Η στάθμευση σε δρόμο με κλίση αποτελεί μια από τις πιο αγχωτικές στιγμές για πολλούς οδηγούς, ειδικά όταν το όχημα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο. Ο συνδυασμός κλίσης, περιορισμένου χώρου και άπειρης εμπειρίας οδηγεί σε αμηχανία και νευρικότητα, αλλά η σωστή προσέγγιση μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχημάτων.
Η πρώτη αντίδραση: Ψυχραιμία και συγκέντρωση
Όταν ο οδηγός βρίσκει τελικά ένα διαθέσιμο χώρο στάθμευσης, η ανακούφιση είναι μεγάλη. Ωστόσο, αν ο δρόμος έχει έντονη κλίση, το πρώτο βήμα είναι να διατηρήσει την ψυχραιμία. Ο πανικός αποτελεί τον χειρότερο σύμμαχο, καθώς οδηγεί σε λανθασμένες κινήσεις και αυξημένο κίνδυνο για ζημιές στα παρακείμενα οχήματα.
Ταχύτητα ή «νεκρά» στο κιβώτιο;
Μετά τη στάθμευση, προκύπτει το δίλημμα: «ταχύτητα ή νεκρά»; Η απάντηση εξαρτάται από την κλίση:
Αν η μούρη του αυτοκινήτου κοιτάζει ανηφόρα, επιλέγεται η 1η ταχύτητα, ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί ως δεύτερο φρένο σε περίπτωση που το χειρόφρενο υποχωρήσει.
Αν πρόκειται για κατηφόρα, η όπισθεν παρέχει αντίστοιχη ασφάλεια.
Η επιλογή σχέσης δεν προκαλεί φθορά στο κιβώτιο και αποτελεί ασφαλή πρακτική για κάθε χειροκίνητο όχημα.
Η «παγίδα» που πρέπει να αποφευχθεί
Η μοναδική προσοχή που απαιτείται αφορά το ενδεχόμενο να ξεχάσει ο οδηγός ότι έχει επιλεχθεί σχέση κατά την εκκίνηση. Σε αυτή την περίπτωση, όταν γυριστεί η μίζα, το όχημα μπορεί να κινηθεί ξαφνικά και να προκαλέσει σύγκρουση με άλλα αυτοκίνητα.
Γι’ αυτό, η συγκέντρωση πίσω από το τιμόνι είναι απαραίτητη, αποβάλλοντας κάθε περισπασμό που μπορεί να επηρεάσει την ασφαλή εκκίνηση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/9
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ