Thumbnail
Αργία, απόλυση και μεταθέσεις: Τι αλλάζει για δημοσίους υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς

Το νέο πειθαρχικό δίκαιο για δημοσίους υπαλλήλους και εκπαιδευτικούς που αποκάλυψε το alfavita.gr, προβλέπει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο αντιμετώπισης των πειθαρχικών παραπτωμάτων.

Το σχέδιο νόμου, που έχει σταλεί από το Υπουργείο Εσωτερικών στις δημόσιες υπηρεσίες για διαβούλευση, περιλαμβάνει 92 άρθρα και εκτείνεται σε 107 σελίδες.

Η αξιολόγηση στο Δημόσιο

Κομβικό σημείο του σχεδίου αποτελεί η καθιέρωση της συμμετοχής στην αξιολόγηση ως υποχρεωτική διαδικασία για όλους τους δημοσίους υπαλλήλους, συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτικών. Η άρνηση συμμετοχής, είτε ως αξιολογούμενος είτε ως αξιολογητής, χαρακτηρίζεται ρητά ως πειθαρχικό παράπτωμα. Σε περίπτωση που κάποιος υπάλληλος αρνηθεί να συμμετάσχει για δύο συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους, το σχέδιο προβλέπει την επιβολή της ποινής της οριστικής παύσης (απόλυσης).

Επιπλέον, πειθαρχικό παράπτωμα θεωρείται και η παρατεταμένη αποχή ή παρεμπόδιση κάθε ενέργειας που αφορά διαδικασίες όπως ο προγραμματισμός, η στοχοθεσία, η αξιολόγηση, οι μετρήσεις αποδοτικότητας, οι επιμορφώσεις ή κάθε άλλη προβλεπόμενη διαδικασία που σχετίζεται με την αποδοτικότητα, την αποτελεσματικότητα και την ποιότητα των υπηρεσιών στο δημόσιο.

Ενίσχυση της πειθαρχικής ευθύνης

Το νέο πλαίσιο έρχεται να ενισχύσει το σύστημα πειθαρχικής ευθύνης, περιλαμβάνοντας, πέραν της άρνησης αξιολόγησης, και άλλες σοβαρές παραβάσεις, όπως:

  • Πράξεις που συνιστούν άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία

  • Άσκηση εξωτερικής εργασίας χωρίς άδεια ή σε καθεστώς ασυμβιβάστου

  • Υποβολή ή χρήση πλαστών τίτλων σπουδών

  • Πράξεις που προσβάλλουν τη γενετήσια αξιοπρέπεια

  • Ποινικά αδικήματα που σχετίζονται με την υπηρεσία

Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών, η καθολική συμμετοχή στην αξιολόγηση αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για τη βελτίωση των δημοσίων υπηρεσιών και τη διασφάλιση λογοδοσίας. Η μεταρρύθμιση επιχειρεί να ενισχύσει την αποδοτικότητα του δημόσιου τομέα, εντάσσοντας την αξιολόγηση ως αναπόσπαστο κομμάτι της υπηρεσιακής κουλτούρας.

Δείτε εδώ ολόκληρο το Σχέδιο Νόμου

αξιολο

Στο άρθρο 8 του ν. 4940/2022 (Α΄ 112), περί γενικών αρχών συστήματος αξιολόγησης, προστίθεται παρ. 8 ως εξής:

«8. Η άρνηση ή η παράλειψη υπαλλήλου να συμμετάσχει, να διευκολύνει ή να προβεί σε ενέργεια που αφορά στον προγραμματισμό, στην αξιολόγηση, στη στοχοθεσία, στις μετρήσεις, στις επιμορφώσεις ή οποιαδήποτε άλλη διαδικασία που προβλέπεται από τον παρόντα νόμο σχετικά με την απόδοση, την αποτελεσματικότητα ή την ποιότητα των υπηρεσιών του δημοσίου, συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές που ορίζονται στις περ. β)-θ) της παρ. 1 του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων ν.π.δ.δ. Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α΄ 26), όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές δύο (2) μηνών. Σε περίπτωση που ο υπάλληλος συμπεριφέρεται κατά τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο και παραλείπει κατ’ επανάληψη για δύο (2) συνεχόμενες αξιολογικές περιόδους την εκπλήρωση των υπηρεσιακών καθηκόντων του, τότε το παράπτωμα μπορεί να τιμωρηθεί με την πειθαρχική ποινή της περ. ι) του άρθρου 109 του ν. 3528/2007 Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ.».

Τίθεται αυτοδίκαια σε αργία:

α) Ο υπάλληλος, ο οποίος στερήθηκε την προσωπική του ελευθερία, ύστερα από ένταλμα προσωρινής κράτησης ή σύλληψης ή βούλευμα ή δικαστική απόφαση, έστω και αν απολύθηκε με εγγύηση ή ανεστάλη η εκτέλεση της ποινής ή της απόφασης ή επιβλήθηκαν περιοριστικοί όροι αντί προσωρινής κράτησης.

β) Ο υπάλληλος, στον οποίο επιβλήθηκε η ποινή της οριστικής παύσης. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση της πειθαρχικής απόφασης και λήγει την τελευταία ημέρα της προθεσμίας α) έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα, το οποίο μπορεί να επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Ειδικά, προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, ο υπάλληλος μπορεί να τίθεται σε αργία εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο για το αδίκημα αυτό.

β) έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για παράπτωμα, το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή

γ) υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις για έκνομη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή αρμόδιου επιθεωρητή.

  1. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτακτικού δημόσιου συμφέροντος και πριν γνωμοδοτήσει το πειθαρχικό συμβούλιο, μπορεί να επιβληθεί στον υπάλληλο από το ανώτατο μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης του φορέα, όπου υπηρετεί το μέτρο της αναστολής άσκησης των καθηκόντων του. Η αναστολή άσκησης των καθηκόντων αίρεται αυτοδίκαια εάν μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση στον υπάλληλο του μέτρου της αναστολής δεν του κοινοποιηθεί η πράξη της παρ. 3 κατόπιν γνωμοδότησης του πειθαρχικού συμβουλίου. Μέσα σε τριάντα (30) ημέρες το πειθαρχικό συμβούλιο συνέρχεται και γνωμοδοτεί για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία. Η αναστολή άσκησης των καθηκόντων αίρεται αυτοδίκαια, εάν το πειθαρχικό συμβούλιο δεν γνωμοδοτήσει για τη θέση σε αργία εντός της ανωτέρω προθεσμίας.

  2. Η πράξη, με την οποία ο υπάλληλος τίθεται σε δυνητική αργία ή επανέρχεται στα καθήκοντά του, εκδίδεται από τον οικείο Υπουργό ή τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή, αν δεν υπάρχει, από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ύστερα από γνώμη του πειθαρχικού συμβουλίου. Για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία απαιτείται προηγούμενη ακρόαση αυτού από το πειθαρχικό συμβούλιο.

  3. Εντός τρίμηνης αποκλειστικής προθεσμίας από την πάροδο ενός (1) έτους από τη θέση σε αργία, το πειθαρχικό συμβούλιο υποχρεούται να γνωμοδοτήσει, ύστερα από ερώτημα του αρμόδιου διοικητικού οργάνου για τη συνέχιση ή μη της αργίας, άλλως η αργία αίρεται. Σε κάθε περίπτωση, η αργία αίρεται αυτοδικαίως μετά από την πάροδο διετίας από την έκδοση της απόφασης θέσης του υπαλλήλου σε αργία.

  4. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση στον υπάλληλο της σχετικής πράξης. Ο υπάλληλος επανέρχεται στα καθήκοντά του από την κοινοποίηση της πράξης επαναφοράς ή αυτοδίκαια από την τελεσίδικη της ποινικής απόφασης που δεν συνεπάγεται έκπτωση ή την κοινοποίηση της πειθαρχικής απόφασης, η οποία δεν επιβάλλει την ποινή της οριστικής παύσης ή από τη συμπλήρωση της διετίας κατά την προηγούμενη παράγραφο.

  5. Σε περιπτώσεις επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος, ο υπάλληλος δύναται, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, να μετακινείται ή να μετατίθεται υποχρεωτικά από την οργανική μονάδα, όπου υπηρετεί, για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας της διαδικασίας α) έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα, το οποίο μπορεί να επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Ειδικά, προκειμένου για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, ο υπάλληλος μπορεί να τίθεται σε αργία εφόσον έχει παραπεμφθεί στο ακροατήριο για το αδίκημα αυτό.

β) έχει ασκηθεί πειθαρχική δίωξη για παράπτωμα, το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης ή

γ) υπάρχουν αποχρώσες ενδείξεις για έκνομη διαχείριση, οι οποίες στηρίζονται σε έκθεση της προϊσταμένης αρχής ή αρμόδιου επιθεωρητή.

  1. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις επιτακτικού δημόσιου συμφέροντος και πριν γνωμοδοτήσει το πειθαρχικό συμβούλιο, μπορεί να επιβληθεί στον υπάλληλο από το ανώτατο μονοπρόσωπο όργανο διοίκησης του φορέα, όπου υπηρετεί το μέτρο της αναστολής άσκησης των καθηκόντων του. Η αναστολή άσκησης των καθηκόντων αίρεται αυτοδίκαια εάν μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση στον υπάλληλο του μέτρου της αναστολής δεν του κοινοποιηθεί η πράξη της παρ. 3 κατόπιν γνωμοδότησης του πειθαρχικού συμβουλίου. Μέσα σε τριάντα (30) ημέρες το πειθαρχικό συμβούλιο συνέρχεται και γνωμοδοτεί για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία. Η αναστολή άσκησης των καθηκόντων αίρεται αυτοδίκαια, εάν το πειθαρχικό συμβούλιο δεν γνωμοδοτήσει για τη θέση σε αργία εντός της ανωτέρω προθεσμίας.

  2. Η πράξη, με την οποία ο υπάλληλος τίθεται σε δυνητική αργία ή επανέρχεται στα καθήκοντά του, εκδίδεται από τον οικείο Υπουργό ή τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ή, αν δεν υπάρχει, από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου διοίκησης των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ύστερα από γνώμη του πειθαρχικού συμβουλίου. Για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία απαιτείται προηγούμενη ακρόαση αυτού από το πειθαρχικό συμβούλιο.

  3. Εντός τρίμηνης αποκλειστικής προθεσμίας από την πάροδο ενός (1) έτους από τη θέση σε αργία, το πειθαρχικό συμβούλιο υποχρεούται να γνωμοδοτήσει, ύστερα από ερώτημα του αρμόδιου διοικητικού οργάνου για τη συνέχιση ή μη της αργίας, άλλως η αργία αίρεται. Σε κάθε περίπτωση, η αργία αίρεται αυτοδικαίως μετά από την πάροδο διετίας από την έκδοση της απόφασης θέσης του υπαλλήλου σε αργία.

  4. Η αργία αρχίζει από την κοινοποίηση στον υπάλληλο της σχετικής πράξης. Ο υπάλληλος επανέρχεται στα καθήκοντά του από την κοινοποίηση της πράξης επαναφοράς ή αυτοδίκαια από την τελεσίδικη της ποινικής απόφασης που δεν συνεπάγεται έκπτωση ή την κοινοποίηση της πειθαρχικής απόφασης, η οποία δεν επιβάλλει την ποινή της οριστικής παύσης ή από τη συμπλήρωση της διετίας κατά την προηγούμενη παράγραφο.

  5. Σε περιπτώσεις επιτακτικού δημόσιου συμφέροντος, ο υπάλληλος δύναται, με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, να μετακινείται ή να μετατίθεται υποχρεωτικά από την οργανική μονάδα, όπου υπηρετεί, για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας της διαδικασίας Συνέπειες αργίας - αναστολής άσκησης καθηκόντων - υποχρεωτικής μετακίνησης/μετάθεσης

  6. Ο υπάλληλος, ο οποίος έχει τεθεί σε αναστολή καθηκόντων ή τελεί σε κατάσταση αργίας, απέχει από την άσκηση των κύριων και παρεπόμενων καθηκόντων του.

  7. Στον υπάλληλο που τελεί σε κατάσταση αργίας ή αναστολής άσκησης καθηκόντων καταβάλλεται το ήμισυ των αποδοχών του. Το υπόλοιπο ή μέρος αυτού μπορεί να αποδοθεί σε αυτόν, μετά από ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του πειθαρχικού συμβουλίου, εφόσον απαλλαγεί με τελεσίδικη αμετάκλητη δικαστική απόφαση ή τιμωρηθεί αμετάκλητα με πειθαρχική ποινή προστίμου αποδοχών έως τεσσάρων (4) Απαρίθμηση πειθαρχικών παραπτωμάτων

Πειθαρχικά παραπτώματα είναι:

α) πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση αναγνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία,

β) κάθε παράβαση υπαλληλικού καθήκοντος που προσδιορίζεται από τις υποχρεώσεις που επιβάλλουν στον υπάλληλο οι κείμενες διατάξεις, εντολές και οδηγίες. Το υπαλληλικό καθήκον σε καμία περίπτωση δεν επιβάλλει στον υπάλληλο πράξη ή παράλειψη που να αντίκειται προς τις διατάξεις του Συντάγματος και των νόμων, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 25 του παρόντος,

γ) τα εγκλήματα σχετικά με την υπηρεσία ή παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους,

δ) η απόκτηση οικονομικού οφέλους ή ανταλλάγματος προς όφελος του ίδιου του υπαλλήλου ή τρίτου προσώπου, κατά την άσκηση των καθηκόντων του ή εξ αφορμής αυτών,

ε) η αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας.

στ) η παραβίαση της αρχής της αμεροληψίας, ή η παράλειψη δήλωσης κωλύματος συμφέροντος,

ζ) η παραβίαση της αρχής της ισότητας της μεταχείρισης και της απαγόρευσης των διακρίσεων, των ίσων ευκαιριών και της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών σε θέματα εργασίας και απασχόλησης, σύμφωνα με τους ν.ν. 3896/2010 και 4443/2016, και η) η παραβίαση της αρχής της ισότητας, των ίσων ευκαιριών και της ίσης μεταχείρισης ανδρών και γυναικών σε θέματα εργασίας και απασχόλησης, σύμφωνα με τον ν. 3896/2010 (Α΄ 207), η παραβίαση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και της καταπολέμησης των διακρίσεων λόγω φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας πάθησης, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου, σύμφωνα με τον ν. 4443/2016 (Α΄ 232, διόρθωση σφάλματος Α΄ 23/1.3.201732), η χρήση γλώσσας έμφυλης διάκρισης, καθώς και

ζα) η εκδήλωση κάθε μορφής βίας και παρενόχλησης στην εργασία, σύμφωνα με τον ν. 4808/2021 (Α΄ 101), κατά την άσκηση των καθηκόντων,

η) η παραβίαση της υποχρέωσης εχεμύθειας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του παρόντος,

θ) η σοβαρή απείθεια,

ι) η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων,

ια) η παραβίαση των υποχρεώσεων του άρθρου 27 του παρόντος, καθώς και η αδικαιολόγητη προτίμηση νεότερων υποθέσεων με παραμέληση παλαιότερων,

ιβ) η άρνηση παροχής πληροφόρησης στους πολίτες και τις αρχές,

ιγ) η προδήλως αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτηση των πολιτών και η ύπαιτια μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

ιδ) η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του, για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων προσώπων,

ιε) η αδικαιολόγητη άρνηση προσέλευσης για ιατρική εξέταση,

ιστ) η άμεση ή μέσω τρίτου προσώπου συμμετοχή σε δημοπρασία την οποία διενεργεί επιτροπή, μέλος της οποίας είναι ο υπάλληλος ή όταν η επιτροπή αυτή υπάγεται στην αρχή στην οποία ο υπάλληλος υπηρετεί,

ιζ) η κακόβουλη άσκηση κριτικής των πράξεων της προϊσταμένης αρχής που γίνεται δημοσίως, γραπτώς ή προφορικώς, με σκόπιμη χρήση εν γνώσει εκδήλως ανακριβών στοιχείων ή με χαρακτηριστικά απρεπείς εκφράσεις,

ιη) η άρνηση σύμπραξης, συνεργασίας, χορήγησης στοιχείων ή εγγράφων κατά τη διεξαγωγή έρευνας, επιθεώρησης ή ελέγχου από Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, τον Συνήγορο του Πολίτη, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, τα ιδιαίτερα Γραφεία των μελών της Κυβέρνησης, των Υφυπουργών, των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων, των Αναπληρωτών Γενικών Γραμματέων και των προϊσταμένων γενικών διευθύνσεων των Υπουργείων, καθώς και τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές.

Πειθαρχικές ποινές είναι:

α) η έγγραφη επίπληξη, β) το πρόστιμο έως τις αποδοχές δύο (2) μηνών, γ) η στέρηση του δικαιώματος για προαγωγή από ένα (1) έως τρία (3) έτη, δ) ο υποβιβασμός, ε) η προσωρινή παύση από τρεις (3) έως δώδεκα (12) μήνες με πλήρη στέρηση των αποδοχών, στ) η απόταξη, ζ) η οριστική παύση, η) η έκπτωση.

Περί του προστίμου

  1. Η ποινή του προστίμου συνίσταται σε κράτηση μέρους των μηνιαίων αποδοχών του υπαλλήλου. Το ποσό του προστίμου δεν μπορεί να είναι κατώτερο του ενός τετάρτου των μηνιαίων αποδοχών ούτε ανώτερο των αποδοχών δύο (2) μηνών.

  2. Το πρόστιμο υπολογίζεται επί των συνολικών καθαρών μηνιαίων αποδοχών που αναλογούν στη θέση του υπαλλήλου κατά τον χρόνο έκδοσης της απόφασης του πειθαρχικού συμβουλίου.

  3. Το πρόστιμο εισπράττεται με παρακράτηση του συνόλου των καθαρών αποδοχών από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του φορέα, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος. Εάν το ποσό του προστίμου υπερβαίνει τις καθαρές αποδοχές ενός (1) μηνός, το πρόστιμο εισπράττεται σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις όχι μεγαλύτερες των καθαρών αποδοχών ενός (1) μηνός.

  4. Εάν ο υπάλληλος αποχωρήσει από την υπηρεσία πριν από την είσπραξη του προστίμου, εισπράττεται ολόκληρο το υπόλοιπο ποσό από τις αποδοχές ή τη σύνταξη που δικαιούται να λάβει από οποιαδήποτε πηγή.

  5. Το ποσό του προστίμου περιέρχεται ως έσοδο στον προϋπολογισμό του φορέα στον οποίο ανήκει η οργανική θέση που κατέχει ο υπάλληλος που τιμωρείται. Περί της στέρησης του δικαιώματος για προαγωγή.

  6. Η ποινή της στέρησης του δικαιώματος για προαγωγή επιβάλλεται στους υπαλλήλους όλων των κλάδων και ειδικοτήτων και συνίσταται στην αναστολή του δικαιώματος για προαγωγή, εφόσον ο υπάλληλος έχει συμπληρώσει τον απαιτούμενο για προαγωγή χρόνο και για το χρονικό διάστημα που προσδιορίζει η πειθαρχική απόφαση. Οι πειθαρχικές ποινές της απόταξης και της έκπτωσης επιβάλλονται για τα πειθαρχικά παραπτώματα των περ. α) και γ) της παρ. 1 του άρθρου 107 και για τη συμπεριφορά της παρ. 8 του άρθρου 8 του ν. 4940/2022 (Α΄ 112). Η απόταξη και η έκπτωση επιβάλλεται μόνο για πειθαρχικά παραπτώματα που τελούνται με δόλο και τα οποία χαρακτηρίζονται ως ιδιαιτέρως σοβαρά.

  7. Η ποινή της οριστικής παύσης επιβάλλεται για τα πειθαρχικά παραπτώματα των περ. β), δ), ε), στ), ζ), η) και ια) της παρ. 1 του άρθρου 107.

  8. Η ποινή της προσωρινής παύσης επιβάλλεται για τα πειθαρχικά παραπτώματα των περ. θ), ι), ιβ), ιγ), ιδ), ιε), ιστ) και ιη) της παρ. 1 του άρθρου 107.

  9. Η ποινή του προστίμου έως τις αποδοχές δύο (2) μηνών επιβάλλεται για όλα τα πειθαρχικά παραπτώματα, εκτός από αυτά της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 107.

  10. Η ποινή της στέρησης του δικαιώματος για προαγωγή επιβάλλεται για τα πειθαρχικά παραπτώματα των περ. β), δ), ε), στ), ζ), η), ια) και ιζ) της παρ. 1 του άρθρου 107.

  11. Η ποινή του υποβιβασμού επιβάλλεται για τα πειθαρχικά παραπτώματα των περ. β), δ), ε), στ), ζ), η) και ια) της παρ. 1 του άρθρου 107.

  12. Η ποινή της έγγραφης επίπληξης επιβάλλεται για όλα τα πειθαρχικά παραπτώματα, εκτός από αυτά της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 107. Επιμέτρηση πειθαρχικών ποινών.

  13. Η επιμέτρηση της πειθαρχικής ποινής γίνεται με βάση την αρχή της αναλογικότητας, αφού ληφθούν υπόψη η βαρύτητα του παραπτώματος, οι συνθήκες τέλεσής του, η προσωπικότητα του υπαλλήλου, ο βαθμός της υπαιτιότητας, η τυχόν επίδραση του παραπτώματος στην εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, η υπηρεσιακή του διαγωγή, η προϋπηρεσία του, καθώς και η γενικότερη συμπεριφορά του, εντός και εκτός υπηρεσίας. Η τυχόν προηγούμενη επιβολή πειθαρχικής ποινής, εφόσον δεν έχει παρέλθει ο χρόνος της διαγραφής της, λαμβάνεται υπόψη, ως επιβαρυντικός παράγοντας.

  14. Η ποινή της απόταξης επιβάλλεται μόνο για πειθαρχικά παραπτώματα που τελούνται με δόλο και τα οποία χαρακτηρίζονται ως ιδιαιτέρως σοβαρά.

  15. Η ποινή της έκπτωσης επιβάλλεται μόνο για πειθαρχικά παραπτώματα που τελούνται με δόλο και τα οποία χαρακτηρίζονται ως ιδιαιτέρως σοβαρά.

  16. Όταν ο υπάλληλος έχει τελέσει περισσότερα πειθαρχικά παραπτώματα, επιβάλλεται μία μόνο πειθαρχική ποινή, η βαρύτερη, η οποία όμως επιμετράται αφού ληφθούν υπόψη όλα τα παραπτώματα.

  17. Αν συντρέχουν περισσότεροι λόγοι επιμέτρησης της ποινής, το πειθαρχικό συμβούλιο αναφέρει τους λόγους που οδήγησαν στην επιβολή της ποινής. Παραγραφή πειθαρχικών παραπτωμάτων.

  18. Τα πειθαρχικά παραπτώματα παραγράφονται πέντε (5) έτη μετά την τέλεσή τους.

  19. Παράπτωμα που αποτελεί συγχρόνως και κακούργημα ή πλημμέλημα παραγράφεται οπότε παραγράφεται το ποινικό αδίκημα.

  20. Ο χρόνος της παραγραφής αναστέλλεται για όσο χρόνο διαρκεί η πειθαρχική διαδικασία και πάντως όχι πέραν των δύο (2) ετών. Η πειθαρχική διαδικασία αρχίζει με την έκδοση εντολής για τη διενέργεια πειθαρχικής έρευνας ή προκαταρκτικής εξέτασης ή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ή με την κλήση σε απολογία. Ο χρόνος της αναστολής δεν μπορεί να υπερβεί τα δύο (2) έτη.

  21. Αν ο υπάλληλος καταλάβει άλλη θέση του Δημοσίου ή νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, ο χρόνος που διανύθηκε στη θέση αυτή συνυπολογίζεται για τη συμπλήρωση της παραγραφής του παραπτώματος που τελέστηκε στην προηγούμενη θέση.

  22. Το πειθαρχικό συμβούλιο οφείλει να εκδώσει την απόφασή του εντός δύο (2) ετών από την ημερομηνία έναρξης της πειθαρχικής διαδικασίας. Εάν η διαδικασία παραταθεί πέραν των δύο (2) ετών, η παράταση αυτή δεν λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του χρόνου παραγραφής. Όργανα πειθαρχικής δικαιοδοσίας.

  23. Όργανα πειθαρχικής δικαιοδοσίας είναι: α) ο Υπουργός, β) ο επικεφαλής Ανεξάρτητης Αρχής, γ) το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, δ) ο Πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου, αν δεν υπάρχει ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης, ε) τα πειθαρχικά συμβούλια.

  24. Τα πειθαρχικά συμβούλια συγκροτούνται από μέλη που πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου και διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία και γνώση των θεμάτων του Δημοσίου Δικαίου και του Δικαίου της Δημόσιας Διοίκησης.

  25. Τα πειθαρχικά συμβούλια λειτουργούν ανεξάρτητα και αμερόληπτα, διασφαλίζοντας το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη του υπαλλήλου.

  26. Οι αποφάσεις των πειθαρχικών οργάνων πρέπει να είναι πλήρως αιτιολογημένες και να βασίζονται σε αποδεικτικά στοιχεία.

  27. Κατά των αποφάσεων των πειθαρχικών οργάνων επιτρέπεται η άσκηση ενδίκων μέσων, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.

  28. Η εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος νόμου διέπεται από τις αρχές της νομιμότητας, της αναλογικότητας, της χρηστής διοίκησης και της προστασίας της προσωπικότητας του υπαλλήλου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκαβ
Αδιανόητο τροχαίο στα Καμίνια: Παραβίασε κόκκινο, παρέσυρε παιδιά και τα εγκατέλειψε
Τα δύο ανήλικα μεταφέρθηκαν άμεσα στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ότι είχαν υποστεί σοβαρά τραύματα
Αδιανόητο τροχαίο στα Καμίνια: Παραβίασε κόκκινο, παρέσυρε παιδιά και τα εγκατέλειψε
zaxaraki
Ζαχαράκη: «Μου ετέθη το ζήτημα – τι έπρεπε να θυσιάσω για να ακολουθήσω τον δρόμο της πολιτικής»
Υπουργός Παιδείας: «Να μπορείς να ονειρευτείς ότι μπορείς να φτάσεις όπου θέλεις, χωρίς περιορισμούς. Στρέφω το βλέμμα στην παιδεία για να...
Ζαχαράκη: «Μου ετέθη το ζήτημα – τι έπρεπε να θυσιάσω για να ακολουθήσω τον δρόμο της πολιτικής»
βουλή
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: 12 αιτήσεις ξένων πανεπιστημίων για λειτουργία στην Ελλάδα
Σε ειδική συνεδρίαση της Μόνιμης Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με θέμα «Η Ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση: To παρόν και...
Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων: 12 αιτήσεις ξένων πανεπιστημίων για λειτουργία στην Ελλάδα
askisiseismou.jpeg
Επιτυχής Πραγματοποίηση Άσκησης Σεισμού, Φωτιάς και Εκκένωσης Κτιρίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Επιτυχής Πραγματοποίηση Άσκησης Σεισμού, Φωτιάς και Εκκένωσης Κτιρίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών
Επιτυχής Πραγματοποίηση Άσκησης Σεισμού, Φωτιάς και Εκκένωσης Κτιρίου στο Πανεπιστήμιο Πατρών