απατη
Τι είναι και πώς λειτουργεί η απάτη «Caller ID Spoofing» - Πώς θα προστατέψετε τον λογαριασμό σας

Σε άλλο επίπεδο περνούν οι ψηφιακές απάτες που στοχεύουν τραπεζικούς λογαριασμούς, καθώς οι επιτήδειοι πλέον χρησιμοποιούν Caller ID Spoofing, μια μέθοδο πλαστογράφησης αριθμού κλήσης, για να εμφανίζονται ως γνωστοί τραπεζικοί οργανισμοί ή κυβερνητικές υπηρεσίες.

Ουσιαστικά, οι κλήσεις φαίνονται νόμιμες στον δέκτη, αλλά πίσω τους κρύβονται απατεώνες που αποσπούν προσωπικά δεδομένα, τα οποία χρησιμοποιούνται για παράνομες συναλλαγές.

Πώς μπλοκαρίστηκε η απάτη στην Ελλάδα

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών, σε συνεργασία με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων και την Ένωση Εταιριών Κινητής Τηλεφωνίας, προχώρησε τον Ιούνιο σε φραγή εισερχόμενων κλήσεων από το εξωτερικό που χρησιμοποιούσαν αριθμούς ελληνικών τραπεζών.

Το μέτρο απέτρεψε δεκάδες περιστατικά Caller ID Spoofing και έθεσε νέα δεδομένα στην ασφάλεια των τηλεφωνικών συναλλαγών.

Europol: 850 εκατ. ευρώ απώλειες κάθε χρόνο

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Σύμφωνα με την Europol, η πλαστογράφηση αναγνώρισης καλούντος προκαλεί σοβαρές οικονομικές απώλειες παγκοσμίως, εκτιμώμενες σε 850 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η έρευνα σε 23 χώρες δείχνει ότι 400 εκατ. πολίτες παραμένουν ευάλωτοι, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συντονισμένη ευρωπαϊκή δράση.

Deepfake και social media: Οι νέες τεχνικές εξαπάτησης

Οι απατεώνες πλέον αξιοποιούν τεχνητή νοημοσύνη και deepfake, εμφανίζοντας στα social media υψηλόβαθμα τραπεζικά στελέχη ή ακόμα και υπουργούς να προωθούν επενδύσεις με υπερβολικά κέρδη.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα ήταν η στοχοποίηση του υπουργού Οικονομικών Κυριάκου Πιερρακάκη, ο οποίος προχώρησε σε κατάθεση μήνυσης κατά αγνώστων που διαχειρίζονταν ψεύτικη σελίδα στο Facebook.

Ψεύτικες ομάδες επενδυτών: Μια επικίνδυνη παγίδα

Μια «ελληνική κλειστή ομάδα επενδυτών», με ψεύτικο λογότυπο τράπεζας, κυκλοφόρησε στο WhatsApp και Instagram, υπόσχοντας αποδόσεις έως 325%. Παρά την αμφισβήτηση της αυθεντικότητας, οι απατεώνες ποντάρουν στους ανυποψίαστους επενδυτές.

Η Ενωση Ελληνικών Τραπεζών, η Τράπεζα της Ελλάδος και η ΕΛΑΣ ενημερώνουν συνεχώς τους καταναλωτές ότι ποτέ δεν ζητούν στοιχεία λογαριασμών μέσω τηλεφώνου ή social media.

Έρευνα: Οι καταναλωτές και η αναγνώριση απάτης

Πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Καταναλωτών, ΕΣΕΕ και VISA αποκαλύπτει:

  • 1 στους 2 δυσκολεύεται να ξεχωρίσει αν ένα περιεχόμενο είναι AI-generated.

  • 63% εμφανίζονται δύσπιστοι σε προσφορές «too good to be true».

  • Μόνο το 7% αναγνωρίζει απάτες που χρησιμοποιούν AI ή deepfake.

  • Το 41% δηλώνει ότι θα είναι πιο προσεκτικό στο μέλλον μετά από απόπειρα εξαπάτησης.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa, τονίζει ότι η Visa επενδύει 12 δισ. δολάρια σε τεχνολογία για την αποτροπή απάτης, χρησιμοποιώντας AI και εργαλεία ανάλυσης συναλλαγών, ενισχύοντας την προστασία των καταναλωτών σε ένα διασυνδεδεμένο ψηφιακό περιβάλλον.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τραύματα στο χέρι παιδιού από επίθεση σκύλου
Πέραμα: Σκύλος επιτέθηκε σε 12χρονο έξω από σχολείο – «Ζητώ την τιμωρία του ιδιοκτήτη»
«Το παιδί έχει πέντε βαθιά τραύματα, θα κυνηγήσω την υπόθεση μέχρι τέλους» καταγγέλλει η μητέρα του μαθητή
Πέραμα: Σκύλος επιτέθηκε σε 12χρονο έξω από σχολείο – «Ζητώ την τιμωρία του ιδιοκτήτη»