Αρκετοί πιστεύουν ότι κρατώντας τον κινητήρα "χαμηλά" εξοικονομούν καύσιμο. Ωστόσο, ειδικά στα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο, αυτή η συνήθεια μπορεί να οδηγήσει στο λεγόμενο πνίξιμο του κινητήρα. Δηλαδή, όταν το αυτοκίνητο κινείται με υψηλή ταχύτητα στο κιβώτιο αλλά ο κινητήρας δεν έχει αρκετή ροπή για να ανταποκριθεί.
Σε αυτή την περίπτωση, ο οδηγός πιέζει το γκάζι προσπαθώντας να επιταχύνει, όμως ο κινητήρας λειτουργεί σε συνθήκες υπερφόρτωσης. Το αποτέλεσμα είναι αυξημένες πιέσεις στους κυλίνδρους, προανάφλεξη, υπερθέρμανση και έντονη φθορά σε ζωτικά εξαρτήματα, όπως τα έμβολα και τα ελατήρια.
Το λιπαντικό λάδι επίσης χάνει την αποτελεσματικότητά του, ενώ δημιουργούνται επικαθίσεις άνθρακα που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο τον μηχανισμό. Σε βάθος χρόνου, τα παραπάνω οδηγούν σε μειωμένη συμπίεση, αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και ανάγκη για ακριβές επισκευές.
Η κατάσταση επιδεινώνεται όταν συνυπάρχει υγρασία, όπως στις κρύες εκκινήσεις του χειμώνα. Ο συνδυασμός θερμότητας και υγρασίας ευνοεί τη δημιουργία οξέων που προκαλούν διάβρωση στα εσωτερικά τοιχώματα του κινητήρα.
Για να αποφευχθεί αυτή η φθορά, η λύση είναι απλή: να ακούμε τον κινητήρα. Αν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 2.000 και θέλετε να επιταχύνετε, κατεβάστε ταχύτητα ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί πιο άνετα και αποδοτικά. Οι υψηλότερες σχέσεις ταχύτητας είναι κατάλληλες μόνο για σταθερή οδήγηση σε ανοιχτό δρόμο.
Τέλος, αν χρειαστείτε γρήγορη επιτάχυνση, μην διστάσετε να κατεβάσετε σχέση. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύετε τον κινητήρα σας, μειώνετε τις φθορές και εξοικονομείτε χρήματα μακροπρόθεσμα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom