Την αντίθεσή του εκφράζει ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΓΕΛ Μύρινας Λήμνου στην Τράπεζα Θεμάτων αλλά και στην επιλογή του υπουργείου Παιδείας να αυξήσει την ύλη σε μαθήματα κατεύθυνσης αντί να τη μειώσει για να αντισταθμίσει τις ελλείψεις εκπαιδευτικών αλλά και τις δυσκολίες που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τα σχολεία λόγω της πανδημίας.
Σαν να μην έφτανε αυτό το υπουργείο επέλεξε μόλις 1,5 μήνα πριν κλείσουν τα σχολεία να προσθέσει σε ορισμένα μαθήματα τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων. Οι καθηγητές καταγγέλλουν ότι με τις επιλογές του το υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση «οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση» και «δημιουργεί επιπλέον δυσκολίες και εμπόδια στους μαθητές».
Όπως σημειώνει ο Σύλλογος Διδασκόντων: «Ειδικά στα μαθήματα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) που εξετάζονται με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, ο όγκος της εξεταστέας ύλης είναι τεράστιος σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας, ώστε είναι αδύνατο να διδαχθεί αποτελεσματικά και με πληρότητα η συγκεκριμένη ύλη. Μάλιστα, οι οδηγίες που δόθηκαν προφορικά ήταν για γρήγορη και επιφανειακή προσέγγιση της ύλης χωρίς μεγάλο αριθμό ασκήσεων! Ωστόσο πολλά θέματα της Τράπεζας είναι ιδιαίτερα δύσκολα και μακριά από το πνεύμα του Σχολικού Βιβλίου. Παρόμοια είναι η εικόνα στο μάθημα της Ιστορίας, των Μαθηματικών και της Βιολογίας που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων, αλλά και στα Αρχαία, τα Λατινικά, τη Χημεία κ.ά. μαθήματα Γ’ Λυκείου, που εξετάζονται πανελλαδικώς!»
Ολόκληρη η ανακοίνωση
«Οι μαθητές μας, μετά από 1,5 χρόνο εγκλεισμού και τηλεκπαίδευσης με αποτελέσματα επιβαρυντικά για την ψυχοσυναισθηματική τους κατάσταση, αλλά και φοβερά μαθησιακά και γνωστικά κενά, επέστρεψαν τη φετινή σχολική χρονιά στα σχολεία. Η εκπαιδευτική πραγματικότητα που αντιμετώπισαν δεν ήταν καθόλου φυσιολογική, δεν είχαμε μια «κανονική» σχολική χρονιά. Αντίθετα, προστέθηκε επιπλέον ύλη σε ορισμένα μαθήματα και είχαμε ελλείψεις εκπαιδευτικών και δεκάδες κενά, αρκετά από τα οποία παραμένουν μέχρι σήμερα. Ταυτόχρονα αυτή τη χρονιά, λόγω της έκρηξης της πανδημίας, δημιουργήθηκαν πολλά μαθησιακά κενά, επειδή σημειώθηκαν πολυήμερες απουσίες εκπαιδευτικών αλλά και μαθητών, είτε λόγω νόσησης των ιδίων και των οικογενειών τους, είτε λόγω ιχνηλάτησης κρουσμάτων με rapid test!
Παρά τις ειδικές συνθήκες, το Υπουργείο Παιδείας δεν αντιλαμβάνεται τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών/τριων, βρίσκεται σε απόσταση από την εκπαιδευτική πραγματικότητα. Επιβάλλει το καθεστώς της Τράπεζας Θεμάτων για τους μαθητές Λυκείου, που θα δώσουν για πρώτη φορά εξετάσεις (προαγωγικές/απολυτήριες) μετά από δύο χρόνια. Παράλληλα, το Υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά το ενδεχόμενο μείωσης της ύλης γι’ αυτή την πολύπαθη χρονιά. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυξήθηκε η ύλη μαθημάτων κατεύθυνσης, ενώ σε ορισμένα μαθήματα τα πρώτα θέματα της Τράπεζας Θεμάτων, προστέθηκαν μόλις πριν λίγες ημέρες, δηλαδή, 1,5 μήνα πριν κλείσουν τα σχολεία.
Ειδικά στα μαθήματα των φυσικών επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) που εξετάζονται με θέματα από την Τράπεζα Θεμάτων, ο όγκος της εξεταστέας ύλης είναι τεράστιος σε σχέση με τις ώρες διδασκαλίας, ώστε είναι αδύνατο να διδαχθεί αποτελεσματικά και με πληρότητα η συγκεκριμένη ύλη. Μάλιστα, οι οδηγίες που δόθηκαν προφορικά ήταν για γρήγορη και επιφανειακή προσέγγιση της ύλης χωρίς μεγάλο αριθμό ασκήσεων! Ωστόσο πολλά θέματα της Τράπεζας είναι ιδιαίτερα δύσκολα και μακριά από το πνεύμα του Σχολικού Βιβλίου. Παρόμοια είναι η εικόνα στο μάθημα της Ιστορίας, των Μαθηματικών και της Βιολογίας που εξετάζονται με Τράπεζα Θεμάτων, αλλά και στα Αρχαία, τα Λατινικά, τη Χημεία κ.ά. μαθήματα Γ’ Λυκείου, που εξετάζονται πανελλαδικώς!
Εμείς, οι καθηγητές και οι καθηγήτριες δίνουμε καθημερινά μάχη για να ολοκληρώσουμε την ύλη, έως το τέλος της σχολικής χρονιάς, διαδικασία αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους, κυρίως, όμως, για τους μαθητές μας και τις οικογένειές τους, που αισθάνονται ακόμα μεγαλύτερη πίεση να ανταποκριθούν στις εξετάσεις. Ο γ.γ. του Υπουργείου κ. Κόπτσης, με την τελευταία εγκύκλιο που έστειλε στα Λύκεια της χώρας, μετέτρεψε σε κυρίαρχο ζητούμενο το κυνήγι της ύλης, αδιαφορώντας αν οι μαθητές την έχουν κατανοήσει και αφομοιώσει. Με κυνικό τρόπο μάς ζητούν να απεμπολήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο, να κλείσουμε τα μάτια μας στα μαθησιακά κενά και την κακή ψυχολογία των μαθητών, που δεν μπορούν να διαχειριστούν τις απαιτήσεις της εξεταστικής διαδικασίας.
Το Υπουργείο Παιδείας με την επιμονή του να εφαρμόσει την Τράπεζα Θεμάτων, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής - που πέρυσι απέκλεισε περίπου 40.000 μαθητές από τα ΑΕΙ - οξύνει τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση. Δημιουργεί επιπλέον δυσκολίες και εμπόδια στους μαθητές μας, ιδιαίτερα σε αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα για επιπλέον υποστήριξη από τις οικογένειες τους. Γιγαντώνει τις ανισότητες ειδικά για τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, που επιπλέον δοκιμάζονται αυτή την περίοδο από την ακρίβεια, με συνέπεια την αύξηση της σχολικής αποτυχίας, που αναπόφευκτα θα οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου. Την ίδια στιγμή, το Υπουργείο έρχεται να αξιολογήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την σχολική διαρροή(!), καθιστώντας ως υπεύθυνους τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς!
Με το κείμενο αυτό που φέρει τις υπογραφές μας ως Σύλλογος Διδασκόντων του ΓΕΛ Μύρινας ζητάμε τη μείωση της ύλης των πανελλαδικών μαθημάτων Γ’ Λυκείου και των μαθημάτων Α’ και Β’ Τάξεων που εξετάζονται γραπτώς, καθώς και τη μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη