Δημόσια εκπαίδευση
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και τη δραστική μείωση της εξεταστέας ύλης στο Λύκειο

Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων «πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, σύμφωνα με την Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η Τράπεζα Θεμάτων ακυρώνει τον εκπαιδευτικό ως παιδαγωγό, καταδικάζει στην απόρριψη τους πιο αδύνατους μορφωτικά και ανίσχυρους οικονομικά μαθητές και μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο.

Στη συνέχεια, αναφέρουν κι άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν την τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθητές όπως ότι χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω κρουσμάτων του κορονοϊού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, υπήρξαν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν καθυστερημένα ή δεν αναπληρώθηκαν, ενώ το ΙΕΠ όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα μια ύλη που δεν βγαίνει.

Επίσης, τονίζουν ότι «η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων σε αυτές τις συνθήκες δείχνει μόνο  την  αναλγησία και τον κυνισμό του Υπουργείου Παιδείας  που, προκειμένου να υλοποιήσει τις ιδεολογικές του εμμονές, δε διστάζει να πλήξει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να στραφεί για ακόμη μια φορά ενάντια στο δημόσιο σχολείο».

Τέλος, ζητούν την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και τη δραστική μείωση της εξεταστέας ύλης στο Λύκειο.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας για την Τράπεζα Θεμάτων:

Τη φετινή χρονιά , οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εισήλθαν σε μία κατ’ επίφαση κανονικότητα, όσον αφορά τη σχολική λειτουργία, μετά από ενάμιση χρόνο τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού, που είχε τραγικές συνέπειες, τόσο στην καθαρά εκπαιδευτική και γνωστική διαδικασία, όσο και στον ψυχισμό τους. Σε αυτό το πλαίσιο το ΥΠΑΙΘ  επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων η οποία:

  • «Πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, περιορίζοντας δραστικά τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει την εξέταση των μαθητών του στη βάση του επιπέδου της κάθε τάξης, των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου, της περιοχής κλπ.
  • Ακυρώνει τον εκπαιδευτικό ως παιδαγωγό, δάσκαλο και επιστήμονα, μετατρέποντάς τον σε απλό αγωγό μεταφοράς θεμάτων.
  • Καταδικάζει στην απόρριψη τους πιο αδύνατους μορφωτικά και ανίσχυρους οικονομικά μαθητές.
  • Καταργεί τη διδασκαλία ως διαδικασία μάθησης, που έχει ως αφετηρία της την κάλυψη των συγκεκριμένων αδυναμιών κάθε τμήματος, επιβάλλοντας ένα τυποποιημένο μοντέλο διδασκαλίας.
  • Μετατρέπει το σχολείο από ζωντανό χώρο μάθησης, αφύπνισης και προβληματισμού σε εξεταστικό κέντρο και οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια, υποβάλλοντας τους γονείς σε ανάλογες δαπάνες.
  • Στοχεύει τελικά στην κατηγοριοποίηση σχολείων κι εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα κατά την τρέχουσα χρονιά, επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες:

  • Τα συνεχή κρούσματα κορωνοϊού σε εκπαιδευτικούς  και μαθητές, εξαιτίας των  ανύπαρκτων  μέτρων,   είχαν ως αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες και να αναστατώνεται συνεχώς η λειτουργία των σχολείων, μετατρέποντάς τα  σε «διαγνωστικά κέντρα covid 19» και υπηρεσίες ιχνηλάτησης.    
  • Υπήρξαν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν   καθυστερημένα ή και δεν αναπληρώθηκαν, προκαλώντας σοβαρότατες αρρυθμίες στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
  • Είναι τεράστια τα γνωστικά και μαθησιακά κενά των μαθητών, λόγω της τηλεκπαίδευσης, που δυσκολεύουν την αφομοίωση της ύλης.   
  • Το ΙΕΠ όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα  ΜΙΑ ΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕ ΒΓΑΙΝΕΙ  ούτε σε κανονικές χρονιές και που είναι ασύμβατη με τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών στην Α΄ και Β΄ Λυκείου.

Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων σε αυτές τις συνθήκες δείχνει μόνο  την  αναλγησία και τον κυνισμό του Υπουργείου Παιδείας  που, προκειμένου να υλοποιήσει τις ιδεολογικές του εμμονές, δε διστάζει να πλήξει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να στραφεί για ακόμη μια φορά ενάντια στο δημόσιο σχολείο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ

ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;