πανεπιστήμιο θεσσαλίας
«Η βιωσιμότητα των «ελεύθερων» πανεπιστημίων θα εξαρτηθεί από την ύπαρξη του αναγκαίου χώρου ανάπτυξης, ο οποίος μοιραία θα προκύψει από τη συρρίκνωση του υπάρχοντος συστήματος προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης»

Ακόμα ένα «άδειασμα» για τον Κυριάκο Πιερρακάκη και το υπό διαμόρφωση νομοσχέδιό του για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, ήρθε από τους καθηγητές Ιατρικής (σύλλογος μελών ΔΕΠ) του Παν.Θεσσαλίας.

Σε ανακοίνωσή τους οι πανεπιστημιακοί κάνουν λόγο για  αναγγελία μιας διαδικασίας με χαρακτηριστικά «κατεπείγοντος» και μάλλον προειλημμένες αποφάσεις και προσθέτουν ότι η βιωσιμότητα των «ελεύθερων» πανεπιστημίων θα εξαρτηθεί από την ύπαρξη του αναγκαίου χώρου ανάπτυξης, ο οποίος μοιραία θα προκύψει από τη συρρίκνωση του υπάρχοντος συστήματος προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης

«Ο σύλλογος μελών ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικής του ΠΘ διαφωνεί με οποιοδήποτε σχεδιασμό για την ανώτατη εκπαίδευση ο οποίος δεν προκύπτει μέσα από μια ουσιαστική διαβούλευση με ολόκληρη την ακαδημαϊκή κοινότητα, και επισημαίνει, σε όλους τους τόνους, πριν από κάθε άλλη πρωτοβουλία, την ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου δωρεάν πανεπιστημίου ως πυλώνα ανάπτυξης και εξασφάλισης της ευημερίας όλης της κοινωνίας», καταλήγουν.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των καθηγητών Ιατρικής του Παν.Θεσσαλίας

Πρόσφατα το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την πρόθεσή του για την ίδρυση «μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών» Πανεπιστημίων με ταυτόχρονες παρεμβάσεις για την ενίσχυση των δημοσίων ΑΕΙ.

Είναι σαφές ότι όλοι εμείς που υπηρετούμε το δημόσιο Πανεπιστήμιο, θα στηρίξουμε με ενθουσιασμό οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προκύψει μέσα από έναν ειλικρινή και γόνιμο διάλογο.

Αντίθετα, δεν μπορούμε να κρύψουμε την ανησυχία μας για την αναγγελία μιας διαδικασίας με χαρακτηριστικά «κατεπείγοντος» και μάλλον προειλημμένες αποφάσεις.

Η ανησυχία μας εδράζεται στα παρακάτω:

α) Στη μέχρι στιγμής διαφαινόμενη απουσία διάθεσης συνδιαμόρφωσης και εκτεταμένης διαβούλευσης με την πανεπιστημιακή κοινότητα: Η αναστάτωση αλλά και οι αντιδράσεις από σχεδόν όλους τους συλλόγους διδασκόντων, φοιτητών και διοικητικών υπαλλήλων δεν εμφορείται από κάποια ιδεολογική αγκύλωση. Άλλες πρωτοβουλίες της ίδιας αυτής κυβέρνησης, όπως για παράδειγμα τα αγγλόφωνα τμήματα -δια μέσου της επίπονης αλλά απαραίτητης διαδικασίας του ανοιχτού δημοκρατικού διαλόγου- υποστηρίχθηκαν από το προσωπικό των πανεπιστημίων και ήδη κάποια λειτουργούν κάποια και πρόκειται να λειτουργήσουν και αρκετά ακόμη. Αναρωτιόμαστε τι παραπάνω θα προσφέρει αναφορικά με την εξωστρέφεια και διεθνοποίηση η ίδρυση (και) ιδιωτικών πανεπιστημίων στην παρούσα συγκυρία;

β) Στην αναγκαιότητα της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων: Το ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο, παρά τη χρόνια υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση, και στο ακαδημαϊκό και στο διοικητικό προσωπικό, αλλά και τα πολύ χαμηλά κονδύλια για έρευνα και υποδομές σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, σημειώνει σημαντικές επιδόσεις και ανταγωνίζεται με αξιοπρέπεια ιστορικά ιδρύματα της ηπείρου μας. Ο ευρωπαϊκός χάρτης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν υποδεικνύει απαραίτητα ανάγκη ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ευρώπη είναι ελάχιστα και η συνεισφορά τους στην έρευνα και την παραγωγή νέας γνώσης σχεδόν αμελητέα.

γ) Στην πιθανότητα συρρίκνωσης του υπάρχοντος συστήματος ανώτατης εκπαίδευσης: Η βιωσιμότητα των «ελεύθερων» πανεπιστημίων θα εξαρτηθεί από την ύπαρξη του αναγκαίου χώρου ανάπτυξης, ο οποίος μοιραία θα προκύψει από τη συρρίκνωση του υπάρχοντος συστήματος προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης που όλοι υπηρετούμε, και κυρίως των τμημάτων της περιφέρειας, με ότι αυτό συνεπάγεται για όλους εμάς αλλά και τις τοπικές κοινωνίες.

Βάσει όλων των παραπάνω, ο σύλλογος μελών ΔΕΠ του Τμήματος Ιατρικής του ΠΘ διαφωνεί με οποιοδήποτε σχεδιασμό για την ανώτατη εκπαίδευση ο οποίος δεν προκύπτει μέσα από μια ουσιαστική διαβούλευση με ολόκληρη την ακαδημαϊκή κοινότητα, και επισημαίνει, σε όλους τους τόνους, πριν από κάθε άλλη πρωτοβουλία, την ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου δωρεάν πανεπιστημίου ως πυλώνα ανάπτυξης και εξασφάλισης της ευημερίας όλης της κοινωνίας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mathimatika
Συμβαίνουν κι αλλού: «Χαμός» στην Κύπρο για υπερδύσκολα θέματα Μαθηματικών στις Παγκύπριες Εξετάσεις
Πρόβλεψη στην Κύπρο για τα γραπτά των Μαθηματικών: «Θα δούμε πολλούς μαθητές, δυστυχώς, να έχουν από 1 έως 5».
Συμβαίνουν κι αλλού: «Χαμός» στην Κύπρο για υπερδύσκολα θέματα Μαθηματικών στις Παγκύπριες Εξετάσεις