Ίσως ενάντια στη διάθεση πολλών, αλλά μάλλον δεν είναι της παρούσης να αναφερθούμε στην αυταρχική διάθεση από μέρους του ΥΠΑΙΘ για την κατάθεση και εφαρμογή νομοθετημάτων που αφορούν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ούτε είναι της στιγμής να αναφέρουμε ότι πάλι το ΥΠΑΙΘ που «νοιάζεται για τους μαθητές» ανακοίνωσε τη δυνατότητα δημιουργίας μαθητικών τάξεων με αριθμό έως 25 μαθητές, τριες.
Ας προσπεράσουμε την αντικοινωνική (τουλάχιστο) συμπεριφορά εκεί στο ΥΠΑΙΘ, με την ύπαρξη μαθητών, τριών ευάλωτων οικονομικά ομάδων που δεν είχαν ουσιαστικά άμεση πρόσβαση στην τηλε-εκπαίδευση.
Δε θα μιλήσουμε για την ανισότητα μάθησης όταν η διαδικασία αυτή διαφοροποιείται σημαντικά ανάλογα με τη χρήση Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ), tablet, ή κινητού τηλεφώνου (ποικιλία χαρακτηριστικών στα διάφορα μοντέλα).
Θα αποφύγουμε να μιλήσουμε για την αποδόμηση της σχολικής μονάδος και την ικανότητα ταυτόχρονης προσβασιμότητας ανά τάξη στην πλατφόρμα του webex (δεν μπορεί να υποστηρίξει το συνολικό μέγεθος στη ροή δεδομένων).
Απλά ας δούμε την καθημερινότητα, αυτή που βίωσαν οι μαθητές, τριες, οι γονείς τους και φυσικά οι εκπαιδευτικοί με τις πολύ-επίπεδες αστοχίες στη λειτουργία της πλατφόρμας που επιλέχθηκε από το ΥΠΑΙΘ.
Να επισημάνουμε την απουσία προετοιμασίας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ενώ υπήρχαν ήδη τα προμηνύματα της υγειονομικής κρίσης από το προηγούμενο σχολικό έτος 2019-20.
Ελέω υγειονομικής καραντίνας, το ΥΠΑΙΘ αποφάσισε ότι χρονικά ήταν η κατάλληλη συγκυρία να εφαρμόσει νομοθετήματα που ακόμα και η ίδια συνδικαλιστική του παράταξη ήταν εναντίον.
Η μαγική λέξη Α Ξ Ι Ο Λ Ο Γ Η Σ Η, που χωρίς να είναι αντίθετη η εκπαιδευτική κοινότητα, την εξόργισε η ένταση δέσμευσης με ένα απολυταρχικό τρόπος εφαρμογής της από το ΥΠΑΙΘ, φέτος, άμεσα και τώρα.
Διανύοντας ένα σχολικό έτος εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων με σαφή διαφοροποίηση στην οργανωτική και εκπαιδευτική μορφή των δράσεών του, πολυποίκιλα επικοινωνιακά προσπάθησε να επιβάλει την ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Οι εκπαιδευτικοί έχουν αντιληφθεί το μέγεθος των αποφάσεων στην καθημερινότητα της covid_19 εποχής στην παιδεία, που θέλει να ορίσει το μέλλον των μαθητών αλλά και των γονέων.
Αυτά προμηνύουν, ΝΕΑ κατηγοριοποίηση των σχολείων, λιγότερα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες, συνεχής μετακινήσεις γονέων-μαθητών για το κοντινότερο σχολείο με τη δημιουργία ψευδαισθήσεων για πάνω-κάτω από τη βάση σχολείο.
Μήπως αυτό αποτελεί σαφές μήνυμα της ΝΕΑΣ επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς που δεν πέτυχαν στην αξιολόγηση; Όμως αλήθεια γιατί δεν εφαρμόζει ουσιαστικές επιμορφώσεις ανά μαθησιακό αντικείμενο τώρα;
Οι συντονιστές από υποστηρικτές του εκπαιδευτικού έργου, θα εξελιχθούν έτσι ως ΝΕΟΙ τοποτηρητές αξιολόγησης των αποφάσεων και νομοθετημάτων του ΥΠΑΙΘ;
Η έλλειψη ουσιαστικής χρηματοδότησης με τη ΝΕΑ μορφή λειτουργίας των σχολείων θα μετατρέψει τους Διευθυντές των σχολείων σε επαίτες για αναζήτηση οικονομικών πόρων;
Ποιος θα είναι ο βαθμός στελέχωσης των σχολείων (ειδικά στη νησιώτικη χώρα και στις δυσπρόσιτες περιοχές) από τους «αναπληρωτές» δίχως ορατό μέλλον για τη βελτίωση της επαγγελματικής τους θέσης;
Φυσικά, μπορεί να διατυπωθεί πλήθος άλλων ερωτημάτων προς το ΥΠΑΙΘ, αλλά εμπίπτουν κι άλλα κυρίαρχα ζητήματα.
Δε μπορεί η κεντρική διοίκηση στο ΥΠΑΙΘ να μεταχειρίζεται με διαφορετικό τρόπο παρόμοιες καταστάσεις, αλλά ούτε διαφορετικές καταστάσεις με παρόμοιο τρόπο.
Απευθύνουμε κάλεσμα τους γονείς να έρθουν στο σχολείο των παιδιών τους, όχι για να ενημερωθούν για τη μαθησιακή πορεία των παιδιών τους αλλά:
- Για να γνωρίσουν πως είναι μια διδακτική ώρα μαθήματος με 25 μαθητές ανά τάξη.
- Για να δουν πόσοι Η/Υ υπάρχουν στο σχολείο και πόσοι μαθητές αντιστοιχούν αναλογικά σε κάθε Η/Υ ανά τάξη.
- Για να εντρυφήσουν στην υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου σε απλά θέματα καθημερινής λειτουργίας.
- Για να γυμναστούν στις υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις του σχολείου και το υλικό που υπάρχει ανά θεματικό αθλητικό αντικείμενο που διδάσκετε σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα του ΥΠΑΙΘ
- Για να αντιληφθούν την υπάρχουσα λειτουργία της καθαριότητας των σχολικών μονάδων και την χρονικά έγκαιρη κάλυψη με προσλήψεις καθαριστριών.
- Να βιώσουν στη σχολική πραγματικότητα την υλοποίηση και εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
- Να συνομιλήσουν με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου του παιδιού τους για τις «ανάγκες» που υπάρχουν.
Επειδή όλους μας ενδιαφέρει η αναβάθμιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση, καλούμε τους γονείς να συμπορευτούν με τους εκπαιδευτικούς σε μια πορεία αναζήτησης τρόπων και μεθόδων βελτίωσης του σχολείου, με ρεαλιστικά εφαρμόσιμες προτάσεις.
Σύμφωνα με το Σύνταγμα «Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και …» αλλά και ουσιαστικό δικαίωμα όλων των πολιτών της χώρας.
Είναι ηθικά δίκαιο όλοι μας να απαξιώσουμε ανιστόρητες πολιτικές που μεθοδικά απαξιώνουν το δημόσιο σχολείο. Κοινός μας στόχος οι προτάσεις βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών και αναβάθμισης των ποσοτικών δεδομένων που διέπουν το οικοδόμημα της παρεχόμενη παιδείας.
*Εκπαιδευτικός
Photo: SOOC
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη