ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΕΜΑΤΑ
Το ερώτημα είναι σαφές: Ποιον εξυπηρετούν αυτά τα εξεταστικά θέματα;

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά και ανησυχητικά στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Το 2024, το 72,94% των υποψηφίων στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας & Πληροφορικής) έγραψαν κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά Προσανατολισμού.

Η Φυσική ακολουθεί με ποσοστό 63,01%, ενώ το 2023 και το 2022 τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονταν επίσης σε υψηλά επίπεδα αποτυχίας.

Ενδεικτικά:

  • Μαθηματικά Ο.Π. (4ο πεδίο): 2024: 72,94% | 2023: 70,04% | 2022: 73,56%

  • Φυσική Ο.Π.: 2024: 63,01% | 2023: 52,45% | 2022: 49,84%

Τα πρώτα στοιχεία από τα βαθμολογικά κέντρα και κυρίως οι εκτιμήσεις των βαθμολογητών, είναι ότι φέτος στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο (Οικονομίας & Πληροφορικής) τα γραπτά των Μαθηματικών κάτω από τη βάση θα είναι περίπου 75%.

Παράλληλα τα γραπτά της Φυσικής των υποψηφίων του 2ου και 3ου Επιστημονικού πεδίου που θα βρεθούν φέτος κάτω από τη βάση θα είναι κατά μέσο όρο (σύνολο γραπτών υποψηφίων 2ου και 3ου Επιστημονικού Πεδίου) κοντά στο 45 - 50%

Τίθενται ερωτήματα

Πού ακριβώς θα συναντήσουν οι φοιτητές αυτών των Τμημάτων, όπως τα Οικονομικά, η Πληροφορική, η Διοίκηση Επιχειρήσεων, τη γνώση του υπολογισμού ενός ορίου μέσω του ορισμού, της απόδειξης ότι μια συνάρτηση είναι σταθερή, ή της μελέτης συνέχειας με ακραία αυστηρότητα;

Τα περισσότερα Τμήματα του 4ου Πεδίου στηρίζονται:

  • Σε μαθηματικά εργαλειακού χαρακτήρα

  • Στη χρήση στατιστικής, γραμμικής άλγεβρας, και πρακτικής ανάλυσης δεδομένων

  • Σε προγραμματισμό και λογισμικά περιβάλλοντα (όπως Python, R, Excel)

Η προβληματική σύνδεση των θεμάτων των Πανελλαδικών με τις πραγματικές απαιτήσεις των σπουδών μοιάζει με τεχνητό φράγμα που φιλτράρει με μαθηματικά υψηλού επιπέδου χωρίς ακαδημαϊκή ανάγκη.

Όταν η αποτυχία δεν έχει ακαδημαϊκό νόημα

Η τάση αυτή φέρνει σημαντικές συνέπειες:

  • Ματαίωση προσπαθειών: Χιλιάδες μαθητές που έχουν μοχθήσει σκληρά, ακόμη και σε φροντιστηριακά περιβάλλοντα, βλέπουν κόπο ετών να «εξαϋλώνεται» από θέματα που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο των μελλοντικών σπουδών τους.

  • Κοινωνικός αποκλεισμός: Υποψήφιοι με οικονομικές δυσκολίες που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στο «παιχνίδι» των φροντιστηρίων μένουν εκτός.

  • Εκτροπή από τον σκοπό της αξιολόγησης: Τα Μαθηματικά και η Φυσική, αντί να αξιολογούν επάρκεια, λειτουργούν ως μέσο αποκλεισμού.

Το ερώτημα είναι σαφές: Ποιον εξυπηρετούν αυτά τα εξεταστικά θέματα;

Σίγουρα όχι τον μαθητή, ούτε το Πανεπιστήμιο, ούτε την κοινωνία

Εάν το ζητούμενο είναι να διασφαλιστεί ότι οι εισακτέοι έχουν ένα βασικό επίπεδο μαθηματικής σκέψης, γιατί να μην προσαρμοστεί η εξεταστέα ύλη στα Μαθηματικά Α' και Β' Λυκείου ή της Γ' ΕΠΑΛ, που καλύπτουν επαρκώς τις ανάγκες των οικονομικών και τεχνολογικών σπουδών;

 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Εκτίμηση για πανωλεθρία στα Μαθηματικά - Εκτίμηση για 3 στους 4 υποψήφιους κάτω από τη βάση!

Αναστάτωση με το θέμα Δ5 της Βιολογίας - Η ΟΕΦΕ ζητά από την ΚΕΕ να θεωρηθούν και οι δυο απαντήσεις σωστές

Τα θέματα και οι λύσεις των Πανελληνίων εξετάσεων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

symboylio-epikrateiaς
Τι θα λάβει υπόψη του το ΣτΕ για την επαναφορά ή όχι του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο
Η κρίσιμη ερμηνεία της ευρωπαϊκής οδηγίας και η σύγκριση με το εργατικό δίκαιο θα καθορίσουν αν θα επανέλθουν τα δώρα στους δημοσίους υπαλλήλους, με...
Τι θα λάβει υπόψη του το ΣτΕ για την επαναφορά ή όχι του 13ου-14ου μισθού στο Δημόσιο
Aircondition
Ανακαλούνται 1,7 εκατ. κλιματιστικά Midea – Κίνδυνος από ανάπτυξη επικίνδυνων βακτηρίων και μούχλας
Η Midea ανακαλεί 1,7 εκατ. κλιματιστικά λόγω κινδύνου για την υγεία από συσσώρευση μούχλας – Ποια μοντέλα επηρεάζονται, τι πρέπει να κάνουν οι...
Ανακαλούνται 1,7 εκατ. κλιματιστικά Midea – Κίνδυνος από ανάπτυξη επικίνδυνων βακτηρίων και μούχλας
mitsotakis
Μητσοτάκης: Νέες παρεμβάσεις σε Πανεπιστήμια και σχολεία - Έμφαση στην αξιολόγηση
Από τη θωράκιση των ΑΕΙ απέναντι στη βία έως την εκτεταμένη ανακαίνιση σχολείων και τη νομοθεσία για τις παραβατικές συμπεριφορές
Μητσοτάκης: Νέες παρεμβάσεις σε Πανεπιστήμια και σχολεία - Έμφαση στην αξιολόγηση
kyriakosmitsotakis
Κυριάκος Μητσοτάκης: Για να αλλάξει πραγματικά το Δημόσιο, χρειάζεται μέτρηση, αξιολόγηση και συνέπεια.
Κυριάκος Μητσοτάκης-υπάλληλoι δημοσίου: Λιγότερο από 1 στους 10 αξιολογήθηκαν ως υψηλής απόδοσης
Κυριάκος Μητσοτάκης: Για να αλλάξει πραγματικά το Δημόσιο, χρειάζεται μέτρηση, αξιολόγηση και συνέπεια.