Παιδαγωγική επάρκεια εκπαιδευτικών: Δραματικές ανατροπές για φοιτητές και πτυχιούχους
Το προτεινόμενο καθεστώς απαιτεί αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των καθηγητικών σχολών αφού θα αφαιρεθούν τα μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας ενώ όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν το πιστοποιητικό θα πρέπει να κάνουν ένα επιπλέον έτος σπουδών

Αλλάζει άρδην το καθεστώς απόκτησης παιδαγωγικής επάρκειας από τα ελληνικά πανεπιστήμια για όσους επιθυμούν να διδάξουν στη δευτεροβάθμια τη μεταδευτεροβάθμια και την επαγγελματική εκπαίδευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, στο Σχέδιο Νόμου για τα ΑΕΙ, το οποίο θα κατατεθεί προς ψήφιση, στη Βουλή, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα, θα συμπεριληφθούν και νέες διατάξεις για το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας.  

Με λίγα λόγια σε άρθρο που συμπεριλαμβάνει το Υπουργείο Παιδείας  στο νέο νόμο-πλαίσιο η επάρκεια πλέον δεν θα  περιλαμβάνεται στο πτυχίο, αφού «σε κάθε Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα (Α.Ε.Ι.) δύναται να ιδρύεται και να λειτουργεί ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, η επιτυχής ολοκλήρωση του οποίου οδηγεί στη χορήγηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας. Το πρόγραμμα είναι κατ’ ελάχιστον διάρκειας δύο (2) ακαδημαϊκών εξαμήνων»!! 

Το σχετικό πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας θα χορηγείται πλέον έπειτα από παρακολούθηση ειδικού προγράμματος σπουδών στα ΑΕΙ για τους ενδιαφερόμενους φοιτητές ή αποφοίτους ενώ τώρα τα μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας είναι ενσωματωμένα στο πρόγραμμα των λεγόμενων καθηγητικών τμημάτων π.χ Φυσικής Μαθηματικών κ.λπ

Ειδικότερα η σχετική ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας προβλέπει τα εξής:

• Σε κάθε ΑΕΙ με απόφαση Συγκλήτου μπορεί να λειτουργήσει ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας η επιτυχής ολοκλήρωση του οποίου οδηγεί στη χορήγηση αντίστοιχου πιστοποιητικού Το πρόγραμμα θα έχει ελάχιστη διάρκεια δύο ακαδημαϊκά εξάμηνα και θα αντιστοιχεί κατ ελάχιστον σε 60 πιστωτικές μονάδες

• Το ειδικό πρόγραμμα θα παρέχεται με την επιμέλεια της Σχολής ή τμήματος Επιστημών Αγωγής που υπάρχει στο πανεπιστήμιο Ωστόσο εάν δεν υπάρχει σχετικό τμήμα σε κάποιο ΑΕΙ τότε μπορεί να ιδρυθεί διιδρυμα τικό πρόγραμμα σπουδών Σε κάθε ΑΕΙ μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά ένα ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας

• Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί

α) φοιτητές του Α.Ε.Ι. που είναι εγγεγραμμένοι σε προγράμματα σπουδών α ́ κύκλου σπουδών η επιτυχής ολοκλήρωση των οποίων οδηγεί στην απόκτηση τίτλων σπουδών, που παρέχουν το δικαίωμα άσκησης επαγγελματικών δικαιωμάτων οποιασδήποτε ειδικότητας εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας ή επαγγελματικής εκπαίδευσης, εφόσον έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες του προγράμματος σπουδών τους και συγκεντρώσει κατ’ ελάχιστον εκατόν ογδόντα (180) πιστωτικές μονάδες του προγράμματος,

β) πτυχιούχοι προγραμμάτων σπουδών α ́ κύκλου Α.Ε.Ι. της ημεδαπής ή αλλοδαπής, που έχουν το δικαίωμα άσκησης επαγγελματικών δικαιωμάτων οποιασδήποτε ειδικότητας εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας ή επαγγελματικής εκπαίδευσης.

• Τα προγράμματα θα πιστοποιούνται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με τη σύμφωνη γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Στο πλαίσιο της πιστοποίησης θα αξιολογούνται τα επιστημονικά προσόντα των διδασκόντων και εάν είναι συναφή με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα καθώς και η καταλληλότητα των συγγραμμάτων

• Ο τίτλος σπουδών που θα απονέμεται, θα ισοδυναμεί με την απόκτηση πιστοποιητικού παιδαγωγικής επάρκειας. Ο τίτλος που θα απονέμεται θα ενσωματώνεται στον βασικό τίτλο σπουδών για τους φοιτητές του Α.Ε.Ι. ή θα παρέχεται ως διακριτός τίτλος σπουδών για τους λοιπούς αποφοίτους του προγράμματος,

• Θα υπάρχει η δυνατότητα οργάνωσης μέρους του προγράμματος σπουδών με τη χρήση μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης,

• Το κόστος οργάνωσης και λειτουργίας του προγράμματος σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας δύναται να χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ ή του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης (Ε.Π.Α.). Η οικονομική διαχείριση της χρηματοδότησης ανά Α.Ε.Ι. πραγματοποιείται σε διακριτό έργο/πρόγραμμα μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Α.Ε.Ι., με Επιστημονικό Υπεύθυνο τον Διευθυντή του Προγράμματος.

Το προτεινόμενο καθεστώς απαιτεί αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των καθηγητικών σχολών αφού θα αφαιρεθούν τα μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας ενώ όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν το πιστοποιητικό θα πρέπει να κάνουν ένα επιπλέον έτος σπουδών.

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω για δεκάδες χιλιάδες φοιτητές και πτυχιούχους;

Σημαίνει ότι το πτυχίο δεν θα εξασφαλίζει την δυνατότητα να διδάσκουν! Η παιδαγωγική επάρκεια θα είναι πλέον ένα πανάκριβο εμπόρευμα για όποιον μπορεί να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.  Η απόσπαση της επάρκειας έρχεται να προστεθεί στο ατέλειωτο κυνήγι συλλογής πιστοποιήσεων και μεταπτυχιακών που πρέπει να κάνουμε για να μπορέσουν να «ανέβουν» στους πίνακες του προσοντολόγιου και τελικά να διοριστούν στην εκπαίδευση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπαζοκεφαλιά-γρίφος
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
Ανακαλύψτε την απάντηση σε αυτόν τον γρίφο και διαπιστώστε αν έχετε εξαιρετική αντίληψη και λογική σκέψη
Σπαζοκεφαλιά: Ποιο από τα 7 δοχεία γεμίζει πρώτο; Ένα τεστ για IQ πάνω από 129
robot
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
Η Αμερική επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη, αλλά η Κίνα προηγείται ήδη στην κούρσα των ανθρωπόμορφων ρομπότ — και διαμορφώνει τη βιομηχανία του...
Κίνα εναντίον ΗΠΑ: Η μάχη για το "σώμα" της τεχνητής νοημοσύνης έχει ήδη νικητή
mathites
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα
Στη 42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα, οι Έλληνες μαθητές κέρδισαν δύο αργυρά και τέσσερα χάλκινα μετάλλια
42η Βαλκανική Μαθηματική Ολυμπιάδα: Έξι μετάλλια για την Ελλάδα με 2 αργυρά και 4 χάλκινα