Εκπαιδευτικοί: «Ανέφικτος ο στόχος εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων»
Απαραίτητη η επανεξέταση της Τράπεζας Θεμάτων και της μείωσης της ύλης, λένε οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Γαλατσίου

Ανέφικτος είναι ο στόχος για την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στην Α’ και Β’ Λυκείου, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς του 1ου ΓΕΛ Γαλατσίου.

Οι εκπαιδευτικοί σε επιστολή τους, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr, υποστηρίζουν ότι δεν αποτελεί λύση για το ζήτημα αυτό η προτεινόμενη από το υπουργείο Παιδείας αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος.

«Η ύλη των μαθημάτων όλων των τάξεων είναι πολύ μεγάλη και βρίσκεται σε αναντιστοιχία τόσο με τον «πραγματικό» σχολικό χρόνο όσο και με τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών» τονίζουν σε άλλο σημείο της επιστολής τους.

Τέλος εκτιμούν ότι «κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση της λειτουργίας της Τράπεζας θεμάτων, αλλά και η μείωση της ύλης των μαθημάτων όλων των τάξεων».

Η επιστολή των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η επιστολή των εκπαιδευτικών του 1ου ΓΕΛ Γαλατσίου:

Αξιότιμοι συνάδελφοι και συναδέλφισσες,  αγαπητοί γονείς και μαθητές - μαθήτριες,

Κατά την έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς - και με την κοινοποίηση στα σχολεία της απόφασης εφαρμογής της Τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου- έγινε ο προγραμματισμός της διδασκαλίας για την έγκαιρη ολοκλήρωση της ύλης των σχετικών μαθημάτων. Παρά ταύτα φαίνεται πως, σε αρκετές περιπτώσεις, πρόκειται για έναν ανέφικτο στόχο.

Και σίγουρα, για το ζήτημα αυτό, δεν αποτελεί λύση η προτεινόμενη από το Υπουργείο αναπροσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος. Η εξοικονόμηση επιπλέον ωρών, που θα διατεθούν για τα εξεταζόμενα μαθήματα, αφενός εξαντλεί τις αντοχές των παιδιών και τα παθητικοποιεί, και αφετέρου ανατρέπει το πρόγραμμα σπουδών του σχολείου και υποβαθμίζει τα μη εξεταζόμενα μαθήματα επιφέροντας ποικίλες ανισότητες.

Για να γίνει κατανοητό αυτό, πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η λειτουργία των σχολείων κατά την τρέχουσα χρονιά δεν είναι απρόσκοπτη. Τα παιδιά έχοντας βιώσει την καραντίνα και την εξ αποστάσεως διδασκαλία έχουν επανέλθει στην τάξη όχι μόνο κουρασμένα σωματικά και ψυχικά, αλλά και με πολλά γνωστικά κενά. Χρειάστηκε λοιπόν μια περίοδος επαναπροσαρμογής τους στη συνθήκη της αίθουσας και της ενεργούς μαθησιακής διαδικασίας γεγονός που δυσχέρανε την πρόσληψη της εκτεταμένης και απαιτητικής ύλης της τάξης τους. Επιπλέον, λόγω της πανδημίας, χάθηκαν και χάνονται πολλές διδακτικές ώρες λόγω του πρωτοκόλλου ανίχνευσης του Covid 19. Πολλοί, μαθητές και εκπαιδευτικοί, νόσησαν ή τέθηκαν σε καραντίνα και αυτό δυσκόλεψε τη διαχείριση της ύλης.

Τέλος, εκτός από τον προβληματισμό μας για την ιδιάζουσα κατάσταση που βιώνουμε την τρέχουσα χρονιά, θέλουμε να καταθέσουμε και έναν ευρύτερο προβληματισμό. Η ύλη των μαθημάτων όλων των τάξεων είναι πολύ μεγάλη και βρίσκεται σε αναντιστοιχία τόσο με τον «πραγματικό» σχολικό χρόνο όσο και με τις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών. Αυτό πιέζει ασφυκτικά, αγχώνει, εντατικοποιεί και αλλοιώνει τον χαρακτήρα του σχολείου μετατρέποντας το Λύκειο σε εξετασιοκεντρικό μηχανισμό. Κυρίως όμως καταργεί τη δυνατότητα υλοποίησης και ευρείας συμμετοχής των μαθητριών και των μαθητών μας σε δράσεις και προγράμματα που εμπλουτίζουν τη σχολική ζωή και καθιστούν το σχολείο πιο ελκυστικό και δημιουργικό για όλους.

Ως παιδαγωγοί και δάσκαλοι, λοιπόν, επιζητούμε συνθήκες στα σχολεία που θα επιτρέπουν την ουσιαστική προσέγγιση της γνώσης και τη βαθιά κατανόησή της. Η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και η πολιτικοποίησή τους, που αποτελούν αναπόσπαστους στόχους της ανθρωπιστικής παιδείας, επιτυγχάνονται σε κλίμα ελευθερίας, αλληλεπίδρασης, και με τη διαμόρφωση ουσιαστικών διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Γι΄ αυτό κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση της λειτουργίας της Τράπεζας θεμάτων, αλλά και η μείωση της ύλης των μαθημάτων όλων των τάξεων, ώστε να μπορούν οι μαθητές να την διαχειριστούν.  Κυρίως όμως με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχουν και περιθώρια ανάπτυξης ποικίλων σχολικών δραστηριοτήτων, αλλά και εναλλακτικών/καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας, που τις μαθαίνουμε στα σεμινάρια , αλλά εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει χρόνος, «χώρος», ή κίνητρο να τις υλοποιήσουμε – παράλληλα με το κυνήγι της ύλης-  προς όφελος τόσο των μαθητών/μαθητριών, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών .

Με εκτίμηση,

Ο Σύλλογος διδασκόντων & διδασκουσών του 1ου ΓΕΛ Γαλατσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλοι
Η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου και η αστοχία της "είδησης" της παραίτησης
Εκπαιδευτική πολιτική που στρεβλώνει τις σχέσεις και μεταξύ των εκπαιδευτικών και με τα παιδιά, που μαραίνει την όποια ζωντάνια, αλήθεια, αυθορμησία,...
Η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου και η αστοχία της "είδησης" της παραίτησης