Η κακοκαιρία που πλήττει την Αττική έφερε για άλλη μια φορά στο προσκήνιο τις χρόνιες ελλείψεις στις υποδομές και τη διαχείριση των σχολικών μονάδων, με τα δημόσια σχολεία να κλείνουν και την κυβέρνηση να ενεργοποιεί εκ νέου τηλεκπαίδευση. Σε ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας καταγγέλλει την «απαράδεκτη και προσβλητική» τακτική της τελευταίας στιγμής, που θέτει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς σε δύσκολη θέση.
Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά: «Δρόμοι που μετατρέπονται σε ποτάμια με τις πρώτες σταγόνες, σχολικά κτίρια σε καθεστώς εγκατάλειψης και ένα επιτελικό κράτος που επιχειρεί να δραπετεύσει από τις ευθύνες του».
Η ΕΛΜΕ υπογραμμίζει ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία, ειδικά όταν δεν υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές και η ισότιμη πρόσβαση για όλους τους μαθητές.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί ξεκαθαρίζουν: «Δεν υποχρεούνται να εργάζονται από το σπίτι τους, ούτε να παρέχουν τηλεκπαίδευση χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό». Η Ομοσπονδία καλεί την κυβέρνηση να προχωρήσει σε ουσιαστικά μέτρα: αναβάθμιση σχολικών υποδομών, αντιπλημμυρική προστασία, στελέχωση των σχολείων και εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας
Για την κακοκαιρία, το λουκέτο στα σχολεία και την ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης.
Η κακοκαιρία και η έντονη βροχόπτωση που πλήττει την Αττική και άλλες περιοχές ανέδειξε για μια ακόμα φορά την πλήρη ανυπαρξία του πολυδιαφημισμένου «επιτελικού κράτους» της κυβέρνησης. Για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση και η Περιφέρεια επιχειρούν να δραπετεύσουν από τις ευθύνες τους. Δρόμοι που μετατρέπονται σε ποτάμια με τις πρώτες σταγόνες της βροχής εξ αιτίας των φρεατίων που δεν έχουν καθαριστεί. Σοβαρές καταστροφές που θα είχαν αποφευχθεί αν είχαν πραγματοποιηθεί έργα αντιπλημμυρικής προστασίας. Δημόσια σχολεία και κοινωνικές υποδομές σε καθεστώς εγκατάλειψης που βουλιάζουν κυριολεκτικά με το πρώτο φαινόμενο. Αυτή είναι η πραγματικότητα με την οποία βρισκόμαστε για μια ακόμα φορά αντιμέτωποι. Απέναντι σε αυτή την κατάσταση η κυβέρνηση πετάει το μπαλάκι των ευθυνών στους πολίτες. Με το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης» προσπαθεί να αποδράσει από τα προβλήματα. Με τον προπαγανδιστικό μηχανισμό που διαθέτει δημιουργεί ένα κλίμα τρομοκράτησης για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα.
Άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/-τριες και βέβαια οι γονείς, βρισκόμαστε από κοινού μπροστά στην αδιανόητη κατάσταση των λουκέτων στα σχολεία και στην ενεργοποίηση της τηλεκπαίδευσης. Ενός μέτρου που έχει αποδειχθεί στην πράξη πόσο μεγάλη ζημιά προκαλεί στην εκπαιδευτική διαδικασία και στο δικαίωμα στην μόρφωση για όλα τα παιδιά.
Η ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ έχουν επανειλημμένα επισημάνει ότι η τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη) δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Κατά την περίοδο της πανδημίας σταθήκαμε δίπλα στους/τις μαθητές/-τριες και τις οικογένειες τους, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο. Το Υπουργείο, όμως, από τότε μέχρι σήμερα δεν διασφάλισε ούτε υποδομές, ούτε ισότιμη πρόσβαση για όλους/-ες. Σήμερα χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση για να συγκαλύψει τις ευθύνες του: την ακαταλληλότητα σχολικών κτηρίων, τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και την πλήρη απουσία σχεδιασμού.
Η πρακτική ενημέρωσης εκπαιδευτικών και μαθητών/-τριών την προηγούμενη νύχτα για «υποχρεωτική» τηλεκπαίδευση είναι απαράδεκτη και προσβλητική. Η προετοιμασία ποιοτικού ψηφιακού μαθήματος δεν γίνεται μέσα σε λίγες ώρες, ιδιαίτερα όταν πολλοί συνάδελφοι/-ισσες και μαθητές/-τριες αντιμετωπίζουν ζημιές, διακοπές ρεύματος ή αδυναμία σύνδεσης. Επιπλέον, οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να εργάζονται από το σπίτι, ούτε να παρέχουν εξ αποστάσεως διδασκαλία χωρίς κρατικό εξοπλισμό και ασφαλείς συνθήκες.
Σε περίοδο κακοκαιρίας είναι επίσης προφανές ότι οι συνάδελφοι/-ισσες που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων δεν μπορούν να το κάνουν αφού η πρόσβαση προς τα σχολεία μπορεί να είναι δύσκολη ή επικίνδυνη.
Επισημαίνουμε ότι:
• Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να εργάζονται από το σπίτι τους, καθώς αυτό δεν αποτελεί χώρο εργασίας. Δεν υποχρεούνται εκτός ωραρίου και από το σπίτι τους, να δοκιμάσουν οποιαδήποτε πλατφόρμα ή να προβούν σε κάποια άλλη ενέργεια.
• Δεν υποχρεούνται να παρέχουν από το σπίτι τους τηλεκπαίδευση (σύγχρονη και ασύγχρονη), εφόσον το σχολείο είναι κλειστό ούτε να χρησιμοποιούν προσωπικά τεχνολογικά μέσα για εργασία από το σπίτι. Η πολιτεία οφείλει να παρέχει τον απαραίτητο εξοπλισμό και υποστήριξη στους/στις εργαζόμενους/-ες.
• Η ασφάλεια των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των οικογενειών τους είναι προτεραιότητα, ιδιαίτερα σε συνθήκες που καθιστούν επικίνδυνη τη μετάβαση στις σχολικές μονάδες.
Απαιτούμε από την κυβέρνηση να σταματήσει τα επικοινωνιακά τεχνάσματα και να ασχοληθεί ουσιαστικά με την αναβάθμιση των σχολικών υποδομών, την αντιπλημμυρική προστασία, τη στελέχωση των σχολείων και την εξασφάλιση πραγματικά ασφαλών συνθηκών για μαθητές/-τριες και εκπαιδευτικούς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom