Θα μακροημερεύσει το κακόγουστο παιχνίδι με τη Φυσική;
Ως Φυσικοί της μάχιμης εκπαίδευσης, ζητούμε την κοινοποίηση της μελέτης που εισηγήθηκε τη μείωση του μαθήματος και τις όποιες μελέτες για τις επιπτώσεις που είχε αυτή η πολιτική επιλογή. Είναι αδιανόητο να γίνονται αλλαγές και να μην ελέγχονται αν πέτυχαν τον σκοπό τους, σε ποιο βαθμό και στην περίπτωση αποτυχίας, ποιες είναι οι προτεινόμενες λύσεις

Η Φυσική στην Α’ Λυκείου επί δεκαετίες ήταν τρίωρο μάθημα. Χωρίς καμία επιστημονική, παιδαγωγική και διδακτική μελέτη και με πολιτικά κριτήρια μειώθηκε σε δίωρο. Οι συνέπειες έγιναν άμεσα αισθητές. Η ύλη πολύ απλά δεν «έβγαινε», κάποιοι ευφυείς εισηγήθηκαν την αποσπασματική της διδασκαλία, με αποτέλεσμα ένα ασυνάρτητο και αντι-επιστημονικό από κάθε άποψη πρόγραμμα σπουδών, με τραγελαφικά αποτελέσματα.

Παρά τις επανειλημμένες απόπειρες να γνωρίσει η κοινότητα των Φυσικών ποιος ευθύνεται για αυτήν την επιλεκτική «σφαγή» του μαθήματος, οι απαντήσεις που λαμβάνουμε είναι του τύπου «από τον Άννα στον Καϊάφα». Και ακόμα χειρότερα, από τη στιγμή που οι πάντες αναγνωρίζουν ότι ήταν εσφαλμένη επιλογή, το ερώτημα είναι ποιοι και γιατί συνεχίζουν να εφαρμόζουν αυτήν την παντελώς αποτυχημένη συνταγή;

Ως Φυσικοί της μάχιμης εκπαίδευσης, ζητούμε την κοινοποίηση της μελέτης που εισηγήθηκε τη μείωση του μαθήματος και τις όποιες μελέτες για τις επιπτώσεις που είχε αυτή η πολιτική επιλογή. Είναι αδιανόητο να γίνονται αλλαγές και να μην ελέγχονται αν πέτυχαν τον σκοπό τους, σε ποιο βαθμό και στην περίπτωση αποτυχίας, ποιες είναι οι προτεινόμενες λύσεις.

Επιπλέον, έχουμε και την καινούργια προσέγγιση στη διδακτική πραγματικότητα, με τα υπό εφαρμογή νέα αναλυτικά προγράμματα, όπου έχουμε σημαντικότατη αύξηση της ύλης, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά, εισαγωγή της πειραματικής διαδικασίας στην εξεταστέα ύλη και μια ασφυκτική Τράπεζα Θεμάτων.

Η εργαστηριακή προσέγγιση που ζητείται με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να γίνει με το δίωρο. Η Τράπεζα Θεμάτων έχει πληθώρα εργαστηριακών θεμάτων και αυτό, ως καινοτόμο στην σχολική πραγματικότητα των μαθητών, επιφέρει επιπλέον δυσκολίες.

Καθορίστηκαν ωρολόγια προγράμματα διδασκαλίας το καλοκαίρι. Λήφθηκαν από τους εισηγητές τους υπόψη τα πειραματικά θέματα που περιλαμβάνονται στην Τράπεζα Θεμάτων; Έλαβαν υπόψη την αύξηση της διδασκόμενης ύλης;

Απαιτείται επανακαθορισμός στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Δεν μπορεί μέχρι πέρσι να αγκομαχεί ο εκπαιδευτικός να «βγάλει» την ύλη και να του προστίθενται επιπλέον ενότητες και διδακτικές προσεγγίσεις, αυξημένων απαιτήσεων, και να προλάβει να διδάξει επαρκώς. Εκτός κι αν αντιμετωπίζουμε τη σχολική αίθουσα ως διεκπεραιωτική και στέλνουμε τους μαθητές να ολοκληρώσουν τα κενά εκτός σχολείου.

Την επόμενη χρονιά αποτελεί αδήριτη ανάγκη η επαναφορά της τρίτης ώρας στη Φυσική της Α’ Λυκείου. Οι υπεκφυγές και οι απαντήσεις του τύπου «με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» οδηγούν σε ακόμα χειρότερο αδιέξοδο. Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους.

Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα