olme kinitopoiiseis
Konstantinos Tsakalidis / SOOC
Τις συγχωνεύσεις τμημάτων που δημιουργούν τμήματα με 26-28 μαθητές καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, κάνοντας λόγο για προσπάθεια κάλυψης των κενών, προκειμένου να περιοριστούν περαιτέρω προσλήψεις αναπληρωτών

«Πώς αξιολογείται το ΥΠΑΙΘ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων τέλη Οκτώβρη;», διερωτάται η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, καταγγέλλοντας τη δημιουργία τάξεων με 26-28 μαθητές/τριες, «προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και να περιοριστούν οι περαιτέρω προσλήψεις αναπληρωτών».

Όπως ακόμα σημειώνει η Ομοσπονδία των καθηγητών, «η οδηγία αυτή δεν λαμβάνει υπόψη της ούτε τα μορφωτικά και ψυχικά προβλήματα που προέκυψαν από το κλείσιμο των σχολείων και την εφαρμογή της τηλεκπαιδευσης, ούτε το γεγονός ότι για να εφαρμοστεί οποιαδήποτε μέθοδος διδασκαλίας χρειάζονται λιγότεροι μαθητές/τριες στα τμήματα και τα εργαστήρια και προφανώς  ούτε το μέγεθος των αιθουσών».

Η ΟΛΜΕ απαιτεί την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεων της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και ζητά την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ:

Η αντιεκπαιδευτική πολιτική και ο αυταρχισμός της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ δεν έχει τελειωμό. Τη στιγμή που βγάζει παράνομη την προκηρυγμένη απεργία-αποχή  από την «αξιολόγηση», απαιτεί δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τη συγχώνευση εκατοντάδων τμημάτων στα σχολεία όλης της χώρας! Ο στόχος είναι να δημιουργηθούν τμήματα με 26-28 μαθητές/τριες προκειμένου να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και να περιοριστούν οι περαιτέρω προσλήψεις αναπληρωτών. Η οδηγία αυτή δεν λαμβάνει υπόψη της ούτε τα μορφωτικά και ψυχικά προβλήματα που προέκυψαν από το κλείσιμο των σχολείων και την εφαρμογή της τηλεκπαιδευσης, ούτε το γεγονός ότι για να εφαρμοστεί οποιαδήποτε μέθοδος διδασκαλίας χρειάζονται λιγότεροι μαθητές/τριες στα τμήματα και τα εργαστήρια και προφανώς  ούτε το μέγεθος των αιθουσών! 

Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι το ΥΠΑΙΘ αδιαφορεί όχι μόνο για, τις ενδεχόμενες συνέπειες του νέου κύματος της πανδημίας, αλλά και για τις μορφωτικές συνέπειες που για άλλη μια φορά θα υποστούν οι μαθητές και οι μαθήτριες των δημόσιων σχολείων. Μάλιστα η Υπουργός Παιδείας σε πολλές συνεντεύξεις της, δε δίστασε να υπονοήσει πως για τα χιλιάδες κενά ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι ζητούν άδειες για λόγους υγείας, εγκυμοσύνης και ανατροφής τέκνων!  Για άλλη μια φορά η Υπουργός προσπαθεί να καλύψει τις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης κατηγορώντας και συκοφαντώντας τους/τις εκπαιδευτικούς. 

Η πολιτική επιλογή των συγχωνεύσεων σχεδόν δύο μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων οδηγεί σε μετακινήσεις εκπαιδευτικών για συμπλήρωση του ωραρίου τους, σε υποχρεωτικές υπερωρίες για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών αλλά και σε μετακίνηση σε άλλη πόλη, τη στιγμή που όλοι/ες έχουν ήδη νοικιάσει το σπίτι στο οποίο θα διέμεναν για τη φετινή σχολική χρονιά. 

Σε μια συγκυρία που το Υπουργείο Παιδείας ασκεί εκπαιδευτική πολιτική μέσω της δικαστικής οδού, η απαίτηση για συγχωνεύσεις τμημάτων, αποκαλύπτει πώς εννοεί την «αναβάθμιση του σχολείου» και την «ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» (νόμος 4823/2021).

Τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που οδηγούν και στις  συγχωνεύσεις τμημάτων δείχνουν ότι είναι μονόδρομος για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς,  η πολιτική του υπουργείου παιδείας να συναντήσει την αντίσταση του κλάδου και να ανατραπεί. Είναι αναγκαία λοιπόν η ευρύτερη συσπείρωση όλης της κοινωνίας  όχι μόνο για τις συγχωνεύσεις των τμημάτων αλλά και γιατί μετά από την πολύμηνη αναστολή λειτουργίας των σχολείων  το υπουργείο συνεχίζει – επεκτείνει και εφαρμόζει την ίδια απαράδεκτη αντιεκπαιδευτική πολιτική: 

•    τα σχολεία επαναλειτουργούν με ένα υγειονομικό πρωτόκολλο που δέχεται έντονη κριτική από ειδικούς (50%+1 θετικά κρούσματα για το κλείσιμο ενός τμήματος)

•    τα πολυπληθή τμήματα δημιουργούν συνθήκες υπερμετάδοσης του ιού (δεν εισακούστηκε η πρόταση της ΟΛΜΕ για 15 μαθητές ανά τμήμα)

•    στα τέλη Οκτώβρη τα κενά των εκπαιδευτικών είναι περίπου 3500

•    η πανδημία ήταν η «ευκαιρία» για να νομοθετήσει μια σειρά αντιεκπαιδευτικών μέτρων (ΕΒΕ, τράπεζα θεμάτων, ισοτιμία κολεγίων-ΑΕΙ, αξιολόγηση, επαγγελματική εκπαίδευση,  αστυνομία στα πανεπιστήμια, αύξηση των προτύπων  κ.α.)

•    με τις αλλεπάλληλες δικαστικές προσφυγές βάλλει ευθέως ενάντια στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της απεργίας

•    επιδιώκει την αποδυνάμωση και τη συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και την εμπορευματοποίηση της γνώσης

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη πολιτική που ασκεί η ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. η οποία συρρικνώνει το δημόσιο σχολείο. Απαιτούμε την ανάκληση των αντιπαιδαγωγικών αποφάσεών της και την άμεση πραγματοποίηση νέας φάσης πρόσληψης αναπληρωτών για την κάλυψη των κενών. Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αποτρέψουν με συλλογική δράση κάθε απόπειρα εφαρμογής συμπτύξεων και συγχωνεύσεων τμημάτων, να διοργανώσουν την επόμενη εβδομάδα παραστάσεις διαμαρτυρίας στις ΔΔΕ και να ενημερώσουν τις τοπικές κοινωνίες. Οι ανάγκες των μαθητών μας δε χωράνε σε λογιστικά φύλλα ούτε είναι υπόλοιπα διαιρέσεων και υπολογισμών!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σοφία Ζαχαράκη
Τι απάντησε η Σοφία Ζαχαράκη στις "βολές" που εξαπέλυσε η Νομική Σχολής ΑΠΘ (και όχι μόνο) για τη δήλωσή της μέσα στη Βουλή «πόσο εύκολα μπορείς να πας να σπουδάσεις στην Κομοτηνή;»
Σοφία Ζαχαράκη συνέντευξη στο ρ/φ ” Χρόνος της Κομοτηνής ” : “Ας αξιολογηθούμε από τις πράξεις και όχι από τη διαστρέβλωση δηλώσεων”
Τι απάντησε η Σοφία Ζαχαράκη στις "βολές" που εξαπέλυσε η Νομική Σχολής ΑΠΘ (και όχι μόνο) για τη δήλωσή της μέσα στη Βουλή «πόσο εύκολα μπορείς να πας να σπουδάσεις στην Κομοτηνή;»
δαχτυλίδι της φωτιάς
Τι είναι το «Δαχτυλίδι της φωτιάς» και γιατί δίνει τόσο μεγάλους σεισμούς
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΠ, στην περιοχή αυτή σημειώνεται περίπου το 90% των ισχυρών σεισμών παγκοσμίως, ενώ βρίσκονται και πάνω από 450 ενεργά ηφαίστεια.
Τι είναι το «Δαχτυλίδι της φωτιάς» και γιατί δίνει τόσο μεγάλους σεισμούς
ΥΠΑΙΘΑ
Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας: Οι νέες αμοιβές των εποπτών-εκπαιδευτικών και επιμορφωτών
Οι νέες αμοιβές των εποπτών-εκπαιδευτικών και επιμορφωτών του Μετα- λυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας - Το ΦΕΚ
Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας: Οι νέες αμοιβές των εποπτών-εκπαιδευτικών και επιμορφωτών
ASTYNOMIA
Κιάτο: Οπλοστάσιο με πάνω από 100 όπλα στο σπίτι απόστρατου – Συνελήφθη με τη σύζυγό του
Η ΕΛ.ΑΣ. πρόκειται να ανακοινώσει τις επόμενες ώρες περισσότερες λεπτομέρειες, ενώ ήδη εξετάζεται εάν υπάρχουν συνεργοί του απόστρατου αξιωματικού
Κιάτο: Οπλοστάσιο με πάνω από 100 όπλα στο σπίτι απόστρατου – Συνελήφθη με τη σύζυγό του