Μια έρευνα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Child Development, δείχνει ότι τα παιδιά που μαθαίνουν να διαβάζουν σε μικρότερη ηλικία τείνουν να έχουν πιο ανεπτυγμένη νοημοσύνη σε σχέση με τους συνομηλίκους τους.
Οι επιστήμονες μελέτησαν 1.890 ζεύγη διδύμων ηλικίας 7 έως 16 ετών, προκειμένου να διερευνήσουν τη σχέση ανάμεσα στις αναγνωστικές ικανότητες και τη γενική νοητική τους ανάπτυξη. Τα παιδιά συμμετείχαν σε τεστ ανάγνωσης και νοημοσύνης, και τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ακόμη και μικρές διαφορές στην ευχέρεια ανάγνωσης επηρέαζαν το λεξιλόγιο, τη λογική σκέψη και τη συνολική γνωστική τους εξέλιξη.
Από την ηλικία των επτά ετών κιόλας, τα παιδιά που διάβαζαν πιο γρήγορα και κατανοούσαν καλύτερα τα κείμενα παρουσίαζαν πιο ανεπτυγμένες διανοητικές δεξιότητες. Οι ερευνητές εκτιμούν ότι η ενασχόληση με τα βιβλία δεν ενισχύει μόνο τη γλώσσα, αλλά ασκεί και το μυαλό, βοηθώντας τα παιδιά να αναπτύξουν κριτική σκέψη, φαντασία και καλύτερη ικανότητα συγκέντρωσης.
Το ενδιαφέρον είναι πως οι διαφορές αυτές εντοπίστηκαν ακόμη και ανάμεσα σε δίδυμα παιδιά που μεγάλωσαν στο ίδιο περιβάλλον και μοιράζονται τα ίδια γονίδια, γεγονός που δείχνει ότι η επαφή με το διάβασμα μπορεί να κάνει πραγματική διαφορά στην πνευματική τους ανάπτυξη.
Για τους γονείς που θέλουν να ενισχύσουν αυτή τη σχέση του παιδιού με το βιβλίο, η λύση είναι απλή: το καθημερινό διάβασμα μαζί. Παραμύθια, ιστορίες και μικρά βιβλία που διαβάζονται από κοινού όχι μόνο καλλιεργούν τη φαντασία, αλλά, σύμφωνα με τις μελέτες, βελτιώνουν σημαντικά και την ικανότητα ανάγνωσης των παιδιών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/11
Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ
Alfavita Newsroom