Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΥΠΑΙΘ, το νομοσχέδιο που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις κρίσεις στελεχών και την λεγόμενη αυτονομία σχεδιάζεται να έρθει στη Βουλή στα τέλη Ιουνίου – αρχές Ιουλίου και να ψηφιστεί εντός του Ιουλίου, μεσοκαλόκαιρα δηλαδή, την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά και οι δυνατότητες αντίδρασης των εκπαιδευτικών είναι μικρές.
Τέτοια εποχή εξάλλου, με τον νόμο 4692/2020 που ψηφίστηκε πέρυσι τον Ιούνιο, θεσμοθετήθηκε «ο προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου, των συλλογικών δράσεων και των ερευνητικών διαδικασιών, καθώς και η διττή αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό έργο τους».
Αχ πόσο ωραία είναι τα ψέματα του ΥΠΑΙΘ
«Ένα μήλο λαχταριστό απ’ έξω / μα σάπιο στην καρδιά: / Ω, πόσο όμορφη στην όψη φαντάζει η / απάτη!» (Σαίξπηρ, «Ο έμπορος της Βενετίας»).
Κατά την πάγια τακτική της, η υπουργός Παιδείας έχει επιλέξει τη μέθοδο των “διαρροών” σε συγκεκριμένα ΜΜΕ για να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της και να «μετρήσει» αντιδράσεις.
Σύμφωνα, λοιπόν με τα δημοσιεύματα τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι η διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών από τον διευθυντή του σχολείου και τον σύμβουλο εκπαίδευσης (ή όπως αλλιώς θα λέγεται), «μπόνους» για τους «αρίστους» είτε σε οικονομική μορφή είτε σε μόρια (για τις κρίσεις στελεχών κ.ά.) και εμπλοκή των μαθητών στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τους.
«Τόση καλοσύνη γύρω μου κι εντός
από του παντός τη μεγαλοσύνη».
Συγκεκριμένα, όπως μας διαβεβαιώνει με τη γνωστή αντικειμενικότητα που τους διακρίνει ο φιλοκυβερνητικός τύπος
«κάθε διδάσκων θα αξιολογείται από τουλάχιστον δύο αξιολογητές, ενώ η διαδικασία θα οργανώνεται σε δύο διαφορετικά πλαίσια, τα οποία έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά και κριτήρια. Η συνολική αξιολόγηση για τα στελέχη εκπαίδευσης θα συνδέεται με την έρευνα για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας. Κάθε εκπαιδευτικός και στέλεχος εκπαίδευσης θα έχει τον προσωπικό του ηλεκτρονικό φάκελο, στον οποίο θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στοιχεία άσκησης του εκπαιδευτικού ή διοικητικού έργου, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιεί στη διδασκαλία, όπως οι νέες τεχνολογίες. Παράλληλα, θα προβλέπεται συνέντευξη μεταξύ αξιολογούμενου και αξιολογητή».
Παράλληλα «η διαδικασία αξιολόγησης είναι προφανές πως δεν θα έχει τιμωρητικό χαρακτήρα, θα προβλέπονται κίνητρα προς την αντίθετη κατεύθυνση: η επιβράβευση, δηλαδή, όσων αριστεύουν, κάτι που θα μεταφράζεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, σε ειδικά μπόνους (οικονομικά ή και άλλα)». Επίσης «θα γίνεται και ετήσια καταγραφή επιδόσεων στα σχολεία και “φάκελοι” εκπαιδευτικών, με στόχο την επιβράβευση της προσπάθειάς τους και τη σκιαγράφηση δυνατοτήτων και αδυναμιών».
Το τυρί και η φάκα
«Μη δίνετε σημασία στο τι λένε, προσέξτε καλύτερα τι εννοούν»
Όπως είναι γνωστό η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου (1ο στάδιο) νομοθετήθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Τώρα η υπουργός Παιδείας ετοιμάζεται να περάσει στο 2ο λεγόμενο στάδιο, στο «ψητό» για να είμαστε ακριβείς με την σημασία των λέξεων στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Το γεγονός ότι πάνω από το 90% των σχολικών μονάδων και η συντριπτική πλειονότητα δασκάλων και καθηγητών «έκαψαν» την επιχείρηση υλοποίησης του 1ου σταδίου (αξιολόγηση σχολικών μονάδων), δεν φαίνεται να προβληματίζει την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, η οποία, σε μια προσπάθεια υφαρπαγής της συναίνεσης των εκπαιδευτικών διαρρέει «μπόνους» ενώ την ίδια ώρα ετοιμάζεται να περάσει το νομοσχέδιο το κατακαλόκαιρο, όταν τα σχολεία θα είναι κλειστά για ευνόητους λόγους.
Η ατομική αξιολόγηση είναι συνδεδεμένη με ένα νήμα με την αλλαγή φρουράς των στελεχών της εκπαίδευσης. Έτσι το ΥΠΑΙΘ στο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών περιλαμβάνει και τους όρους και τις προϋποθέσεις κρίσης – επιλογής νέων στελεχών εκπαίδευσης. Για το «σιδερένιο» πέρασμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η διοίκηση χρειάζεται να έχει συγκροτημένο «σώμα» και «πνεύμα» αξιολογητών που θα αρχίζει από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας στο νέο του ρόλο και με τα νέα του καθήκοντα και θα συνεχίζεται με τους Συντονιστές – επιθεωρητές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ως ταξίαρχους του επιθεωρητισμού.
Παράλληλα το ΥΠΑΙΘ, με βάση την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ),ετοιμάζει “έξυπνη” πλατφόρμα με ενσωματωμένο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα με το οποίο θα γίνεται η συστηματική καταχώρηση και ανάλυση των δεδομένων της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και μαθητών που πρόκειται να αποτελέσει ένα από τα βασικά εργαλεία του νέου “οικοδομήματος” αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών («Βίβλος Ψηφιακού Μετασχηματισμού 2020 – 2025»).
Η κίνηση αυτή εναρμονίζεται με τις κατευθύνσεις του προγράμματος της Ν.Δ. για την Παιδεία, στο οποίο προβλέπεται «αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές με χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων και δημιουργία δεικτών με βάση τα αποτελέσματα».
Τη συμμετοχή των γονέων στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων (και των εκπαιδευτικών) υπηρετούν και οι «Ψηφιακές Υπηρεσίες για κηδεμόνες μαθητών (e-Parents)», που αναφέρονται στη λεγόμενη «Ψηφιακή Βίβλο» και «αφορούν μια νέα πλατφόρμα που στόχο έχει να δώσει στον πολίτη-κηδεμόνα ένα ζωντανό “παράθυρο” στα σχολικά δρώμενα». Σύμφωνα με την «Ψηφιακή Βίβλο», ψηφιοποιούνται οι διοικητικές λειτουργίες, η επικοινωνία με τους γονείς, η επιμόρφωση, αλλά επίσης η αποτύπωση της αξιολόγησης σχολικών μονάδων για την αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη