Thumbnail
Τι αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας για τις δράσεις και την εξέλιξη του προγράμματος

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» εφαρμόζεται στο σύνολο των Επαγγελματικών Λυκείων της χώρας και περιλαμβάνει τις παρακάτω δράσεις:

- Εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑ.Λ. στα μαθήματα «Νέα Ελληνικά» και «Μαθηματικά», η οποία πραγματοποιείται εντός του ωρολόγιου προγράμματος με τη μορφή της συνδιδασκαλίας από δύο εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα στον χώρο της τάξης και έχει ως στόχο την ενίσχυση του γλωσσικού και αριθμητικού τους γραμματισμού.

- Στελέχωση των ΕΠΑ.Λ. με ψυχολόγους, οι οποίοι θα στηρίξουν ψυχοκοινωνικά τους μαθητές και θα οργανώσουν τη δικτύωση των σχολείων με υποστηρικτικές δομές ψυχοκοινωνικής υγείας της περιοχής τους.

- Ενεργοποίηση του θεσμού του «Συμβούλου Καθηγητή» για βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των μαθητών και του κλίματος στην σχολική κοινότητα.

Δημιουργία «Σχεδίων Δράσης», χρηματοδοτούμενων «project» που προωθούν την καινοτομία και τη δημιουργικότητα στα σχολεία και προβάλλουν τις επιστήμες, την τεχνολογία και τον πολιτισμό.

- Εξοπλισμό των ΕΠΑ.Λ. με υποδομές τηλεδιάσκεψης, ώστε να δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ των σχολείων σε κοινές δράσεις.

- Δικτύωση των σχολείων μέσα από πλατφόρμες επικοινωνίας, οι οποίες επιτρέπουν την επικοινωνία των σχολείων μεταξύ τους αλλά και των σχολείων με υποστηρικτικές δομές της περιοχής τους. - Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εναλλακτική ενισχυτική διδασκαλία και των ψυχολόγων από ειδικά εκπαιδευμένους επιμορφωτές.

Το πρόγραμμα «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.» εφαρμόστηκε πιλοτικά τη σχολική χρονιά 2017-18 σε εννέα (9) Επαγγελματικά Λύκεια, αξιοποιώντας εμπειρίες και πρακτικές που ήδη εφάρμοζε η εκπαιδευτική κοινότητα σε σχολικές μονάδες. Από το σχολικό έτος 2018-19 το πρόγραμμα επεκτάθηκε και στα 400 ΕΠΑΛ της χώρας. Επισημαίνεται ότι το πρόγραμμα είναι συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ και έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για 4 χρόνια.

Κάνοντας ένα μικρό απολογισμό των μέχρι τώρα δράσεων για την επέκταση του προγράμματος, τα αποτελέσματα είναι ήδη σημαντικά:

1. Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με εκδήλωση παρουσίασης-αποτίμησης της πιλοτικής φάσης του προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς των 9 σχολείων και την επιστημονική επιτροπή, στις 04/09/2018 στο Υπουργείο Παιδείας.

2. Ολοκληρώθηκε το θεσμικό πλαίσιο (Διατάξεις Νόμων και Υπουργικές Αποφάσεις) το οποίο ρυθμίζει το συντονισμό και την ανάπτυξη του προγράμματος, τη δημιουργία Επιτροπών και Ομάδων (Συντονιστική Επιτροπή Έργου, Ομάδα Εμπειρογνωμόνων, Ομάδα Συντονιστών από τα σχολεία που συμμετείχαν στην πιλοτική φάση, υπεύθυνοι ΜΝΑΕ στα ΠΕΚΕΣ). Υπογράφηκε σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του ΥΠΠΕΘ και του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων για την υποστήριξη – εποπτεία των ψυχολόγων και δημοσιεύτηκε η σχετική Υπουργική Απόφαση.

3. Με ευθύνη της Συντονιστικής Επιτροπής Έργου, που συστάθηκε τον Οκτώβριο του 2018, πραγματοποιήθηκαν 8 ενημερωτικές συναντήσεις για τους διευθυντές των ΕΠΑ.Λ. και των Εργαστηριακών Κέντρων σχετικά με το σύνολο των δράσεων του προγράμματος [Αθήνα (2 συναντήσεις), Τρίπολη, Ηράκλειο, Λάρισα, Κομοτηνή, Πάτρα, Ιωάννινα]. Με τον τρόπο αυτό ενημερώθηκαν οι διευθυντές του συνόλου των σχολικών μονάδων της χώρας.

. Ορίστηκαν υπεύθυνοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου για το πρόγραμμα στα 24 ΠΕΚΕΣ της χώρας, οι οποίοι ενημερώθηκαν για τις δράσεις του προγράμματος σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Επίσης, ορίστηκαν διοικητικοί υπεύθυνοι στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

5. Για τις ανάγκες της ψυχοκοινωνικής στήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προσλήφθηκαν 222 αναπληρωτές/τριες ψυχολόγοι. Πραγματοποιήθηκαν 4 ενημερωτικές συναντήσεις με τους ψυχολόγους που προσλήφθηκαν στα ΕΠΑΛ, από τους ψυχολόγους της ομάδας εμπειρογνωμόνων του προγράμματος.

6. Για τις ανάγκες της εναλλακτικής ενισχυτικής διδασκαλίας στα «Νέα Ελληνικά» και στα «Μαθηματικά» προσλήφθηκαν 437 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί.

7. Ολοκληρώθηκε η υποβολή σχεδίων δράσης από τα ΕΠΑΛ στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας “ΝΟΗΣΙΣ”, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε κάθε προσδοκία για την πρώτη φορά εφαρμογής και ανήλθε σε 306 σχέδια δράσης στο σύνολο των 400 ΕΠΑΛ της χώρας. Σημειώνουμε ότι το «Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας “ΝΟΗΣΙΣ”» είναι εποπτευόμενος φορέας του ΥΠΠΕΘ και έχει οριστεί ως δικαιούχος της Πράξης με αντικείμενο την υλοποίηση Σχεδίων Δράσης και καλών πρακτικών που υποβάλλονται από το σύνολο των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) της χώρας. Για τον σκοπό αυτό το “ΝΟΗΣΙΣ” λαμβάνει οδηγίες και κατευθύνσεις από την αρμόδια Διεύθυνση Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ε.Θ., που αποτελεί και το φορέα λειτουργίας της Πράξης (https://mnae.noesis.edu.gr/).

Δείτε το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδί
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
«Την ίδια στιγμή, οι γονείς είτε αποφεύγουν να μιλήσουν ανοιχτά για το θέμα της σεξουαλικότητας είτε αδυνατούν να παρέχουν σωστή ενημέρωση και...
Γιατί βιάζονται να μεγαλώσουν;
polixrwma stilo
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ
«Όταν οι συλλογικές Διαδικασίες δεν γίνονται σεβαστές, τα αποτελέσματα είναι τραγικά», καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί
Εκπαιδευτικοί Λάρισας: Σοβαρές καταγγελίες για αυταρχική διοίκηση στο 7ο ΕΠΑΛ