Το άγχος μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να θυμηθούν διάφορα πράγματα, είναι το εύρημα μελέτης του Πανεπιστημίου του Waterloo. Η μελέτη στην οποία συμμετείχαν 80 προπτυχιακοί/ές σπουδαστές/άστριες βρήκε ότι διαχειρίσιμα επίπεδα άγχους, στην πραγματικότητα, βοήθησαν τους ανθρώπους στο να μπορούν να ανακαλέσουν τις λεπτομέρειες των γεγονότων. Βρίσκει επίσης ότι όταν τα επίπεδα άγχους ανέβηκαν πολύ ψηλά ή κατέβηκαν πολύ χαμηλά στο φόβο, μπορούσαν να οδηγήσουν στο χρωματισμό των αναμνήσεων όπου οι άνθρωποι αρχίζουν να συνδέουν αρνητικά στοιχεία ενός βιώματος με αρνητικό πλαίσιο.
«Οι άνθρωποι με υψηλό άγχος πρέπει να είναι προσεκτικοί», αναφέρει η Myra Fernandes, μια εκ των συγγραφέων, καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Waterloo. «Σε κάποιο βαθμό, υπάρχει ένα βέλτιστο επίπεδο άγχους που πρόκειται να ωφελήσει τη μνήμη σας, όμως γνωρίζουμε από άλλη έρευνα ότι υψηλά επίπεδα άγχους μπορούν να κάνουν τους ανθρώπους να φτάσουν σε ένα κρίσιμο σημείο, το οποίο επηρεάζει τις μνήμες και τις αποδόσεις τους».
Η μελέτη αναφέρεται σε 80 άτομα προπτυχιακούς/ές σπουδαστές/άστριες από το Πανεπιστήμιο [οι σπουδάστριες ήταν 64] που ολοκλήρωσαν το πείραμα. Τα μισά από τα συμμετέχοντα άτομα ορίστηκαν τυχαία από μια ενημερωμένη σε βάθος για την κωδικοποίηση των στοιχείων της έρευνας ομάδα, ενώ τα άλλα μισά ορίστηκαν από μια επιφανειακά ενημερωμένη για τα στοιχεία της έρευνας ομάδα. Όλα τα άτομα που συμμετείχαν συμπλήρωσαν την Κλίμακα Κατάθλιψης Στρες και Άγχους (Depression Anxiety Stress Scales ή DASS).
Ανακαλύφθηκε ότι άτομα με υψηλό άγχος έδειχναν μια αυξημένη ευαισθησία σε επιρροές του συναισθηματικού πλαισίου στη μνήμη τους, με την ουδέτερη πληροφορία να αλλοιώνεται ή να χρωματίζεται με το συναίσθημα με το οποίο ήταν συνδεδεμένη κατά τη διάρκεια της κωδικοποίησης. «Σκεφτόμενοι σχετικά συναισθηματικά γεγονότα ή σκεφτόμενοι σχετικά αρνητικά γεγονότα αυτό μπορεί να σας θέσει σε μια αρνητική στάση που μπορεί να σας πολώσει ή να αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβάνεστε το περιβάλλον», αναφέρει ο Christopher Lee, υποψήφιος διδάκτορας στο Waterloo. Κάτι που για τον δεύτερο συγγραφέα της μελέτης θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό να είναι σε συνειδητή γνώση του γενικού κοινού.
Η Fernandes επίσης αναφέρει ότι για τους/τις εκπαιδευτικούς, είναι σημαντικό να έχουν στο νου τους ότι θα μπορούσαν να υπάρχουν ατομικοί παράγοντες που επηρεάζουν την απομνημόνευση του υλικού που έχουν διδάξει και ότι η ελάφρυνση το κλίματος όταν διδάσκουν θα μπορούσε να είναι ευεργετικό.
Πηγή: University of Waterloo μέσω egno.gr
Περισσότερα στη δημοσίευση (ελεύθερη πρόσβαση): Emotional Encoding Context Leads to Memory Bias in Individuals with High Anxiety. Brain Sciences.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη