Δημόσια εκπαίδευση
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και τη δραστική μείωση της εξεταστέας ύλης στο Λύκειο

Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων «πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, σύμφωνα με την Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας.

Οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι η Τράπεζα Θεμάτων ακυρώνει τον εκπαιδευτικό ως παιδαγωγό, καταδικάζει στην απόρριψη τους πιο αδύνατους μορφωτικά και ανίσχυρους οικονομικά μαθητές και μετατρέπει το σχολείο σε εξεταστικό κέντρο.

Στη συνέχεια, αναφέρουν κι άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν την τρέχουσα σχολική χρονιά οι μαθητές όπως ότι χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες λόγω κρουσμάτων του κορονοϊού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, υπήρξαν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν καθυστερημένα ή δεν αναπληρώθηκαν, ενώ το ΙΕΠ όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα μια ύλη που δεν βγαίνει.

Επίσης, τονίζουν ότι «η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων σε αυτές τις συνθήκες δείχνει μόνο  την  αναλγησία και τον κυνισμό του Υπουργείου Παιδείας  που, προκειμένου να υλοποιήσει τις ιδεολογικές του εμμονές, δε διστάζει να πλήξει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να στραφεί για ακόμη μια φορά ενάντια στο δημόσιο σχολείο».

Τέλος, ζητούν την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και τη δραστική μείωση της εξεταστέας ύλης στο Λύκειο.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας για την Τράπεζα Θεμάτων:

Τη φετινή χρονιά , οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εισήλθαν σε μία κατ’ επίφαση κανονικότητα, όσον αφορά τη σχολική λειτουργία, μετά από ενάμιση χρόνο τηλεκπαίδευσης και εγκλεισμού, που είχε τραγικές συνέπειες, τόσο στην καθαρά εκπαιδευτική και γνωστική διαδικασία, όσο και στον ψυχισμό τους. Σε αυτό το πλαίσιο το ΥΠΑΙΘ  επιμένει στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων η οποία:

  • «Πανελλαδικοποιεί» τις εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου, περιορίζοντας δραστικά τη δυνατότητα του εκπαιδευτικού να προσαρμόσει την εξέταση των μαθητών του στη βάση του επιπέδου της κάθε τάξης, των ιδιαιτεροτήτων του σχολείου, της περιοχής κλπ.
  • Ακυρώνει τον εκπαιδευτικό ως παιδαγωγό, δάσκαλο και επιστήμονα, μετατρέποντάς τον σε απλό αγωγό μεταφοράς θεμάτων.
  • Καταδικάζει στην απόρριψη τους πιο αδύνατους μορφωτικά και ανίσχυρους οικονομικά μαθητές.
  • Καταργεί τη διδασκαλία ως διαδικασία μάθησης, που έχει ως αφετηρία της την κάλυψη των συγκεκριμένων αδυναμιών κάθε τμήματος, επιβάλλοντας ένα τυποποιημένο μοντέλο διδασκαλίας.
  • Μετατρέπει το σχολείο από ζωντανό χώρο μάθησης, αφύπνισης και προβληματισμού σε εξεταστικό κέντρο και οδηγεί τους μαθητές στα φροντιστήρια, υποβάλλοντας τους γονείς σε ανάλογες δαπάνες.
  • Στοχεύει τελικά στην κατηγοριοποίηση σχολείων κι εκπαιδευτικών.

Ειδικότερα κατά την τρέχουσα χρονιά, επικρατούν ιδιαίτερες συνθήκες:

  • Τα συνεχή κρούσματα κορωνοϊού σε εκπαιδευτικούς  και μαθητές, εξαιτίας των  ανύπαρκτων  μέτρων,   είχαν ως αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες και να αναστατώνεται συνεχώς η λειτουργία των σχολείων, μετατρέποντάς τα  σε «διαγνωστικά κέντρα covid 19» και υπηρεσίες ιχνηλάτησης.    
  • Υπήρξαν χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών που αναπληρώθηκαν   καθυστερημένα ή και δεν αναπληρώθηκαν, προκαλώντας σοβαρότατες αρρυθμίες στην εκπαιδευτική διαδικασία. 
  • Είναι τεράστια τα γνωστικά και μαθησιακά κενά των μαθητών, λόγω της τηλεκπαίδευσης, που δυσκολεύουν την αφομοίωση της ύλης.   
  • Το ΙΕΠ όρισε σε αρκετά γνωστικά αντικείμενα  ΜΙΑ ΥΛΗ ΠΟΥ ΔΕ ΒΓΑΙΝΕΙ  ούτε σε κανονικές χρονιές και που είναι ασύμβατη με τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών στην Α΄ και Β΄ Λυκείου.

Η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων σε αυτές τις συνθήκες δείχνει μόνο  την  αναλγησία και τον κυνισμό του Υπουργείου Παιδείας  που, προκειμένου να υλοποιήσει τις ιδεολογικές του εμμονές, δε διστάζει να πλήξει ανεπανόρθωτα τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και να στραφεί για ακόμη μια φορά ενάντια στο δημόσιο σχολείο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ

ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΕΞΕΤΑΣΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

metafora_mathiton_71118_1006.jpg
Καταγγελία στο alfavita.gr: Χωρίς σχολικά λεωφορεία μαθητές με αναπηρία στη Δραπετσώνα
Κραυγή αγωνίας από το 1ο Ειδικό Δημοτικό Δραπετσώνας - Παιδιά με αναπηρία μένουν εκτός σχολείου λόγω έλλειψης μεταφοράς
Καταγγελία στο alfavita.gr: Χωρίς σχολικά λεωφορεία μαθητές με αναπηρία στη Δραπετσώνα
κροτιδα
Σοκ στην Πάτρα: Κροτίδα εξερράγη μέσα σε σχολείο – Τραυματίστηκε 12χρονος μαθητής
Πανικός την ώρα των μαθημάτων – Άγνωστος πέταξε κροτίδα δίπλα σε αίθουσα Λυκείου, έρευνα από την ΕΛΑΣ
Σοκ στην Πάτρα: Κροτίδα εξερράγη μέσα σε σχολείο – Τραυματίστηκε 12χρονος μαθητής
ποσδεπ
Προκηρύχθηκε το 17ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ για τον Φεβρουάριο 2026
Στο συνέδριο θα συζητηθούν ο απολογισμός πεπραγμένων, ο οικονομικός απολογισμός, το πρόγραμμα δράσης και θα γίνει η εκλογή νέας Διοικούσας Επιτροπής
Προκηρύχθηκε το 17ο Συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ για τον Φεβρουάριο 2026