Ως Φυσικοί της μάχιμης εκπαίδευσης, ζητούμε την κοινοποίηση της μελέτης που εισηγήθηκε τη μείωση του μαθήματος και τις όποιες μελέτες για τις επιπτώσεις που είχε αυτή η πολιτική επιλογή. Είναι αδιανόητο να γίνονται αλλαγές και να μην ελέγχονται αν πέτυχαν τον σκοπό τους, σε ποιο βαθμό και στην περίπτωση αποτυχίας, ποιες είναι οι προτεινόμενες λύσεις

Η Φυσική στην Α’ Λυκείου επί δεκαετίες ήταν τρίωρο μάθημα. Χωρίς καμία επιστημονική, παιδαγωγική και διδακτική μελέτη και με πολιτικά κριτήρια μειώθηκε σε δίωρο. Οι συνέπειες έγιναν άμεσα αισθητές. Η ύλη πολύ απλά δεν «έβγαινε», κάποιοι ευφυείς εισηγήθηκαν την αποσπασματική της διδασκαλία, με αποτέλεσμα ένα ασυνάρτητο και αντι-επιστημονικό από κάθε άποψη πρόγραμμα σπουδών, με τραγελαφικά αποτελέσματα.

Παρά τις επανειλημμένες απόπειρες να γνωρίσει η κοινότητα των Φυσικών ποιος ευθύνεται για αυτήν την επιλεκτική «σφαγή» του μαθήματος, οι απαντήσεις που λαμβάνουμε είναι του τύπου «από τον Άννα στον Καϊάφα». Και ακόμα χειρότερα, από τη στιγμή που οι πάντες αναγνωρίζουν ότι ήταν εσφαλμένη επιλογή, το ερώτημα είναι ποιοι και γιατί συνεχίζουν να εφαρμόζουν αυτήν την παντελώς αποτυχημένη συνταγή;

Ως Φυσικοί της μάχιμης εκπαίδευσης, ζητούμε την κοινοποίηση της μελέτης που εισηγήθηκε τη μείωση του μαθήματος και τις όποιες μελέτες για τις επιπτώσεις που είχε αυτή η πολιτική επιλογή. Είναι αδιανόητο να γίνονται αλλαγές και να μην ελέγχονται αν πέτυχαν τον σκοπό τους, σε ποιο βαθμό και στην περίπτωση αποτυχίας, ποιες είναι οι προτεινόμενες λύσεις.

Επιπλέον, έχουμε και την καινούργια προσέγγιση στη διδακτική πραγματικότητα, με τα υπό εφαρμογή νέα αναλυτικά προγράμματα, όπου έχουμε σημαντικότατη αύξηση της ύλης, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά, εισαγωγή της πειραματικής διαδικασίας στην εξεταστέα ύλη και μια ασφυκτική Τράπεζα Θεμάτων.

Η εργαστηριακή προσέγγιση που ζητείται με το νέο αναλυτικό πρόγραμμα δεν μπορεί να γίνει με το δίωρο. Η Τράπεζα Θεμάτων έχει πληθώρα εργαστηριακών θεμάτων και αυτό, ως καινοτόμο στην σχολική πραγματικότητα των μαθητών, επιφέρει επιπλέον δυσκολίες.

Καθορίστηκαν ωρολόγια προγράμματα διδασκαλίας το καλοκαίρι. Λήφθηκαν από τους εισηγητές τους υπόψη τα πειραματικά θέματα που περιλαμβάνονται στην Τράπεζα Θεμάτων; Έλαβαν υπόψη την αύξηση της διδασκόμενης ύλης;

Απαιτείται επανακαθορισμός στο ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων. Δεν μπορεί μέχρι πέρσι να αγκομαχεί ο εκπαιδευτικός να «βγάλει» την ύλη και να του προστίθενται επιπλέον ενότητες και διδακτικές προσεγγίσεις, αυξημένων απαιτήσεων, και να προλάβει να διδάξει επαρκώς. Εκτός κι αν αντιμετωπίζουμε τη σχολική αίθουσα ως διεκπεραιωτική και στέλνουμε τους μαθητές να ολοκληρώσουν τα κενά εκτός σχολείου.

Την επόμενη χρονιά αποτελεί αδήριτη ανάγκη η επαναφορά της τρίτης ώρας στη Φυσική της Α’ Λυκείου. Οι υπεκφυγές και οι απαντήσεις του τύπου «με άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» οδηγούν σε ακόμα χειρότερο αδιέξοδο. Ας αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους.

Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής
Δρακόπουλος Γρ.
Εμμανουηλίδης Αρ.
Πετρόπουλος Μιχ

 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ερωτήσεις και απαντήσεις για το Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ

ΌΛΑ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΔΕΚΤΑ στο Πανελλήνιο Γραπτό Διαγωνισμό ΑΣΕΠ - Αιτήσεις Εδώ

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

ΑΙΓΙΝΑ
Σοκάρουν οι φωτογραφίες από τον άγριο ξυλοδαρμό μητέρας και γιου από μισθωμένους εκτελεστές
Ο ιδιοκτήτης του νυχτερινού κλαμπ, είχε κατονομαστεί από τα θύματα, ως ο μοναδικός άνθρωπος με τον οποίο είχαν διαφορές και είχαν δεχθεί απειλές από...
Σοκάρουν οι φωτογραφίες από τον άγριο ξυλοδαρμό μητέρας και γιου από μισθωμένους εκτελεστές