα με τις επίσημες οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας, οι εικόνες θεωρούνται εκτός ύλης. Επομένως, οι μαθητές κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερώτημα που βασίζεται σε πληροφορία εκτός εξεταστέας ύλης.
«Είναι κρίμα, τη φετινή χρονιά που είχε τόσο δύσκολα θέματα, τα παιδιά να έχουν να παλέψουν και με την ασάφεια των θεμάτων, αλλά και με το ότι τους δόθηκε κάτι που ήταν εκτός ύλης», αναφέρουν Βιολόγοι.
Το ζήτημα που αναδεικνύει έρχεται να προστεθεί σε ένα γενικότερο κλίμα απογοήτευσης και ανησυχίας που επικρατεί μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων του μαθήματος, καθώς όλο και περισσότερες φωνές από τον χώρο της εκπαίδευσης θέτουν ζήτημα ποιότητας, σαφήνειας και εγκυρότητας των θεμάτων.
Η επισήμανση αυτή εγείρει εύλογα ερωτήματα για το αν τηρήθηκε η αρχή της ισονομίας μεταξύ των υποψηφίων και κατά πόσο ήταν σε θέση όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως τρόπου διδασκαλίας ή πρόσβασης σε πρόσθετο υλικό, να ανταποκριθούν στο συγκεκριμένο ερώτημα.
Παράλληλη, η εκπαιδευτικός απευθύνει αίτημα στους αρμόδιους φορείς του ΥΠΑΙΘ και της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων να εξετάσουν προσεκτικά τις επισημάνσεις των ειδικών και των εκπαιδευτικών, και να υπάρξει επίσημη απάντηση για τη νομιμότητα και την εγκυρότητα του θέματος Α2.