Το alfavita.gr παρουσιάζει την Ετήσια Έκθεση του 2020 για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση «Η Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης από το 1982 μέχρι σήμερα».
Η ετήσια έκθεση που παρουσιάζει το θεσμικό πλαίσιο και τις περιπτώσεις εφαρμογής του συστήματος της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης, δημοσιεύθηκε ενόψει του νομοσχεδίου που θα αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τις κρίσεις των στελεχών, και το οποίο αναμένεται να κατατεθεί το επόμενο διάστημα στη Βουλή.
Δείτε αναλυτικά την έκθεση εδώ
Κρίσεις στελεχών της εκπαίδευσης: Προβληματισμός, αντιθέσεις και εμπλοκή
Σύμφωνα με το «Ενοποιημένο Σχέδιο Κυβερνητικής Πολιτικής 2021» το Φεβρουάριο το ΥΠΑΙΘ είχε προγραμματίσει να καταθέσει νομοσχέδιο σχετικά με την αυτονομία των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και το νέο σύστημα επιλογής των στελεχών εκπαίδευσης με τίτλο «Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία και αξιολόγηση εκπαιδευτικών».
Τρεις μήνες αργότερα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει ανατρέψει όλο τον προγραμματισμό που με καμάρι διαφήμιζε ήδη από το φθινόπωρο.
Διαφωνίες και εμπλοκή με τις κρίσεις στελεχών
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr στο υπουργείο Παιδείας το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει έντονος προβληματισμός για το θέμα της κρίσης – επιλογής στελεχών, που εκκρεμεί από το 2020 και σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ θα έπρεπε ήδη να είχε δρομολογηθεί.
Να θυμίσουμε, στο σημείο αυτό, ότι τον Αύγουστο του 2020 το ΥΠΑΙΘ άλλαξε τους Διευθυντές των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (η θητεία τους είχε τελειώσει ήδη) και τοποθέτησε προσωρινούς Διευθυντές, κατά βάση στελέχη της ΝΔ, όπως έκαναν όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις. Σειρά είχαν οι Συντονιστές των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού – ΠΕ.Κ.Ε.Σ (πρώην σχολικοί σύμβουλοι) και οι Διευθυντές - Προϊστάμενοι σχολικών μονάδων που ανέρχονται σε περίπου 14.000.
Το νομοσχέδιο «Νέο σύστημα επιλογής στελεχών εκπαίδευσης, αυτονομία και αξιολόγηση εκπαιδευτικών» που είχε προγραμματιστεί να έρθει στη Βουλή τον Φεβρουάριο που μας πέρασε δεν ήρθε και στη θέση του ήρθε ο η απογοήτευση, ο εκνευρισμός και ο θυμός όσων περίμεναν την κυβερνητική αλλαγή για μια νέα αναδιανομή των θέσεων.
Όλες οι πληροφορίες του alfavita.gr φανερώνουν ότι το ΥΠΑΙΘ και οι επιτελείς του δέχονται πιέσεις από το κομματικό τους ακροατήριο, τους ψηφοφόρους, τα μέλη και τα στελέχη της ΝΔ αλλά και τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της ΔΑΚΕ στην εκπαίδευση, για την καθυστέρηση στην «αλλαγή φρουράς», πιέσεις, που την περίοδο αυτή, έχουν γίνει αφόρητες.
Οι μεγαλύτερες πιέσεις αφορούν στις κρίσεις των Συντονιστών των ΠΕ.Κ.Ε.Σ καθώς και των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης ενώ σημαντικές είναι και οι πιέσεις για τις κρίσεις Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Να θυμίσουμε ότι η θητεία των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, σε αντίθεση με τη θητεία των Συντονιστών και των Διευθυντών σχολικών μονάδων που έχει λήξει προ καιρού, λήγει το 2022.
Από τη μια μεριά υπάρχει η έντονη «γκρίνια» εκπαιδευτικών οργανικών μελών της ΝΔ ή γνωστών φίλων και από την άλλη υπάρχει διχογνωμία στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘ για τον κατάλληλο χρόνο κρίσης και επιλογής των νέων στελεχών.
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΟΙ ΚΡΙΣΕΙΣ-ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Οι εισηγήσεις που είχε το ΥΠΑΙΘ ήταν δυο και είχαν και συγκλίνοντα χαρακτηριστικά και συγκρουόμενα:
Η πρώτη εισήγηση στην οποία αυτή τη στιγμή φαίνεται να έχει καταλήξει είναι να έρθει το νομοσχέδιο μέσα στον Ιούνιο, να ψηφιστεί το καλοκαίρι και να ξεκινήσει μια διαδικασία από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο (κρίσεις Συντονιστών) και να συνεχίσει και να ολοκληρωθεί στο Α΄ τρίμηνο του 2022 με τις κρίσεις επιλογές Διευθυντών σχολικών μονάδων.
Στην εισήγηση αυτή οι προσωρινοί Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης παραμένουν στη θέση τους και το σχολικό έτος 2021/22 και οι κρίσεις - επιλογές των τελευταίων καθώς και των Περιφερειακών Διευθυντών προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις αρχές του Καλοκαιριού του 2022.
Ωστόσο εδώ υπάρχουν τρία προβλήματα που εμποδίζουν ακόμη το ΥΠΑΙΘ να καταλήξει και να ανακοινώσει καθαρά τις προθέσεις του.
Το πρώτο πρόβλημα είναι ότι η παράταση για ακόμη ένα, περίπου, χρόνο της θητείας των Διευθυντών σχολικών μονάδων θα αναμετρηθεί με τις φετινές μαζικές συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών (άρα και διευθυντών) και με τους καταλόγους υποψηφίων Διευθυντών που σε πολλές περιπτώσεις έχουν στερέψει.
Το δεύτερο πρόβλημα σχετίζεται με τη σειρά που προτείνεται να γίνει η κρίση επιλογή – στελεχών (Συνηθίζεται οι κρίσεις να γίνονται κλιμακωτά, από τις υψηλότερες θέσεις προς τις χαμηλότερες, από τον Περιφερειακό Διευθυντή στον Διευθυντή σχολικής μονάδας και όχι ανάποδα ή ανάκατα).
Το τρίτο πρόβλημα είναι ότι για το «σιδερένιο» πέρασμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών η διοίκηση χρειάζεται να έχει συγκροτημένο «σώμα» και «πνεύμα» αξιολογητών που θα αρχίζει από το Διευθυντή της σχολικής μονάδας στο νέο του ρόλο και με τα νέα του καθήκοντα και θα συνεχίζεται με τους Συντονιστές – επιθεωρητές και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης ως ταξίαρχους του επιθεωρητισμού.
Η δεύτερη εισήγηση – πρόταση που μειοψήφησε επέμενε σε γρήγορες διαδικασίες που θα ολοκληρώνονταν μέσα στο καλοκαίρι και θα αφορούσαν τις κρίσεις – επιλογές για όλες τις θέσεις (από Περιφερειακούς Διευθυντές μέχρι Διευθυντές σχολικών μονάδων) έτσι ώστε να εκκαθαριστεί η εκπαίδευση από όσους επιλέχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Η πρόταση αυτή που μεταφέρεται κυρίως από εκπαιδευτικό δυναμικό της ΝΔ που αποκλείστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση από θέσεις στελεχών προσέκρουσε αφενός στην αδυναμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών μέσα στο καλοκαίρι (μετά από έναν χειμώνα εγκλεισμού) όσο και στην άρνηση εκπαιδευτικών στελεχών του κυβερνώντος κόμματος που ήδη έχουν καταλάβει υψηλές θέσεις στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη