Τέλη Ιουνίου κι ενώ τα σχολεία θα είναι κλειστά, σχεδιάζει να φέρει το Υπουργείο Παιδείας στη Βουλή το νομοσχέδιο που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις κρίσεις στελεχών και την λεγόμενη αυτονομία, ενώ αναμένεται να ψηφιστεί στα μέσα του επόμενου μήνα.
Την ερχόμενη Τετάρτη συνεδριάζει το υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό με επίκεντρο το συγκεκριμένο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας θα παρουσιαστεί και διαδικτυακά στην κοινοβουλευτική ομάδα της Νέας Δημοκρατίας από τη Νίκη Κεραμέως.
Στόχος της κυβέρνησης είναι το νομοσχέδιο να εφαρμοστεί από τη νέα σχολική χρονιά.
Υπενθυμίζεται ότι η Νίκη Κεραμέως απηύθυνε αιφνιδιαστική πρόσκληση στις δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ), οι οποίες εκφράζουν ξανά τη διαφωνία τους με την εφαρμογή του μέτρου της αξιολόγησης και οι διαδοχικές συναντήσεις με αφορμή το πολυνομοσχέδιο αναμένεται να πραγματοποιηθούν την Τρίτη 22 Ιουνίου.
Σχολιάζοντας την κίνηση αυτή, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Θεόδωρος Τσούχλος, είχε δηλώσει στο alfavita.gr: «Αναμέναμε ενημέρωση για να υπάρξει διαβούλευση, αλλά τώρα ξαφνικά μας καλεί για να μας κάνει ανακοινώσεις όπως φαίνεται», επιβεβαιώνοντας ότι για μία ακόμη φορά η υπουργός επιλέγει τον αιφνιδιασμό από τον ανοιχτό διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα.
«Η πρόσκληση για τη συνάντηση ήρθε ξαφνικά, ενώ λεπτομέρειες για το περιεχόμενο όσων θα περιέχει το πολυνομοσχέδιο και όσων θα μας παρουσιάσει τη Δευτέρα τις μαθαίνουμε από δημοσιεύματα στον Τύπο και στα ηλεκτρονικά μέσα», δήλωσε με νόημα ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ.
Το νέο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνει:
-Ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο
-Κριτήρια και διαδικασίες επιλογής στελεχών Εκπαίδευσης
-Επαναφορά του θεσμού του Σχολικού Συμβούλου
-Κατάργηση των Συντονιστών Εκπαίδευσης
-Αυτονομία των σχολικών μονάδων
-Εκκλησιαστική Εκπαίδευση
160.000 εκπαιδευτικοί στο μικροσκόπιο Κεραμέως
Σύμφωνα, λοιπόν με τα σχετικά δημοσιεύματα τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο εκπαίδευσης (ή όπως αλλιώς θα λέγεται), «μπόνους» για τους «αρίστους» είτε σε οικονομική μορφή είτε σε μόρια (για τις κρίσεις στελεχών κ.ά.) και εμπλοκή των μαθητών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους.
Η διαδικασία αξιολόγησης θα αφορά τους 160.000 εκπαιδευτικούς και τις 15.000 σχολικές μονάδες.
Η αξιολόγηση των στελεχών θα γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων, όπως η εμπειρία και οι τίτλοι σπουδών αλλά και βάσει ποιοτικών κριτηρίων, ενώ η αξιολόγηση των νηπιαγωγών, δασκάλων και καθηγητών θα αποτυπώνει την εικόνα χωρίς να έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, σύμφωνα με το υπουργείο, καθώς στόχος θα είναι η βελτίωσή του.
Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σχεδιάζεται να συζητηθεί περί τα τέλη του μήνα. Ωστόσο, με τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο θεσμοθετήθηκε ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, των συλλογικών δράσεων και των ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και η διττή αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους.
Δύο αξιολογητές
Σύμφωνα με το Πρώτο Θέμα κάθε διδάσκων θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές και η συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης θα συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας.
Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία, όπως οι νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή.
Κατά την έναρξη του σχολικού έτους ο διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας θα συγκαλεί ειδική συνεδρίαση για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου, τον σχεδιασμό συλλογικών δράσεων και ερευνητικών διαδικασιών και τον καθορισμό του τρόπου υλοποίησής τους. Ως προς τις συλλογικές δράσεις, ο σύλλογος διδασκόντων θα επιλέγει τομείς λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και εκπαιδευτικής δομής, στους οποίους θα εστιάσουν οι προγραμματιζόμενες δράσεις.
Ο διευθυντής θα συγκαλεί επίσης τακτικές συνεδριάσεις, τουλάχιστον μία φορά το δίμηνο, προκειμένου να συζητείται η πορεία υλοποίησης του αρχικού προγραμματισμού. Αν ο σύλλογος διδασκόντων το κρίνει απαραίτητο, θα προβαίνει σε ανασχεδιασμό ή στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις, αξιοποιώντας τις παρατηρήσεις/προτάσεις του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου παιδαγωγικής ευθύνης.
Στο τέλος του διδακτικού έτους, ο διευθυντής, πάλι, θα συγκαλεί σε ειδική συνεδρίαση τον σύλλογο διδασκόντων για να προβεί σε αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως διοικητικής και εκπαιδευτικής δομής αλλά και του εκπαιδευτικού έργου αυτής.
Στην ετήσια απολογιστική έκθεση που θα συντάσσεται θα αναφέρονται οι τομείς που αποτέλεσαν αντικείμενο εστίασης, οι στόχοι που είχαν τεθεί, καθώς και τα αντίστοιχα ποιοτικά κριτήρια παρακολούθησης και αξιολόγησής τους, ενώ θα περιγράφονται αναλυτικά οι δράσεις βελτίωσης της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν κατά την υλοποίησή τους και οι τρόποι με τους οποίους αυτές αντιμετωπίστηκαν.
Στην εξωτερική αξιολόγηση οι συντονιστές του εκπαιδευτικού έργου θα λαμβάνουν γνώση του περιεχομένου της έκθεσης του ετήσιου συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και του σχεδιασμού δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης καθώς και της ετήσιας απολογιστικής έκθεσης του έργου των σχολικών μονάδων των οποίων έχουν την παιδαγωγική ευθύνη, όταν αυτές αναρτηθούν στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Τα 5 ιδιωτικά σχολεία που εξαγοράστηκαν από funds και τα 2 που επίκειται
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ