Τσούχλος: Οι προτάσεις που κατέθεσε η ΟΛΜΕ στο υπουργείο Παιδείας
Αναλυτική ενημέρωση του προέδρου της ΟΛΜΕ, Θεόδωρου Τσούχλου για τη συνάντηση της Ομοσπονδίας με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας

Αναλυτική ενημέρωση για τις προτάσεις που κατέθεσε η ΟΛΜΕ στη συνάντηση με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, την υφυπουργό, Ζέττα Μακρή, και τον γενικό γραμματέα, Αλέξανδρο Κόπτση, παρέχει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θεόδωρος Τσούχλος.

Πιο αναλυτικά, αναφέρεται:

Την Μ. Πέμπτη (29/4) πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. με την Υπ. Παιδείας, την Υφυπουργό και τον Γεν. Γραμματέα Α-Β/θμιας Εκπαίδευσης. Η Ομοσπονδία έθεσε προς συζήτηση το σύνολο των θεμάτων που απασχολούν το χώρο της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα:

1. Μόνιμοι διορισμοί: Προτείναμε να πραγματοποιηθούν άμεσα και οι 10.500 με ισομέρεια μεταξύ των δύο βαθμίδων και με δίκαιη κατανομή μεταξύ των ειδικοτήτων. Στόχος μας είναι να πραγματοποιηθούν περεταίρω διορισμοί και τα επόμενα έτη, με βάση τις υπάρχουσες ανάγκες.

2. Πανελλαδικές εξετάσεις: Δηλώσαμε την πλήρη αντίθεσή μας στην επιβολή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής που θα οδηγήσει με το προτεινόμενο μαθηματικό μοντέλο μεγάλο αριθμό μαθητών/τριών εκτός Α.Ε.Ι., μολονότι θα υπάρχουν χιλιάδες κενές θέσεις. Επισημάναμε τον αιφνιδιασμό και τη βαθιά απογοήτευση των μαθητών των Εσπερινών Λυκείων, οι οποίοι αισθάνονται κατάφωρα αδικημένοι εξαιτίας της συγκεκριμένης ρύθμισης. Τονίσαμε ότι εν μέσω πανδημίας, με τα περισσότερα Λύκεια κλειστά επί πέντε μήνες και την χωλαίνουσα «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» που όξυνε τις μορφωτικές ανισότητες είναι επιβεβλημένη η αναστολή του συγκεκριμένου μέτρου, το οποίο αποτελεί τροχοπέδη στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας. Προτείναμε την άμεση έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου, ο οποίος δεν υπήρξε, έτσι ώστε από κοινού να αντιμετωπίσουμε τις τυχόν παθογένειες του συστήματος.

3. Αυτοδιαγνωστικά τεστ- Εμβολιασμοί: Θεωρήσαμε ως θετικό επικουρικό μέτρο τα «αυτοδιαγνωστικά τεστ», τα οποία θα πρέπει να ενισχυθούν με την επέμβαση του ΕΟΔΥ, τουλάχιστον στις σχολικές μονάδες που παρουσιάζουν κρούσματα. Όσον αφορά τους εμβολιασμούς, αν συνεχισθεί το επιταχυνόμενο πρόγραμμά τους, θα οδηγηθούμε σε ένα τείχος ανοσίας περί τα μέσα Ιουνίου κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών εξετάσεων. Επισημάναμε ότι από το Σεπτέμβριο θα πρέπει να υπάρξει προγραμματισμός για μαζικά- επαναλαμβανόμενα «τεστ» στα σχολεία και προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους επόμενους εμβολιασμούς.

4. Διαχωρισμός Τμημάτων: Η Ο.Λ.Μ.Ε. θεωρεί ως απόλυτα επιβεβλημένο το μέτρο του διαχωρισμού των υπερμεγεθών τμημάτων με στόχο τον αριθμό των 15 μαθητών ανά τάξη. Για το λόγο αυτό ζητήσαμε από την κ. Κεραμέως να αναλάβει πρωτοβουλία σε συνεργασία με την Ομοσπονδία, το Υπ. Εσωτερικών και την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Στόχος η ύπαρξη συγκεκριμένου σχεδίου, εάν αυτό χρειαστεί από τον επόμενο Σεπτέμβριο.

5. Υπολογισμός κενών-πλεονασμάτων: Είναι απαραίτητο να υπολογισθεί ο αριθμός των συνταξιοδοτηθέντων εκπαιδευτικών στην ύπαρξη κενών, πλεονασμάτων από τα ΠΥΣΔΕ.

6. Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης ώστε οι διδάσκοντες σε αυτά να προσμετρώνται στην κάλυψη των ωραρίων, στην αποφυγή υπεράριθμων και στη δημιουργία θέσεων για μόνιμους διορισμούς. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει η ανάθεση των επί μέρους ενοτήτων σε συγκεκριμένες ειδικότητες.

7. Απουσίες: Να δοθεί η δυνατότητα στους συλλόγους διδασκόντων να αντιμετωπίσουν δίκαια το πρόβλημα των απουσιών, κατά την μακρά περίοδο της «εξ αποστάσεως διδασκαλίας». Οι ελλείψεις σε υπολογιστές- τάμπλετ- συνδέσεις και τα συχνά προβλήματα του δικτύου έχουν οδηγήσει μεγάλο αριθμό δικαιολογημένων απουσιών να εμφανίζονται ως «αδικαιολόγητες».

8. Εσωτερικοί κανονισμοί σχολείων: Από τα μέσα Μαρτίου είχαμε επισημάνει τα τεράστια παιδαγωγικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν από το ΙΕΠ με τη δημοσίευση ενός ενδεικτικού εσωτερικού κανονισμού που αγνοούσε το σύνολο των επιστημονικών παιδαγωγικών αρχών και οδηγούσε στην μεταβίβαση των ευθυνών αποκλειστικά στα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.

9. Ωρολόγια Προγράμματα: Έχει προταθεί:

Α) η επαναφορά δύο καταργημένων μαθημάτων Κοινωνικών- Πολιτικών Επιστημών, τα οποία συμβάλλουν στην ανάπτυξη της γενικής παιδείας και της κριτικής σκέψης.

Β) η ύπαρξη του δίωρου επιλεγόμενου υποχρεωτικού μαθήματος «Καλλιτεχνικής Παιδείας» στην Α’ Λυκείου.

Γ) η διδασκαλία του μαθήματος «Ελεύθερο Σχέδιο» στη Γ’ Λυκείου

Δ) η προσθήκη του μαθήματος της Ιταλικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα εκείνων των Λυκείων που οι μαθητές του στο Γυμνάσιο διδάσκονταν την Ιταλική ως δεύτερη ξένη γλώσσα.

10. Πρότυπα-Πειραματικά: Από τον Απρίλιο του 2015 η Ο.Λ.Μ.Ε. είχε καταγράψει την ύπαρξη μικρού αριθμού ιστορικών Προτύπων σχολείων (κληροδοτήματα). Διαχρονικά τίθεται εναντίον των εξετάσεων σε αυτά, καθώς μαθητές- μαθήτριες από την ηλικία των δέκα ή έντεκα ετών αναγκάζονται να προσφεύγουν στα ιδιωτικά μαθήματα- φροντιστήρια έχοντας υποστεί μεγάλη ψυχολογική πίεση, δυσανάλογη της ηλικίας τους. Θεωρεί πως «δεν χρειαζόμαστε σχολεία Αριστείας, αλλά Άριστα Σχολεία για όλους». Σε πρόσφατες τοποθετήσεις της (Μάρτιος- Απρίλιος 2021) η Ομοσπονδία θεωρεί πως επιχειρείται κατηγοριοποίηση των σχολείων που οδηγεί σε μια συνεχώς αξιολογούμενη δομή, στην οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν οργανική θέση, ενώ υφίστανται ένα συνεχή γραφειοκρατικό φόρτο εργασίας.

Αντίθετα η Ομοσπονδία είναι υπέρ των πραγματικών Πειραματικών. Είναι όμως απαραίτητο να υπάρξουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για τη λειτουργία τους. Πρώτιστα, απόλυτα απαραίτητη η ύπαρξη Παιδαγωγικών Τμημάτων- Καθηγητικών Σχολών στον τόπο λειτουργίας τους. Δυστυχώς το Υπουργείο επιχειρεί να ιδρύσει μεγάλο αριθμό, χωρίς ορθό προγραμματισμό. Δημιουργεί λοιπόν μια πληθωριστική τάση σε ένα τόσο ευαίσθητο παιδαγωγικό χώρο. Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ αρνείται να αναγνωρίσει στην πράξη τη σημαντικότητα του Συλλόγου Διδασκόντων, ο οποίος αποτελεί το ανώτερο όργανο της σχολικής μονάδας και γνωρίζει άριστα τις επικρατούσες συνθήκες, τις παιδαγωγικές ανάγκες και τις κοινωνικές καταστάσεις. Η απόρριψη από τους Συλλόγους είναι σχεδόν απόλυτη. Για το λόγο αυτό τονίσαμε πως οι Διευθυντές Διευθύνσεων έχουν την υποχρέωση να τη σεβαστούν και να μην αυτοσχεδιάσουν.

11. Υπηρεσιακά Συμβούλια: Δηλώθηκε εκ νέου ρητά και κατηγορηματικά η ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. να μην αναγνωρίσει τους ελάχιστους εναπομείναντες οι οποίοι «φέρονται ως αιρετοί», καθώς και όσους- όσες διορίστηκαν με το άρθρο 123 σε θέσεις αιρετών. Σημειώνεται πως σημαντικός αριθμός των τελευταίων έχει υποβάλει παραίτηση. Η Ομοσπονδία ζήτησε από την κ. Κεραμέως να συμβάλει στην παύση της «εντροπίας» που επικρατεί στη λειτουργία των Υ.Σ. Την κάλεσε να λήξει άμεσα τη θητεία των «συμβουλίων» αυτών που έχουν αποδοκιμασθεί από το 93% του κλάδου στις «εκλογές- παρωδία» (7/11/20). Παράλληλα απαίτησε την επαναφορά των αιρετών της περιόδου 2018-20 και στη συνέχεια τη διενέργεια εκλογών που θα αποκαταστήσουν τη δημοκρατική τάξη και ομαλότητα.

Θ. Τσούχλος, Πρόεδρος Ο.Λ.Μ.Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση