εκπαίδευση προσφυγόπουλων
Φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αποδίδουν με το δικό τους τρόπο - μέσα από εικονογραφημένα σενάρια και ταινίες - την οδύσσεια των πληθυσμών που τα τελευταία χρόνια υποχρεώθηκαν βίαια να εγκαταλείψουν τις εστίες τους

«14 ιστορίες για πρόσφυγες» αφηγούνται μέσα από τη δική τους ματιά και με τη βοήθεια των κινουμένων σχεδίων φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και παρουσιάζουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους σε έκθεση στα γραφεία του Συνηγόρου του Πολίτη.

Φοιτητές και φοιτήτριες του Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής αποδίδουν με το δικό τους τρόπο - μέσα από εικονογραφημένα σενάρια και ταινίες - την οδύσσεια των πληθυσμών που τα τελευταία χρόνια υποχρεώθηκαν βίαια να εγκαταλείψουν τις εστίες τους.

Οι φοιτητές, στα τέσσερα τελευταία εξάμηνα των σπουδών τους διδάσκονται τα εικονογραφημένα σενάρια (storyboards) και πώς να αφηγούνται μια ιστορία μέσω του animation. Στο πλαίσιο αυτό κλήθηκαν να δημιουργήσουν σενάρια και ταινίες για το προσφυγικό, έχοντας ως πηγή έμπνευσής τους συχνά τα ρεπορτάζ μέσων ενημέρωσης το 2015, αλλά και τις αφηγήσεις εκπροσώπων ανθρωπιστικών οργανώσεων.

Στην έκθεση «14 ιστορίες για πρόσφυγες» παρουσιάζονται στο κοινό 14 εικονογραφημένα σενάρια, προσαρμοσμένα σε αφίσες, που υπογράφουν 35 φοιτητές. Ορισμένοι φοιτητές σχολιάζουν τα διαφορετικά βιώματα Ευρωπαίων και προσφύγων: οι πρόσφυγες ζουν το δράμα του πολέμου και του βίαιου ξεριζωμού και οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν τα γεγονότα αυτά απλά ως έναν εφιάλτη που είδαν στον ύπνο τους. Επίσης, υπενθυμίζουν ότι ανά πάσα στιγμή οι ζωές όλων μπορεί να αλλάξουν. Άλλοι δημιουργοί με τα έργα τους αναδεικνύουν τα βιώματα των παιδιών: ένας μαθητής στη Συρία ζωγραφίζει πριν από τον πόλεμο ξέγνοιαστες στιγμές με την οικογένειά του, ενώ μετά τον πόλεμο στις γκρίζες ζωγραφιές του κυριαρχούν συρματοπλέγματα και βάρκες. Κάποια άλλα παιδιά στις χώρες υποδοχής προσφύγων συγκεντρώνουν απαραίτητα είδη για να βοηθήσουν προσφυγόπουλα.

Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η καθηγήτρια animation του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Ελένη Μούρη, «τους φοιτητές απασχόλησε στα έργα τους κυρίως η ενσωμάτωση και η καλή σχέση των ανθρώπων μεταξύ τους, ήθελαν αν δείξουν ότι δεν σημαίνει πως ο πρόσφυγας δεν είναι άνθρωπος»

Ο επίκουρος καθηγητής του Πανεπιστημίου, Σπύρος Σιάκας, επισημαίνει ότι «προσπαθήσαμε να ξεφύγουμε από τα στερεότυπα που είχαν στο μυαλό τους αρχικά οι φοιτητές, οπότε τελικά ανέδειξαν άλλες πτυχές, καθημερινές στιγμές που απασχολούν και τους ίδιους, όπως η επικοινωνία των συνομηλίκων τους με τα κινητά, αλλά και θέματα σχετικά με την επικοινωνία, όπως τα fake news. Επίσης, έδωσαν μια διάσταση προβολής του ζητήματος στο μέλλον, προσπαθώντας να φανταστούν πώς θα αντιδρούσαν οι ίδιοι εάν ήταν πρόσφυγες».

Τους φοιτητές του συγκεκριμένου Τμήματος κατά το παρελθόν έχουν απασχολήσει, εκτός από το προσφυγικό, και άλλα κοινωνικά θέματα, μεταξύ των οποίων περιβαλλοντικά ζητήματα ή η εμπορία ανθρώπων, τα οποία λίγο πριν από το τέλος των σπουδών τους καλούνται να μετασχηματίσουν σε ταινίες. Οι ταινίες είναι διαθέσιμες στην ιστοσελίδα https://www.youtube.com/user/TEIanima

«Στο πλαίσιο της συνεργασίας του Συνηγόρου του Πολίτη με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, για πρώτη φορά από της ιδρύσεώς της, η ανεξάρτητη Αρχή συμπράττει στην προώθηση της εικαστικής έκφρασης, την προαγωγή της ακαδημαϊκής εργασίας φοιτητών. Διαθέτοντας τους χώρους της για τη διοργάνωση έκθεσης με επιλεγμένα animated stories σε storyboards και προβαίνοντας στην έκδοση ειδικού λευκώματος, η Αρχή υποστηρίζει τα πρώτα βήματα νέων εικαστικών, συμβάλλοντας στην ευρεία δημοσιότητα της δουλειάς τους» σημειώνει για την πρωτοβουλία αυτή ο Συνήγορος του Πολίτη, Ανδρέας Ποττάκης.

Και παράλληλα, προσθέτει ο κ. Ποττάκης, ότι «μέσα από τη δράση αυτή, [η Αρχή] υπογραμμίζει την ανάγκη για σεβασμό των θεμελιωδών δικαιωμάτων ενηλίκων και παιδιών προσφύγων, για την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και των διακρίσεων σε βάρος των αιτούντων διεθνή προστασία».

Το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής σε συνεργασία με τον Συνήγορο του Πολίτη «επιχειρεί να επικοινωνήσει την εικαστική έκφραση μελών της ακαδημαϊκής κοινότητάς του με τη διοργάνωση έκθεσης στους χώρους του στο, με επιλεγμένες animated stories σε storyboards και την έκδοση ειδικού λευκώματος ώστε να δημιουργήσει γέφυρες δημοσιοποίησης για την ουσιαστική ανάγκη υποστήριξης των θεμελιωδών δικαιωμάτων ενηλίκων και παιδιών προσφύγων», τονίζει από την πλευρά του ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθηγητής Παναγιώτης Καλδής.

Η έκθεση εγκαινιάζεται σήμερα στα γραφεία του Συνηγόρου του Πολίτη (Χαλκοκονδύλη 17) και θα λειτουργεί για το κοινό από την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου, 2-5 μ.μ. Την έκθεση συνοδεύει ομότιτλο λεύκωμα, ενώ κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της θα προβάλλονται και οι ταινίες των φοιτητών.   

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημια
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
Με ηλεκτρονική αίτηση μέσω του ptyxia.gov.gr και χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης στο Taxisnet και τον ΑΜΚΑ, φοιτητές, απόφοιτοι αλλά και...
Πιερρακάκης: Το σχέδιο για τα ψηφιακά πτυχία - Θυρίδες gov.gr και «ψηφιακός γκισές»
ερασαμους
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»
Τα θέματα που διαπραγματεύτηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί αφορούσαν την περιβαλλοντική ρύπανση, την υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την κλιματική...
Erasmus+: Το 32ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Green Revolution the Best Solution»