kallitexnes
Τα κολέγια βρήκαν την κατάλληλη στιγμή για να διαφημίσουν σπουδές πάνω στην Τέχνη, ενώ ο Πρωθυπουργός, μαζί με την υπουργό Πολιτισμού εμφανίζονται να αγνοούν τα πανεπιστημιακά Τμήματα Μουσικών σπουδών της χώρας...

Νέο «πριμ» στα κολέγια αποτελεί επί της ουσίας η υποβάθμιση των καλλιτεχνικών πτυχίων, ενώ οι τρεις επιτροπές που συγκρότησε το υπουργείο Πολιτισμού για την μελέτη ανωτατοποίησης της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, είναι ουσιαστικά μία, αφού τα περισσότερα μέλη τους είναι κοινά.

Τα κολέγια βρήκαν την κατάλληλη στιγμή για να διαφημίσουν σπουδές πάνω στην τέχνη, αφού ως συνεργαζόμενα με ΑΕΙ του εξωτερικού τα πτυχία τους θεωρούνται πλέον επαγγελματικά ισοδύναμα με πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ. Ισως αυτό εξηγεί σε ένα βαθμό και την επιμονή της κυβέρνησης να αγνοεί τις εκκλήσεις των καλλιτεχνών για απόσυρση του επίμαχου ΠΔ που εξισώνει τα δικά τους πτυχία με απολυτήρια Λυκείου...

Είναι ενδεικτικές οι διαφημίσεις δύο κολεγίων που ακολουθούν:

deree διαφημιση

 

μητροπολιτικο διαφημιση

 

«Γιατί μας το ζήτησαν»

Οφείλουμε να τονίσουμε ότι Deree έχει μουσικό τμήμα εδώ και πολλά χρόνια, στο οποίο διδάσκουν και πολλοί καλοί μουσικοί. Προφανώς δεν αναφερόμαστε στη λειτουργία του τμήματος, και γενικά στα ανταγωνιστικά προς τα ΑΕΙ είτε προς τις καλλιτεχνικές σχολές κολεγιακά τμήματα, αλλά στην επιλογή της διαφήμισής τους σε αυτή τη χρονική συγκυρία και κυρίως στις επιλογές της κυβέρνησης. Η συγκυρία λειτουργεί σαν «πριμ» της κυβέρνησης στα κολέγια, μετά από την επαγγελματική ισοτίμηση των πτυχίων τους, αλλά και την απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από τα ΑΕΙ.

Ο ίδιος ο υφυπουργός Παιδείας κ.Αγγελος Συρίγος, ήταν αρκούντως επεξηγηματικός, όταν δέχτηκε πριν από λίγες μέρες να συναντήσει τα σωματεία των καλλιτεχνών. «Γιατί εμάς μας υποβιβάζετε σε αποφοίτους Λυκείου, ενώ στα Κολέγια δίνετε επαγγελματικά δικαιώματα;» τον ρώτησαν. «Γιατί μας το ζήτησαν».

Τρεις επιτροπές με τα περισσότερα μέλη κοινά

Εξάλλου, όπως αποκαλύπτει το alfavita.gr τα μέλη στις 3 επιτροπές για τις οποίες σύστησε η κυβέρνηση -χωρίς να πείσει τους ηθοποιούς και τους άλλους καλλιτέχνες που συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους- ουσιαστικά είναι μία, αφού τα περισσότερα μέλη τους είναι κοινά (με διαφοροποιήσεις λίγων μελών για τα συγκεκριμένα αντικείμενα) και θα πρέπει να αποφασίσουν μέσα σε λιγότερο από 2 μήνες για το πως θα γίνει η δημιουργία δημόσιων πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδών στη Ορχηστική Τέχνη, τη Δραματική Τέχνη και τη Μουσική.

Μάλιστα, οι Πανεπιστημιακοί-μέλη των τριών επιτροπών είναι ελάχιστοι, και κυρίως στελέχη τοποθετημένα από την κυβέρνηση, όπως ο γ.γ. του ΥΠΑΙΘ κ.Οδ.Ζώρας, ο πρόεδρος της ΕΘΑΑΕ κ.Περ.Μήτκας, κα.

Οι συνθέσεις των επιτροπών

Συγκεκριμένα, έργο της πρώτης Ομάδας Εργασίας για την επεξεργασία θεμάτων, που αφορούν στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και την υποβολή προτάσεων για την ανάληψη κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων Υπουργείων για την αναβάθμιση, τη θεσμική υποστήριξη και τη διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για την Εκπαίδευση στην Ορχηστική Τέχνη, είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων προς τον σκοπό της ανάληψης κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων Υπουργείων για την δημιουργία δημόσιων πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδών στη Ορχηστική Τέχνη. Η Ομάδα Εργασίας να λάβει υπόψιν και τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί από τους σχετικούς εποπτευόμενους φορείς σε απάντηση των από 02/06/2021 επιστολών του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού με στόχο την διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Ορχηστική Τέχνη).  Η Ομάδα Εργασίας οφείλει να έχει ολοκληρώσει το έργο της μέχρι τις 31.03.2023

Ως μέλη, η κ.Μενδώνη όρισε τους:

1. Ελένη Δουνδουλάκη, Γενική Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού, Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.), ως Πρόεδρο,

2. Γεώργιο Βούτσινο, Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με αναπληρώτριες την Κωνσταντίνα Πισλή, Διευθύντρια του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας και την Μαρία Σακελλαρίδου, Νομικό, μετακλητή υπάλληλο, στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας

3. Οδυσσέα Ζώρα, Γενικό Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με αναπληρώτριες την Δέσποινα Μαυρή, Διευθύντρια του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης και την Κέλλυ Ευαγγέλου, Νομικό, στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης,

4. Θανάση Κοντογεώργη, Γενικό Γραμματέα Συντονισμού της Προεδρίας της Κυβέρνησης, με αναπληρώτρια την Αλεξάνδρα Θεοδοσιάδη, Διευθύντρια του Τομέα Εργασίας, Παιδείας και Υγείας της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού,

5. Ιωάννα Λυτρίβη, Διευθύνουσα Σύμβουλο Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων & Επαγγελματικού Προσανατολισμού, με αναπληρώτριες την Κωνσταντίνα Πισλή, Διευθύντρια του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας και την Μαρία Σακελλαρίδου, Νομικό, μετακλητή υπάλληλο στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Γενικού Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Δια Βίου Μάθησης και Νεολαίας,

6. Περικλή Μήτκα, Πρόεδρο της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.) με αναπληρωτή τον Αντιπρόεδρο του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης της ΕΘ.Α.Α.Ε., Κωνσταντίνο Μπουραζέλη,

7. Αγγελική Σγούρα, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ο.Α., με αναπληρωτή τον Βασίλειο Μαρτσάκη, Τμημ. Εκπαίδευσης Θεάτρου και Χορού, Διεύθυνση Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης του ΥΠ.Π.Ο.Α.,

8. Δάφνι Κόκκινο, Διευθυντή της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, με αναπληρωτή τον Μιχάλη Ελπιδοφόρου, διδάσκοντα στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης,

9. Γιώργο Κουμεντάκη, Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με αναπληρωτή τον Γιώργο Μάτσκαρη, Διευθυντή Σπουδών της Ανώτερης Επαγγελματικής Σχολής Χορού Εθνικής Λυρικής Σκηνής,

10. Θεοδώρα Παπαδημητρίου, μετακλητή υπάλληλο στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού με αναπληρώτρια τη Βασιλική Αλιμπέρτη, Διευθύντρια στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού αρμόδιου για θέματα Σύγχρονου Πολιτισμού,

11. Μαρία Αναγνωστοπούλου, Δικηγόρο, μετακλητή υπάλληλο στο Ιδιαίτερο Γραφείο της Γενικής Γραμματέως Σύγχρονου Πολιτισμού, ΥΠ.Π.Ο.Α., με αναπληρωτή τον Πελοπίδα Τσερέπα, Δικηγόρο, μετακλητό υπάλληλο στο Ιδιαίτερο Γραφείο της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού. Στην Ομάδα Εργασίας συμμετέχει χωρίς δικαίωμα ψήφου η Αικατερίνη Τζουνή, Δικηγόρος με έμμισθη εντολή, που υπηρετεί στο Αυτοτελές Τμήμα Νομοθετικού Έργου και Κοινοβουλευτικού Ελέγχου του ΥΠ.ΠΟ.Α

Η δεύτερη ομάδα συστάθηκε για την επεξεργασία θεμάτων, που αφορούν στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και την υποβολή προτάσεων για την ανάληψη κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων Υπουργείων για την αναβάθμιση, τη θεσμική υποστήριξη και τη διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για την Εκπαίδευση στη Δραματική Τέχνη. . Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων προς τον σκοπό της ανάληψης κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων Υπουργείων για την δημιουργία δημόσιων πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδών στη Δραματική Τέχνη. Η Ομάδα Εργασίας να λάβει υπόψιν και τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί από τους σχετικούς εποπτευόμενους φορείς σε απάντηση των από 02/06/2021 επιστολών του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού με στόχο την διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Δραματική Τέχνη). Επίσης πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της μέχρι τέλη Μαρτίου.

Ως μέλη, η κ.Μενδώνη όρισε τους:

1. Ελένη Δουνδουλάκη, 2. Γεώργιο Βούτσινο, 3. Οδυσσέα Ζώρα, 4. Θανάση Κοντογεώργη 5. Ιωάννα Λυτρίβη 6. Περικλή Μήτκα, 7. Αγγελική Σγούρα

και 

8. Δηώ Καγγελάρη, Διευθύντρια Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Εθνικού Θεάτρου, με αναπληρωτή τον Νίκο Χατζόπουλο, Καθηγητή Υποκριτικής της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου,

9. Γιάννη Ρήγα, Διευθυντή της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, με αναπληρωτή τον Ιορδάνη Αϊβαζόγλου, Καθηγητή Υποκριτικής της Δραματικής Σχολής του Κρατικοιύ Θεάτρου Βορείου Ελλάδος,

10. Θεοδώρα Παπαδημητρίου (και στην  πρώτη επιτροπή)

11. Μαρία Αναγνωστοπούλου (επίσης και στην πρώτη)

Τέλος η τρίτη ομάδα, συστάθηκε για την επεξεργασία θεμάτων, που αφορούν στην καλλιτεχνική εκπαίδευση και την υποβολή προτάσεων για την ανάληψη κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων Υπουργείων για την αναβάθμιση, τη θεσμική υποστήριξη και τη διαμόρφωση Εθνικής Πολιτικής για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση στη Μουσική. Έργο της Ομάδας Εργασίας είναι η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων προς τον σκοπό της ανάληψης κοινής νομοθετικής πρωτοβουλίας των συναρμόδιων Υπουργείων για την δημιουργία δημόσιων πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδών στην τέχνη της Μουσικής. Η Ομάδα Εργασίας να λάβει υπόψιν και τις προτάσεις που έχουν υποβληθεί από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης σε απάντηση της από 02/06/2021 επιστολής του Υφυπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού με στόχο την διαμόρφωση νέου θεσμικού πλαισίου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης (Μουσική) καθώς και η εκπόνηση αναλυτικών προτάσεων για την διαμόρφωση εθνικού πλαισίου Ωδειακής Εκπαίδευσης.

Μέλη:

1. Ελένη Δουνδουλάκη, 2. Γεώργιο Βούτσινο, 3. Οδυσσέα Ζώρα, 4. Θανάση Κοντογεώργη, 5. Ιωάννα Λυτρίβη, 6. Περικλή Μήτκα, 7. Αγγελική Σγούρα

και

8. Ιούλιο – Γεώργιο Παπαδόπουλο, Διευθυντή Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, με αναπληρώτρια την Ερατώ Αλακιοζίδου, Καθηγήτρια Συνοδείας Πιάνου και International Relations Coordinator του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης,

9. Σίμο Παπάνα, Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, με αναπληρωτή τον Χρήστο Γαλιλαία, Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης,

10. Θεοδώρα Παπαδημητρίου (και στις δύο προηγούμενες)

11. Μαρία Αναγνωστοπούλου (και στις δύο προηγούμενες)

Βλέπουμε λοιπόν ότι τα μέλη που δεν είναι κοινά, είναι μόλις δύο σε κάθε επιτροπή.

Συνεχίζουν τις καταλήψεις

Στο μεταξύ, οι καλλιτέχνες και οι σπουδαστές δραματικών σχολών συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα, που υποβαθμίζει τα πτυχία τους. 

Μετά τα δύο κτίρια του Εθνικού Θεάτρου, το Τσίλλερ και το ΡΕΞ, και το Βασιλικό Θέατρο της Θεσσαλονίκης, που είναι η έδρα του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), σήμερα κατέλαβαν και το Δημοτικό Θέατρο της Πάτρας «Απόλλων» στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων των καλλιτεχνών.

Συγκεντρώσεις και κινητοποιήσειςέγιναν τις προηγούμενες μέρες  σε όλη την χώρα, έπειτα και από την παραίτηση όλων των καθηγητών της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, στο οποίο χτες το απόγευμα έγινε και συναυλία αλληλεγγύης και συμπαράστασης

Επιστολή στον κ.Μητσοτάκη: Αγνοεί ότι υπαρχουν Μουσικές σπουδές στα ΑΕΙ;

Αφήσαμε για το τέλος μια επιστολή κοσμητόρων Μουσικών σπουδών προς τον Πρωθυπουργό, που εστάλη στις αρχές της εβδομάδας. Την αφήνουμε ασχολίαστη γιατι τα λέει όλα:

Κύριε Πρωθυπουργέ,

Oι Κοσμήτορες των Σχολών: Μουσικής και Οπτικοακουστικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Καλών Τεχνών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών οι Πρόεδροι των Τμημάτων: Μουσικών Σπουδών Ιονίου Πανεπιστημίου, Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Πανεπιστημίου Μακεδονίας, Μουσικών Σπουδών Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μουσικών Σπουδών Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

με έκπληξη διαβάσαμε την κατηγορηματική και ανεπιφύλακτη δήλωσή σας μέσω ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι: «στη χώρα μας (…) δεν έχουμε, δεν είχαμε ποτέ, σπουδές πανεπιστημιακού επιπέδου στις παραστατικές τέχνες» και ότι «υπάρχουν βέβαια πανεπιστημιακά τμήματα (…) Μουσικών Σπουδών, αλλά έχουν διαφορετική κατεύθυνση»

Κύριε Πρωθυπουργέ, όπως θα επιβεβαιώσει το αρμόδιο Υπουργείο Παιδείας, και τα πέντε Τμήματα Μουσικών Σπουδών ΑΕΙ που υπάρχουν στην χώρα καλλιεργούν σε τριτοβάθμιο επίπεδο την τέχνη της Μουσικής, προσφέροντας ανώτατη εκπαίδευση από το προπτυχιακό μέχρι και διδακτορικό επίπεδο.

Η πλειοψηφία των Τμημάτων αυτών έχουν απο την ίδρυσή τους καλλιτεχνική-παραστατική κατεύθυνση και εκπαιδεύουν εδώ και πολλά χρόνια καλλιτέχνες και παιδαγωγούς στο πλήρες φάσμα των σχετικών αντικειμένων: Μουσική Εκτέλεση (performance), Σύνθεση, Διεύθυνση Μουσικών Συνόλων, Παραδοσιακή Μουσική, Μουσική Μπαρόκ, σπουδές Τζαζ, Βυζαντινή Μουσική, Ηλεκτροακουστική Σύνθεση. Πρόκειται για τμήματα πλήρως διεθνοποιημένα, με προγράμματα τετραετούς ή πενταετούς φοίτησης τα οποία αξιολογήθηκαν ήδη μία ή και δύο φορές από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με τη σύμπραξη διεθνών επιτροπών αξιολόγησης, και πιστοποιήθηκαν κατά το νόμο ως απολύτως συμβατά με τα διεθνή αντίστοιχα πρότυπα.

Εύλογα λοιπόν διερωτώμεθα γιατί όλα τα παραπάνω δεδομένα μοιάζουν έξαφνα να αγνοούνται στις δημόσιες ανακοινώσεις της Κυβέρνησης που τελευταία διαβάζουμε. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως την αγωνία των αποφοίτων της ωδειακής εκπαίδευσης σχετικά με τη διαχρονική έλλειψη διαβάθμισης των σπουδών τους, για τις πολλές γκρίζες ζώνες που διέπουν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, καθώς και για την έλλειψη κάθε θεσμικής πρόβλεψης όσον αφορά την ομαλή πρόσβασή τους στην ανώτατη εκπαίδευση, και δηλώνουμε έτοιμοι να συμβάλουμε με κάθε τρόπο στην εξυγίανση ενός απαράδεκτου καθεστώτος που δεν περιποιεί τιμή στη χώρα μας.

Έχουμε όμως τουλάχιστον αντίστοιχη κατανόηση για την αγωνία των χιλιάδων άξιων αποφοίτων που ολοκλήρωσαν τα τελευταία 20 χρόνια ανώτατες σπουδές στα δημόσια ιδρύματα όπου υπηρετούμε, και που έκτοτε συμμετέχουν ενεργά στη μουσική ζωή του τόπου συμβάλλοντας καθοριστικά στον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμισή της, όσο και για την αγωνία των σημερινών φοιτητών μας, που επέλεξαν να ακολουθήσουν το δρόμο της ανώτατης μουσικής εκπαίδευσης σε Ελληνικά ΑΕΙ.

Έτσι, απορούμε διαβάζοντας περί συγκρότησης ομάδων εργασίας υπό την σκέπη του Υπουργείου Πολιτισμού με σκοπό «τη δημιουργία δημόσιων πανεπιστημιακού επιπέδου σπουδών στην τέχνη της Μουσικής», όπου φαίνεται να αγνοείται πλήρως το γεγονός ότι τέτοιες σπουδές, πλήρως πιστοποιημένες και σε πλήρη συμμόρφωση με όλες τις προδιαγραφές ποιότητας, προσφέρονται ήδη στη χώρα μας σε ανώτατο επίπεδο, και να παρακάμπτεται έτσι πρακτικά η σχετική προσφορά του συνόλου του ακαδημαϊκού και καλλιτεχνικού κόσμου των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών των ΑΕΙ της χώρας υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας.

Κύριε Πρωθυπουργέ, ο διακηρυγμένος στόχος των ανακοινώσεων περί «διαμόρφωσης Εθνικής Πολιτικής για την Καλλιτεχνική Εκπαίδευση στη Μουσική» δεν μπορεί παρά να μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους. Δεν θεωρούμε ωστόσο ότι ένας τέτοιος στόχος θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς να λαμβάνεται υπόψη το σύνολο του πεδίου των μουσικών σπουδών στη χώρα, όπως υφίσταται σήμερα. Επίσης, θα ήταν πραγματικά κρίμα η όλη προσπάθεια να γίνει με τρόπο που θα συντηρούσε στρεβλώσεις και συντεχνιακές αντιπαλότητες ετών, οι οποίες αποτυπώνονται μεταξύ άλλων στη χρόνια διελκυστίνδα μεταξύ Υπουργείων Παιδείας και Πολιτισμού πάνω στο ζήτημα της μουσικής εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα, ανησυχούμε διότι η διαβάθμιση της ωδειακής εκπαίδευσης, που αποτελεί πράγματι δίκαιο αίτημα δεκαετιών, δεν νοείται να εισαχθεί χωρίς μια ταυτόχρονη γενναία αναβάθμιση των ξεπερασμένων προγραμμάτων ωδειακών σπουδών (σχεδιασμένων τη δεκαετία του 1950…) αλλά και των όλως προβληματικών και αναποτελεσματικών μεθόδων και διαδικασιών εποπτείας εφαρμογής τους, στοιχεία παγκοίνως γνωστά, περί των οποίων εντούτοις δεν ακούμε προς το παρόν να γίνεται πολύς λόγος. Πράγματι, η διαβάθμιση και θεσμική διασύνδεση της ωδειακής με την πανεπιστημιακή παιδεία θα ήταν ευχής έργο να γίνει, υπό τον όρο ότι στην ωδειακή εκπαίδευση θα τηρούνται εφεξής τα ίδια αυστηρά, διεθνή πρότυπα εξωτερικού ελέγχου, αξιολόγησης και πιστοποίησης προσωπικού και σπουδών που ισχύουν σήμερα για το σύνολο της πανεπιστημιακής μουσικής εκπαίδευσης. Την αξία και τον τρόπο διασφάλισης αυτών των προτύπων τα ιδρύματά μας τα γνωρίζουν και τα εφαρμόζουν σε συνεργασία με τις αρμόδιες δημόσιες εποπτικές αρχές του Υπουργείου Παιδείας με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην καλλιτεχνική και εκπαιδευτική κοινότητα, στην ελληνική Πολιτεία και τον Έλληνα πολίτη.

Εν κατακλείδι, όλοι οι εδώ συνυπογράφοντες και μαζί τους οι πολυπληθείς ακαδημαϊκές κοινότητες που εκπροσωπούν, αναγνωρίζουμε την κρισιμότητα της στιγμής όσον αφορά την (επιτέλους) ορθολογική διαμόρφωση ενός σύγχρονου, ολοκληρωμένου συμπεριληπτικού και ουσιαστικού Εθνικού Συστήματος Μουσικής Παιδείας, και παραμένουμε πάντοτε, ως οφείλουμε, στη διάθεση της Πολιτείας για να συμβάλουμε σε αυτό με κάθε τρόπο..

Με εκτίμηση,

Μαρία Αλεξάνδρου Αναπληρώτρια καθηγήτρια Πρόεδρος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Γεώργιος Βράνος Καθηγητής Πρόεδρος Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Αναστασία Γεωργάκη Καθηγήτρια Πρόεδρος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Δήμος Δημητριάδης Καθηγητής Κοσμήτορας Σχολής Μουσικής και Οπτικοακουστικών Σπουδών Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Αθανάσιος Ζέρβας Καθηγητής Κοσμήτορας Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

Στέλλα Λάββα Αναπληρώτρια καθηγήτρια Κοσμήτορας Σχολής Καλών Τεχνών Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Αναστασία Σιώψη Καθηγήτρια Πρόεδρος Τμήματος Μουσικών Σπουδών Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Αθανάσιος Τρικούπης Αναπληρωτής Καθηγητής Κοσμήτορας Σχολής Μουσικών Σπουδών Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων

Αχιλλέας Χαλδαιάκης Καθηγητής Κοσμήτορας Φιλοσοφικής Σχολής Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μητσοτάκης ΔΕΘ
Η ανασκόπηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι σημειώνει για την εκπαίδευση
Τι σημείωσε για την εκπαίδευση ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με νέο μήνυμά του μέσα από από την καθιερωμένη κυριακάτικη ανασκόπηση.
Η ανασκόπηση του Κυριάκου Μητσοτάκη: Τι σημειώνει για την εκπαίδευση