Ο Ζ’ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης στηρίζει τις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις που εκπαιδευτικά σωματεία και φοιτητικοί σύλλογοι πραγματοποιούν σε όλη τη χώρα και στη Θεσσαλονίκη την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021, 12μεσ., στο Άγαλμα Βενιζέλου κηρύσσοντας διευκολυντική 2ωρη στάση εργασίας και ζητώντας την τήρηση όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας.
Τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα κι όλη τη χώρα που πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 28/1, απέναντι στην κυβερνητική επίθεση στα κοινωνικά δικαιώματα, την συνεχώς εντεινόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική αλλά και την όξυνση της καταστολής και της περιστολής των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, δείχνουν το δρόμο: μέσα από το συντονισμό και την οικοδόμηση πανεκπαιδευτικού μετώπου, φοιτητές-μαθητές-εκπαιδευτικοί θα γίνουμε ο κυματοθραύστης στην αντιεκαπιδευτική λαίλαπα που θα δώσει διέξοδο στην συσσωρευμένη λαϊκή αγανάκτηση για την κοινωνική αναλγησία της κυβέρνησης, θα πυροδοτήσει τη λαϊκή αντίδραση για την ανατροπή τους.
Συνάδελφοι/ισσες,
Μπροστά στη νέα έξαρση της πανδημίας και την παγκόσμια ανησυχία για την αντιμετώπισή της, η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. περί άλλα τυρβάζει! Αφού τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου άνοιξαν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όπως κι αυτά της Πρωτοβάθμιας, χωρίς δηλ. να ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο για την προστασία της υγείας και της ζωής εκπαιδευτικών και μαθητ(ρι)ών, αφού κατάφερε να ξεσηκώσει φοιτητές, μαθητές κι εκπαιδευτικούς με το χουντικής έμπνευσης νομοσχέδιο που τα μεσάνυχτα της Παρασκευής κατέθεσε στη Βουλή (νέοι φραγμοί στην πρόσβαση στα ΑΕΙ, πανεπιστημιακή αστυνομία, κλείσιμο σχολών κ.ά.), αφού έδειξε το αντιεκπαιδευτικό μένος της και με την επέκταση του ωραρίου του νηπιαγωγείου, έρχεται τώρα με την αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού να ανοίξει το δρόμο για την ιδιωτικοποίηση και το κλείσιμο σχολείων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
Με την δημοσίευση στις 20 Ιανουαρίου της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», η οποία αποτελεί εξειδίκευση των νόμων 4692/2020 (Κεραμέως) και 4547/2018 (Γαβρόγλου), γίνεται προσπάθεια να ξεκινήσει η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ήδη μέσα στον Φλεβάρη του 2021, ενώ έχει ανακοινωθεί η κατάθεση στη Βουλή στο αμέσως επόμενο διάστημα νομοσχεδίου για τα κριτήρια αξιολόγησης του εκπαιδευτικού από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Όπως φαίνεται και στην υπουργική απόφαση η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι εσωτερική από τον Σύλλογο Διδασκόντων και εξωτερική (Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου και Π.Ε.Κ.Ε.Σ.) ενώ εμπλέκονται σε αυτές και άλλοι φορείς, από το Σχολικό Συμβούλιο μέχρι τα κυβερνητικά όργανα Ι.Ε.Π. και Α.ΔΙ.Π.Δ.Ε. Η αξιολόγηση θα γίνει με βάση 14 θεματικούς άξονες (που αναλύονται σε επιμέρους δείκτες) και τους οποίους θα επεξεργάζονται ομάδες εκπαιδευτικών του σχολείου, με υποχρεωτική συμμετοχή κάθε εκπαιδευτικού σε 2 τουλάχιστον από αυτές.
Είναι σημαντικό ακόμη να επισημάνουμε ότι από τους 14 παραπάνω άξονες μόνο οι 2 αναφέρονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και μάλιστα σε μια κατεύθυνση διερεύνησης της απόκτησης δεξιοτήτων και επίτευξης μετρήσιμων στόχων, αντί της πραγματικής γνώσης και κριτικής σκέψης. Οι υπόλοιποι άξονες είτε σχετίζονται με την εφαρμογή προγραμμάτων είτε με τη διοίκηση του σχολείου, τη συνεργασία με τοπικούς φορείς και εξεύρεση πόρων για την λειτουργία του είτε με την «επαγγελματική ανάπτυξη» των εκπαιδευτικών (συλλογή προσόντων). Εφαρμόζεται με άλλα λόγια το λεγόμενο αγγλοσαξονικό μοντέλο αξιολόγησης, γνωστό για τα αποτελέσματά του όπου έχει εφαρμοστεί: κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων και απολύσεις εκπαιδευτικών.
Από τα παραπάνω αλλά και τις ανακοινώσεις σχετικά με τα νομοσχέδια που ετοιμάζονται για το επόμενο διάστημα, γίνεται φανερό ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. και η κυβέρνηση επιδιώκουν εν μέσω πανδημίας και με την ασθενή (όπως υπολογίζουν) αντίσταση του εκπαιδευτικού κινήματος, να θεσμοθετήσουν κάθε στοιχείο της πολιτικής Ε.Ε., ΟΟΣΑ και μεγάλου κεφαλαίου για τη δόμηση ενός αντιδραστικού, αναχρονιστικού και απόλυτα προσαρμοσμένου στις ανάγκες της αγοράς εκπαιδευτικού συστήματος. Μια πολιτική που επιδίωξαν να περάσουν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις και αμφισβητεί απροκάλυπτα τα μορφωτικά δικαιώματα παιδιών και νεολαίας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Ως Δ.Σ. του Ζ΄ Σ.Ε.Π.Ε. Θεσ/νίκης επιβεβαιώνουμε τις αποφάσεις μας και αποφάσεις των Γεν. Συνελεύσεων καθώς και την συνυπογραφή μας στο κοινό κείμενο των 77 Σ.Ε.Π.Ε. και ΕΛΜΕ και καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων των Δημοτ. Σχολείων και Νηπιαγωγείων της περιοχής να συμμετέχουν στην ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ που ομόφωνα αποφάσισε στην τελευταία συνεδρίασή του το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. για την “Εσωτερική και Εξωτερική Αξιολόγηση” σχολικής μονάδας. Συνολικότερα δε, όπως 3 δεκαετίες τώρα, όπως το 2014, έτσι και σήμερα με τους αγώνες μας να βάλουμε φραγμό στην αξιολόγηση, να διεκδικήσουμε παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο!
ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΚΗΡΥΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑΣ-ΑΠΟΧΗΣ
Θέμα: Ν. 4692/2020 και Υπουργική απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο». Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε πλήρη διάσταση με τις ανάγκες της εκπαίδευσης επιλέγει να μετακυλήσει όλες τις ευθύνες της στους εκπαιδευτικούς.
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση ψήφισαν τον Ιούνιο του 2020, εν μέσω πανδημίας, ένα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο με τον ψευδεπίγραφο τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις», το οποίο ανάμεσα σε άλλες αντιεκπαιδευτικές διατάξεις περιλαμβάνει την πρόβλεψη, σε συνέχεια αντίστοιχων προσπαθειών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, για την επιβολή της αντιδραστικής αξιολόγησης.
Τώρα, εν μέσω πανδημίας και πάλι, με εκπαιδευτικούς και μαθητές να αγωνίζονται να επιβιώσουν και να κρατήσουν ζωντανή τη φλόγα της μάθησης σε σχολεία ανοιχτά, δίχως καμία υγειονομική, υλικοτεχνική και παιδαγωγική στήριξη από την πλευρά της ίδιας της κυβέρνησης, που αποτελεί δική της ευθύνη, έπειτα από δίμηνη αναστολή λειτουργίας η κυβέρνηση προχωρά στην έκδοση της Υπουργικής Απόφασης «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο».
Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια, στο πλαίσιο εφαρμογής της σκληρής αντιλαϊκής πολιτικής της, ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που έχουν κρατήσει όρθιο το δημόσιο σχολείο κάτω από ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες, τα τελευταία χρόνια και που δίνουν εδώ και μήνες τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών μέσα στην πανδημία χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης. Η πολιτική αυτή, της απαξίωσης του κράτους προς τη δημόσια εκπαίδευση, έχει αποτύχει διεθνώς όπου εφαρμόστηκε, έρχεται σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές έρευνες και τις θέσεις του κλάδου και επομένως απορρίπτεται.
Η κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα αρνήθηκε πεισματικά να ακούσει τους εργαζόμενους, να συζητήσει με το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε, στη βάση των ψηφισμένων θέσεων του κλάδου, για όλα τα ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του Δημόσιου σχολείου.
Το περιεχόμενο της Υ.Α. είναι αποκαλυπτικό για τις πραγματικές στοχεύσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Η χρήση και μόνο του όρου «εξωτερική αξιολόγηση» δίνει τον τόνο της μετάθεσης του έργου έξω από το πλαίσιο της σχολικής μονάδας. Το ίδιο και οι ποικίλες δημόσιες αναρτήσεις σε ιστοσελίδες και ηλεκτρονικές εφαρμογές που θα οδηγήσουν στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και στη συνέχεια των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία.
Ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου αναλαμβάνει ρόλο εξωτερικού αξιολογητή της σχολικής μονάδας με «όπλο του» μια δεκάβαθμη κλίμακα αξιολόγησης-κατηγοριοποίησης.
Μέσα σε ένα κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και του ρόλου των Συλλόγων Διδασκόντων, που καλείται να «υποτάσσεται» στα κελεύσματα και τις αποφάσεις της Διεύθυνσης, ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωωθούν οι αντιεκπαιδευτικές – αντιλαϊκές πολιτικές της κυβέρνησης. Το πλαίσιο των οδηγιών στην αξιολόγηση των κριτηρίων προσδίδει έναν ελεγκτικό χαρακτήρα και η ποσοτικοποίηση της αξιολογικής διαδικασίας (βαθμολογικές κλίμακες) πολύ εύκολα εργαλειοποιείται στο πλαίσιο μιας διαδικασίας κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων με βάση τους γενικότερους σχεδιασμούς της κυβέρνησης (σύνδεση με χρηματοδότηση, επιλογή σχολικής μονάδας από τους γονείς η οποία θα δημιουργήσει ταξικούς διαχωρισμούς, μεταφορά, αρχικά, δομών του δημόσιου σχολείου στην τοπική αυτοδιοίκηση κλπ.)
Ακολουθεί σε λίγους μήνες, αφού με την Υ.Α. «χτίζεται», το πλαίσιο υλοποίησης της νέας ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών ως ο ατομικός έλεγχος των εκπαιδευτικών για το κατά πόσο θα υλοποιούν τις κυβερνητικές πολιτικές.
Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δεν υπάρχει άλλος δρόμος από αυτόν του αγώνα για την αποτροπή της υλοποίησης των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων της κυβέρνησης. Ο νικηφόρος αγώνας του κλάδου ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση του Π.Δ. 152/2013 και του ν.4024/2011 αποτελεί παρακαταθήκη και οδηγό μας. Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για την αναμετάδοση του μαθήματος και τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές – παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχή, έτσι και τώρα μπορούμε να εμποδίσουμε τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Κηρύσσουμε απεργία-αποχή
από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» και καλύπτουμε πλήρως τους συναδέλφους στο να μην τις εφαρμόσουν, με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. δυναμικά και υπεύθυνα οργανώνει όλες τις δράσεις που είναι αναγκαίες ώστε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., ακούγοντας τη φωνή των εκπαιδευτικών που δίνουν καθημερινά μόνοι τους τη μάχη για το δημόσιο σχολείο, να αποσύρει την Υ.Α. και τον νόμο 4692/2020.
Σε αυτή τη βάση, καλούμε επιπλέον:
- Όλα τα σωματεία να πάρουν μέτρα για την υλοποίηση της απόφασης για την απεργία - αποχή. Να οργανώσουν με όλα τα μέσα την ενημέρωση συνολικά της εκπαιδευτικής κοινότητας για τους πραγματικούς στόχους της επιχειρούμενης «αξιολόγησης».
- Τους Συλλόγους Διδασκόντων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. (θα σταλούν αναλυτικές οδηγίες τις επόμενες μέρες εξειδικεύοντας τις νομικές ενέργειες σε συνεργασία με τη νομική μας σύμβουλο και θα πρέπει να ακολουθηθούν π.χ. αναλυτικά βήματα ή/και πρακτικά συλλόγου διδασκόντων κλπ.) και με βάση αυτή την απόφαση, να μην προχωρήσουν σε καμία διαδικασία που σχετίζεται με την εφαρμογή της Υ.Α. (ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης»).
- Ειδικά καλούμε τα στελέχη εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου κ.τ.λ.) να συνταχθούν με την απόφαση του κλάδου συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή.
Σημειώνουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας. Άλλωστε η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη